REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jaka jest alternatywa dla spotkań biznesowych?

Jeśli naszym celem jest przekazanie grupie osób pewnej informacji, a nie mamy zamiaru poświęcać czasu na dyskusję nad danym problemem, o wiele prościej będzie posłużyć się notatką służbową lub jej bardziej odformalizowaną wersją, czyli mailem.
Jeśli naszym celem jest przekazanie grupie osób pewnej informacji, a nie mamy zamiaru poświęcać czasu na dyskusję nad danym problemem, o wiele prościej będzie posłużyć się notatką służbową lub jej bardziej odformalizowaną wersją, czyli mailem.

REKLAMA

REKLAMA

Mimo niewątpliwych zalet zwoływania zebrań, w niektórych przypadkach ich przeprowadzanie jest po prostu nieopłacalne. Często zaburzają one rozkład dnia pracy w firmie, a jego uczestnicy mają wrażenie, że marnują swój czas. Nie rzadko zdarza się też, że spotkanie zamienia się w pole bitwy, gdzie podjęcie jakichkolwiek decyzji nie jest możliwe.

Zanim zdecydujemy się na zwołanie zebrania warto raz jeszcze zastanowić się nad celem, który chcemy osiągnąć dzięki jego zwołaniu. Może okazać się, że istnieją alternatywne, bardziej efektywne formy komunikacji między pracownikami, które gwarantują osiągnięcie tego celu w szybszym czasie i bez dezorganizacji pracy firmy.

REKLAMA

REKLAMA

Najprostsze rozwiązania są zazwyczaj najbardziej skuteczne

Zwołanie zebrania zazwyczaj oznacza, że pewna część osób musi zostać oderwana od swojej pracy i zostać zgromadzona w jednym miejscu i w jednym czasie. Wiąże się to też z koniecznością zapewnienia odpowiedniej sali – ogólnie rzecz ujmując, zaburza to trochę harmonogram dnia.

Zobacz: Jak przyciągnąć uwagę słuchaczy?

Jeśli naszym celem jest przekazanie grupie osób pewnej informacji, a nie mamy zamiaru poświęcać czasu na dyskusję nad danym problemem, o wiele prościej będzie posłużyć się notatką służbową lub jej bardziej odformalizowaną wersją, czyli mailem.

REKLAMA

Podstawowymi zaletami przekazywania informacji w ten sposób jest:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • eliminacja zbędnych kosztów związanych ze zorganizowaniem spotkania,
  • dostępność do treści informacji w dogodnej dla adresata chwili oraz możliwość powtórnego jej przeczytania,
  • eliminacja zbędnych dyskusji.

Najważniejszą wadą tych metod jest jednak to, że do tego typu wiadomości nie przywiązuje się zbyt dużej wagi, przez co treści zawarte w notatkach mogą zostać przez ich adresatów zbagatelizowane.

Polecamy: Efektywna komunikacja mailowa

Podobnie rzecz wygląda, gdy spotkaniem jest zainteresowanych tylko kilka osób, np. kierownik z wybranymi podwładnymi. Jeśli wydaje się, że tylko te osoby będą uczestniczyć w dyskusji, nie ma sensu organizować zebrania dla wszystkich pracowników. W takim przypadku o wiele efektywniejsze będzie zgromadzenie osób, które mogą merytorycznie przyczynić się do rozwiązania danego problemu, np. w gabinecie kierownika, czy też zorganizowanie dla nich tzw. „zebrania korytarzowego”. Pozwoli uniknąć to sytuacji, w której dwie lub trzy osoby wymieniają się poglądami a reszta tylko siedzi i słucha. Oczywiście, w razie powzięcia jakiś uzgodnień, powinny być one przedstawione większemu zgromadzeniu.

Zdecydowanym plusem tego rodzaju rozwiązań jest to, że mogą być one zwołane w każdej chwili i nie zaburzą pracy całej firmy. Jednakże trzeba pamiętać o tym, że spotkania takie nie zawsze mają moc wiążącą – powzięcie jakichkolwiek decyzji może wymagać ich zatwierdzenia przez wszystkich uprawnionych członków.

Komunikacja między komórkami i wydziałami firmy

Sprawa zwoływania zebrań wygląda zupełnie inaczej, gdy chodzi o zorganizowanie spotkania osób mieszkających w różnych zakątkach kraju a nawet i świata. Koszty takiego przedsięwzięcia są o wiele większe, niż w obrębie jednej komórki lub wydziału. Dodatkowo dochodzi problem sprowadzenia w jedno miejsce ludzi rozrzuconych po całym kraju, czy świecie.
Z pomocą przychodzi nam na szczęście najnowocześniejsza technika.

Jeżeli zebraniem zainteresowana jest grupa kilku osób (nie więcej niż 10), dobrym rozwiązaniem wydaje się być przeprowadzenie wieloosobowej konferencji telefonicznej, czy telewizyjnej.

Za tego typu rozwiązaniem przemawiają przede wszystkim względy ekonomiczne – są to sposoby o wiele tańsze i szybsze, niż sprowadzenie ludzi z różnych miejsc kraju i świata. Plusem jest także możliwość nagrania tego typu spotkań i ich ponownego odtworzenia. Najpoważniejszą trudnością wydaje się być sprawne pokierowanie rozmową, tzn. dopuszczenie wszystkich do głosu, czy też zapanowanie nad emocjami i temperamentem uczestników.

Karolina Zaborska

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Przedsiębiorca był pewien, że wygrał z urzędem. Wystarczyło milczenie organu administracyjnego. Ale ten wyrok NSA zmienił zasady - Prawo przedsiębiorców nie działa

Spółka złożyła wniosek o interpretację indywidualną i czekała na odpowiedź. Gdy organ nie wydał decyzji w ustawowym terminie 30 dni, przedsiębiorca uznał, że sprawa załatwiła się sama – na jego korzyść. Wystąpił o zaświadczenie potwierdzające milczące załatwienie sprawy. Naczelny Sąd Administracyjny wydał jednak wyrok, który może zaskoczyć wielu przedsiębiorców liczących na bezczynność urzędników.

Robią to od lat, nie wiedząc, że ma to nazwę. Nowe badanie odsłania prawdę o polskich firmach

Niemal 60 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje znajomość pojęcia ESG. Jednocześnie znaczna część z nich od lat realizuje działania wpisujące się w zrównoważony rozwój – często nie zdając sobie z tego sprawy. Najnowsze badanie Instytutu Keralla Research pokazuje, jak wygląda rzeczywistość polskiego sektora MŚP w kontekście odpowiedzialnego zarządzania.

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego dotyczy: kosztów podatkowych, limitu amortyzacji dla samochodów o wysokiej emisji CO₂, remanentu, warunków i limitów małego podatnika, rozrachunków, systemów księgowych i rozliczenia podatku.

Ugorowanie to katastrofa dla gleby - najlepszy jest płodozmian. Naukowcy od 1967 roku badali jedno pole

Ugorowanie gleby to przepis na katastrofę, a prowadzenie jednej uprawy na polu powoduje m.in. erozję i suchość gleby. Najlepszą formą jej uprawy jest płodozmian - do takich wniosków doszedł międzynarodowy zespół naukowców, m.in. z Wrocławia, który nieprzerwanie od 1967 r. badał jedno z litewskich pól.

REKLAMA

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Prognoza zatrudnienia netto

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Gdzie będzie najwięcej rekrutacji? Jaka jest prognoza zatrudnienia netto? Oto wyniki raportu ManpowerGroup.

Po latach przyzwyczailiście się już do RODO? Och, nie trzeba było... Unia Europejska szykuje potężne zmiany, będzie RODO 2.0 i trzeba się go nauczyć od nowa

Unia Europejska szykuje przełomowe zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych. Projekt Digital Omnibus zakłada m.in. uproszczenie zasad dotyczących plików cookie, nowe regulacje dla sztucznej inteligencji oraz mniejszą biurokrację dla firm. Sprawdź, jak nadchodząca nowelizacja RODO wpłynie na Twoje codzienne korzystanie z Internetu!

Mniej podwyżek wynagrodzeń w 2026 roku? Niepokojące prognozy dla pracowników [BADANIE]

Podwyżki wynagrodzeń w przyszłym roku deklaruje 39 proc. pracodawców, o 8 pkt proc. mniej wobec 2025 roku - wynika z badania Randstad. Jednocześnie prawie 80 proc. firm chce utrzymać zatrudnienia, a redukcje zapowiada 5 proc.

5 wyzwań sektora energetycznego - przedsiębiorcy rozmawiali z ministrem

5 wyzwań sektora energetycznego to m.in. usprawnienie funkcjonowania NFOŚ w kontekście finansowania magazynów energii, energetyka rozproszona jako element bezpieczeństwa państwa, finansowanie energetyki rozproszonej przez uwolnienie potencjału kapitałowego banków spółdzielczych przy wsparciu merytorycznym BOŚ.

REKLAMA

Sto lat po prawach wyborczych. Dlaczego kobiety wciąż rzadko trafiają do zarządów? [Gość Infor.pl]

107 lat temu Piłsudski podpisał dekret, który dał Polkom prawa wyborcze. Rok później powstała Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych. A dopiero w tym roku kobieta po raz pierwszy zasiadła w jej zarządzie. To mocny symbol. I dobry punkt wyjścia do rozmowy o tym, co wciąż blokuje kobiety w dojściu do najwyższych stanowisk i jak zmienia się kultura zgodności w firmach.

BCC Mixer: Więcej niż networking - merytoryczna wymiana, realna współpraca

Networking od lat pozostaje jednym z najskuteczniejszych narzędzi rozwoju biznesu. To właśnie bezpośrednie spotkania — rozmowy przy jednym stole, wymiana doświadczeń, spontaniczne pomysły - prowadzą do przełomowych decyzji, nowych partnerstw czy nieoczekiwanych szans. W świecie, w którym technologia umożliwia kontakt na odległość, siła osobistych relacji wciąż pozostaje niezastąpiona. Dlatego wydarzenia takie jak BCC Mixer pełnią kluczową rolę: tworzą przestrzeń, w której wiedza, inspiracja i biznes spotykają się w jednym miejscu.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA