REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Żądza władzy najlepszą motywacją menedżera

praca, manager, władza, autorytet
praca, manager, władza, autorytet

REKLAMA

REKLAMA

Pragnienie osiągnięcia dobrych wyników, czy identyfikacja z zespołem – co jest najlepszą motywacją dla menedżera? Okazuje się, że ani jedno, ani drugie – najbardziej efektywni menedżerowie dążą do władzy!

Każda struktura organizacyjna opiera się na ściśle określonej hierarchii, jednak temat władzy wciąż często jest tematem tabu w literaturze dotyczącej obszaru zarządzania.

REKLAMA

Tymczasem według badań umiejętność skupienia i utrzymania władzy jest najbardziej kluczową umiejętnością menedżera. Ci, którzy ją przyswoili, niezwykle efektywnie zarządzają zespołem i osiągają świetne wyniki.

REKLAMA

Z będących już dzisiaj podstawą teorii zarządzania badań Davida C. McClellanda i Davida H. Burnhama wynika, iż menedżerowie, którzy potrafią skupić w swoich rękach władzę, mają zbawienny wpływ na działanie organizacji – prawie 50 proc. podwładnych ocenia wysoko ich odpowiedzialność, wpływ na klarowność organizacyjną i poczucie wspólnoty zespołu.

Dla porównania – menedżerowie, których głównym celem jest afiliacja z zespołem, mają znacznie niższe wyniki – zwłaszcza w dziedzinie odpowiedzialności, niżej plasują się również ci przywódcy, dla których główną siłą napędową jest osiąganie celów.

Jak pokonać stres w pracy?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jednak w dzisiejszych czasach, dużo bardziej niż kiedykolwiek przepełnionych zaciętą rywalizacją, osiągnięcie i utrzymanie władzy jest nie lada sztuką. - Zdobycie prawdziwej władzy nad innymi - takiej, która ułatwia realizację zadań - wymaga podjęcia walki na gołe pięści – twierdzi Jeffrey Pfeffer, profesor zachowań organizacyjnych Graduate School of Business na kalifornijskim Uniwersytecie Stanforda i jeden z najlepszych ekspertów w dziedzinie zarządzania poprzez władzę.

REKLAMA

- Niektórzy spośród walczących o awans lub stających na drodze ku celom przyjętym przez firmę będą naginać zasady fair play lub całkowicie je ignorować. Nie próbuj narzekać na to, że tak jest, ani marzyć o tym, by było inaczej. Musisz wiedzieć, jak wyjść z tarczą z politycznych batalii, jakie przyjdzie ci stoczyć – podkreśla.

Zdaniem prof. Pfeffera, każda osoba zainteresowana rozwojem kariery powinna być zainteresowana budowaniem własnej pozycji przez władzę. Jej zdobycie i utrzymanie jest konieczne nie tylko do osiągnięcia własnych celów, ale także przeprowadzania działań.

- W żadnej organizacji nie można przeprowadzić jakichkolwiek działań bez wywierania wpływu na innych ludzi. Właściwie każdy powinien być zainteresowany zdobywaniem władzy, ponieważ jak pokazują badania, pozostaje ona w ścisłym związku z umiejętnością budowania własnej polityki i osiąganiem sukcesu w karierze – mówi profesor w ekskluzywnym wywiadzie dla Harvard Business Review Polska.

Jego zdaniem konieczne jest również rozwijanie tej umiejętności równolegle do rozwoju kariery. – Im wyżej zajdziesz, tym więcej osób czyha na Twoje stanowisko, musisz więc być szczególnie wyczulony na kwestie związane z władzą. Jest ona też czynnikiem wyróżniającym na wysokim szczeblu zarządzania, wśród menedżerów o wysokich umiejętnościach biznesowych i inteligencji – dodaje.

Już teraz zapraszamy do pobrania raportu specjalnego Harvard Business Review Polska: „Jak skutecznie budować autorytet i władzę?

Jak manager powinien opodatkować swój dochód

Harvard Business Review Polska jest polską edycją najbardziej prestiżowego magazynu o zarządzaniu na świecie. Od 2003 r. dostarcza polskim menedżerom przełomowych idei i najlepszych rozwiązań w obszarze zarządzania. Magazyn dostarcza praktycznych narzędzi i sprawdzonych metod radzenia sobie zarówno z biznesową codziennością, jak i z niecodziennymi wyzwaniami. Publikowane artykuły na temat przywództwa, rozwoju, finansów, sprzedaży i marketingu, odkrywają – nawet przed najbardziej doświadczonymi menedżerami – nowe oblicze biznesu.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA