reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama

Zarządzanie

Etykieta w biznesie

Networking – jak tego nie robić?

Skuteczne budowanie użytecznych relacji to nie sztuka wymiany wizytówek, w ślad za którą idzie zarzucanie listami powitalnymi. W networkingu nie wystarczy jedynie dobrze się zaprezentować podczas pierwszego spotkania, trzeba też zadbać o utrzymanie kontaktu na długie lata, ciągle go podtrzymywać oraz właściwie wykorzystywać. A o tym, czego nie należy robić, opowiada założyciel platformy dla poszukiwania korepetytorów Preply.com Kirill Bigai. »

Korespondencja w biznesie

Ukryty język międzynarodowy

Od zarania dziejów człowiek jako homo symbolicus nadawał elementom otaczającej go rzeczywistości znaczenia, tworzył symbole, znaki, ikony. Starożytne pismo piktograficzne, ideogramy, pismo fonetyczne i alfabetyczne, a nawet istniejące obecnie symbole, takie jak znaki drogowe, znaki informacyjne (np. zakazu palenia czy znaki ewakuacyjne) – wszystko to miało służyć jak najszybszej komunikacji. Obecnie nawet owe symbole nie funkcjonują już tylko w świecie realnym. Pojawiły się także w cyfrowej rzeczywistości pod postacią emoji i na dobre zagościły w naszym codziennym języku. Potwierdza to ich stale zwiększająca się liczba w międzynarodowym systemie Unikod. »

Manager

Jak budować relacje biznesowe? Ważna jest otwartość i zadawanie pytań

Niektórym wydaje się, że skuteczność w kontaktach biznesowych jest uzależniona głównie od tego, jak dobrze opanowało się techniki perswazji, a czasem i manipulacji. Tymczasem w perspektywie długofalowej nie do przecenienia jest umiejętność stworzenia dobrej atmosfery w rozmowie. W jaki sposób zadbać o budowanie relacji z klientami i partnerami biznesowymi? »

Personel

5 błędów żywieniowych popełnianych przez pracowników

Pracownicy obniżają swoją efektywność poprzez błędy żywieniowe - tak wynika z najnowszego badania "Żywieniowe nawyki pracujących Polaków". Coraz więcej firm staje przed potrzebą budowania bezpiecznego i zdrowego miejsca pracy w dobie koronawirusa oraz zachowaniem zdrowia pracowników. »

5 pytań, które powinien zadać sobie każdy młody szef

Aktualizacja: 29.09.2020

Dobry szef to osoba z zawodowym i życiowym doświadczeniem, mentor, który potrafi inspirować do działania, a pojawiające się problemy są od tego, aby wspólnie je rozwiązać. W zarządzaniu zespołem ważny jest autorytet. A ten buduje się nie poprzez stanowisko, ale markę osobistą. Ci, którzy zostają szefami, o tą ostatnią powinni dbać szczególnie. »

Szubert: Nie możemy dać się odsunąć w wyścigu technologicznym [VIDEO]

Aktualizacja: 28.09.2020

Jeśli będziemy opóźniać proces wdrażania technologii 5G, a cała Europa ją wprowadzi, to pojawią się nowe opóźnienia we wdrażaniu kolejnych technologii - mówi w rozmowie z DGP Krzysztof Szubert, prezes NCBR Investment Fund ASI S.A. podczas Impact’20. »

Rynek pracy: co się przyda po pandemii? [KOMENTARZ]

Aktualizacja: 25.09.2020

Niektóre rozwiązania powstałe w czasie pandemii COVID-19 mogą okazać się przydatne także w czasie, kiedy wirus zostanie ostatecznie pokonany. »

Jak przejść na zarządzanie cyfrowe w biznesie?

Aktualizacja: 22.09.2020

Model zarządzania cyfrowego staje się coraz bardziej popularny w różnych gałęziach biznesu. Jego skuteczność oraz możliwości, jakie oferuje, zostały przetestowane w związku z lockdownem będącym efektem pandemii COVID-19. Wiele firm w naszym kraju nadal jednak realizuje swoje działania, wykorzystując tradycyjne kanały prowadzania działalności operacyjnej. »

Wzrost płacy minimalnej to pogłębianie szarej strefy [OPINIA]

Aktualizacja: 21.09.2020

Zdaniem Ryszarda Kalisza, rząd powinien zrezygnować z podniesienia płacy minimalnej do poziomu 2800 zł w 2021 roku. – Planowany wzrost minimalnego wynagrodzenia za pracę doprowadzi do wzrostu kosztów zatrudnienia i pogłębiania się „szarej strefy” oraz wzrostu bezrobocia – podkreśla minister prawa gospodarczego w Gabinecie Cieni BCC. »

Czy roboty zastąpią pracowników?

Aktualizacja: 18.09.2020

Postępująca automatyzacja widoczna jest w coraz większej liczbie branż, już nie tylko w przemyśle, ale również w finansach, medycynie czy marketingu. Stąd coraz częściej pracownicy zadają sobie pytanie, czy w końcu zostaną zastąpieni przez roboty i będą musieli na nowo szukać pracy. Choć nowe technologie z roku na rok stają się popularniejsze, eksperci uspokajają, że nie wyeliminuje to całkowicie pracy człowieka. »

Koronawirus testem dla firmy

Aktualizacja: 17.09.2020

Możliwości oceniania wpływu COVID-19 na gospodarkę jest wiele – inaczej patrzą na niego firmy produkcyjne, inaczej firmy usługowe. Przez inny pryzmat postrzegają go również przedsiębiorcy z różnych sektorów rynku. »

Firmy testują nowe kanały promocji w internecie

Aktualizacja: 15.09.2020

Dotychczas z pomocy influencerów korzystały głównie marki z obszaru mody czy beauty. Dziś coraz więcej firm nietypowych dla Instagrama bada i testuje nowe kanały promocji. To między innymi branża farmaceutyczna, nowe technologie czy inicjatywy proekologiczne. Coraz częściej na Instagramie swoje produkty promują marki skierowane do silversów, czyli pokolenia 55+. »

Ponad 40% pracowników obawia się powrotu do biura

Aktualizacja: 14.09.2020

W trakcie trwania pandemii COVID-19 65% polskich firm przeszła na pracę zdalną . Obecnie dziewięć na dziesięć z nich przygotowuje się na choćby częściowy powrót do biura jesienią . Aby zapewnić bezpieczne wznowienie normalnego trybu działania pracodawcy musieli znacznie przearanżować przestrzeń biurową i wdrożyć stosowne środki ochrony. Wciąż jednak ponad 40% Polaków obawia się powrotu do biura. Jak zminimalizować te obawy i czuć się bezpiecznie w miejscu pracy? »

Czy firmy mogły się przygotować na koronawirusa?

Aktualizacja: 10.09.2020

Proces automatyzacji i robotyzacji różnych gałęzi biznesu widoczny jest na polskim rynku już od wielu lat. Jednak nie wszystkie firmy postanowiły wprowadzić na bieżąco te zmiany, przez co ostatecznie bardziej ucierpiały podczas pandemii. Czy można było przygotować swoje przedsiębiorstwo na lockdown związany z koronawirusem? »

Koronawirus podniósł znaczenie działów marketingu

Aktualizacja: 09.09.2020

Według większości marketerów zajmujących wyższe stanowiska w czasie pandemii COVID-19 wzrosło znaczenie działów marketingu i to pomimo redukcji etatów w wielu przedsiębiorstwach. To pokazuje, że w czasach niepewności organizacje chętniej sięgają po kompetencje zespołów, które dobrze znają potrzeby klientów i są w stanie szybko dostroić strategię firmy do zmiany. »

Pomyśl, zanim wydrukujesz tę wiadomość

Aktualizacja: 08.09.2020

Zmiana stylu życia, aby być bardziej eko i zero waste, to nie tylko próba ograniczenia ilości odpadów i plastiku w gospodarstwie domowym, dbanie o jakość jedzenia i używanych kosmetyków, lecz także troska o środowisko naturalne jako całość. »

5 sposobów na utrzymanie firmy w kryzysie

Aktualizacja: 07.09.2020

Lockdown, globalna pandemia oraz niepewna sytuacja gospodarcza wymogły na wielu firmach zmianę modelu działania. Niektóre firmy zostały sparaliżowane przez COVID-19, ale nie wszystkie. Odpowiednie wykorzystanie już wcześniej istniejących trendów i korzystanie z narzędzi zapewniających ciągłość działania oraz płynność finansową to klucz do sukcesu w trudnych czasach. Oto 5 trendów, dzięki którym firmy zyskują w kryzysie. »

Holistyczny outsourcing - co to takiego?

Aktualizacja: 04.09.2020

W ostatnim czasie obserwujemy coraz większą popularność tzw. managed services, czyli modelu holistycznego outsourcingu. Najczęściej dotyczy on procesów IT. Dlaczego? Aby były maksymalnie zoptymalizowane, wymagają eksperckiej wiedzy oraz zaawansowanej infrastruktury. »

Trwa rekrutacja do projektu wsparcia kobiet w IT

Aktualizacja: 03.09.2020

Lead IT, Lady! to 9 miesięczny program warsztatowy, którego celem jest wsparcie kobiet w podejmowaniu ról liderskich w IT i wspieranie ich w rozwoju tych kompetencji. Rekrutacja trwa do 14 września. »

reklama
reklama

POLECANE

reklama

Koronawirus a przedsiębiorcy

reklama

Ostatnio na forum

reklama

Pomysł na biznes

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria LTCA

Kancelaria LTCA Zarzycki Niebudek Adwokaci i Doradcy Podatkowi sp.k. specjalizuje się w profesjonalnym doradztwie prawnym i podatkowym na rzecz podmiotów prawa gospodarczego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama