Aleksandra Włodarczyk: Niewykorzystany potencjał kobiet to strata dla spółki [PODCAST]
REKLAMA
REKLAMA
Aleksandra Włodarczyk, współautorka raportu „Udział kobiet we władzach a efektywność spółek” mówi, że powodem dla którego powstał raport był rynek finansowy zdominowany przez mężczyzn. Jak dodaje Włodarczyk: „stwierdziłyśmy, że najlepszym punktem wyjścia będzie zajęcie się szeroko tematem i zdiagnozowanie jaka jest sytuacja w Polsce i jakie są statystyki. Postanowiłyśmy od tych statystyk wyjść i zastanowić się: czy jest problem? gdzie leży problem? jak można mu zaradzić?
REKLAMA
Udział kobiet we władzach spółek rośnie, ale powoli – dlaczego tak się dzieje?
- Wyniki naszych badań są zbieżne z wynikami badań międzynarodowych, co nas bardzo ucieszyło - mówi Włodarczyk. Ale w naszym badaniu nie koncentrowałyśmy się na tym: dlaczego tak jest, tylko: czy tak jest? Przyczyn można szukać w bardzo wielu obszarach. Wydaje mi się, że przede wszystkim chodzi tu o niewykorzystanie umiejętności wysoko wykwalifikowanych kobiet, co stanowi utratę potencjału. Unia Europejska wobec wyzwań demograficznych czy żeby móc konkurować z krajami na całym świecie, musi faktycznie mobilizować wszystkie dostępne zasoby ludzkie. Wydaje mi się też, że brak równowagi pod względem płci jest niewykorzystaną szansą na szczeblu spółki zarówno pod względem ładu korporacyjnego, jak i wyników finansowych spółki.
Na jakie wartości stawiają firmy?
- W ramach stowarzyszenia CFA Society Poland został powołany komitet diversity, w którym powstają różne inicjatywy, mające na celu promowanie różnorodności. Z drugiej strony bardzo dużo jest też prowadzonych inicjatyw z obszaru ESG [ang. Environmental, Social, and Governance], czyli takiego nowego trendu na rynkach finansowych. Można powiedzieć, że to są takie dodatkowe wymiary w inwestowaniu. Dotychczas patrzyliśmy na świat inwestycji przez pryzmat tylko wymiaru zwrotu i ryzyka. Okazuje się nagle, że teraz bierzemy pod uwagę różne kwestie: środowiskowe, społeczne, ładu korporacyjnego. To są aspekty, które coraz bardziej zyskują na znaczeniu i myślę, że spółki będą musiały brać je pod uwagę - podsumowuje Włodarczyk.
Aleksandra Włodarczyk - CFA, traderka w banku Société Générale, współautorka raportu „Udział kobiet we władzach a efektywność spółek”
Zapraszamy do odsłuchania kolejnego wywiadu z serii „Moja firma”, która ukazywać się będzie co środa w ramach podcastu „DGPtalk: Obiektywnie o biznesie”. Gośćmi Agnieszki Gorczyca są eksperci i analitycy ze świata biznesu i finansów.
Słuchaj podcastów DGPtalk: OBIEKTYWNIE O BIZNESIE - MOJA FIRMA
Spotify http://prawna.pl/spotify
iTunes Podcast http://prawna.pl/itunes
Google Podcast http://prawna.pl/google
Strona DGPtalk https://podcast.gazetaprawna.pl
PODCASTY - poprzednie odcinki
-
Małgorzata Cebelińska: Produkcja żywności jest odporna na kryzys [PODCAST]
-
Monika Pawelczak: Jak praca zdalna bezlitośnie obnaża braki liderów? [PODCAST]
-
Marta Suchocka: Płynność finansowa to być albo nie być przedsiębiorców [PODCAST]
-
Sebastian Sadowski-Romanov: Brexit miał bardziej podłoże polityczne, niż ekonomiczne [PODCAST]
-
Marek Moczulski: Drukowanie pieniędzy i tarcze nic nie dadzą, jak ludzie nie będą pracować [PODCAST]
-
Magdalena Wilk: Obostrzenia dla przedsiębiorców są niezgodne z konstytucją [PODCAST]
-
Łukasz Blichewicz: Startupy – dlaczego apetyt na ryzyko w czasie pandemii zaczyna rosnąć? [PODCAST]
-
Katarzyna Szwarc: Dlaczego rosnąca liczba laików nie zawsze jest wytyczną sprzedaży? [PODCAST]
-
Karolina Karolczak: Noworoczne plany mają sens, jeżeli wiemy jak je zbudować [PODCAST]
-
Magdalena Rytel – Kuc: Sylwester nie uratuje branży pirotechnicznej [PODCAST]
-
Mikołaj Dramowicz: Informatyzacja przedsiębiorstw stała się koniecznością [PODCAST]
-
Marta Kopeć: pracownik bez szansy na rozwój w końcu odejdzie [PODCAST]
-
Michał Gołkiewicz: Brak researchu rynku to błąd, który najwięcej kosztuje [PODCAST]
-
Katarzyna Borowiecka: Przez lockdown są firmy, które już nie odrobią strat mimo wsparcia [PODCAST]
-
Magdalena Kartasińska: na wigilie on-line decyduje się coraz więcej firm [PODCAST]
-
Kamil Mazuruk: kondycja firm to dziś sinusoida, od szoku przez nadzieję po pesymizm [PODCAST]
-
Mariusz Grajda: rośnie liczba restrukturyzacji, co oznacza pogarszającą się kondycję firm [PODCAST]
-
Tomasz Napiórkowski: Kluby fitness nie były źródłem zakażeń w Polsce [PODCAST]
-
Marcin Parzyszek: nic tak nie osłodzi trudnych czasów jak zdrowa czekolada [PODCAST]
-
Aleksander Pawlak: Jest cała grupa inwestorów, którzy dorobili się na WIG-COVID [PODCAST]
-
Dariusz Wojtal: Sezon zimowy jest już dla turystyki stracony [PODCAST]
-
Michał Kołodziejczak: Z kraju, który był potentatem eksportowym, staliśmy się śmietniskiem [PODCAST]
-
Marta Lempart: rząd prowadzi z nami rozmowy pałkami i gazem [PODCAST]
-
Benedykt Wiśniewski: Przez COVID-19 na GPW można sporo stracić, ale i zarobić [PODCAST]
-
Daniel Olejniczak: wcześniej czy później wszystkie firmy będą w chmurze [PODCAST]
-
Rafał Cebula: branża meblarska musi być przygotowana na zmianę [PODCAST]
-
Łukasz Pietrzak: to pomoc dla 15 tyś polskich firm w rozwijaniu biznesu w sieci [PODCAST]
-
Jacek Czauderna: to politycy a nie eksperci zamykają gastronomię [PODCAST]
-
Sędzia Urszula Żółtak: Trybunał Konstytucyjny to dziś narzędzie w rękach polityków [PODCAST]
-
Marcin Mandryk: Dezinformacja na rynku nie pomaga firmom przetrwać kryzysu [PODCAST]
-
Skoczylas: „Menadżer to nadane stanowisko, a lider to osoba, za którą pójdzie cały zespół” [PODCAST]
-
Ostrowska: "Hotele miejskie są w najgorszej sytuacji, ponosimy straty, musimy zwalniać" [PODCAST]
- Biura przyszłości – jak zaprojektować miejsce pracy w kontekście pracy zdalnej? [PODCAST]
- Jak powinien działać lider w warunkach transformacji cyfrowej? [PODCAST]
- Czy inwestycje w nieruchomości podczas pandemii są opłacalne? [PODCAST]
- Czy przedsiębiorcy muszą sami sfinansować wychodzenie z kryzysu? [PODCAST]
- Branża Beauty ma pomysł jak ocalić 45 tyś miejsc pracy [PODCAST]
Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.