REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Marcin Ledworowski: Czy biometria wykluczy ataki cyfrowe? [PODCAST]

Agnieszka Gorczyca
Agnieszka Gorczyca
redaktor test
Marcin Ledworowski:  posiadanie VPN to taki fundament bezpieczeństwa w większych firmach
Marcin Ledworowski: posiadanie VPN to taki fundament bezpieczeństwa w większych firmach

REKLAMA

REKLAMA

Praca zdalna, spotkania on-line, chmury firmowe i dziesiątki wysyłanych emailem informacji. Czy w dobie rozwoju technologii cyfrowej jesteśmy świadomi zagrożeń? Zapraszamy do wysłuchania podcastu.

Czy dane korporacyjne przesyłane on-line mogą być bezpieczne? Gościem podcastu jest Marcin Ledworowski, który w rozmowie z Agnieszką Gorczycą (Infor.pl) wyjaśnia co należy zrobić w pierwszym kroku, aby zminimalizować zagrożenie phisingu.

REKLAMA

Czy można być całkowicie bezpiecznym w świecie online?

Jedna z odpowiedzi na to pytanie będzie brzmiała: to zależy. Dla dużej firmy, która ma swój zespół bezpieczeństwa, która ma tzw. „bezpiecznika” – osobę, która zajmuje się bezpieczeństwem w danej firmie, jest oczywistym, że podstawową zasadą, którą powinniśmy stosować w zabezpieczeniu naszych danych jest korzystanie z VPN – wyjaśnia Ledworowski.

Czym jest VPN?

VPN jest to zamknięta sieć, do której dostęp jest możliwy przez Internet. Jest to sieć szyfrowana, w której wszelka wewnętrzna korespondencja firmy, intranet jest prowadzona i zabezpieczona przed dostępem osób niepowołanych. Posiadanie VPN to jest taki fundament bezpieczeństwa w większych firmach. Oczywiście, poza VPN ważne jest zachowywanie dziesiątek zasad – mówi Ledworowski.

Jakich zasad bezpieczeństwa w sieci należy przestrzegać?

REKLAMA

Jest wiele takich patentów. Np. przepisanie linka zamiast klikanie w niego czy przeklejanie to jest jedna metoda. Druga – nie klikamy czegoś, czego nie jesteśmy pewni, że jest tym, czym powinno być. Jeśli przykładowo dostajemy fakturę od operatora sieci kablowej, ta faktura może być prawdziwa, ale nie musi. Jak to sprawdzić? Najlepiej zalogować się bezpośrednio do systemu samego operatora i ściągnąć fakturę od niego z systemu.

Myślę, że osoby publiczne, które są narażone na tego typu ataki i zdarzyło im się to, będą potem już dmuchać na zimne. Będą np. używać dwuskładnikowego uwierzytelniania – podsumowuje Ledworowski.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Marcin Ledworowski - współzałożyciel HomoDigital.pl. Pasjonuje się dziełami Elona Muska, Science Fiction i AI. Miłośnik żeglarstwa.

Słuchaj podcastów DGPtalk: OBIEKTYWNIE O BIZNESIE - MOJA FIRMA

Spotify http://prawna.pl/spotify

iTunes Podcast http://prawna.pl/itunes

Google Podcast http://prawna.pl/google

Strona DGPtalk https://podcast.gazetaprawna.pl

PODCASTY OBIEKTYWNIE O BIZNESIE - poprzednie odcinki

  1. Wojciech Dudziński: Ustawa o sygnalistach ośmieli do zgłaszania nadużyć [PODCAST]

  2. Rafał Pikuła: Na fake newsach można dobrze zarobić [PODCAST]

  3. Jacek Czauderna: Panie Premierze, przedsiębiorcy czekają na konkrety [PODCAST]

  4. Jacek Bisiński (Google): Agroturystyka wysoko w wyszukiwarkach [PODCAST]

  5. Kuba Karliński: Szał na nieruchomości weekendowe trwa [PODCAST]

  6. Konrad Rochalski: Reforma OFE – czy technologia wygra z czasem? [PODCAST]

  7. Anna Worwa: Jakie są konsekwencje fałszywej tożsamości? [PODCAST]

  8. Joanna Ostrowska: Kupię hotel – pojawiają się takie propozycje [PODCAST]

  9. Magda Kubit, Planton: W Polsce żywność bio jest nadal dodatkiem [PODCAST]

  10. Hubert Woźniak: Polskie jabłko nie boi się pandemii [PODCAST]

  11. Karina Hertel: Jak wybrać adwokata marki, który wie o czym mówi? [PODCAST]

  12. Leśnikowska-Jaros i Mac: W pandemii koniec dnia pracy musimy wpisać w kalendarz [PODCAST]

  13. Paweł Sapek, Prologis: Jak zmniejszyć ślad węglowy w handlu detalicznym? [PODCAST]

  14. Pracodawca z sercem: Czy w CV należy wpisać niepełnosprawność? [PODCAST]

  15. Marek Moczulski: Tarcze antykryzysowe to odroczenie wyroku w czasie [PODCAST]

  16. Julia Moczak: Dlaczego praca z końmi pomaga zostać liderem? [PODCAST]

  17. Małgorzata Ławnik: Pracownicy z zamkniętych branż przenoszą się do handlu [PODCAST]

  18. Łukasz Wilczewski: Jak zarabiać na nieużytkach i zmniejszać ślad węglowy? [PODCAST]

  19. Michał Łenczyński, Beauty Razem: Jeśli branża beauty upadnie, nastąpi efekt domina [PODCAST]

  20. Paulina Woźniak: Czy rozmowy biznesowe mogą być podsłuchiwane? [PODCAST]

  21. Krzysztof Poznański: Dlaczego jedne sklepy w galeriach są otwarte, a drugie zamknięte? [PODCAST]

  22. Maciej Basiński (Maslove): Do końca walczymy o kolor pistacji [PODCAST]

  23. Dorota Warakomska: Dziś rynek pracy jest skrojony pod mężczyzn [PODCAST]

  24. Aleksandra Włodarczyk: Niewykorzystany potencjał kobiet to strata dla spółki [PODCAST]

  25. Małgorzata Cebelińska: Produkcja żywności jest odporna na kryzys [PODCAST]

  26. Monika Pawelczak: Jak praca zdalna bezlitośnie obnaża braki liderów? [PODCAST]

  27. Marta Suchocka: Płynność finansowa to być albo nie być przedsiębiorców [PODCAST]

  28. Sebastian Sadowski-Romanov: Brexit miał bardziej podłoże polityczne, niż ekonomiczne [PODCAST]

  29. Marek Moczulski: Drukowanie pieniędzy i tarcze nic nie dadzą, jak ludzie nie będą pracować [PODCAST]

  30. Magdalena Wilk: Obostrzenia dla przedsiębiorców są niezgodne z konstytucją [PODCAST]

  31. Łukasz Blichewicz: Startupy – dlaczego apetyt na ryzyko w czasie pandemii zaczyna rosnąć? [PODCAST]

  32. Katarzyna Szwarc: Dlaczego rosnąca liczba laików nie zawsze jest wytyczną sprzedaży? [PODCAST]

  33. Karolina Karolczak: Noworoczne plany mają sens, jeżeli wiemy jak je zbudować [PODCAST]

  34. Magdalena Rytel – Kuc: Sylwester nie uratuje branży pirotechnicznej [PODCAST]

  35. Mikołaj Dramowicz: Informatyzacja przedsiębiorstw stała się koniecznością [PODCAST]

  36. Marta Kopeć: pracownik bez szansy na rozwój w końcu odejdzie [PODCAST]

  37. Michał Gołkiewicz: Brak researchu rynku to błąd, który najwięcej kosztuje [PODCAST]

  38. Katarzyna Borowiecka: Przez lockdown są firmy, które już nie odrobią strat mimo wsparcia [PODCAST]

  39. Magdalena Kartasińska: na wigilie on-line decyduje się coraz więcej firm [PODCAST]

  40. Kamil Mazuruk: kondycja firm to dziś sinusoida, od szoku przez nadzieję po pesymizm [PODCAST]

  41. Mariusz Grajda: rośnie liczba restrukturyzacji, co oznacza pogarszającą się kondycję firm [PODCAST]

  42. Paweł Tanajno: ogromna część przedsiębiorców jest poszkodowana, niektórzy są dobijani decyzjami rządu [PODCAST]

  43. Dariusz Grabowski: przedsiębiorcy i pracownicy to jedna wspólnota, a polityka próbuje nas dzielić [PODCAST]

  44. Tomasz Napiórkowski: Kluby fitness nie były źródłem zakażeń w Polsce [PODCAST]

  45. Marcin Parzyszek: nic tak nie osłodzi trudnych czasów jak zdrowa czekolada [PODCAST]

  46. Aleksander Pawlak: Jest cała grupa inwestorów, którzy dorobili się na WIG-COVID [PODCAST]

  47. Dariusz Wojtal: Sezon zimowy jest już dla turystyki stracony [PODCAST]

  48. Michał Kołodziejczak: Z kraju, który był potentatem eksportowym, staliśmy się śmietniskiem [PODCAST]

  49. Marta Lempart: rząd prowadzi z nami rozmowy pałkami i gazem [PODCAST]

  50. Benedykt Wiśniewski: Przez COVID-19 na GPW można sporo stracić, ale i zarobić [PODCAST]

  51. Daniel Olejniczak: wcześniej czy później wszystkie firmy będą w chmurze [PODCAST]

  52. Rafał Cebula: branża meblarska musi być przygotowana na zmianę [PODCAST]

  53. Łukasz Pietrzak: to pomoc dla 15 tyś polskich firm w rozwijaniu biznesu w sieci [PODCAST]

  54. Jacek Czauderna: to politycy a nie eksperci zamykają gastronomię [PODCAST]

  55. Sędzia Urszula Żółtak: Trybunał Konstytucyjny to dziś narzędzie w rękach polityków [PODCAST]

  56. Sędzia Katarzyna Wesołowska-Zbudniewek: Dopóki politycy nie zawłaszczą sądów, jest nadzieja [PODCAST]

  57. Marcin Mandryk: Dezinformacja na rynku nie pomaga firmom przetrwać kryzysu [PODCAST]

  58. Skoczylas: „Menadżer to nadane stanowisko, a lider to osoba, za którą pójdzie cały zespół” [PODCAST]

  59. Ostrowska: "Hotele miejskie są w najgorszej sytuacji, ponosimy straty, musimy zwalniać" [PODCAST]

  60. Zielone rozwiązania w magazynach [PODCAST]

  61. Pakiet mobilności. Czy przewoźnicy stracą? [PODCAST]

  62. Rynek dzieł sztuki opiera się kryzysowi [PODCAST]

  63. Biura przyszłości – jak zaprojektować miejsce pracy w kontekście pracy zdalnej? [PODCAST]
  64. Jak powinien działać lider w warunkach transformacji cyfrowej? [PODCAST]
  65. Czy inwestycje w nieruchomości podczas pandemii są opłacalne? [PODCAST]
  66. Czy przedsiębiorcy muszą sami sfinansować wychodzenie z kryzysu? [PODCAST]
  67. Branża Beauty ma pomysł jak ocalić 45 tyś miejsc pracy [PODCAST]

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Posiadanie własnej firmy to plan na przyszłość ponad 80 proc. młodych w wieku 8-14 lat

    Młode pokolenie już zarabia. Ma też sprecyzowane plany dotyczące tego, co chce robić w przyszłości. I tak, 81 proc. osób z Polski w wieku 8-14 lat chce posiadać przedsiębiorstwo, prowadzić małą firmę albo mieć poboczny biznes. Pracę dla kogoś innego wybrałoby natomiast 11 proc. badanych.

    Szef OPZZ: dodatkowe niedziele handlowe w grudniu zaskoczeniem dla pracowników

    Wprowadzenie dodatkowych niedziel handlowych jest zaskoczeniem dla pracowników, którzy niemal w ostatniej chwili dowiadują się, że muszą stawić się do pracy 10 i 17 grudnia - powiedział PAP przewodniczący Ogólnopolskiego Porozumienia Związków Zawodowych Piotr Ostrowski.

    Nawet 130 - z tylu różnych aplikacji SaaS korzystały firmy w 2022 r.

    Rosnący poziom cyfryzacji i powszechny model pracy rozproszonej niesie duże wyzwania związane z ochroną danych poufnych i wrażliwych. W 2022 r. firmy korzystały przeciętnie nawet ze 130 różnych aplikacji SaaS. Jak zapewnić ochronę danych poufnych w tak rozbudowanym środowisku?

    Jak karty podarunkowe mogą uchronić przed poświątecznym spadkiem sprzedaży

    Karta podarunkowa jako narzędzie generowania przychodów? Jak najbardziej. Specjaliści od marketingu nie mają wątpliwości, że nowoczesne technologie wykorzystywane w kartach mogą być kluczem do zwiększania lojalności klientów i zapewniania stałego źródła dochodów. 

    REKLAMA

    Zaskakujący rok na giełdzie. Czego spodziewać się na ostatniej prostej 2023 r.?

    To był zaskakujący rok dla rynków, wyjątkowo pomyślny. Zwłaszcza biorąc pod uwagę widmo recesji, które groziło nam jeszcze na jego początku. Czy ostatnie tygodnie roku znów są obiecujące dla giełdy?

    Branża gastronomiczna chętnie korzysta z nowych technologii. Kody QR zamiast tradycyjnego menu będą już standardem?

    Nowe technologie napędzają branżę gastronomiczną. Usprawniają pracę, zmniejszają marnowanie produktów, ułatwiają kontakt z klientem. Rozwój będzie postępował i digitalizacja to jeden z najważniejszych kierunków w rozwoju tego biznesu.

    Firmy nie są zainteresowane ulgą B+R? A może nie wiedzą, że mogą skorzystać

    Ulga B+R. Dane dotyczące wybranych ulg z rozliczenia PIT za 2022 rok są zaskakujące. W porównaniu z rokiem wcześniejszym, skorzystano z ponad 36% mniej odliczeń zmniejszających podstawę opodatkowania z tytułu kosztów uzyskania przychodów, poniesionych na działalność badawczo-rozwojową. Jak komentują to eksperci?

    Wzrost płacy minimalnej: pracodawcy będą ciąć koszty a pracownicy stracą zapał do pracy?

    Wzrost płacy minimalnej w 2024 r. będzie wyzwaniem dla przedsiębiorców. Niektórzy eksperci prognozują, że paradoksalnie może wpłynąć negatywnie na nastroje pracowników i spowodować kolejne podwyżki. 

    REKLAMA

    Akcje, obligacje, giełda, rynek kapitałowy – komentarz rynkowy - listopad 2023 r. Jak rynek zareagował na wynik wyborów?

    W listopadowym komentarzu rynkowym eksperciVIG/C-QUADRAT TFI sprawdzają jak zachowują się obligacje korporacyjne oraz skarbowe w aktualnym otoczeniu makroekonomicznym; zastanawiają się, czy rynki akcji mogą kontynuować wzrosty z początku listopada. A także analizują jak wynik wyborów przełożył się na krajowy rynek akcji. 

    Złota jesień dla branży reklamowej. Politycy dali zarobić. Nowe trendy w bilboardach

    Politycy zapewnili polskiej branży reklamowej w 2023 roku owocne jesienne zbiory. W przypadku reklamy outdoor przychody wzrosły o 25% w porównaniu z anabolicznym okresem minionego roku. To dla tego segmentu rynku dobry znak, choćby dlatego, że niebawem czekają nas dwie kampanie wyborcze. Jednak najważniejsze dla branży reklamy jest to, że nie musi ona “wisieć” na pasku polityków. Nadal tę formę reklamy najczęściej wybierają firmy z sektora handlowego. To on stoi za najbardziej kreatywnymi rozwiązaniami i inwestycjami w cyfrową część reklamy zewnętrznej. 

    REKLAMA