REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zostać menedżerem idealnym?

Subskrybuj nas na Youtube
Każdy kierownik o tyle jest kierownikiem (menedżerem), o ile podwładni postrzegają go w tej roli.
Każdy kierownik o tyle jest kierownikiem (menedżerem), o ile podwładni postrzegają go w tej roli.

REKLAMA

REKLAMA

Kariery i zawodowego sukcesu nie można zaplanować. Wszystko zależy od tego, czy przyszli menedżerowie są przygotowani na wykorzystanie swoich szans, znają swoje mocne strony, preferowany sposób pracy, system wartości.

REKLAMA

REKLAMA

Menedżerowie będą musieli nauczyć się poszukiwać odpowiedzi na pytanie: „Jakie efekty powinienem osiągnąć w swojej pracy?”. Dopiero wówczas mogą posunąć się dalej w swoich rozważaniach i zapytać: „Czy powierzone mi zadanie odpowiada moim umiejętnościom, moim mocnym stronom?”, „Czy rzeczywiście jest to zadanie, które chciałbym wykonywać?” i wreszcie: „Czy wykonanie tego zadania da mi satysfakcję, będzie dla mnie motywujące i wartościowe?”. Dodatkowe pytania, na które należy znaleźć odpowiedź przed podjęciem decyzji o wyborze drogi zawodowej, brzmią: „Co powinienem osiągnąć?”, „W jaki sposób i gdzie mogę oczekiwać efektów, które pozytywnie wpłyną na zmianę obecnej sytuacji?”.

Szukając odpowiedzi na te pytania, menedżer musi pamiętać o kilku rzeczach:

  • efekty mogą być trudne do osiągnięcia,
  • powinny dotyczyć szerokiego zakresu zagadnień.

Dążenie do osiągnięcia celów niemożliwych do zrealizowania — lub możliwych, ale jedynie w mało prawdopodobnych sytuacjach — nie oznacza, że jesteśmy ambitni, lecz raczej — nierozsądni.

REKLAMA

Polecamy serwis Mała firma

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Konieczne jest, aby osiągnięte wyniki były przydatne i wymierne, tzn. aby w widoczny sposób poprawiły sytuację, w której znajdowała się organizacja przed podjęciem działania, i aby można było ich efektywność poddać obiektywnej ocenie. Decyzja podjęta w efekcie znalezienia odpowiedzi na pytanie: „Jakie powinny być moje osiągnięcia?” musi uwzględniać trzy elementy. Konieczna jest odpowiedź na pytanie: „Czego wymaga sytuacja?” i „W jaki sposób mogę osiągnąć najlepsze wyniki, dysponując określonymi możliwościami, umiejętnościami i pozostając w zgodzie ze swoim systemem wartości i sposobem pracy?”. Odpowiedzi na nie koncentrują się wokół następujących zagadnień: co należy zrobić, od czego zacząć, w jaki sposób rozpocząć działanie, jakie cele należy osiągnąć i w jakim terminie tego dokonać. Wolność zapewnia podjęcie działań w efekcie znalezienia odpowiedzi na pytanie: „Co powinienem osiągnąć?”. Przystępując do realizacji zadania, jesteśmy wolni, ale jednocześnie odpowiedzialni za jego efekty

Każdy kierownik o tyle jest kierownikiem (menedżerem), o ile podwładni postrzegają go w tej roli.

Porównaj: Konsekwencja główna zaleta menedżerów

Wyrażamy tutaj prostymi słowami myśl bardzo ważną i społecznie złożoną. Można zajmować różne stanowiska kierownicze, ale w gruncie rzeczy nie odczuwać satysfakcji, ponieważ można być nieakceptowanym kierownikiem. Na wykładach takiego osobnika określa się mianem „kierownik formalny”. Ilu takich jest, trudno powiedzieć. Chodząc po urzędach, załatwiając różne sprawy na różnych poziomach administracji publicznej, odczuwa się, że jednak wielu. W biznesie być może mniej, ponieważ biznes szybciej weryfikuje kompetencje, szybciej wyłapuje nieudolność czy brak zdolności.

Artykuł jest fragmentem książki Menedżer nowych czasów. Najlepsze metody i narzędzia zarządzania. Autorzy Bolesław Rafał Kuc oraz Marcin Żemigała. Wydawnictwo Onepress.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA