REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Etykieta w biznesie

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Networking – jak tego nie robić?

Skuteczne budowanie użytecznych relacji to nie sztuka wymiany wizytówek, w ślad za którą idzie zarzucanie listami powitalnymi. W networkingu nie wystarczy jedynie dobrze się zaprezentować podczas pierwszego spotkania, trzeba też zadbać o utrzymanie kontaktu na długie lata, ciągle go podtrzymywać oraz właściwie wykorzystywać. A o tym, czego nie należy robić, opowiada założyciel platformy dla poszukiwania korepetytorów Preply.com Kirill Bigai.

ERP Navireo wspiera rozwój dziecięcej kreatywności

Artyzan – dystrybutor koncepcyjnych zabawek i franczyzodawca marki Kreatywne Maluchy – rozwija działalność i integruje zarządzanie siecią dzięki wdrożeniu systemu ERP Navireo firmy InsERT. Zastosowane narzędzie umożliwia m.in. centralne zarządzanie informacjami, prowadzenie odrębnej polityki cenowej w poszczególnych punktach sprzedaży, w tym obniżek i wyprzedaży.

Jak prowadzić rozmowy biznesowe z Brytyjczykami i Amerykanami

Negocjacje biznesowe prowadzone w języku angielskim nie zawsze wyglądają tak samo. Niezbite argumenty niejednokrotnie nie wystarczają, znaczenie ma również zachowanie i użycie odpowiedniego słownictwa. Mimo stosowania tego samego języka Brytyjczycy i Amerykanie znacznie różnią się w kwestii rozmów biznesowych.

Zaufanie w biznesie - strategia CSR

CSR to strategia zarządzania, zgodnie z którą przedsiębiorstwa dobrowolnie uwzględniają interesy społeczne, aspekty środowiskowe i relacje z różnymi grupami interesariuszy. Według CBOS, aż 38 proc. deklaruje, że jest w stanie zaufać partnerom biznesowych, ponieważ uważa, że im się to opłaca.

REKLAMA

Dlaczego nie publikują?

Brak newsów, słaba jakość materiałów, częste telefony, wreszcie wysyłanie informacji na oślep – to główne grzechy polskich piarowców w kontaktach z mediami. Zamiast budować relacje wielu z nich nie tylko traci wiarygodność, ale osłabia wizerunek całego środowiska PR. I chociaż dziennikarze wprost wytykają najczęściej popełniane błędy, to nasuwa się pytanie, czy branża reaguje na te sygnały?

Negocjacje w złej wierze

Negocjacje są procesem dynamicznym, czasem długotrwałym, i nie zawsze kończą się porozumieniem stron. Nie oznacza to jednak, że istnieje pełna dowolność ich prowadzenia, a negocjujący godzą się ponieść wszelkie ryzyko, jakie za sobą niesie taka forma dochodzenia do kompromisu.

Kultura organizacyjna i jej wpływ na biznes

Wiele się mówi o różnych technicznych aspektach biznesu. Sztuka negocjacji, techniki sprzedaży, strategie marketingowe mają swoje stałe miejsce na liście szkoleń. Są to umiejętności niezbędne do funkcjonowania w świecie biznesu. Jednak wsłuchując się w świat biznesu, a właściwie słuchając rozmów przedsiębiorców, skądinąd profesjonalistów w swojej dziedzinie, odnieść można wrażenie, że posiedli oni wszelkie kompetencje poza tą, która pozwala w sposób niezakłócony komunikować się ze światem.

O czym warto pamiętać podczas biznesowego lunchu?

Lunch to nie tylko wspólne zjedzenie posiłku i delektowanie się jego smakiem, biznes uczynił z niego pole walki. Spotkania tego typu często odbywają się wśród członków top managementu, handlowców, ale też zdarzają się takie spotkania rekrutacyjne. Jak w takiej sytuacji się zachować? Co można zrobić a czego kategorycznie nie wypada? Niżej spróbuję skrótowo rozwiać Wasze wątpliwości.

REKLAMA

Dlaczego warto mówić komplementy?

Kiedy zaczynam myśleć o komplementach, pojawia mi się w głowie fragment filmu „Lepiej być nie może” z Jackiem Nicholsonem i Helen Hunt w rolach głównych. On gra Melvina - pisarza, egocentryka, wręcz dziwaka. Ona gra Carol - kelnerkę, która jako jedyna znosi jego towarzystwo.

Życie w sieci kontra prywatność

Miejsce zamieszkania, data urodzin, zainteresowania, ulubione filmy i zespoły - wszystkich tych rzeczy możemy dowiedzieć się o innych z rozmaitych portali społecznościowych. Nie da się ukryć, że brak konta na portalach typu facebook czy nasza-klasa budzi współcześnie zdziwienie. Jednak, czy tego typu wirtualne społeczności nie odzierają nas w pewien sposób z prywatności? Jakie rzeczy zdecydowanie lepiej zachować dla siebie?

Elegancja w zawodzie trenera i coacha

„Okazuje się, że w dzisiejszych czasach, w dobie rywalizacji i konkurencji firm, znajomość zasad etykiety jest jednym z czynników zapewniających egzystencję i rozwój” - pisze E.Pietkiewicz. Elegancja biznesowa to zbiór zasad i właściwych zachowań w życiu zawodowym i społecznym, a umiejętność ich stosowania pozwala nam odnaleźć się w każdych okolicznościach.

Elegancja biznesowa sztuką życia

Jak ważna jest elegancja w biznesie? Po co potrzebna jest znajomość elegancji w zawodzie Trenera i Coacha?

Feromony w biznesie – podobno działają

Syntetyczne feromony wykorzystuje się w kontaktach biznesowych z każdym rokiem coraz częściej.

Czy Polacy dbają o swój wygląd w pracy w porównaniu do innych nacji?

W Niemczech kobiety w pracy nie pokazują kolan, a Francuzki są bardzo eleganckie. Holendrzy na spotkania służbowe chodzą w t-shirtach i dżinsach. A Polacy… Polacy coraz więcej czasu spędzają przed lustrem. I to przed wyjściem do pracy, a nie na randkę.

Firmy nie lubią palących

Są bardziej zdekoncentrowani i szybciej się denerwują. Częściej chorują, a za nimi ciągle unosi się swąd. Osoby palące tytoń, bo o nich mowa, coraz częściej popadają w niełaskę współpracowników i pracodawców. Ci drudzy coraz częściej poszukują do pracy osób, które nie potrzebują przerwy na papieroska.

Praca w 30 sekund – Business Speed Dating w Metropolii

Życie w wielkiej Metropolii wypełnia niekończąca się pogoń mieszkańców za modą, nowinkami technicznymi, a nawet uciekającym czasem, który w kulturze materialnej kapitalizmu nabrał wyjątkowego znaczenia. W ekonomii i szeroko pojętych stosunkach handlowych najlepiej widać, jak ważna jest każda minuta przy podejmowaniu szybkich i trafnych decyzji.

Jak negocjować z chińskimi partnerami? - wspólne posiłki

Jak na nasze relacje biznesowe z chińskimi partnerami wpływa wspólne jedzenie? Okazuje się, że w bardzo dużym stopniu. Wspólne posiłki są w Chinach jednym z kluczowych elementów budujących więzi między kontrahentami. Jak się zachować? Czego nie robić?

Jak negocjować z chińskimi partnerami - krytyka i pochwały

Negocjacje z chińskimi partnerami biznesowymi należą do bardzo trudnych z punktu widzenia znaczących różnic kulturowych. Zarówno zachowanie twarzy, jak i tzw. harmonia społeczna są elementami, o których należy pamiętać w trakcie przekazywania wiadomości. Co zrobić, aby nie urazić kontrahentów z jednej z najsilniejszych gospodarek świata?

Jak przyciągnąć uwagę słuchaczy?

Które zdjęcie wybierzesz, jeśli masz zamiar opowiedzieć znaną historyjkę o budowaniu katedry Notre Dame: oczywiste czy tajemnicze? Zastosuj metodę podwójnego znaku, a wybierzesz te właściwe zdjęcie.

Jak zadbać o koncentrację słuchaczy?

Usuń to co odciąga uwagę od głównego przekazu slajdu. Zostaw to, co najważniejsze, a umysły Twoich słuchaczy odwdzięczą ci się swoją koncentracją w trakcie całej prezentacji.

Jak kontrolować długość prezentacji?

Przygotowując prezentację na komputerze, możesz mieć wrażenie, że jest za krótka lub w sam raz w stosunku do czasu który będziesz mieć do dyspozycji. Ale gdy będziesz mówić ją na głos, potrwa znacznie dłużej. Ta sztuczka pomoże ci łatwo ustalić liczbę slajdów w twojej prezentacji, tak aby się nie denerwować i nie przekraczać wyznaczonego czasu.

Czy klienci korzystający z wielu kanałów sprzedaży przynoszą większe zyski?

Wiele firm obawia się, że zwiększenie liczby kanałów dystrybucji doprowadzi do podziału pomiędzy nie tej samej wielkości przychodów, tzn. każdy nowy kanał odbierze część sprzedaży już funkcjonującym. Czy więc przesunięcie klientów przynoszących mniejsze zyski do tańszych kanałów udaje się faktycznie, czy jest jedynie teoretyczną strategią działania?

Jaki jest podział klientów?

Rzut oka na bazę klientów pod kątem regularności zakupów oraz wydawanych kwot pozwala szybko namierzyć tych którzy nie rokują nadziei na zyski. Pieniądze które normalnie poszłyby na ich utrzymanie lub usatysfakcjonowanie, można przeznaczyć na tych klientów którzy przynoszą firmie naprawdę sporo pieniędzy na czysto.

Różnice między programem lojalnościowym zorientowanym na program a na klienta

Który typ programu lojalnościowego przynosi więcej pieniędzy firmom – ten masowy i zorientowany na jakość programu czy ten indywidualny i celujący w tworzenie korzyści dla klienta? Odpowiedź: oba są niezłe, ważne tylko żeby nie pomieszać jednego z drugim.

Rady związane z zadawaniem pytań

Przed otwarciem buzi, warto żebyś się zastanowił jaki jest cel pytania, które chcesz zadać. Dzięki temu, że podzielisz się swoją intencją z rozmówcą (czyli powiesz mu po co chcesz go o coś zapytać) ustalisz kontekst pytania. Podanie powodu zadania pytania pomaga w rozmowie, ponieważ kreuje większą otwartość na słuchanie. Dzięki temu też zdobywasz uwagę rozmówcy i zapewniasz jasny kontekst, w którym zawieszasz pytanie.

Słyszeć czy usłyszeć?

Słyszeć i Usłyszeć - dwa słowa pozornie tak podobne do siebie. Tak pospolite, że aż się nad nimi nie zastanawiamy. Szczególnie rzadko myślimy o nich w pracy. Czasem zapominamy nawet o tym, że na głębszym poziomie bardzo się różnią.

Dlaczego czas klienta należy traktować jako zasób strategiczny firmy?

Oprócz czasu korporacyjnego, odmierzanego przez czynności wykonywane przez pracowników firmy oraz czasu w jakim następuje obieg dokumentów, istnieje tak zwany czas klienta – niezwykle cenny.

Czy znasz 5 elementów sztuki prezentacji, które chce zobaczyć twój klient

W pracy sprzedawców używamy wyrazu „prezentacja” do określenia co najmniej trzech różnych pojęć. Co zatem w sprzedaży oznacza prezentacja?

Jakie są podstawowe zasady prowadzenia rozmów telefonicznych?

Wydaje się, że nie ma nic prostszego niż przeprowadzenie rozmowy telefonicznej z interesantem. Nie zawsze jednak obie strony zadowolone są z takiej formy komunikacji. Jak temu zaradzić?

Naucz się słuchać

Umiejętność słuchania w biznesie jest o wiele cenniejsza od mówienia. Wiele osób woli mówić niż słuchać, jednak musimy pamiętać iż aktywne słuchanie to ważna umiejętność.

Trudności w zapamiętywaniu imion i nazwisk

Trudności w zapamiętywaniu nazwisk i imion to zjawisko powszechne i automatycznie dochodzimy do wniosku, że w związku z tym szkoda naszego trudu i wysiłku aby zapamiętać je. To błąd szczególnie w przypadku częstych kontaktów z klientami.

Jak zapanować nad własnym głosem?

Czasami po samym powitaniu w czasie rozmowy telefonicznej, jesteśmy w stanie odczytać nastawienie rozmówcy. Możemy wywnioskować czy dzwoniący chce nawiązać współpracę, czy będzie o coś prosić, czy też wystąpi z ciekawą propozycją. Z intonacji możemy wywnioskować wiele cennych dla nas informacji. Dlatego bardzo ważne jest, aby panować nad swoim głosem i intonacją.

Korporacyjna etykieta w praktyce

Nawet gdy, poznamy już dobrze zasady rządzące firmową kurtuazją, wciąż powinniśmy być przygotowani do spotkania się z nietypową sytuacją, która może nas zaskoczyć.

Tytułowanie, czyli kiedy przejść na „Ty”

Przychodząc do nowego miejsca pracy, napotykamy w biurze lub na korytarzu nowe osoby, różniące się statusem w firmie. Wbrew pozorom właściwe zwracanie się do nich może okazać się niemałym wyzwaniem, wciąż sprawiającym liczne problemy.

Jaka jest alternatywa dla spotkań biznesowych?

Mimo niewątpliwych zalet zwoływania zebrań, w niektórych przypadkach ich przeprowadzanie jest po prostu nieopłacalne. Często zaburzają one rozkład dnia pracy w firmie, a jego uczestnicy mają wrażenie, że marnują swój czas. Nie rzadko zdarza się też, że spotkanie zamienia się w pole bitwy, gdzie podjęcie jakichkolwiek decyzji nie jest możliwe.

Co nam dają spotkania biznesowe?

W firmach często stajemy przed koniecznością rozwiązania pewnych problemów, czy też podjęcia decyzji. Dzięki dostępowi do różnych środków przekazu, które pozwalają nam na szybki przekaz informacji, często rezygnuje się z „klasycznych” zebrań.

Przedstawianie przez osoby trzecie - porady

Zarówno w biznesie, jak i w życiu prywatnym spotykamy się czasem z sytuacją, że należy kogoś przedstawić drugiej osobie. Czasem możemy zostać o to poproszeni przez znajomego z pracy lub wręcz będzie to naszym obowiązkiem np. w trakcie pełnienia funkcji gospodarza przyjęcia lub podczas asystowania ważnej osobie.

Powitania biznesowe w innych kulturach

Etykieta biznesowa, tak samo jak protokół dyplomatyczny, zakłada określony kanon zachowana. Dzięki tym zasadom jesteśmy w stanie uniknąć przynajmniej większości gaf. Jednak podróżując po świecie lub przyjmując gości zagranicznych, powinniśmy mieć świadomość odmienności kulturowych, i to nie tylko na gruncie językowym, kulinarnym, ale też tych związanych np. z powitaniem.

Cmok nonsens na spotkaniach biznesowych

Buchnięcie w mankiet lub tzw. cmok nonsens, czyli całowanie w dłoń — w kontaktach biznesowych jest praktycznie odradzane, w towarzyskich odchodzi wprawdzie do lamusa, niemniej jest stosowane.

Spotkania biznesowe, czyli jak podajemy dłoń

O ile zwyczaj nakazuje osobie niższej rangą powitać przełożonego, to już wyciągniecie dłoni leży w gestii tego drugiego, czyli ważniejszego. Gafą, zatem będzie, jeżeli mówiąc naszemu przełożonemu „dzień dobry”, od razu wyciągniemy doń rękę. W wielu firmach może być praktykowany inny zwyczaj, np., kto pierwszy, ten lepszy, bez zwracania uwagi na rangę.

Spotkania biznesowe, czyli jak to jest z powitaniami

Nie trzeba być handlowcem, by starać się budować pozytywny wizerunek za każdym razem, gdy spotykamy się z klientami, współpracownikami czy osobami całkiem niezaangażowanymi w naszą zawodową rzeczywistość. Dama i Dżentelmen po prostu wiedzą, że pod każdą szerokością geograficzną właściwe powitanie drugiej osoby jest niezbędnym elementem kulturalnego funkcjonowania w danej społeczności. A zatem kto i komu powinien pierwszy powiedzieć ,,dzień dobry"?

Kiedy kontaktować się przez e-mail?

Poczta elektroniczna tym różni się od EMS, że nie ma charakteru mediacyjnego (wiadomość jest przekazywana bezpośrednio na komputer innego uczestnika) i jest asynchroniczna (ludzie odpowiadają, kiedy jest im wygodnie).

Kiedy korzystać z EMS?

W systemie spotkań w sieci (EMS – Electronic Meeting Support – Elektroniczny System Wsparcia Spotkania) uczestnicy piszą do siebie na oddzielnych komputerach. EMS ma charakter mediacyjny (wykorzystuje wypróbowane rozwiązania techniczne) i zazwyczaj synchroniczny (wszyscy biorą jednocześnie udział w dyskusji).

Kiedy organizować wideokonferencję?

Wideokonferencje, po zainstalowaniu małych kamer, mogą być transmitowane na dużym ekranie w specjalnym pomieszczeniu konferencyjnym lub na ekranach telewizorów znajdujących się w kilku pomieszczeniach bądź na laptopach uczestników spotkania.

Spotkania bezpośrednie a e-spotkania

Kiedyś wszystkie spotkania miały charakter bezpośredni. Dzisiejsza technologia oferuje wiele innych możliwości.

Jaka jest różnica między przyjęciem prywatnym i służbowym?

Często nam się wydaje, że przyjęcia po godzinach pracy, to przyjęcia prywatne, czyli takie, podczas których powinna obowiązywać etykieta towarzyska. Jednak często jest inaczej.

Osobisty PR

Kto chce w dzisiejszych czasach osiągnąć sukces (i go utrzymać), nie może zrezygnować z efektywnego, osobistego PR-u. Ukazanie się w pozytywnym świetle sprawia jednak trudności wielu ludziom. Jedni nie lubią o sobie mówić, lecz w głębi ducha mają nadzieję, że ktoś zauważy ich zasługi. Inni mówią o sobie aż nazbyt chętnie, jednakże nie udaje im się przekonać do siebie swojego rozmówcy. Dobry PR jest czymś innym.

Kontakt wzrokowy - technika ZPM

Na udane przemówienie składa się nie tylko przekazywana treść. Nawet gdyby była ona interesująca, nie dotrze do słuchaczy, jeśli jest wygłaszana bez podtrzymywania z nimi kontaktu wzrokowego. Patrz zatem na tych, do których kierujesz swoje słowa!

Ćwiczenia głosu

Najnowsze badania wykazały, że przemówienie trafia do słuchaczy w około 10% dzięki słowom, około 40% dzięki głosowi,i około 50% dzięki mowie ciała.

Porządki w biurze: krok po kroku

Przed nastaniem porządku jest zawsze wielki chaos: Wszystko trzeba wyrzucić! Na wykonanie pierwszego kroku nie potrzebujesz dużo czasu. Jednak najlepiej będzie, jeśli załatwisz od razu za jednym zamachem krok pierwszy i drugi.

REKLAMA