REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wizytówka polskiej przedsiębiorczości

Beata Drzazga
Przedsiębiorca, twórca, właściciel i prezes wielu firm w Polsce i za granicą, ekspert w zarządzaniu, ceniona prelegentka na konferencjach ekonomicznych i medycznych, autorka tekstów biznesowych dla przedsiębiorców, inspiruje i doradza innym w prowadzeniu biznesu, zajmuje się także działalnością charytatywną, współautorka prac naukowych z dziedziny ochrony zdrowia, Dziekan Wydziału Medycznego Akademii Górnośląskiej im. Wojciecha Korfantego w Katowicach.
Beata Drzazga
Źródło zewnętrzne

REKLAMA

REKLAMA

Sukces nie jest dziełem przypadku. Jest sumą pasji połączonej z odwagą i ciężką pracą. O drodze do międzynarodowej kariery rozmawiamy z Beatą Drzazgą, wizjonerem, doradcą biznesowym, twórcą BetaMed SA - największej w Polsce firmy oferującej opiekę długoterminową i specjalistyczne usługi lekarskie. 

Otrzymała pani ostatnio statuetkę WYBITNA OSOBOWOŚĆ ŚWIATOWEGO BIZNESU. Jakie znaczenie ma dla pani to wyróżnienie?

REKLAMA

REKLAMA

Odbieram tę nagrodę jako potwierdzenie słuszności wszystkich moich zawodowych aktywności. To dla mnie sygnał, że moja biznesowa intuicja prowadzi mnie właściwą ścieżką. Moim osobistym sukcesem jest to, że cokolwiek robię pozostaję zawsze sobą. Spełniać swoje wizje i marzenia, bez ograniczeń odważnie stawiać kolejne ambitne cele.

Podczas Gali wręczania tej statuetki stanęła pani na podium obok osobowości tak znanych jak Lech Wałęsa czy Robert Korzeniowski, jakie według pani kwalifikacje i cechy charakteru są konieczne, by taką statuetkę otrzymać?

Cechy charakteru, inteligencja emocjonalna, zmysł strategiczny czy umiejętność pociągania za sobą właściwych ludzi, obdarzonych tą samą energią to połowa sukcesu. Równolegle do celu prowadzi rozwój osobisty. Rozwijając biznes kończyłam różne kierunki studiów, między innymi marketing i zarządzanie, integrację europejską i zarządzanie służbą zdrowia. Idąc dalej skończyłam też MBA International, specjalizację z geriatrii oraz studia doktoranckie z ekonomii. Każdy ze zdobytych zasobów wzmacnia osobowość, dodaje siły i pozwala spojrzeć na biznes z lotu ptaka. Z moich doświadczeń wiem, że to holistyczne patrzenie na świat i nasze otoczenie wskazują nowe ścieżki. A te owocują sukcesami, jeśli poświęcimy im dostatecznie dużo zaangażowania i odkryjemy pokłady kreatywności. 

REKLAMA

Od lat zatrudniała pani ponad trzy tysiące pracowników. Dziś prowadzi biznesy w Polsce, ale również na rynku amerykańskim. To wymagające poruszać się na płaszczyznach, gdzie podejście do zadań i styl pracy znacząco się różni. Czym jest dla pani przywództwo? Jakie cechy powinien posiadać lider? 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dziękuję za to pytanie. To bardzo istotne, by rola managera nie sprowadzała się do delegowania zadań i rozliczenia zespołu z efektów pracy. Moja wizja to lider inspirujący, stanowczy, angażujący i wspierający. Osobiście kocham rozwój i zarażam tym podejściem moich współpracowników. Entuzjazm i optymizm to dobra energia, która motywuje zespół. Zachęca do dialogu, wspólnego rozwiązywania problemów, dzielenia się pomysłami 
i wyznaczania kierunku firmy. Reasumując: to uwolnienie kreatywności zespołu. 

Odnosząc się do drugiej części pytania potwierdzę, że prowadzenie biznesu różni się 
w zależności od przepisów prawa, uwarunkowań politycznych i ekonomicznych danego kraju. Nie bez znaczenia są również różnice w mentalności ludzi. 

Radzi pani, by młodzi przedsiębiorcy byli odważni i nie ulegali krytyce niszczącej ich marzenia. W jakie inicjatywy, które promują wschodzące biznesy, jest pani zaangażowana?

Bardzo chętnie spotykam się z ludźmi, którzy chcieliby założyć własną firmę lub rozwinąć biznes. Jestem przedsiębiorcą, który chce inspirować. Mam taki sposób bycia, lubię dzielić się mnóstwem doświadczeń i spostrzeżeń. Ważny jest potencjał człowieka, talenty, predyspozycje a także to jakie ma ograniczenia. Początkujących przedsiębiorców przestrzegam przed popełnieniem kilku podstawowych błędów. Polecam kalkulowanie ryzyka, roztropne zarządzanie budżetem i bycie gotowym na kryzys. Uważam, że nowe pomysły powinny być testowane na przedsięwzięciach o małej skali. A ewentualne niepowodzenia traktowane jako lekcje, po których należy podnieść się z kolan i odważnie ruszyć dalej. 

W zeszłym roku otrzymała pani z rąk Prezydenta Andrzeja Dudy Indywidualna Nagrodę Gospodarczą Prezydenta RP, jako wyraz wyróżnienia gospodarczego za wkład w rozwój polskiej gospodarki, i jej promocję na arenie międzynarodowej.  Jakie korzyści przynosi polskiej gospodarce tak skuteczna promocja na międzynarodowych rynkach?

Czułam się wyjątkowo doceniona, wybrana jako jedyna spośród milionów polskich przedsiębiorców i określona mianem kobiety-orkiestry. Od wielu lat jestem aktywna biznesowo wszędzie, gdziekolwiek pojadę. Prowadzę firmy w kraju i na rynkach zagranicznych. Uczestniczę w różnych misjach gospodarczych, m.in. w Nevadzie, gdzie łączy się przedsiębiorców z Polski z przedstawicielami tamtejszego biznesu. Otrzymałam nawet tytuł pierwszego Ambasadora Biznesu Nevady od gubernatora za pomoc w rozwoju tego stanu. Czuję się dumna, że my Polacy bez kompleksów funkcjonujemy w biznesie na międzynarodowych rynkach. Jesteśmy solidnie wykształceni przedsiębiorczy i odnosimy sukcesy. Dwa lata temu współorganizując konferencje Nowych Technologii w Dolinie Krzemowej w Palo Alto w USA poczułam się godną wizytówką polskiej przedsiębiorczości. 

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji. Dofinansowanie ponad 144,5 mln zł

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji - Komitet Monitorujący Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego podjął decyzje. Na projekty wpisujące się w ramy konkursowe przeznaczone zostanie dofinansowanie ponad 144,5 mln zł.

BCC Mixer ’25 – 25. edycja networkingowego spotkania przedsiębiorców już w ten czwartek

W najbliższy czwartek, 27 listopada 2025 roku w hotelu Warsaw Presidential Hotel rozpocznie się 25. edycja wydarzenia BCC Mixer, organizowanego przez Business Centre Club (BCC). BCC Mixer to jedno z większych ogólnopolskich wydarzeń networkingowych, które co roku gromadzi blisko 200 przedsiębiorców: prezesów, właścicieli firm, menedżerów oraz gości specjalnych.

"Firma Dobrze Widziana" i medal Solidarności Społecznej – BCC wyróżnia tych, którzy realnie zmieniają świat

Zbliża się finał XVI edycji konkursu "Firma Dobrze Widziana" – ogólnopolskiego przedsięwzięcia Business Centre Club. W tym roku konkurs po raz pierwszy został połączony z wręczeniem Medalu Solidarności Społecznej – wyróżnienia przyznawanego osobom realnie zmieniającym rzeczywistość społeczną. Wśród tegorocznych laureatów znalazła się m.in. Anna Dymna.

Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

REKLAMA

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

REKLAMA

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA