REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jaka jest alternatywa dla spotkań biznesowych?

Subskrybuj nas na Youtube
Jeśli naszym celem jest przekazanie grupie osób pewnej informacji, a nie mamy zamiaru poświęcać czasu na dyskusję nad danym problemem, o wiele prościej będzie posłużyć się notatką służbową lub jej bardziej odformalizowaną wersją, czyli mailem.
Jeśli naszym celem jest przekazanie grupie osób pewnej informacji, a nie mamy zamiaru poświęcać czasu na dyskusję nad danym problemem, o wiele prościej będzie posłużyć się notatką służbową lub jej bardziej odformalizowaną wersją, czyli mailem.

REKLAMA

REKLAMA

Mimo niewątpliwych zalet zwoływania zebrań, w niektórych przypadkach ich przeprowadzanie jest po prostu nieopłacalne. Często zaburzają one rozkład dnia pracy w firmie, a jego uczestnicy mają wrażenie, że marnują swój czas. Nie rzadko zdarza się też, że spotkanie zamienia się w pole bitwy, gdzie podjęcie jakichkolwiek decyzji nie jest możliwe.

Zanim zdecydujemy się na zwołanie zebrania warto raz jeszcze zastanowić się nad celem, który chcemy osiągnąć dzięki jego zwołaniu. Może okazać się, że istnieją alternatywne, bardziej efektywne formy komunikacji między pracownikami, które gwarantują osiągnięcie tego celu w szybszym czasie i bez dezorganizacji pracy firmy.

REKLAMA

Najprostsze rozwiązania są zazwyczaj najbardziej skuteczne

Zwołanie zebrania zazwyczaj oznacza, że pewna część osób musi zostać oderwana od swojej pracy i zostać zgromadzona w jednym miejscu i w jednym czasie. Wiąże się to też z koniecznością zapewnienia odpowiedniej sali – ogólnie rzecz ujmując, zaburza to trochę harmonogram dnia.

Zobacz: Jak przyciągnąć uwagę słuchaczy?

Jeśli naszym celem jest przekazanie grupie osób pewnej informacji, a nie mamy zamiaru poświęcać czasu na dyskusję nad danym problemem, o wiele prościej będzie posłużyć się notatką służbową lub jej bardziej odformalizowaną wersją, czyli mailem.

Podstawowymi zaletami przekazywania informacji w ten sposób jest:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • eliminacja zbędnych kosztów związanych ze zorganizowaniem spotkania,
  • dostępność do treści informacji w dogodnej dla adresata chwili oraz możliwość powtórnego jej przeczytania,
  • eliminacja zbędnych dyskusji.

Najważniejszą wadą tych metod jest jednak to, że do tego typu wiadomości nie przywiązuje się zbyt dużej wagi, przez co treści zawarte w notatkach mogą zostać przez ich adresatów zbagatelizowane.

Polecamy: Efektywna komunikacja mailowa

REKLAMA

Podobnie rzecz wygląda, gdy spotkaniem jest zainteresowanych tylko kilka osób, np. kierownik z wybranymi podwładnymi. Jeśli wydaje się, że tylko te osoby będą uczestniczyć w dyskusji, nie ma sensu organizować zebrania dla wszystkich pracowników. W takim przypadku o wiele efektywniejsze będzie zgromadzenie osób, które mogą merytorycznie przyczynić się do rozwiązania danego problemu, np. w gabinecie kierownika, czy też zorganizowanie dla nich tzw. „zebrania korytarzowego”. Pozwoli uniknąć to sytuacji, w której dwie lub trzy osoby wymieniają się poglądami a reszta tylko siedzi i słucha. Oczywiście, w razie powzięcia jakiś uzgodnień, powinny być one przedstawione większemu zgromadzeniu.

Zdecydowanym plusem tego rodzaju rozwiązań jest to, że mogą być one zwołane w każdej chwili i nie zaburzą pracy całej firmy. Jednakże trzeba pamiętać o tym, że spotkania takie nie zawsze mają moc wiążącą – powzięcie jakichkolwiek decyzji może wymagać ich zatwierdzenia przez wszystkich uprawnionych członków.

Komunikacja między komórkami i wydziałami firmy

Sprawa zwoływania zebrań wygląda zupełnie inaczej, gdy chodzi o zorganizowanie spotkania osób mieszkających w różnych zakątkach kraju a nawet i świata. Koszty takiego przedsięwzięcia są o wiele większe, niż w obrębie jednej komórki lub wydziału. Dodatkowo dochodzi problem sprowadzenia w jedno miejsce ludzi rozrzuconych po całym kraju, czy świecie.
Z pomocą przychodzi nam na szczęście najnowocześniejsza technika.

Jeżeli zebraniem zainteresowana jest grupa kilku osób (nie więcej niż 10), dobrym rozwiązaniem wydaje się być przeprowadzenie wieloosobowej konferencji telefonicznej, czy telewizyjnej.

Za tego typu rozwiązaniem przemawiają przede wszystkim względy ekonomiczne – są to sposoby o wiele tańsze i szybsze, niż sprowadzenie ludzi z różnych miejsc kraju i świata. Plusem jest także możliwość nagrania tego typu spotkań i ich ponownego odtworzenia. Najpoważniejszą trudnością wydaje się być sprawne pokierowanie rozmową, tzn. dopuszczenie wszystkich do głosu, czy też zapanowanie nad emocjami i temperamentem uczestników.

Karolina Zaborska

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dlaczego Polacy nie ufają zagranicznym sklepom online? [Raport]

Zagraniczne firmy napotykają na poważną barierę na polskim rynku e-commerce – brak zaufania. Aż 2/3 Polaków unika zakupów w zagranicznych e-sklepach z obawy o zwroty, reklamacje i autentyczność produktów. Kluczową rolę w decyzjach zakupowych odgrywają opinie innych klientów. Pokonanie tej nieufności to klucz do sukcesu w polskim e-handlu.

Rząd podwyższy w 2026 r. płacę minimalną tylko o wskaźnik inflacji - przedsiębiorcy chwalą takie rozwiązanie, dlaczego

Płaca minimalna w 2026 roku wzrośnie o 140 złotych brutto do kwoty 4806 złotych. To mniejszy wzrost niż w minionych latach, ale przedsiębiorcy przyznają, że jest to kompromis pomiędzy możliwościami przedsiębiorców, a oczekiwaniami pracowników.

Szczęście i spełnienie może iść w parze

Rozmowa z dr Mary E. Anderson, autorką książki „Radość osiągania” – o tym, jak być szczęśliwym wysoko efektywnym człowiekiem.

Ludzie wciąż listy piszą, ale polecone wysyłają głównie urzędy. Rynek pocztowy w Polsce ma się dobrze

Jednak główną siłą napędową pozostają wciąż usługi kurierskie, które odpowiadają za 73,3 proc. wartości rynku i 56,5 proc. jego wolumenu. Mimo dominacji tego segmentu, istotną rolę wciąż odgrywają przesyłki listowe.

REKLAMA

Miód podrożeje, bo prawo wymaga zmiany etykiet na słoikach a to kosztuje

Równo za rok na sklepowych półkach pojawią się nowe etykiety miodu, wynikające z przyjętej unijnej dyrektywy. Wprowadzają one niepozorną, ale mogącą narobić sporo zamieszania zmianę. Jednocześnie nielegalny handel miodem rozwija się niemal bez nadzoru.

Rolnicy radzą sobie dużo lepiej z długami niż firmy przetwarzające plony ich pracy

Polska żywność ma się dobrze, ale kondycja finansowa branży już mniej. Sektor rolno-spożywczy musi oddać wierzycielom 760,6 mln zł, a wiarygodność płatnicza przetwórców i dostawców staje się coraz większym problemem. Nie dotyczy to rolników, którzy na ogół są wiarygodni finansowo.

Małe firmy z dużymi obawami przed kolejnym wysokim wzrostem płacy minimalnej

Duże wzrosty płacy minimalnej w ostatnich latach hamują wzrost małych i średnich firm. Poza bezpośrednim obciążeniem kosztami pracowniczymi oznaczają dla przedsiębiorców skokowy wzrost koszt w postaci coraz wyższych składek ZUS.

Umowa z influencerem krok po kroku

Szybki rozwój marketingu internetowego otworzył przed markami i twórcami zupełnie nowe perspektywy współpracy. W dobie cyfrowej rewolucji, influencerzy stali się kluczowymi partnerami w promocji produktów i usług, oferując unikatowy sposób docierania do odbiorców (potencjalnych klientów marek). Współpraca z twórcami, choć niezwykle efektywna, wiąże się jednak z szeregiem wyzwań prawnych, które wymagają szczególnej uwagi. Odpowiednie uregulowanie wzajemnych praw i obowiązków jest fundamentem sukcesu i bezpieczeństwa obu stron, minimalizując ryzyko sporów i nieporozumień.

REKLAMA

Deregulacja: rząd naprawia prawo, ale przedsiębiorcy nie są zadowoleni z zakresu i tempa zmian w przepisach

Przedsiębiorcy przekonują, że Polska musi być krajem ze sprawną strukturą przepisów. Mimo postępów nadal wiele zagadnień z prawa budowlanego, pozwoleń na zatrudnienie czy przepisów związanych z regulacją handlu i usług zdają się być niepotrzebnym mnożeniem administracji.

Czy konto firmowe jest obowiązkowe?

Przy założeniu firmy musisz dopełnić wielu formalności. O ile wybór nazwy przedsiębiorstwa, wskazanie adresu jego siedziby, czy wskazanie właściwego PKD są obligatoryjne, o tyle otworzenie rachunku firmowego niekoniecznie. Jednak dużo zależy przy tym od tego, jaka forma działalności jest prowadzona, jakie transakcje są wykonywane i wreszcie, czy chce ona korzystać z mechanizmu split payment.

REKLAMA