Jak powinien działać lider w warunkach transformacji cyfrowej? [PODCAST]
Aktualizacja: 05.08.2020
Pandemia COVID-19 wymusiła na wielu firmach proces transformacji cyfrowej. Co to w praktyce oznacza dla przedsiębiorstwa? Jak zmienia się sposób zarządzania firmą? Czym jest "cyfrowy bliźniak" i czy warto tworzyć długoterminowe plany? Na te pytania odpowie Dr Piotr Kaczmarek-Kurczak - adiunkt w Katedrze Przedsiębiorczości Akademii Leona Koźmińskiego, ekspert ds. innowacji Fundacji Platforma Przemysłu Przyszłości. Zapraszamy do odsłuchania podcastu. »
Przywództwo transformacyjne - czy sprawdzi się w Twojej firmie?
Aktualizacja: 03.01.2018
Dynamiczne otoczenie biznesowe i kolejne pokolenie na rynku pracy stawiają przed liderami nowe wyzwania. W sprostaniu im może pomóc zarządzanie w myśl koncepcji przywództwa transformacyjnego. Na czym ona polega i czy jej zastosowanie sprawdzi się tylko w przypadku kierowania zespołem millenialsów? »
Jak dobrze wypaść podczas wystąpienia publicznego?
Aktualizacja: 19.06.2013
Jak dobrze wypaść podczas wystąpienia publicznego? – to pytanie często pada tuz przed samym wystąpieniem. Wystąpienia są znamienne choćby dla pełnienia funkcji kierowniczych. Poniżej kilka wskazówek, jak przygotować się do wypowiedzi przed swoimi pracownikami. »
Dlaczego zdawałoby się dobry pomysł upadł i co z tym ma wspólnego cykl Deminga?
Aktualizacja: 19.07.2013
Nie tak dawno, od przewodniczącego rady nadzorczej w pewnej spółce usłyszałem, że według jego doświadczenia, przysłowiowe osiem biznesowych pomysłów na dziesięć, jakie ma menager, nie udaje się zakończyć sukcesem. To nie jest odosobniona opinia i pewnie wielu praktyków będzie skłonnych się z nią zgodzić. Mnie również zastanawia dlaczego jest tak wiele pomysłów, które nie spełniają pokładanych w nich nadziei i czy musi ich być aż tyle? »
E-learning – trend czy konieczność?
Aktualizacja: 23.08.2012
Z globalnymi trendami branży szkoleniowej dzieje się to samo co z nowościami światowego kina: docierają do nas z opóźnieniem. Ich nadejście jest jednak nieuniknione, dlatego warto przyjrzeć się zmieniającym się tendencjom międzynarodowej branży szkoleniowej, aby wiedzieć, co nas czeka w najbliższej przyszłości. Niniejszy tekst dotyczy fenomenu e-learningu oraz możliwości i ograniczeń, jakie za sobą niesie. »
Jestem dumny, że jestem menadżerem.
Aktualizacja: 24.08.2012
Kilka lat temu osób posiadających odpowiednie kwalifikacje do zarządzania moglibyśmy szukać ze świecą w ręku. Jednak całkowita ewaluacja, nie tylko naszego myślenia, ale także placówek odpowiedzialnych za „wypuszczanie” dobrych liderów w świat biznesu, przyczyniły się do podwyższenia standardów. »
Aktualizacja: 29.06.2012
Dziś klasyczny model edukacji menedżerów odchodzi do lamusa. Mimo wielu zalet, nie jest on w stanie sprostać wyzwaniom współczesnego rynku. Przyszedł czas na zupełnie nowe trendy w edukacji i rozwoju menedżerów, które mają odpowiedzieć na obecne problemy gospodarcze. »
Aktualizacja: 29.06.2012
Piękna, ale samotna. Zadbana i elegancka, ale zimna i nieprzystępna. Wyzbyta uczuć, a kobiecość traktująca jak balast. Taki stereotyp kobiety menedżera jest utrwalony w zbiorowej świadomości dzięki mediom. Jaka jednak naprawdę jest kobieta menedżer? »
Jak stosować chwyty manipulacyjne w negocjacjach?
Aktualizacja: 26.04.2012
Manipulacja zazwyczaj kojarzy się nam ze sztuczkami, nieczystymi chwytami i zagraniami not fair play. W negocjacjach takie podejście bardzo często bywa dominujące. »
Żądza władzy najlepszą motywacją menedżera
Aktualizacja: 29.03.2012
Pragnienie osiągnięcia dobrych wyników, czy identyfikacja z zespołem – co jest najlepszą motywacją dla menedżera? Okazuje się, że ani jedno, ani drugie – najbardziej efektywni menedżerowie dążą do władzy! »
Zarządzanie ludźmi (Wydanie II) - dr Gary McClain, Deborah S. Romaine
Aktualizacja: 12.12.2011
Recenzowany poradnik, to tłumaczenie dość znanej pozycji amerykańskich specjalistów (dr Gary McClain, Deborah S. Romaine) od zarządzania zasobami ludzkimi. Dodajmy bardzo dobre tłumaczenie Cezarego Welsynga. »
Chcę zostać kierownikiem – i co dalej?
Aktualizacja: 09.11.2011
„Chcę zostać kierownikiem” – z pewnością wielu z nas na pewnym etapie swojej kariery zawodowej powzięło takie postanowienie. Niektórzy od razu zaczęli działać w tym kierunku, próbując znaleźć dla siebie odpowiednie miejsce w kadrze managerów u aktualnego pracodawcy lub szukając adekwatnych do swoich oczekiwań ofert pracy. Inni zaś poza chęciami i postanowieniami tak naprawdę nie bardzo wiedzieli, jak tego dokonać i w konsekwencji utknęli w trybie pasywnego oczekiwania na „szansę od losu”. »
Vademecum: Jak budować zaufanie w zespole?
Aktualizacja: 28.10.2011
Zdobywanie i pielęgnowanie zaufania jest bardzo ważną częścią przywództwa i coachingowego stylu zarządzania. Jeżeli ludzie nie ufają przywódcy lub menedżerowi, to zespół nie osiągnie długoterminowego sukcesu, nawet jeżeli będzie miał jasną i czytelną wizję pracy oraz przemyślaną i elegancko sformułowaną strategię. Ekspert radzi jak profesjonalnie budować zaufanie w zespole. »
Jakie wartości są najważniejsze dla menedżerów?
Aktualizacja: 28.10.2011
Pieniądze, popularność, władza, a może rodzina? Jeżeli zastanawiasz się jakie wartości są najważniejsze dla managerów, przeczytaj. »
Aktualizacja: 28.10.2011
Gdy firma nie komunikuje, stwarza pustkę informacyjną, którą często wypełniają opinie i spekulacje osób trzecich. Chcąc ograniczyć ryzyko kreowania przez innych nierzetelnych informacji o danej marce, firmy coraz częściej podejmują dialog z otoczeniem. Osiągnięcie pozycji lidera jest możliwe dzięki równoległej i długofalowej komunikacji opartej nie tylko na pełnieniu roli informatora, ale przede wszystkim doradcy i edukatora. »
Magdalena Wilk: Obostrzenia dla przedsiębiorców są niezgodne z konstytucją [PODCAST]
Nawet 70 tyś. zł dotacji na rozwój rekreacji
Starszy konsultant w Departamencie Doradztwa Podatkowego w Mariański Group
Zostań ekspertem portalu Infor.pl »