REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wizytówka polskiej przedsiębiorczości

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Beata Drzazga
Przedsiębiorca, twórca, właściciel i prezes wielu firm w Polsce i za granicą, ekspert w zarządzaniu, ceniona prelegentka na konferencjach ekonomicznych i medycznych, autorka tekstów biznesowych dla przedsiębiorców, inspiruje i doradza innym w prowadzeniu biznesu, zajmuje się także działalnością charytatywną, współautorka prac naukowych z dziedziny ochrony zdrowia, Dziekan Wydziału Medycznego Akademii Górnośląskiej im. Wojciecha Korfantego w Katowicach.
Beata Drzazga
Źródło zewnętrzne

REKLAMA

REKLAMA

Sukces nie jest dziełem przypadku. Jest sumą pasji połączonej z odwagą i ciężką pracą. O drodze do międzynarodowej kariery rozmawiamy z Beatą Drzazgą, wizjonerem, doradcą biznesowym, twórcą BetaMed SA - największej w Polsce firmy oferującej opiekę długoterminową i specjalistyczne usługi lekarskie. 

Otrzymała pani ostatnio statuetkę WYBITNA OSOBOWOŚĆ ŚWIATOWEGO BIZNESU. Jakie znaczenie ma dla pani to wyróżnienie?

REKLAMA

Odbieram tę nagrodę jako potwierdzenie słuszności wszystkich moich zawodowych aktywności. To dla mnie sygnał, że moja biznesowa intuicja prowadzi mnie właściwą ścieżką. Moim osobistym sukcesem jest to, że cokolwiek robię pozostaję zawsze sobą. Spełniać swoje wizje i marzenia, bez ograniczeń odważnie stawiać kolejne ambitne cele.

Podczas Gali wręczania tej statuetki stanęła pani na podium obok osobowości tak znanych jak Lech Wałęsa czy Robert Korzeniowski, jakie według pani kwalifikacje i cechy charakteru są konieczne, by taką statuetkę otrzymać?

REKLAMA

Cechy charakteru, inteligencja emocjonalna, zmysł strategiczny czy umiejętność pociągania za sobą właściwych ludzi, obdarzonych tą samą energią to połowa sukcesu. Równolegle do celu prowadzi rozwój osobisty. Rozwijając biznes kończyłam różne kierunki studiów, między innymi marketing i zarządzanie, integrację europejską i zarządzanie służbą zdrowia. Idąc dalej skończyłam też MBA International, specjalizację z geriatrii oraz studia doktoranckie z ekonomii. Każdy ze zdobytych zasobów wzmacnia osobowość, dodaje siły i pozwala spojrzeć na biznes z lotu ptaka. Z moich doświadczeń wiem, że to holistyczne patrzenie na świat i nasze otoczenie wskazują nowe ścieżki. A te owocują sukcesami, jeśli poświęcimy im dostatecznie dużo zaangażowania i odkryjemy pokłady kreatywności. 

Od lat zatrudniała pani ponad trzy tysiące pracowników. Dziś prowadzi biznesy w Polsce, ale również na rynku amerykańskim. To wymagające poruszać się na płaszczyznach, gdzie podejście do zadań i styl pracy znacząco się różni. Czym jest dla pani przywództwo? Jakie cechy powinien posiadać lider? 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dziękuję za to pytanie. To bardzo istotne, by rola managera nie sprowadzała się do delegowania zadań i rozliczenia zespołu z efektów pracy. Moja wizja to lider inspirujący, stanowczy, angażujący i wspierający. Osobiście kocham rozwój i zarażam tym podejściem moich współpracowników. Entuzjazm i optymizm to dobra energia, która motywuje zespół. Zachęca do dialogu, wspólnego rozwiązywania problemów, dzielenia się pomysłami 
i wyznaczania kierunku firmy. Reasumując: to uwolnienie kreatywności zespołu. 

Odnosząc się do drugiej części pytania potwierdzę, że prowadzenie biznesu różni się 
w zależności od przepisów prawa, uwarunkowań politycznych i ekonomicznych danego kraju. Nie bez znaczenia są również różnice w mentalności ludzi. 

Radzi pani, by młodzi przedsiębiorcy byli odważni i nie ulegali krytyce niszczącej ich marzenia. W jakie inicjatywy, które promują wschodzące biznesy, jest pani zaangażowana?

REKLAMA

Bardzo chętnie spotykam się z ludźmi, którzy chcieliby założyć własną firmę lub rozwinąć biznes. Jestem przedsiębiorcą, który chce inspirować. Mam taki sposób bycia, lubię dzielić się mnóstwem doświadczeń i spostrzeżeń. Ważny jest potencjał człowieka, talenty, predyspozycje a także to jakie ma ograniczenia. Początkujących przedsiębiorców przestrzegam przed popełnieniem kilku podstawowych błędów. Polecam kalkulowanie ryzyka, roztropne zarządzanie budżetem i bycie gotowym na kryzys. Uważam, że nowe pomysły powinny być testowane na przedsięwzięciach o małej skali. A ewentualne niepowodzenia traktowane jako lekcje, po których należy podnieść się z kolan i odważnie ruszyć dalej. 

W zeszłym roku otrzymała pani z rąk Prezydenta Andrzeja Dudy Indywidualna Nagrodę Gospodarczą Prezydenta RP, jako wyraz wyróżnienia gospodarczego za wkład w rozwój polskiej gospodarki, i jej promocję na arenie międzynarodowej.  Jakie korzyści przynosi polskiej gospodarce tak skuteczna promocja na międzynarodowych rynkach?

Czułam się wyjątkowo doceniona, wybrana jako jedyna spośród milionów polskich przedsiębiorców i określona mianem kobiety-orkiestry. Od wielu lat jestem aktywna biznesowo wszędzie, gdziekolwiek pojadę. Prowadzę firmy w kraju i na rynkach zagranicznych. Uczestniczę w różnych misjach gospodarczych, m.in. w Nevadzie, gdzie łączy się przedsiębiorców z Polski z przedstawicielami tamtejszego biznesu. Otrzymałam nawet tytuł pierwszego Ambasadora Biznesu Nevady od gubernatora za pomoc w rozwoju tego stanu. Czuję się dumna, że my Polacy bez kompleksów funkcjonujemy w biznesie na międzynarodowych rynkach. Jesteśmy solidnie wykształceni przedsiębiorczy i odnosimy sukcesy. Dwa lata temu współorganizując konferencje Nowych Technologii w Dolinie Krzemowej w Palo Alto w USA poczułam się godną wizytówką polskiej przedsiębiorczości. 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża meblarska mocno traci przez zagraniczną konkurencję, końca kłopotów nie widać

Wysokie koszty produkcji, spadający popyt i silna konkurencja z Azji osłabiają pozycję polskiej branży meblarskiej. Długi sektora, notowane w Krajowym Rejestrze Długów, sięgają już prawie 130 mln zł – coraz więcej przedsiębiorstw musi wybierać między utrzymaniem płynności a spłatą zobowiązań.

Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

REKLAMA

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

REKLAMA

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

REKLAMA