REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jaka jest alternatywa dla spotkań biznesowych?

Subskrybuj nas na Youtube
Jeśli naszym celem jest przekazanie grupie osób pewnej informacji, a nie mamy zamiaru poświęcać czasu na dyskusję nad danym problemem, o wiele prościej będzie posłużyć się notatką służbową lub jej bardziej odformalizowaną wersją, czyli mailem.
Jeśli naszym celem jest przekazanie grupie osób pewnej informacji, a nie mamy zamiaru poświęcać czasu na dyskusję nad danym problemem, o wiele prościej będzie posłużyć się notatką służbową lub jej bardziej odformalizowaną wersją, czyli mailem.

REKLAMA

REKLAMA

Mimo niewątpliwych zalet zwoływania zebrań, w niektórych przypadkach ich przeprowadzanie jest po prostu nieopłacalne. Często zaburzają one rozkład dnia pracy w firmie, a jego uczestnicy mają wrażenie, że marnują swój czas. Nie rzadko zdarza się też, że spotkanie zamienia się w pole bitwy, gdzie podjęcie jakichkolwiek decyzji nie jest możliwe.

Zanim zdecydujemy się na zwołanie zebrania warto raz jeszcze zastanowić się nad celem, który chcemy osiągnąć dzięki jego zwołaniu. Może okazać się, że istnieją alternatywne, bardziej efektywne formy komunikacji między pracownikami, które gwarantują osiągnięcie tego celu w szybszym czasie i bez dezorganizacji pracy firmy.

REKLAMA

REKLAMA

Najprostsze rozwiązania są zazwyczaj najbardziej skuteczne

Zwołanie zebrania zazwyczaj oznacza, że pewna część osób musi zostać oderwana od swojej pracy i zostać zgromadzona w jednym miejscu i w jednym czasie. Wiąże się to też z koniecznością zapewnienia odpowiedniej sali – ogólnie rzecz ujmując, zaburza to trochę harmonogram dnia.

Zobacz: Jak przyciągnąć uwagę słuchaczy?

Jeśli naszym celem jest przekazanie grupie osób pewnej informacji, a nie mamy zamiaru poświęcać czasu na dyskusję nad danym problemem, o wiele prościej będzie posłużyć się notatką służbową lub jej bardziej odformalizowaną wersją, czyli mailem.

REKLAMA

Podstawowymi zaletami przekazywania informacji w ten sposób jest:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • eliminacja zbędnych kosztów związanych ze zorganizowaniem spotkania,
  • dostępność do treści informacji w dogodnej dla adresata chwili oraz możliwość powtórnego jej przeczytania,
  • eliminacja zbędnych dyskusji.

Najważniejszą wadą tych metod jest jednak to, że do tego typu wiadomości nie przywiązuje się zbyt dużej wagi, przez co treści zawarte w notatkach mogą zostać przez ich adresatów zbagatelizowane.

Polecamy: Efektywna komunikacja mailowa

Podobnie rzecz wygląda, gdy spotkaniem jest zainteresowanych tylko kilka osób, np. kierownik z wybranymi podwładnymi. Jeśli wydaje się, że tylko te osoby będą uczestniczyć w dyskusji, nie ma sensu organizować zebrania dla wszystkich pracowników. W takim przypadku o wiele efektywniejsze będzie zgromadzenie osób, które mogą merytorycznie przyczynić się do rozwiązania danego problemu, np. w gabinecie kierownika, czy też zorganizowanie dla nich tzw. „zebrania korytarzowego”. Pozwoli uniknąć to sytuacji, w której dwie lub trzy osoby wymieniają się poglądami a reszta tylko siedzi i słucha. Oczywiście, w razie powzięcia jakiś uzgodnień, powinny być one przedstawione większemu zgromadzeniu.

Zdecydowanym plusem tego rodzaju rozwiązań jest to, że mogą być one zwołane w każdej chwili i nie zaburzą pracy całej firmy. Jednakże trzeba pamiętać o tym, że spotkania takie nie zawsze mają moc wiążącą – powzięcie jakichkolwiek decyzji może wymagać ich zatwierdzenia przez wszystkich uprawnionych członków.

Komunikacja między komórkami i wydziałami firmy

Sprawa zwoływania zebrań wygląda zupełnie inaczej, gdy chodzi o zorganizowanie spotkania osób mieszkających w różnych zakątkach kraju a nawet i świata. Koszty takiego przedsięwzięcia są o wiele większe, niż w obrębie jednej komórki lub wydziału. Dodatkowo dochodzi problem sprowadzenia w jedno miejsce ludzi rozrzuconych po całym kraju, czy świecie.
Z pomocą przychodzi nam na szczęście najnowocześniejsza technika.

Jeżeli zebraniem zainteresowana jest grupa kilku osób (nie więcej niż 10), dobrym rozwiązaniem wydaje się być przeprowadzenie wieloosobowej konferencji telefonicznej, czy telewizyjnej.

Za tego typu rozwiązaniem przemawiają przede wszystkim względy ekonomiczne – są to sposoby o wiele tańsze i szybsze, niż sprowadzenie ludzi z różnych miejsc kraju i świata. Plusem jest także możliwość nagrania tego typu spotkań i ich ponownego odtworzenia. Najpoważniejszą trudnością wydaje się być sprawne pokierowanie rozmową, tzn. dopuszczenie wszystkich do głosu, czy też zapanowanie nad emocjami i temperamentem uczestników.

Karolina Zaborska

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA