Kategorie

Zarządzanie

29 sie 2021
25 wrz 2021
Zakres dat:
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Audyt energetyczny przedsiębiorstwa - kto i jak powinien go przeprowadzić?

Audyt energetyczny przedsiębiorstwa to procedura mającą na celu przeprowadzenie szczegółowych i potwierdzonych obliczeń dotyczących przedsięwzięć realizowanych na terytorium Polski, służących poprawie efektywności energetycznej oraz dostarczenie informacji o potencjalnych oszczędnościach energii osiągniętych w wyniku ich realizacji. Kto ma obowiązek przeprowadzić audyt energetyczny przedsiębiorstwa? Jaki jest zakres i termin tego audytu i jakie obowiązki informacyjne ciążą na obowiązanych przedsiębiorcach? Jakie kary grożą za brak audytu energetycznego przedsiębiorstwa?

Powrót do biura. Jak przygotować na to pracowników?

W czasie pandemii Covid-19 w domach zaczęło pracować 36,5 proc. pracowników. Co zrobić, by powrót do firmowych biurek odbył się sprawnie i nie spowodował niepotrzebnych napięć na linii pracodawca – pracownik?

Czy za braki kadrowe zapłaci klient?

Braki kadrowe, z którymi walczą przedsiębiorcy – wpływają na obsługę gości hoteli czy restauracji i wydłużają czas oczekiwania na zamówienie. Problemów w branży HoReCa jest więcej, a wiele z nich odczują również klienci.

Monika Pawelczak: Pracownik ma prawo do bycia offline na wakacjach [WYWIAD]

Jak zaplanować obowiązki zawodowe, by móc spokojnie wypoczywać? Co z prawem do bycia offline na wakacjach? Jak wygląda work-life balance w dobie home office? Co zrobić po powrocie do pracy, by nie utracić w ciągu kilku dni energii i zapału, którą mamy dzięki urlopowi?

Czym jest model hub & spoke?

Hub & spoke nie tylko wpływa na obniżenie kosztów operacyjnych firm, ale także silnie stymuluje rozwój miast regionalnych, napędzając lokalną gospodarkę oraz rynek pracy. Ile firm funkcjonuje już w modelu hub & spoke?

Dlaczego budowanie strategii firmy to obowiązek?

W biznesie nasz „apetyt” na prostotę nie powinien przeważać nad potrzebą dokładności. Zwłaszcza gdy w grę wchodzi przyszłość firmy. Czym jest strategia firmy i jakie ma znaczenie?

Wojciech Dudziński: Ustawa o sygnalistach ośmieli do zgłaszania nadużyć [PODCAST]

Co dla firm oznacza planowana ustawa o sygnalistach? Jakie pojawią się nowe obowiązki na przedsiębiorców? Kto będzie mógł zostać sygnalistą? M.in. na te pytania odpowiada Wojciech Dudziński. Zapraszamy do wysłuchania podcastu.

Co może zrobić pracodawca, kiedy pracownik jest dłużnikiem?

Biorąc pod uwagę statystyki, co dziesiąty Polak ma długi, a większość z nich to osoby w wieku produkcyjnym, które na co dzień pracują. Pracownik dłużnik może być dla firmy dużym problemem. Jak sobie z nim poradzić?

Którzy pracodawcy wybiorą hybrydowy model pracy?

Czynniki, które sprzyjają szybszemu przejściu na system hybrydowy w firmach, to między innymi długość stosowanych standardowo na polskim rynku umów najmu oraz pewien zakres elastyczności, który zaczął być powoli wdrażany w niektórych firmach jeszcze przed pandemią.

Czym jest project management w firmie?

Project management to pole działania i odpowiedzialności wielu osób w tym sponsora, kierownika projektu oraz uczestników projektu - mówi Włodzimierz Makowski.

Małgorzata Ławnik: oszczędność na pracownikach to pierwszy krok do strat w biznesie

Zignorowanie potencjału, jaki niosą ze sobą pracownicy, jest jednym z największych błędów przedsiębiorstw, ponieważ to właśnie od zatrudnionych osób zależy przyszłość firmy – mówi Małgorzata Ławnik, dyrektor Pionu Personalnego Kaufland Polska.

Praca w IT - home office, ale projekty nierozwojowe

Warunki zatrudnienia na rynku pracy IT są lepsze niż przed pandemią – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez firmę HRK S.A. Zdaniem 39% specjalistów pracujących w IT COVID-19 miał pozytywny wpływ na ich branżę.

Czy przedsiębiorca może sprawdzić kto jest zaszczepiony?

Była wojna o maseczki, będzie o dowody szczepienia? Przedsiębiorcy mają wątpliwości, jak sprawdzać czy klient jest zaszczepiony. Jakie obowiązki ma pracodawca, a jakie prawa pracownik?

Czy firmy powinny wspierać edukację technologiczną?

Pandemia postawiła przed systemem nauczania wiele nowych wyzwań. W jaki sposób firmy mogą brać udział w edukacji technologicznej i zapewnieniu równości w edukacji?

Jak zaplanować launch produktu lub usługi?

Wakacyjne nowości w ofercie firmy - w jaki sposób wprowadzić je skutecznie na rynek? O czym warto pamiętać? A z czego lepiej zrezygnować?

Firmy zmieniają podejście do czasu pracy

Ponad połowa firm ocenia, że planowanie czasu pracy pracowników stało się trudniejsze w czasie pandemii, a 41 proc. respondentów podało, że zatrudnieni częściej korzystali ze zwolnień lekarskich. Co zmieni się po pandemii?

Transformacja cyfrowa ważna dla dyrektorów finansowych [BADANIE]

Transformacja cyfrowa znajduje się w pierwszej piątce priorytetów 80% dyrektorów finansowych na całym świecie. A co w przypadku, kiedy nie przynosi ona wymiernych korzyści?

Czy firma powinna pomagać pracownikom z zaburzeniami psychicznymi?

Prawie 90% osób uważa, że firma powinna pomagać pracownikom z zaburzeniami psychicznymi i pracodawca powinien wprowadzić program dbający o zdrowie psychiczne zespołu.

Biuro Zarządzania Projektami PMO – czy jest ważne dla firmy?

Rolą PMO jest wnikliwe obserwowanie, a następnie identyfikowanie problemów, które najczęściej w zakresie zarządzania projektami w organizacji się pojawiają i przede wszystkim ich rozwiązywanie.

Szczepienie w regulaminie pracy? To niezgodne z prawem

Pracodawcy nie mogą wymagać od pracowników szczepień ani informacji na ten temat. Nie można jednak wykluczyć zwolnienia pracownika za to, że jest niezaszczepiony.

Pracownicy na home office liczą na benefity [BADANIE]

70% badanych pracowników na home office uważa, że pracodawca powinien wesprzeć ich podczas pacy zdalnej szczególnie, że z takich niespodzianek mogliby skorzystać inni członkowie rodziny. Na jakie benefity liczą pracownicy?

Czy Polski Ład zagrozi menedżerom i specjalistom? [OPINIA]

Polski Ład w obecnym kształcie może boleśnie uderzyć w ważną grupę społeczno-zawodową – polskich specjalistów i menedżerów.

Czy to koniec home office? Na powrót do biur liczą nie tylko prezesi

Czy home office zostanie z nami na dłużej? Badania KPMG sugerują, że największe firmy spodziewają się, że większość pracowników wróci do pracy stacjonarnej, gdy tylko rządy zduszą pandemię koronawirusa. Prognozy mówiące o tym jakoby praca biurowa miała odejść wraz z dawną normalnością, okazały się zbyt pochopne.

Empowerment, czyli jak szukać nowych sposobów dotarcia do klientów?

Pandemia koronowirusa pokazała jak ważna jest w organizacji kultura upełnomocnienia (empowerment). To do lidera zależy to, czy kultura empowermentowa spełni swoją funkcję.

Jak pracownicy oceniają wsparcie pracodawców na home office? [SONDA]

Ponad 50% pracowników zdalnych została pozytywnie zaskoczona przez swoją firmę na home office. Co czwarty deklaruje, że podczas pracy zdalnej otrzymał benefit od pracodawcy więcej niż raz.

Magda Kubit, Planton: W Polsce żywność bio jest nadal dodatkiem [PODCAST]

Magda Kubit: Jak zmienić firmę produkującą żywność bazującą na mleku krowim na firmę roślinną? Ile to kosztuje? Dlaczego dla Polaków jedzenie bio to tylko dodatek, a nie podstawa? Zapraszamy do słuchania podcastu

Dlaczego sprzedawcy nie chcą się reklamować?

Nieuczciwa konkurencja w internecie to codzienność. Problem urósł do takiej skali, że niektórzy wytwórcy nie reklamują swoich produktów w obawie przed naśladowcami. Jak się przed tym się bronić?

Pracodawca z sercem: Czy w CV należy wpisać niepełnosprawność? [PODCAST]

Osoby z niepełnosprawnością potrzebują pomocy na otwartym rynku pracy - mówi Joanna Olszewska, pomysłodawczyni kampanii "Pracodawca z sercem". Jak powinna wyglądać taka pomoc? Zapraszamy do wysłuchania podcastu

Dlaczego warto zatrudnić juniora do IT?

Jakie są przeszkody w zatrudnieniu juniora? Czy taka inwestycja się opłaca? O czym warto pamiętać?

Trwa nabór do Akademii Menadżera Inwestycji

Do 21 maja br. przedsiębiorcy mogą zgłaszać się do udziału w trzeciej edycji Akademii Menadżera Innowacji - projektu szkoleniowo-doradczego PARP. Sprawdź, kto może zgłosić się do projektu i jakie warunki należy spełnić.

Nawyki zakupowe: kim jest sympatyk transgranicznych zakupów?

Transgraniczne zakupy to głównie domena młodych pokoleń, ale okazuje się, że starsi użytkownicy sieci również przekonują się do tej formy zakupów.

Jakiego wsparcia od pracodawcy oczekuje pracownik na home office?

Przeniesienie wybranych benefitów z przestrzeni biurowej do domu, stworzenie ergonomicznego miejsca pracy, bezpłatne spotkania ze specjalistami np. dietetykiem czy psychologiem, szerszy pakiet opieki medycznej to najczęściej wymieniane formy wsparcia, jakie chcieliby uzyskać pracownicy na home office od swoich pracodawców.

Julia Moczak: Dlaczego praca z końmi pomaga zostać liderem? [PODCAST]

Julia Moczak podkreśla, że konie są świetnymi nauczycielami, a ludzie nie doceniają możliwości jakie płyną z obcowania z nimi. Czego możemy nauczyć się od koni? Zapraszamy do wysłuchania podcastu.

Jak koronawirus zmienił pracę przedstawicieli handlowych?

1 na 4 mobilnych handlowców uważa, że sprzedając zdalnie, są tak samo efektywni, jak przed pandemią. Cyfrowej transformacji handlu nie da się już jednak zatrzymać, zmiany są nieuniknione.

Małgorzata Ławnik: Pracownicy z zamkniętych branż przenoszą się do handlu [PODCAST]

Po pierwszych rozmowach już mieliśmy obraz nowego kandydata, czyli osoby, która straciła pracę w restauracji, fitness klubie czy w hotelu i szuka pracy "na przeczekanie" - mówi Małgorzata Ławnik. Zapraszamy do wysłuchania podcastu.

Jak przyciągnąć do firmy nowych pracowników?

Pracownicy szukający zatrudnienia oprócz dobrych warunków finansowych cenią również benefity pracownicze, które skłonią ich do podjęcia pracy u danego przedsiębiorcy. Jakie benefity cieszą się największym zainteresowaniem?

Jak zapewnić równość płci w warunkach pracy zdalnej?

Badania jednoznacznie pokazują, że dla kobiet praca zdalna oznacza konieczność łączenia obowiązków zawodowych i domowych w znacznie większym stopniu niż w wypadku mężczyzn. Jak tworzyć równościowe miejsca pracy w warunkach home office?

Badania konsumentów, czyli jak poprawić Customer Experience?

Customer Experience jest jedną z najważniejszych części składowych relacji na linii marka - klient. Dzięki odpowiedniej strategii CX można pozytywnie wpłynąć na doświadczenia odbiorców marki oraz budować ich lojalność. Jednym z niezbędnych do tego narzędzi są badania konsumentów, które mogą dostarczyć wielu przydatnych informacji.

Rekrutacja zwalnia, automatyzacja przyśpiesza

Firmy wstrzymują rekrutację, bo spodziewają się osłabienia gospodarki w tym roku. Niemal połowa jest zdania, że spowolnienie gospodarcze będzie większe niż rok wcześniej, a 18 proc. twierdzi, że utrzyma się sytuacja z poprzedniego roku.

Jak pandemia zmieniła firmy szkoleniowe?

Pandemia otworzyła furtkę na nowe technologie i innowacyjne pomysły – także w sektorze szeroko pojętej komunikacji i szkoleń. Z jakimi wyzwaniami musiały zmierzyć się firmy, przenosząc swoje usługi do świata wirtualnego?

Jakie są minusy "home office"?

Home office to jedna ze zmian, która została wprowadzona podczas pandemii. Czy taki model pracy będzie już standardem? Czy może działaniem doraźnym?

Jak wdrożyć do zespołu niepełnosprawnego pracownika?

Zatrudniając pierwszy raz osobę niepełnosprawną, można mieć kilka wątpliwości – choćby odnośnie tego, jak ma wyglądać procedura wdrożenia go do zespołu. Tymczasem taki pracownik podlega w większości dokładnie tym samym zasadom pracy, co inni członkowie teamu.

Przedsiębiorcy zyskują na outsourcingu działów HR

Co drugi dział HR do niedawna korzystał z tradycyjnej dokumentacji papierowej, ale 41 proc. funkcjonowało już częściowo elektronicznie. Firmy zaczynają doceniać e-HR, bo mogą na tym sporo zaoszczędzić.

Skanska: przestajemy lubić pracę zdalną

Praca zdalna stała się w wielu branżach codziennością. Ale jak pokazują badania około 86 proc. polskich pracowników pojawia się dziś z różną częstotliwością w biurze mimo pandemii, z czego ponad połowa robi to codziennie.

Pracownik uzależniony wirtualnie - co może zrobić pracodawca?

Uzależnienie od świata wirtualnego staje się problemem zawodowym. Czy i jak można pomóc pracownikom w takiej sytuacji? Gdzie szukać wsparcia?

Czy Standard Usług Zdalnego Uczenia się będzie wsparciem dla firm szkoleniowych?

Standard Usług Zdalnego Uczenia się „SUZ” to rozwiązanie dla dostawców i odbiorców usług rozwojowych. Czym jest SUZ? Kto może z niego skorzytać?

Porządkowanie chaosu świata [WYWIAD]

Jesienią ubiegłego roku dało się zauważyć napięcie wśród pracowników wynikające z długotrwałego pozostawania w trybie pracy zdalnej. To naturalne, że długotrwałe przebywanie w domu, czasem w trudnych warunkach, może niekorzystnie odbić się na psychice - mówi Jacek Kowalski.

Jakie testy przesiewowe można wykonać pracownikom?

Testy na koronawirusa stały się codziennością. Jaki wpływ na działanie firmy mają badania molekularne i testy antygenowe? Czy robić je na własną rękę czy oddać ich organizację firmom, które specjalizują się w tym temacie?

Dorota Dublanka: o ludzi i technologię trzeba dbać tak samo

Dział HR wspiera firmę najlepiej, kiedy jest blisko pracowników, wsłuchuje się w to, co mówią i odpowiednio reaguje. Dzięki temu efektywność, a także komfort wykonywanej pracy są na oczekiwanym poziomie.

Aleksandra Włodarczyk: Niewykorzystany potencjał kobiet to strata dla spółki [PODCAST]

Jak zmienia się udział kobiet w zarządach firm? Czy to ma wpływ na wyniki finansowe? Zapraszamy do wysłuchania podcastu.