Kategorie

Przedsiębiorca

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Strategia marketingowa przedsiębiorstwa rodzinnego. Jak wskazuje GUS - w Polsce mamy ponad 2 miliony firm rodzinnych. Generują ok. 8 milionów miejsc pracy, a ok. 60% z nich wysyła swoje produkty za granicę. Na rynku postrzegane mogą być przez pryzmat tradycji, stabilności, czy rzetelności. Czy na te aspekty warto jednak kłaść nacisk? W jaki sposób powinna być zbudowana strategia marketingowa przedsiębiorstwa rodzinnego?
Znak towarowy może stanowić istotną wartość w majątku przedsiębiorstwa. Jakie „nowe” znaki towarowe można obecnie zarejestrować?
Rozszerzona odpowiedzialność producenta (ROP). Projekt ustawy, wdrażający model rozszerzonej odpowiedzialności producenta jest niezgodny z dyrektywą odpadową, którą ma implementować, a także polskimi przepisami, włącznie z postanowieniami konstytucji. Jest także wewnętrznie niespójny i skonstruowany w oparciu o błędne założenia oraz sprzeczny z postulatami prezentowanymi w Europejskim Zielonym Ładzie, jak i w Polskim Ładzie - uważa Konfederacja Lewiatan.
Firmy rodzinne są w Polsce jednym z kół zamachowych gospodarki, generują ok. 1/5 krajowego PKB. Ich wyróżnikiem jest to, że na tle ogółu lepiej radzą sobie z kryzysami i rynkowymi zawirowaniami. Potwierdził to też okres pandemii, w którym spółki rodzinne notowane na GPW zapewniały inwestorom wyższą rentowność i mniejszą zmienność kursów niż nierodzinne biznesy. Nie oznacza to jednak, że wszystkim udało się przetrwać ten trudny okres. – W zależności od branży mówi się o kilku procentach firm, które już nigdy nie wrócą na rynek. W przypadku branży gastronomicznej ten odsetek sięga nawet 30 proc. – mówi dr hab. Krzysztof Safin z Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu.
Content marketing w biznesie. Gdy na marketingowym horyzoncie pojawia się hasło “content”, naturalnym skojarzeniem jest produkcja, dystrybucja i zarządzanie treścią, która z jednej strony dawałaby wymierną wartość dla odbiorcy, a z drugiej – kreowała pożądany wizerunek danej marki. Tyle i aż tyle? W praktyce działania contentowe to o wiele bardziej złożone przedsięwzięcia, a potencjalni twórcy pożądanych materiałów powinni dwa razy się zastanowić przed postawieniem pierwszego przecinka lub kropki.
Firma w mediach. Ogromna konkurencja rynkowa oraz wysokie wymagania ze strony samych konsumentów niejako wymuszają na biznesach cykliczną obecność w mediach. Aby regularnie pojawiać się na łamach prasy, tytułów online czy platformach influencerów należy wyjątkowo poważnie potraktować kwestię kontaktu z poszczególnymi redakcjami. W jaki sposób? Odpowiedzią są skuteczne działania media relations.
Audyt energetyczny przedsiębiorstwa to procedura mającą na celu przeprowadzenie szczegółowych i potwierdzonych obliczeń dotyczących przedsięwzięć realizowanych na terytorium Polski, służących poprawie efektywności energetycznej oraz dostarczenie informacji o potencjalnych oszczędnościach energii osiągniętych w wyniku ich realizacji. Kto ma obowiązek przeprowadzić audyt energetyczny przedsiębiorstwa? Jaki jest zakres i termin tego audytu i jakie obowiązki informacyjne ciążą na obowiązanych przedsiębiorcach? Jakie kary grożą za brak audytu energetycznego przedsiębiorstwa?
Jakie są główne przyczyny długów przedsiębiorców w pandemii? Jak radzić sobie z zadłużeniem?
Przedsiębiorcy piszą do Jarosława Gowina z apelem o roczne wstrzymanie podwyżki płacy minimalnej. Chcemy uniknąć zwolnień - apelują.
Niezależny sklep kontra dyskonty. Jakie działania może podejmować przedsiębiorca, aby utrzymać i wzmocnić swoją pozycję na rynku? Czy w walce z dyskontami zawsze jest skazany na porażkę?
Tydzień Przedsiębiorcy 21-25 czerwca. W dniu 21 czerwca przypada Dzień Przedsiębiorcy. Z tej okazji Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii zaprasza w tym roku firmy i przedsiębiorców, w tym szczególności z sektora MŚP, na specjalnie zorganizowane wydarzenia. Potrwają one do 25 czerwca 2021 r. Podczas organizowanych w tym celu spotkań, telekonferencji, webinariów i podcastów MRPiT chce wesprzeć małe i średnie przedsiębiorstwa praktyczną wiedzą, doświadczeniem i kontaktami na rzecz rozwoju ich działalności biznesowej tak w kraju, jak i na rynkach Unii Europejskiej, a także pozaunijnych.
Co z robić z rachunkiem bankowym czy kredytem po śmierci osoby bliskiej? Kto jest osobą do złożenia wniosku do Centralnej informacji?
Koszty pracy, nadmiar biurokracji, ograniczenia związane z pandemii i skomplikowane prawo gospodarcze - to największe utrudnienia z jakimi borykają się polscy przedsiębiorcy.
„Urodzeni Przedsiębiorcy” to inicjatywa, której misją jest docenienie, wzajemne wsparcie, wymiana doświadczeń oraz edukacja na rzecz rozwoju polskiej przedsiębiorczości.
Ruszył konkurs Granty na Eurogranty. Firmy ubiegające się o dofinansowanie kosztów przygotowania projektumogą otrzymać nawet 280 tys. zł wsparcia z EU. Na co można przeznaczyć środki? Do kiedy złożyć wniosek?
Tranzycja biznesowa nabiera na znaczeniu, bo unowocześnianie przedsiębiorstw umacnia ich pozycję na rynku, a także sprawia, że stają się one bardziej odporne na dynamiczne zmiany gospodarcze.
1 stycznia 2021 r. weszły w życie przepisy nowelizacji kodeksu cywilnego oraz ustawy o prawach konsumenta przyznające przedsiębiorcom prawa konsumentów. Co to oznacza? Kto może skorzystać z tej zmiany?
Potrzebne są zdecydowane działania pomocowe na zasadzie odszkodowań, oparte o fundament odpowiedzialności rządu – mówi Paweł Tanajno i podkreśla, że Strajk Przedsiębiorców uruchomi pozwy zbiorowe odnośnie odszkodowań. Zapraszamy do wysłuchania podcastu.
Liczby, cyfry, tabelki, cele i wskaźniki efektywności, czyli świat sprzedaży… Dla jednych są to narzędzia wspierające sprzedaż, dla innych cele same w sobie. O tym, czy osiąganie KPI’s powinno stać się „targetem” rozmawiamy z Robertem Lipińskim, mentorem w zakresie skutecznej sprzedaży BtoB.
Komisja Europejska uruchomiła we wtorek platformę Access2Markets. Zawiera ona informacje dotyczące handlu zagranicznego, które maja pomóc małym i średnim firmom w lepszym poruszaniu się na rynkach poza Unią Europejską lub rozpoczęciu świadczenia usług zagranicą.
Ubiegający się o kredyt hipoteczny znowu mogą liczyć na relatywnie niski wkład własny i złagodzenie innych wymogów bankowych – mówi Agata Antosiewicz, dyrektor działu kredytowego w Domu Kredytowym Victoria. Są też nowe skutki pandemii – prowadzący działalność gospodarczą, którzy skorzystali z tarczy antykryzysowych mają mniejsze szanse na kredyt hipoteczny.
Opublikowane zostały wyniki badania „Busometr” na drugie półrocze 2020 r. Indeks nastrojów przedsiębiorców wyniósł 42,4 punktu (spadek z 44,5 punktu w poprzednim półroczu), co oznacza, że nastroje przedsiębiorców w okresie epidemii COVID-19 pogarszają się. Najgorzej jest z inwestycjami, zadziwiająco dobre nastroje utrzymują się z kolei na rynku pracy.
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez ZPP - zdecydowana większość badanych (80%), niezależnie od powodów i okoliczności, pozytywnie ocenia swoją decyzję o założeniu firmy (41% – ocenia ją pozytywnie, 39% raczej pozytywnie). Jedynie 10% przedsiębiorców nie jest zadowolonych z tej decyzji.
Możliwości oceniania wpływu COVID-19 na gospodarkę jest wiele – inaczej patrzą na niego firmy produkcyjne, inaczej firmy usługowe. Przez inny pryzmat postrzegają go również przedsiębiorcy z różnych sektorów rynku.
Efektywność działania i sprawność realizacji celów - takie kryteria brałby pod uwagę przedsiębiorca przy rekonstrukcji rządu. Kwestie liczby ministerstw i ich nazw nie miałyby dla niego znaczenia.
Według większości marketerów zajmujących wyższe stanowiska w czasie pandemii COVID-19 wzrosło znaczenie działów marketingu i to pomimo redukcji etatów w wielu przedsiębiorstwach. To pokazuje, że w czasach niepewności organizacje chętniej sięgają po kompetencje zespołów, które dobrze znają potrzeby klientów i są w stanie szybko dostroić strategię firmy do zmiany.
W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego uruchomione zostaną dodatkowe środki z przeznaczeniem na pomoc przedsiębiorcom oraz wsparcie dla jednostek ochrony zdrowia. Unijne pieniądze pozwolą rozszerzyć Zachodniopomorski Pakiet Antykryzysowy o kolejne narzędzia, które pomagają w przeciwdziałaniu oraz minimalizowaniu skutków pandemii COVID-19 na Pomorzu Zachodnim.
Lockdown, globalna pandemia oraz niepewna sytuacja gospodarcza wymogły na wielu firmach zmianę modelu działania. Niektóre firmy zostały sparaliżowane przez COVID-19, ale nie wszystkie. Odpowiednie wykorzystanie już wcześniej istniejących trendów i korzystanie z narzędzi zapewniających ciągłość działania oraz płynność finansową to klucz do sukcesu w trudnych czasach. Oto 5 trendów, dzięki którym firmy zyskują w kryzysie.
Uczestnicy spotkań poszerzą i uporządkują wiedzę na temat odpowiedzialnego biznesu, dowiedzą się, jak strategia CSR może stać się źródłem innowacji w firmie, a także otrzymają indywidualne wskazówki i przećwiczą praktyczne narzędzia do stosowania w biznesie na co dzień.
Od lat z sukcesem działają na rynku, a swoją przygodę z własnym biznesem zaczynali na długo przed tym, zanim słowo start-up weszło do powszechnego użytku. Przedsiębiorcy z branży marketingowej czy IT często nie wiedzą, że oni także mogą pozyskać środki venture capital od inwestora.
Problem z niezapłaconymi fakturami będzie trwał wiele miesięcy, stracą Ci, którzy nie będą szukać rozwiązań i alternatyw na poradzenie sobie z problemami finansowymi, a uważają, że ze wszystkim poradzą sobie sami. Zyskają Ci którzy potrafią wyciągać wnioski i w każdej sytuacji dostrzegają szanse. Przedsiębiorcy powinni skupiać się na rozwoju biznesu, a odzyskiwanie należności pozostawić specjalistom, gdyż procent odzyskiwanych faktur samodzielnie jest bardzo niski.
24 września w Warszawie odbędzie się premiera książki „50 wpływowych kobiet biznesu”. Zaglądamy zza kulisy i zdradzamy jak będzie wyglądała tegoroczna edycja.
To już ostatnie rozdanie Szybkiej Ścieżki - największego programu wsparcia innowacyjności polskich firm. 22 sierpnia rusza druga runda konkursu skierowana do MŚP i ich konsorcjów, również z jednostkami naukowymi.
COVID-19 jest rodzajem mentalnej Formuły 1. W procesie zmian i innowacji w organizacjach musisz być szybki. Kupony odcinają ci, którzy już wcześniej byli przyzwyczajeni do testowania i ponoszenia ryzyka i zbudowali sobie taką markę w zespołach, dzięki której ludzi mają odwagę sięgać po nowe i umieć ponosić ryzyko .
145 wytwórców z Odnawialnych Źródeł Energii otrzymało zgodę URE na wydłużenie terminów wykonywania zobowiązań. Zgoda dotyczy firm korzystających ze wsparcia. Możliwość takiej zmiany dla określonych wytwórców wprowadziła pierwsza tzw. tarcza antykryzysowa.
Spadek PKB o 8,2 proc. w drugim kwartale bieżącego roku, największy w naszej współczesnej historii, duża część bankowych analityków interpretuje jako stosunkowo dobrą wiadomość, ponieważ wynik jest lepszy od ich oczekiwań. I zapewne tak jest, w szczególności na tle szeregu innych państw członkowskich Unii Europejskiej. Niektórzy analitycy rysują już nawet literę V jako znak (i tempo) wyjścia z kryzysu. Przedsiębiorcom trudno jednak podzielać ich optymizm.
Sytuacja na rynku drobiu nie napawa optymizmem. Najpierw z początkiem roku grypa wśród ptactwa, teraz koronawirus. To, co do tej pory było wprowadzane na rynek trafiło do mroźni,a cena drobiu spadła poniżej opłacalności. Czy powrót na rynki azjatyckie uratuje sytuację?
Prowadzenie biznesu w czasach pandemii nie należy do najłatwiejszych. Oprócz niepewności na rynku, firmy muszą zainwestować środki w bezpieczeństwo pracowników, przystosować stanowiska pracy oraz zapewnić środki ochrony osobistej, To dla małych firm spore obciążenie.
Pomoc skierowana jest dla firm, które są w trakcie postępowania upadłościowego lub stanęły wobec groźby likwidacji. Wsparcie obejmie zarówno MŚP, jak i duże przedsiębiorstwa.
Zakończyły się konsultacje publiczne senackiego projektu ustawy o przeciwdziałaniu skutkom wirusa SARS-CoV-2. Business Centre Club z aprobatą przyjmuje propozycje rozszerzające katalog wsparcia dla przedsiębiorców przewidziany w dotychczas przyjętym ustawodawstwie. Jak wskazano w uzasadnieniu do projektu, epidemia COVID-19 ma istotny wpływ na funkcjonowanie gospodarki. W przypadku niektórych branż można mówić wręcz o zapaści.
Celem kampanii jest pokazanie, dlaczego warto wspierać lokalność i wybierać produkty, które pochodzą od polskich rolników i producentów.
Czy to na przedsiębiorcy leży cały ciężar wychodzenia z kryzysu? Dariusz Grabowski w rozmowie z Agnieszką Gorczycą (INFOR.pl) analizuje działania, jakie powinny podjąć firmy, aby utrzymać się na rynku. Zapraszamy do odsłuchania podcastu.
Co czwarty przedsiębiorca przyznaje, że przez epidemię Covid-19 ma problemy z opłacaniem swoich należności. Zatory płatnicze wciąż występują, w dodatku mają podłoże bardziej psychologiczne niż ekonomiczne.
Niepewność, ograniczenie popytu krajowego oraz spadek popytu zagranicznego, związany z wysokim wciąż natężeniem pandemii za granicą - to czynniki utrudniające funkcjonowanie gospodarki w sytuacji pandemii.
Choć przedsiębiorcy w Polsce mogą już korzystać z uproszczonego postępowania restrukturyzacyjnego, wielu z nich wciąż nie zdaje sobie sprawy jakie konkretne korzyści otrzymali dzięki wprowadzonym regulacjom. Zdaniem ekspertów PMR Restrukturyzacje nowe rozwiązanie sprawia, że postępowanie naprawcze staje się nie tylko szybkie, ale także przewidywalne a jego przepisy zwiększają wpływ przedsiębiorcy na proces restrukturyzacji.
Podmiot, który otrzymał wsparcie na ochronę miejsc pracy z FGŚP, musi rozliczyć pobrane na ten cel środki w wojewódzkim urzędzie pracy, w którym składał wniosek o ten rodzaj dofinansowania. Rozliczenia należy dokonać w terminie 30 dni od dnia, w którym zakończono udzielanie wsparcia, korzystając z elektronicznego formularza, który należy złożyć przez konto na praca.gov.pl.
Tylko 14% firm ocenia, iż ich obroty pierwszego półrocza przekroczą te z I półrocza 2019 roku, podczas gdy spadki deklaruje ok. 70%.
Przez awarię systemu informatycznego przedsiębiorcy otrzymali więcej czasu na wpisanie się do nowego Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych.
Europejska wydajność innowacyjna systematycznie rośnie, wyprzedzając po raz kolejny Stany Zjednoczone. Wciąż jednak Europa goni światowych liderów innowacji, takich jak Korea Południowa, Australia i Japonia.
Agencja wykonawcza ministra nauki i szkolnictwa wyższego dzięki Funduszom Europejskim po raz czwarty wspiera rozwój polskiego sektora gier video. Ze względu na wysoki poziom projektów NCBR zwiększyło budżet IV konkursu o ponad 54 mln zł i przyznało 154,3 mln zł dofinansowania 43 firmom. To w przeważającej większości przedsiębiorcy z sektora MŚP.