REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Hubert Woźniak: Polskie jabłko nie boi się pandemii [PODCAST]

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Agnieszka Gorczyca
Agnieszka Gorczyca
redaktor test
Hubert Woźniak: Pandemia weryfikuje rynek producentów owoców
Hubert Woźniak: Pandemia weryfikuje rynek producentów owoców

REKLAMA

REKLAMA

Pandemia weryfikuje rynek producentów owoców – są upadłości i przejęcia – mówi Hubert Woźniak. Mimo to, polskie jabłko stoi mocno zarówno w kraju jak i za granicą. Zapraszamy do wysłuchania podcastu.

Hubert Woźniak w rozmowie z Agnieszką Gorczycą (Infor.pl) wyjaśnia jak szukać nowych rynków zbytu i jakie jabłko jest najbardziej lubiane w Indochinach.

REKLAMA

REKLAMA

Czym jest certyfikowane „Jabłko Grójeckie”?

Stowarzyszenie „Sady Grójeckie” jest opiekunem chronionego oznaczenia geograficznego „Jabłko Grójeckie”. Jest to certyfikowany przez Unię Europejską znak jakości, chronione oznaczenie geograficzne właśnie. Może się nim legitymować 400 sadowników z regionu grójeckiego i od kilku lat z powodzeniem dostarczamy „Jabłka Grójeckie” – certyfikowane, bezpieczne, bez przekroczeń pozostałości środków ochrony roślin – poprzez polskie sieci handlowe do polskich Klientów. Muszę się pochwalić, że z dużym sukcesem – mówi Woźniak.

Jaka jest aktualna sytuacja organizacji producenckich w Polsce?

W Polsce moda na zrzeszanie się sadowników w grupy producentów przyszła z Zachodu na początku lat dwutysięcznych. Po roku 2005, po przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej, przeznaczono duże środki na inwestycje w zakładanie i wyposażenie tego typu podmiotów. Natomiast w ostatnich latach mamy pewną weryfikację. Dotacje się skończyły. Niektóre grupy producentów świetnie sobie poradziły i świetnie odnalazły się na rynku. Mają klientów i stabilną pozycję. Natomiast, z drugiej strony, jest wiele grup w kłopotach, są przeinwestowane. Mamy wiele przypadków upadłości takich grup. Niektóre grupy producentów, z silniejszą pozycją, przejmują te słabsze organizacje, więc rynek się w tym momencie, w tym segmencie, weryfikuje – dodaje Woźniak.

Jak producenci owoców mogą pozyskać nowe rynki zbytu?

Przede wszystkim, udział w targach międzynarodowych i realizowanie projektów promocyjnych. W ostatnich latach polskie organizacje branżowe realizowały kilka projektów na dalekich rynkach, m.in. w Chinach, w Emiratach Arabskich, w krajach Zatoki Perskiej, w Indiach, gdzie są całe projekty promocji polskich jabłek, współfinansowane ze środków Unii Europejskiej, również polskimi środkami z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw – podsumowuje Woźniak.

REKLAMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Hubert Woźniak - Stowarzyszenie „Sady Grójeckie”, prezes Organizacji Producentów Owoców Rajpol. Organizacja liczy ponad 150 udziałowców, którzy produkują owoce na powierzchni ponad 1600 hektarów. Dominują nasadzenia: jabłoni, gruszy, śliwek, czereśni, borówki, porzeczki czerwonej.

Zapraszamy do odsłuchania kolejnego wywiadu z serii „Moja firma”, która ukazywać się będzie co środa w ramach podcastu „DGPtalk: Obiektywnie o biznesie”. Gośćmi Agnieszki Gorczyca są eksperci i analitycy ze świata biznesu i finansów.

Słuchaj podcastów DGPtalk: OBIEKTYWNIE O BIZNESIE - MOJA FIRMA

Spotify http://prawna.pl/spotify

iTunes Podcast http://prawna.pl/itunes

Google Podcast http://prawna.pl/google

Strona DGPtalk https://podcast.gazetaprawna.pl

PODCASTY - poprzednie odcinki

  1. Karina Hertel: Jak wybrać adwokata marki, który wie o czym mówi? [PODCAST]

  2. Leśnikowska-Jaros i Mac: W pandemii koniec dnia pracy musimy wpisać w kalendarz [PODCAST]

  3. Paweł Sapek, Prologis: Jak zmniejszyć ślad węglowy w handlu detalicznym? [PODCAST]

  4. Pracodawca z sercem: Czy w CV należy wpisać niepełnosprawność? [PODCAST]

  5. Marek Moczulski: Tarcze antykryzysowe to odroczenie wyroku w czasie [PODCAST]

  6. Julia Moczak: Dlaczego praca z końmi pomaga zostać liderem? [PODCAST]

  7. Małgorzata Ławnik: Pracownicy z zamkniętych branż przenoszą się do handlu [PODCAST]

  8. Łukasz Wilczewski: Jak zarabiać na nieużytkach i zmniejszać ślad węglowy? [PODCAST]

  9. Michał Łenczyński, Beauty Razem: Jeśli branża beauty upadnie, nastąpi efekt domina [PODCAST]

  10. Paulina Woźniak: Czy rozmowy biznesowe mogą być podsłuchiwane? [PODCAST]

  11. Krzysztof Poznański: Dlaczego jedne sklepy w galeriach są otwarte, a drugie zamknięte? [PODCAST]

  12. Maciej Basiński (Maslove): Do końca walczymy o kolor pistacji [PODCAST]

  13. Dorota Warakomska: Dziś rynek pracy jest skrojony pod mężczyzn [PODCAST]

  14. Aleksandra Włodarczyk: Niewykorzystany potencjał kobiet to strata dla spółki [PODCAST]

  15. Małgorzata Cebelińska: Produkcja żywności jest odporna na kryzys [PODCAST]

  16. Monika Pawelczak: Jak praca zdalna bezlitośnie obnaża braki liderów? [PODCAST]

  17. Marta Suchocka: Płynność finansowa to być albo nie być przedsiębiorców [PODCAST]

  18. Sebastian Sadowski-Romanov: Brexit miał bardziej podłoże polityczne, niż ekonomiczne [PODCAST]

  19. Marek Moczulski: Drukowanie pieniędzy i tarcze nic nie dadzą, jak ludzie nie będą pracować [PODCAST]

  20. Magdalena Wilk: Obostrzenia dla przedsiębiorców są niezgodne z konstytucją [PODCAST]

  21. Łukasz Blichewicz: Startupy – dlaczego apetyt na ryzyko w czasie pandemii zaczyna rosnąć? [PODCAST]

  22. Katarzyna Szwarc: Dlaczego rosnąca liczba laików nie zawsze jest wytyczną sprzedaży? [PODCAST]

  23. Karolina Karolczak: Noworoczne plany mają sens, jeżeli wiemy jak je zbudować [PODCAST]

  24. Magdalena Rytel – Kuc: Sylwester nie uratuje branży pirotechnicznej [PODCAST]

  25. Mikołaj Dramowicz: Informatyzacja przedsiębiorstw stała się koniecznością [PODCAST]

  26. Marta Kopeć: pracownik bez szansy na rozwój w końcu odejdzie [PODCAST]

  27. Michał Gołkiewicz: Brak researchu rynku to błąd, który najwięcej kosztuje [PODCAST]

  28. Katarzyna Borowiecka: Przez lockdown są firmy, które już nie odrobią strat mimo wsparcia [PODCAST]

  29. Magdalena Kartasińska: na wigilie on-line decyduje się coraz więcej firm [PODCAST]

  30. Kamil Mazuruk: kondycja firm to dziś sinusoida, od szoku przez nadzieję po pesymizm [PODCAST]

  31. Mariusz Grajda: rośnie liczba restrukturyzacji, co oznacza pogarszającą się kondycję firm [PODCAST]

  32. Paweł Tanajno: ogromna część przedsiębiorców jest poszkodowana, niektórzy są dobijani decyzjami rządu [PODCAST]

  33. Dariusz Grabowski: przedsiębiorcy i pracownicy to jedna wspólnota, a polityka próbuje nas dzielić [PODCAST]

  34. Tomasz Napiórkowski: Kluby fitness nie były źródłem zakażeń w Polsce [PODCAST]

  35. Marcin Parzyszek: nic tak nie osłodzi trudnych czasów jak zdrowa czekolada [PODCAST]

  36. Aleksander Pawlak: Jest cała grupa inwestorów, którzy dorobili się na WIG-COVID [PODCAST]

  37. Dariusz Wojtal: Sezon zimowy jest już dla turystyki stracony [PODCAST]

  38. Michał Kołodziejczak: Z kraju, który był potentatem eksportowym, staliśmy się śmietniskiem [PODCAST]

  39. Marta Lempart: rząd prowadzi z nami rozmowy pałkami i gazem [PODCAST]

  40. Benedykt Wiśniewski: Przez COVID-19 na GPW można sporo stracić, ale i zarobić [PODCAST]

  41. Daniel Olejniczak: wcześniej czy później wszystkie firmy będą w chmurze [PODCAST]

  42. Rafał Cebula: branża meblarska musi być przygotowana na zmianę [PODCAST]

  43. Łukasz Pietrzak: to pomoc dla 15 tyś polskich firm w rozwijaniu biznesu w sieci [PODCAST]

  44. Jacek Czauderna: to politycy a nie eksperci zamykają gastronomię [PODCAST]

  45. Sędzia Urszula Żółtak: Trybunał Konstytucyjny to dziś narzędzie w rękach polityków [PODCAST]

  46. Sędzia Katarzyna Wesołowska-Zbudniewek: Dopóki politycy nie zawłaszczą sądów, jest nadzieja [PODCAST]

  47. Marcin Mandryk: Dezinformacja na rynku nie pomaga firmom przetrwać kryzysu [PODCAST]

  48. Skoczylas: „Menadżer to nadane stanowisko, a lider to osoba, za którą pójdzie cały zespół” [PODCAST]

  49. Ostrowska: "Hotele miejskie są w najgorszej sytuacji, ponosimy straty, musimy zwalniać" [PODCAST]

  50. Zielone rozwiązania w magazynach [PODCAST]

  51. Pakiet mobilności. Czy przewoźnicy stracą? [PODCAST]

  52. Rynek dzieł sztuki opiera się kryzysowi [PODCAST]

  53. Biura przyszłości – jak zaprojektować miejsce pracy w kontekście pracy zdalnej? [PODCAST]
  54. Jak powinien działać lider w warunkach transformacji cyfrowej? [PODCAST]
  55. Czy inwestycje w nieruchomości podczas pandemii są opłacalne? [PODCAST]
  56. Czy przedsiębiorcy muszą sami sfinansować wychodzenie z kryzysu? [PODCAST]
  57. Branża Beauty ma pomysł jak ocalić 45 tyś miejsc pracy [PODCAST]

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Firma w Czechach w 2026 roku – dlaczego warto?

Czechy od lat należą do najatrakcyjniejszych krajów w Europie dla przedsiębiorców z Polski, którzy szukają stabilnego, przejrzystego i przyjaznego środowiska do prowadzenia biznesu. W 2025 roku to zainteresowanie nie tylko nie słabnie, ale wręcz rośnie. Coraz więcej osób rozważa przeniesienie działalności gospodarczej za południową granicę – nie z powodu chęci ucieczki przed obowiązkami, lecz po to, by zyskać normalne warunki do pracy i rozwoju firmy.

Faktoring bije rekordy w Polsce. Ponad 31 tysięcy firm finansuje się bez kredytu

Coraz więcej polskich przedsiębiorców wybiera faktoring jako sposób na poprawę płynności finansowej. Z danych Polskiego Związku Faktorów wynika, że po trzech kwartałach 2025 roku firmy zrzeszone w organizacji sfinansowały faktury o łącznej wartości 376,7 mld to o 9,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Z usług faktorów korzysta już ponad 31 tysięcy przedsiębiorstw.

PKO Leasing nadal na czele, rynek z wolniejszym wzrostem – leasing w 2025 roku [Gość Infor.pl]

Polski rynek leasingu po trzech kwartałach 2025 roku wyraźnie zwalnia. Po latach dwucyfrowych wzrostów branża wchodzi w fazę dojrzewania – prognozowany roczny wynik to zaledwie jednocyfrowy przyrost. Mimo spowolnienia, lider rynku – PKO Leasing – utrzymuje pozycję z bezpieczną przewagą nad konkurencją.

Bardzo dobra wiadomość dla firm transportowych: rząd uruchamia dopłaty do tachografów. Oto na jakich nowych zasadach skorzystają z dotacji przewoźnicy

Rząd uruchamia dopłaty do tachografów – na jakich nowych zasadach będzie przyznawane wsparcie dla przewoźników?Ministerstwo Infrastruktury 14 października 2025 opublikowało rozporządzenie w zakresie dofinansowania do wymiany tachografów.

REKLAMA

Program GO4funds wspiera firmy zainteresowane funduszami UE

Jak znaleźć optymalne unijne finansowanie dla własnej firmy? Jak nie przeoczyć ważnego i atrakcyjnego konkursu? Warto skorzystać z programu GO4funds prowadzonego przez Bank BNP Paribas.

Fundacja rodzinna w organizacji: czy może sprzedać udziały i inwestować w akcje? Kluczowe zasady i skutki podatkowe

Fundacja rodzinna w organizacji, choć nie posiada jeszcze osobowości prawnej, może w pewnych sytuacjach zarządzać przekazanym jej majątkiem, w tym sprzedać udziały. Warto jednak wiedzieć, jakie warunki muszą zostać spełnione, by uniknąć konsekwencji podatkowych oraz jak prawidłowo inwestować środki fundacji w papiery wartościowe.

Trudne czasy tworzą silne firmy – pod warunkiem, że wiedzą, jak się przygotować

W obliczu rosnącej niestabilności geopolitycznej aż 68% Polaków obawia się o bezpieczeństwo finansowe swoich firm, jednak większość organizacji wciąż nie podejmuje wystarczających działań. Tradycyjne szkolenia nie przygotowują pracowników na realny kryzys – rozwiązaniem może być VR, który pozwala budować odporność zespołów poprzez symulacje stresujących sytuacji.

Czy ochrona konsumenta poszła za daleko? TSUE stawia sprawę jasno: prawo nie może być narzędziem niesprawiedliwości

Nowa opinia Rzecznika Generalnego TSUE Andrei Biondiego może wstrząsnąć unijnym prawem konsumenckim. Po raz pierwszy tak wyraźnie uznano, że konsument nie może wykorzystywać przepisów dla własnej korzyści kosztem przedsiębiorcy. To sygnał, że era bezwzględnej ochrony konsumenta dobiega końca – a firmy zyskują szansę na bardziej sprawiedliwe traktowanie.

REKLAMA

Eksport do Arabii Saudyjskiej - nowe przepisy od 1 października. Co muszą zrobić polskie firmy?

Każda firma eksportująca towary do Arabii Saudyjskiej musi dostosować się do nowych przepisów. Od 1 października 2025 roku obowiązuje certyfikat SABER dla każdej przesyłki – bez niego towar nie przejdzie odprawy celnej. Polskie firmy muszą zadbać o spełnienie nowych wymogów, aby uniknąć kosztownych opóźnień w dostawach.

Koszty uzyskania przychodu w praktyce – co fiskus akceptuje, a co odrzuca?

Prawidłowe kwalifikowanie wydatków do kosztów uzyskania przychodu stanowi jedno z najczęstszych źródeł sporów pomiędzy podatnikami a organami skarbowymi. Choć zasada ogólna wydaje się prosta, to praktyka pokazuje, że granica między wydatkiem „uzasadnionym gospodarczo” a „nieuznanym przez fiskusa” bywa niezwykle cienka.

REKLAMA