Kategorie

Manager

12 kwi 2021
9 maja 2021
Zakres dat:

Trwa nabór do Akademii Menadżera Inwestycji

Do 21 maja br. przedsiębiorcy mogą zgłaszać się do udziału w trzeciej edycji Akademii Menadżera Innowacji - projektu szkoleniowo-doradczego PARP. Sprawdź, kto może zgłosić się do projektu i jakie warunki należy spełnić.

Nawyki zakupowe: kim jest sympatyk transgranicznych zakupów?

Transgraniczne zakupy to głównie domena młodych pokoleń, ale okazuje się, że starsi użytkownicy sieci również przekonują się do tej formy zakupów.

Julia Moczak: Dlaczego praca z końmi pomaga zostać liderem? [PODCAST]

Julia Moczak podkreśla, że konie są świetnymi nauczycielami, a ludzie nie doceniają możliwości jakie płyną z obcowania z nimi. Czego możemy nauczyć się od koni? Zapraszamy do wysłuchania podcastu.

Małgorzata Ławnik: Pracownicy z zamkniętych branż przenoszą się do handlu [PODCAST]

Po pierwszych rozmowach już mieliśmy obraz nowego kandydata, czyli osoby, która straciła pracę w restauracji, fitness klubie czy w hotelu i szuka pracy "na przeczekanie" - mówi Małgorzata Ławnik. Zapraszamy do wysłuchania podcastu.

Badania konsumentów, czyli jak poprawić Customer Experience?

Customer Experience jest jedną z najważniejszych części składowych relacji na linii marka - klient. Dzięki odpowiedniej strategii CX można pozytywnie wpłynąć na doświadczenia odbiorców marki oraz budować ich lojalność. Jednym z niezbędnych do tego narzędzi są badania konsumentów, które mogą dostarczyć wielu przydatnych informacji.

Jak wdrożyć do zespołu niepełnosprawnego pracownika?

Zatrudniając pierwszy raz osobę niepełnosprawną, można mieć kilka wątpliwości – choćby odnośnie tego, jak ma wyglądać procedura wdrożenia go do zespołu. Tymczasem taki pracownik podlega w większości dokładnie tym samym zasadom pracy, co inni członkowie teamu.

Pracownik uzależniony wirtualnie - co może zrobić pracodawca?

Uzależnienie od świata wirtualnego staje się problemem zawodowym. Czy i jak można pomóc pracownikom w takiej sytuacji? Gdzie szukać wsparcia?

Dorota Dublanka: o ludzi i technologię trzeba dbać tak samo

Dział HR wspiera firmę najlepiej, kiedy jest blisko pracowników, wsłuchuje się w to, co mówią i odpowiednio reaguje. Dzięki temu efektywność, a także komfort wykonywanej pracy są na oczekiwanym poziomie.

Trwa przyjmowanie zgłoszeń do projektu „Przywództwo w trybie COVID-19”

Projekt "Przywództwo w trybie COVID-19" jest w całości poświęcony liderom i liderkom i temu, w jaki sposób radzą sobie w czasach pandemii. Sprawdź, kto może wziąć udział w projekcie? Jak się zgłosić?

Monika Pawelczak: Jak praca zdalna bezlitośnie obnaża braki liderów? [PODCAST]

W 2021 roku będziemy kontynuować pracę zdalną oraz funkcjonować mocno w zespołach rozproszonych i komunikować się na odległość – mówi Monika Pawelczak. Zapraszamy do wysłuchania podcastu.

Jak zintegrować zespół rozproszony w pandemii?

Integracja w czasie pandemii to wyzwanie dla menadżera. Brak bezpośredniego kontaktu między członkami rozproszonego zespołu utrudnia efektywną współpracę i budowanie atmosfery. Jak zintegrować zespół? Jakie metody są skuteczne?

Pracodawcy stawiają na firmowe śniadania online dla zespołu

Firmowe śniadanie online przygotowane w oparciu o dostarczone do pracowników na home office produkty, firmowy life cooking online z kulinarnym mistrzem – to przykłady niestandardowych rozwiązań, po które zaczynają sięgać pracodawcy.

Jak zapewnić ciągłość i bezpieczeństwo pracy w firmie?

Ciągłość pracy i bezpieczeństwo w firmie to klucz do zachowania płynności finansowej. Należy pamiętać jednak nie tylko o kwestiach ochrony zdrowia pracowników. Jakie 4 obszary warto także brać pod uwagę?

Katarzyna Szwarc: Dlaczego rosnąca liczba laików nie zawsze jest wytyczną sprzedaży? [PODCAST]

Jak z sukcesem prowadzić biznes w internecie i zwiększać sprzedaż? Katarzyna Szwarc wyjaśnia jak prowadziła sklep online, a promocję produktów oparła wyłącznie na social mediach. Czy to wystarczyło, aby zmierzyć się z lockdownem? Zapraszamy do wysłuchania podcastu.

Jak zadbać o dietę pracownika na home office?

Praca na home office, wbrew pozorom także daje szanse pracodawcom na edukację żywieniową i zachęcanie pracowników do sięgania po zdrowe produkty. Jak to zrobić? Co można zaproponować pracownikowi?

Karolina Karolczak: Noworoczne plany mają sens, jeżeli wiemy jak je zbudować [PODCAST]

Planować czy lepiej postawić na spontaniczność w działaniu? Jak odpowiednio wyznaczyć te cele? W czym pomaga technika samokonceptu? Zapraszamy do wysłuchania podcastu.

Przyszłe ekosystemy miejsc pracy. Czy praca zdalna z nami zostanie?

Praca zdalna w połączeniu z pracą w biurze może przyczynić się do osiągnięcia maksymalnej wydajności pracowników i organizacji.

Marta Kopeć: pracownik bez szansy na rozwój w końcu odejdzie [PODCAST]

Marta Kopeć wyjaśnia, czy menadżer, który odchodzi z firmy może stać się dla niej konkurencją? Jak się przed tym zabezpieczyć? Zapraszamy do wysłuchania podcastu.

Jak start-upy mogą zmienić świąteczne zakupy?

Kolejki, wydatki, ciągły maraton — tak w skrócie można streścić atmosferę przedświątecznych przygotowań. Grudniowy harmonogram komplikuje także nadal szalejący COVID. Zasady gry mogą jednak zmienić uważne start-upy.

Michał Gołkiewicz: Brak researchu rynku to błąd, który najwięcej kosztuje [PODCAST]

Polska wbrew pozorom to średniej wielkości rynek, w którym łatwo utknąć. Jak wprowadzić firmę na zagraniczne rynki wyjaśnia Michał Gołkiewicz z Sundose. Zapraszamy do wysłuchania podcastu.

Jak będzie wyglądać zarządzanie firmą po pandemii?

Zarządzanie po pandemii to główny cel planowania menadżerów w firmach, którzy już dziś zastanawiają się, jak powinna wyglądać praca biur i przedsiębiorstw w erze post-covidowej.

Kamil Mazuruk: kondycja firm to dziś sinusoida, od szoku przez nadzieję po pesymizm [PODCAST]

Czy firmy podczas pandemii doceniają rolę marketingu? A może tnąc inwestycje marketing spychają na dalszy plan? Gościem podcastu jest Kamil Mazuruk z Good One.

Bartosz Tomczyk: czy Twoja firma jest skalowalna?

Jak zauważa Bartosz Tomczyk skalowalność to słowo, które cały czas po polsku brzmi dziwnie. Powoli jednak powinniśmy się zacząć do niego przyzwyczajać, ponieważ nie ma innego terminu, którym można opisać niezwykle ważną cechę, jaką powinny posiadać prawie wszystkie nowoczesne przedsiębiorstwa.

Zarządzanie ryzykiem - prognoza 2021

Zarządzania ryzykiem w biznesie i znaczenie ubezpieczeń w ostatnich miesiącach zyskały na znaczeniu. Coraz więcej przedsiębiorców wie, że obie te kwestie powinny być traktowane jako produkt pierwszej potrzeby.

5 sposobów jak utrzymać klientów i budować ich lojalność?

Utrzymanie klienta jest droższe niż pozyskanie nowego. Z ustaleń Harvard Business Review wynika, że koszt pozyskania nowego klienta jest nawet do 25 razy większy niż koszt utrzymania dotychczasowego .

Zakończyła się II edycja Akademii Menadżera Innowacji

Akademia Menadżera Innowacji dobiegła końca. 86 osób z 26 firm wzięło udział w zakończonej drugiej edycji Akademii Menadżera Innowacji. W poprzedniej edycji uczestniczyło 48 osób z 16 przedsiębiorstw.

Napisz noworoczny list i podsumuj swoją strategię biznesową na koniec roku

Koniec roku to moment swego rodzaju weryfikacji strategii biznesowej i możliwość podsumowania kończącego się roku. To okazja do refleksji nad biznesowymi relacjami: co przyniosły, a czego w nich zabrakło.

Zbyszek Dzideczek: w kryzysie uczymy się nowych kompetencji

Zasadnicze pytanie jest takie, czy zmiana wywołuje kryzys, czy kryzys zmianę i czy w ogóle to, co niektórzy nazywają problemem, a inni sytuacją niestabilną, musi pójść w kierunku całkowitej rewolucji w naszym życiu? Czy jesteśmy skazani na uleganie lękom i silnym emocjom? Jak w ogóle podejść do kwestii trudnej zmiany?

Przedsiębiorcy mogą wynając biurko na godziny

Wynajęcie biurka na godziny to propozycja dla osób, które np. prowadzą firmę w domu i chciałyby umówić spotkanie z klientem w prestiżowym miejscu.

Jakie miasta są atrakcyjnym miejscem pracy dla menedżerów?

Gdzie chcą pracować specjaliści i menedżerowie? Na popularności wśród przedstawicieli kadry średniego i wyższego szczebla, kosztem Krakowa i Wrocławia, zyskuje Warszawa (+7 p.p.), w której chętnie pracowałby już co drugi respondent. Pierwszy raz, tak wysokie, drugie miejsce w rankingu zajęło Trójmiasto. Coraz wyższe wyniki notują też mniejsze ośrodki.

Jak budować relacje biznesowe w czasie pandemii?

W ostatnich miesiącach z obawy przed koronawirusem odwołano tysiące spotkań. Mimo tego, prezesi i liderzy wielu znaczących firm są przekonani, że bezpośrednie spotkania i interakcje międzyludzkie będą ważniejsze i cenniejsze niż kiedykolwiek. Jak jednak zapewnić skuteczną komunikację, kiedy profilaktyka antywirusowa zaleca zasłanianie nosa i ust oraz zachowanie dystansu społecznego?

Jak być skutecznym sprzedawcą w trudnych czasach?

Teraz, gdy wszyscy znajdujemy się w trudnej sytuacji, musimy poszukiwać nowych możliwości i próbować wszystkiego, co może uratować nasze firmy – radzi Robert Lipiński. Jeśli jednak zdarzyło się tak, że straciliśmy pracę, też warto spróbować spojrzeć na to jak na szansę – być może przyszedł czas na realizację marzeń o przejściu na własne i zawalczenie o swoją niezależność?

Czy świat sprzedaży to ciągły wyścig szczurów? [WYWIAD]

Liczby, cyfry, tabelki, cele i wskaźniki efektywności, czyli świat sprzedaży… Dla jednych są to narzędzia wspierające sprzedaż, dla innych cele same w sobie. O tym, czy osiąganie KPI’s powinno stać się „targetem” rozmawiamy z Robertem Lipińskim, mentorem w zakresie skutecznej sprzedaży BtoB.

Jak powinien działać lider w warunkach transformacji cyfrowej? [PODCAST]

Pandemia COVID-19 wymusiła na wielu firmach proces transformacji cyfrowej. Co to w praktyce oznacza dla przedsiębiorstwa? Jak zmienia się sposób zarządzania firmą? Czym jest "cyfrowy bliźniak" i czy warto tworzyć długoterminowe plany? Na te pytania odpowie Dr Piotr Kaczmarek-Kurczak - adiunkt w Katedrze Przedsiębiorczości Akademii Leona Koźmińskiego, ekspert ds. innowacji Fundacji Platforma Przemysłu Przyszłości. Zapraszamy do odsłuchania podcastu.

Zarządzanie firmą w czasie epidemii koronawirusa

Trwająca od kilkudziesięciu dni pandemia koronawirusa SARS-CoV-2, wywołującego chorobę COVID-19 destrukcyjnie wpływa na całe społeczeństwa i poszczególne jednostki. Destabilizuje rynki kapitałowe, prowadzenie działalności, ogranicza możliwość podróżowania oraz ma negatywne skutki dla wielu osób. Firmy stają przed koniecznością sprawnego zarządzania pracą zdalną pracowników i zapewnienia realizacji założonych celów. Istotnym elementem sprawnego działania firmy w kryzysowej sytuacji jest odpowiedni plan komunikacji i współpraca pomiędzy wszystkimi działami. Zmiany zachodzące w firmach w wyniku obecnych wyzwań, stwarzają możliwość udoskonalenia i wzmocnienia procesów zarządzania ryzykiem w celu lepszej ochrony organizacji. W tym kluczowym momencie pracownicy audytu wewnętrznego mogą wnieść istotną wartość dodaną do sposobu zarządzania organizacją.

Menedżer na starcie - zainwestuj czas we wspieranie swoich podwładnych

Najcenniejsze zasoby, jakie posiadasz, to twój własny czas i energia. Kiedy wydatkujesz je na potrzeby swojego zespołu, dokładasz bardzo ważną cegiełkę do zbudowania w nim zdrowych relacji. Właśnie dlatego spotkania w cztery oczy (nazywane w skrócie 1:1) są tak istotną częścią zarządzania. Przynajmniej jedno trzydziestominutowe (lub dłuższe, jeśli jest taka potrzeba) 1:1 w tygodniu z każdym z podwładnych to absolutne minimum.

Motywowanie pracowników nagrodami rzeczowymi

Benefity dla pracowników często obejmują premie finansowe, opiekę medyczną lub np. karnety na fitness i inne aktywności. A gdyby tak zrobić inaczej i zaproponować nagrody rzeczowe dla tych, którzy starają się najbardziej? Akcja z nagrodami może stanowić ciekawe urozmaicenie w firmowej codzienności.

Zarządzanie projektami - metoda ścieżki krytycznej

Napięte terminy, wieloetapowe projekty, lista potencjalnych problemów i zespół do skoordynowania – a wszystko „na wczoraj”. Jak zorganizować pracę, żeby sprawnie wykonać nawet najbardziej skomplikowane zadanie? Które czynności mogą być zaplanowane równolegle i w jakiej kolejności je układać? Z pomocą przychodzi metoda ścieżki krytycznej, która przy pomocy prostych kroków pomaga uporządkować pracę tak, aby wyznaczyć najważniejsze zadania i stworzyć harmonogramy niezależnie od wielkości projektu.

Zarządzanie w firmie

Małe, duże, jednoosobowe, kapitałowe, prywatne czy państwowe - każda firma musi być zarządzana. Bez odpowiedniego kierownictwa oraz zgranego zespołu pracowników ciężko jest osiągać cele postawione przed przedsiębiorstwem. Dobrze wykształcona i doświadczona kadra menadżerska może dodać firmie skrzydeł i poprowadzić ją we właściwym kierunku. Czym jest zarządzanie w firmie? Jakie są elementy strategiczne zarządzania? Na co zwracać uwagę prowadząc firmę?

Praca oparta na realizowaniu zadań

Zadaniowy czas pracy zyskuje w oczach pracodawców oraz pracowników. Wybierając taki model współpracy, obie strony zyskują sporo możliwości. Pracownik jest panem swojego czasu i sam decyduje, gdzie, jak i kiedy pracuje. Pracodawca natomiast nie musi zapewniać podwładnym miejsca do pracy, zwolniony jest również z obowiązku kontrolowania kolejnych etapów realizacji zlecenia. Liczy się to, by efekt końcowy był zadowalający, a zadanie zostało wykonane w terminie.

Polecamy książkę „Jeden na jeden – odważne rozmowy z pracownikami”

Mamy przyjemność zaprezentować książkę „Jeden na jeden – odważne rozmowy z pracownikami”, która ukazała się pod patronatem medialnym Infor. Autorkami są Inga Bielińska i Zofia Jakubczyńska. Książka zawiera praktyczne narzędzia niezbędne w pracy menedżera, które pozwolą przekuć codzienne, trudne rozmowy z pracownikami w rozwój.

Jak budować relacje biznesowe? Ważna jest otwartość i zadawanie pytań

Niektórym wydaje się, że skuteczność w kontaktach biznesowych jest uzależniona głównie od tego, jak dobrze opanowało się techniki perswazji, a czasem i manipulacji. Tymczasem w perspektywie długofalowej nie do przecenienia jest umiejętność stworzenia dobrej atmosfery w rozmowie. W jaki sposób zadbać o budowanie relacji z klientami i partnerami biznesowymi?

Jakie są wynagrodzenia menedżerów w Warszawie?

Jak pokazują przeprowadzone badania średnia pensja w Warszawie na stanowisku kierowniczym w 2017 roku wyniosła 8,5 tys. zł brutto. Jednak co czwarty menedżer pracujący w stolicy zarabiał powyżej 12 tys. brutto.

Lean leadership - jak zadbać o trwałość zmian w firmie?

Wiele przedsiębiorstw traktuje narzędzia optymalizacji procesów i kompetencje przywódcze jako dwie zupełnie odrębne dziedziny. To błąd, bowiem integracja tych obszarów w lean leadership może pomóc firmie w efektywniejszym funkcjonowaniu. Jak więc wdrożyć w organizacji kulturę ciągłego doskonalenia?

Przywództwo transformacyjne - czy sprawdzi się w Twojej firmie?

Dynamiczne otoczenie biznesowe i kolejne pokolenie na rynku pracy stawiają przed liderami nowe wyzwania. W sprostaniu im może pomóc zarządzanie w myśl koncepcji przywództwa transformacyjnego. Na czym ona polega i czy jej zastosowanie sprawdzi się tylko w przypadku kierowania zespołem millenialsów?

Zmiany - sposób na przetrwanie i szansa na sukces. Jak wprowadzić je w firmie?

Większość ludzi podchodzi do zmian w sposób sceptyczny. Zauważył to już Józef Ignacy Kraszewski, pisząc: „Ludzie boją się zmian, nawet na lepsze”, potwierdzają to także współczesne badania. Wszystko dlatego, że nasz mózg w większości przypadków woli „chodzić utartymi ścieżkami” zamiast dostarczać sobie dodatkowego wysiłku. Jeśli jednak byśmy się nie zmieniali, to już dawno byśmy wyginęli. Podobnie wygląda sytuacja w przypadku biznesu. Jak więc skutecznie wprowadzać zmiany w firmie i czy można się do tego przygotować?

Toksyczni menadżerowie mogą doprowadzić do upadku nawet najlepsze firmy

Brak zaangażowania w wykonywaną pracę to jeden z najpoważniejszych problemów z jakim mierzą się organizacje. A będzie jeszcze gorzej. Niedługo niemal każda firma nie dość, że będzie rywalizować o wykwalifikowanego pracownika, to będzie musiała zapewnić mu dobrą atmosferę pracy i podtrzymywać motywację do efektywnego działania. W takim środowisku najważniejszą rolę odgrywać będą managerowie i liderzy, ponieważ to ludzie pełni pasji i dobrej energii sprawiają, że podwładni chcą angażować się w rozwój firmy. Zgubne są zaś skutki ukierunkowania jedynie na wynik.

Osobista misja przywódcy

Obecnie temat przywództwa jest niesłychanie popularny. Wiele się mówi o potrzebie silnych przywódców, wartościach, autorytetach i turkusowych organizacjach. Ale jak wiele z tych rzeczy, o których się mówi, wprowadza się w czyn?

Top Employers Polska 2017: znamy 43 najlepszych pracodawców

W czwartek 9 lutego 2017 r. odbyła się uroczystość wręczenia nagród, wieńcząca ósmą już edycję programu Top Employers Polska. Certyfikat otrzymały 43 działające w Polsce organizacje.

Ocena gotowości firmy do zmian

Standardowo wprowadzanie zmian zaczyna się od stwierdzenia, że jest źle i w dodatku bardzo późno, więc najwyższy czas coś z tym zrobić. W organizacjach zorientowanych na strategię i efektywność działań zaczyna się etap strategicznego planowania zmian. Często wiążą się one ze zmianą technologii, systemu zarządzania, systemu motywacyjnego lub całego modelu biznesowego czy kultury organizacyjnej.