REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
arłamów business challenge
Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania
Źródło zewnętrzne

REKLAMA

REKLAMA

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

W dniach 29 czerwca – 1 lipca w Hotelu Arłamów, odbyła się siódma edycja wydarzenia, które redefiniuje pojęcie eventów firmowych. W tym roku tematem przewodnim był dobrostan psychiczny i fizyczny w organizacjach – nie jako modne hasło, ale jako praktyczna i mierzalna strategia. ABC 2025 nie było kolejną konferencją z prezentacjami w sali. Wystąpienia odbyły się na polu golfowym pod gołym niebem. Obok merytoryki – przestrzeń do odpoczynku, regeneracji i relacji

REKLAMA

Kryzys zaangażowania i potrzeba strategicznego wellbeing

Raport Gallupa „The Global Workplace: Employee Engagement & Well-being 2025” wskazuje, że zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8 %. Z kolei badanie „Sukces na wagę zdrowia” (Bliżej Siebie) ujawnia, że 41 % pracowników doświadcza obciążenia emocjonalnego, a 51 % – wypalenia zawodowego. Eksperci uczestniczący w ABC jednoznacznie zaznaczyli, że wellbeing nie jest dodatkiem, ale pierwszoplanowym elementem strategii biznesowej.

Wellbeing to nie fanaberia. To strategia przetrwania i wzrostu

Podczas wydarzenia zgromadziło się blisko 250 liderów HR, menedżerów, przedstawicieli świata nauki, biznesu i psychologii. Była to najbardziej merytoryczna edycja ABC w historii.

„Z dużym przejęciem przysłuchiwałem się dyskusjom o tym, co dziś znaczy zdrowa organizacja i jaką rolę w niej pełnią liderzy. Cieszy mnie, że Arłamów może być miejscem, gdzie mówi się o tym głośno – w atmosferze zaufania i szacunku” – podsumował prezes Hotelu Arłamów Michał Kozak.

Różnorodne perspektywy dobrostanu

Wśród prelegentów znaleźli się m.in.:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • Jacek Santorski – psycholog społeczny i biznesu, w rozmowie z Maciejem Strausem mówił o odpowiedzialności lidera za dobrostan zespołu: „Lider nie musi być terapeutą. Ale musi wiedzieć, że jego zachowanie wpływa na poziom kortyzolu w organizacji”.
  • Maja Gojtowska – ekspertka HR: „Zamieńmy storytelling na welldoing. To nie kampania, to codzienna decyzja lidera”.
  • Barbara Zych, PhD – HR-owa badaczka i strateg: „Wellbeing wpływa na produktywność – a nie odwrotnie. I to jest kluczowa zmiana paradygmatu”.
  • Jarosław Fotyga, Chartered FCIPD – mówił o ogromnych kosztach związanych ze zdrowiem pracowników,
  • Monika Sonta, PhD, badaczka twórczości, która mówiła o MEGAtrendach i ich wpływie na organizacje biznesowe,
  • Tomasz Raczek, krytyk filmowy i mówca inspiracyjny – opowiadał o emocjach jako narzędziu przywództwa.
  • Adam Kszczot, olimpijczyk i medalista, podzielił się refleksją o tym, jak kondycja psychiczna wpływa na wynik – nie tylko w sporcie.

Nie tylko konferencja. Arłamów pokazuje, jak robi się wellbeing

Maciej Kautz, prowadzący wydarzenie, z gracją i humorem łączył panele, wystąpienia i rozmowy. A wszystko odbywało się w wyjątkowym formacie – część merytoryczna miała miejsce na świeżym powietrzu, wśród zieleni pól golfowych.

W programie znalazły się również: joga regeneracyjna, ceremonie saunowe, koncerty mis dźwiękowych Petera Hessa oraz gra terenowa Watacha, która – jak zgodnie przyznawali uczestnicy – najlepiej pokazała, jak w praktyce wygląda budowanie zaufania w nieznanej grupie.

#ArłaMOVE – wellbeing wpisany w strategię miejsca

REKLAMA

Podczas ABC nie mogło zabraknąć odniesienia do autorskiej filozofii Hotelu Arłamów – #ArłaMOVE. To podejście, które promuje aktywność fizyczną, kontakt z naturą i świadome budowanie odporności psychicznej wśród gości, pracowników i partnerów biznesowych.

„Wellbeing to nie tylko styl życia. To decyzja strategiczna. Uważamy, że eventy firmowe – jeśli są mądrze zaplanowane – mogą być potężnym narzędziem rozwoju organizacji. A Arłamów to miejsce, które tę decyzję umożliwia” – mówi Agnieszka Najberek, dyrektor sprzedaży MICE w Arłamowie.

„Myślimy już o przyszłym roku” – zdradza Maciej Straus, pełnomocnik zarządu ds. rozwoju. „Ale po tej edycji jedno wiemy na pewno – event firmowy nie może być tylko integracją. Musi być narzędziem zmiany, rozmowy i odbudowy zaangażowania, które – jak wiemy – w Polsce sięgnęło historycznego dołka. A Arłamów ma warunki, by to zmieniać.” Dodaje w swoim podsumowaniu Maciej Straus.

Nasi partnerzy, którzy rozumieją kierunek zmian: AirFrance KLM, Kadromierz, Lancerto, Garden Space, Profitroom, Mercedes Benz D&R Czach, Toton Show, Stage Fever by Adam Kram, Gridaly, Wellbeing Partner.

Już dziś Hotel Arłamów zapowiada kontynuację Arłamów Business Challenge w 2026 roku, zapraszając liderów, ekspertów i praktyków do wspólnego projektowania zdrowszych, bardziej odpornych organizacji. Tegoroczna edycja pokazała, że wellbeing to nie trend, lecz fundament nowoczesnego przywództwa – a Arłamów to miejsce, które tworzy dla niego naturalne warunki.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Informacja prasowa

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

REKLAMA

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

REKLAMA

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

REKLAMA