REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wizytówka polskiej przedsiębiorczości

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Beata Drzazga
Przedsiębiorca, twórca, właściciel i prezes wielu firm w Polsce i za granicą, ekspert w zarządzaniu, ceniona prelegentka na konferencjach ekonomicznych i medycznych, autorka tekstów biznesowych dla przedsiębiorców, inspiruje i doradza innym w prowadzeniu biznesu, zajmuje się także działalnością charytatywną, współautorka prac naukowych z dziedziny ochrony zdrowia, Dziekan Wydziału Medycznego Akademii Górnośląskiej im. Wojciecha Korfantego w Katowicach.
Beata Drzazga
Źródło zewnętrzne

REKLAMA

REKLAMA

Sukces nie jest dziełem przypadku. Jest sumą pasji połączonej z odwagą i ciężką pracą. O drodze do międzynarodowej kariery rozmawiamy z Beatą Drzazgą, wizjonerem, doradcą biznesowym, twórcą BetaMed SA - największej w Polsce firmy oferującej opiekę długoterminową i specjalistyczne usługi lekarskie. 

Otrzymała pani ostatnio statuetkę WYBITNA OSOBOWOŚĆ ŚWIATOWEGO BIZNESU. Jakie znaczenie ma dla pani to wyróżnienie?

REKLAMA

REKLAMA

Odbieram tę nagrodę jako potwierdzenie słuszności wszystkich moich zawodowych aktywności. To dla mnie sygnał, że moja biznesowa intuicja prowadzi mnie właściwą ścieżką. Moim osobistym sukcesem jest to, że cokolwiek robię pozostaję zawsze sobą. Spełniać swoje wizje i marzenia, bez ograniczeń odważnie stawiać kolejne ambitne cele.

Podczas Gali wręczania tej statuetki stanęła pani na podium obok osobowości tak znanych jak Lech Wałęsa czy Robert Korzeniowski, jakie według pani kwalifikacje i cechy charakteru są konieczne, by taką statuetkę otrzymać?

Cechy charakteru, inteligencja emocjonalna, zmysł strategiczny czy umiejętność pociągania za sobą właściwych ludzi, obdarzonych tą samą energią to połowa sukcesu. Równolegle do celu prowadzi rozwój osobisty. Rozwijając biznes kończyłam różne kierunki studiów, między innymi marketing i zarządzanie, integrację europejską i zarządzanie służbą zdrowia. Idąc dalej skończyłam też MBA International, specjalizację z geriatrii oraz studia doktoranckie z ekonomii. Każdy ze zdobytych zasobów wzmacnia osobowość, dodaje siły i pozwala spojrzeć na biznes z lotu ptaka. Z moich doświadczeń wiem, że to holistyczne patrzenie na świat i nasze otoczenie wskazują nowe ścieżki. A te owocują sukcesami, jeśli poświęcimy im dostatecznie dużo zaangażowania i odkryjemy pokłady kreatywności. 

REKLAMA

Od lat zatrudniała pani ponad trzy tysiące pracowników. Dziś prowadzi biznesy w Polsce, ale również na rynku amerykańskim. To wymagające poruszać się na płaszczyznach, gdzie podejście do zadań i styl pracy znacząco się różni. Czym jest dla pani przywództwo? Jakie cechy powinien posiadać lider? 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dziękuję za to pytanie. To bardzo istotne, by rola managera nie sprowadzała się do delegowania zadań i rozliczenia zespołu z efektów pracy. Moja wizja to lider inspirujący, stanowczy, angażujący i wspierający. Osobiście kocham rozwój i zarażam tym podejściem moich współpracowników. Entuzjazm i optymizm to dobra energia, która motywuje zespół. Zachęca do dialogu, wspólnego rozwiązywania problemów, dzielenia się pomysłami 
i wyznaczania kierunku firmy. Reasumując: to uwolnienie kreatywności zespołu. 

Odnosząc się do drugiej części pytania potwierdzę, że prowadzenie biznesu różni się 
w zależności od przepisów prawa, uwarunkowań politycznych i ekonomicznych danego kraju. Nie bez znaczenia są również różnice w mentalności ludzi. 

Radzi pani, by młodzi przedsiębiorcy byli odważni i nie ulegali krytyce niszczącej ich marzenia. W jakie inicjatywy, które promują wschodzące biznesy, jest pani zaangażowana?

Bardzo chętnie spotykam się z ludźmi, którzy chcieliby założyć własną firmę lub rozwinąć biznes. Jestem przedsiębiorcą, który chce inspirować. Mam taki sposób bycia, lubię dzielić się mnóstwem doświadczeń i spostrzeżeń. Ważny jest potencjał człowieka, talenty, predyspozycje a także to jakie ma ograniczenia. Początkujących przedsiębiorców przestrzegam przed popełnieniem kilku podstawowych błędów. Polecam kalkulowanie ryzyka, roztropne zarządzanie budżetem i bycie gotowym na kryzys. Uważam, że nowe pomysły powinny być testowane na przedsięwzięciach o małej skali. A ewentualne niepowodzenia traktowane jako lekcje, po których należy podnieść się z kolan i odważnie ruszyć dalej. 

W zeszłym roku otrzymała pani z rąk Prezydenta Andrzeja Dudy Indywidualna Nagrodę Gospodarczą Prezydenta RP, jako wyraz wyróżnienia gospodarczego za wkład w rozwój polskiej gospodarki, i jej promocję na arenie międzynarodowej.  Jakie korzyści przynosi polskiej gospodarce tak skuteczna promocja na międzynarodowych rynkach?

Czułam się wyjątkowo doceniona, wybrana jako jedyna spośród milionów polskich przedsiębiorców i określona mianem kobiety-orkiestry. Od wielu lat jestem aktywna biznesowo wszędzie, gdziekolwiek pojadę. Prowadzę firmy w kraju i na rynkach zagranicznych. Uczestniczę w różnych misjach gospodarczych, m.in. w Nevadzie, gdzie łączy się przedsiębiorców z Polski z przedstawicielami tamtejszego biznesu. Otrzymałam nawet tytuł pierwszego Ambasadora Biznesu Nevady od gubernatora za pomoc w rozwoju tego stanu. Czuję się dumna, że my Polacy bez kompleksów funkcjonujemy w biznesie na międzynarodowych rynkach. Jesteśmy solidnie wykształceni przedsiębiorczy i odnosimy sukcesy. Dwa lata temu współorganizując konferencje Nowych Technologii w Dolinie Krzemowej w Palo Alto w USA poczułam się godną wizytówką polskiej przedsiębiorczości. 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

REKLAMA

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA