Nie stawiaj za wysokich poprzeczek
REKLAMA
REKLAMA
Niektórzy menedżerowie wymagają od pracowników perfekcji. Łudzą się, że stawiając poprzeczkę bezgranicznie wysoko, zdołają wykrzesać z nich więcej, niż to możliwe. Żądając perfekcji, możesz jednak wyrządzić sobie szkodę. Niektórzy pracownicy tak bardzo będą się przejmować błędami, że zaczną pracować w żółwim tempie, by mieć pewność, że niczego nie zepsują.
REKLAMA
W rezultacie produktywność zespołu spada na łeb na szyję, a pracownicy tracą wiarę w siebie. Jeśli jesteś perfekcjonistą, wszyscy mają Ci to za złe. Bezpośredni podwładni uważają, że nigdy nie można Cię zadowolić. Na dodatek udowadniasz im to na każdym kroku, co siłą rzeczy podważa ich zaufanie.
Znasz standardy, które obowiązują w firmie - nikt nie może Ci zarzucić, że chcesz wybić się ponad przeciętność, ale odniesiesz o wiele większy sukces, gdy pozwolisz pracownikom współdecydować o tym, jak poprawić wydajność i jakość pracy.
Polecamy: Konsekwencja główna zaleta menedżera
Jeśli będą uczestniczyć w układaniu planu, szanse na osiągnięcie celu znacznie wzrosną. Możesz też budować zaufanie, rozbudzając ducha pracy zespołowej.
Polecamy: Nowoczesne zarządzanie
REKLAMA
Zadbaj, by podsycane przez Ciebie wartości były uzupełnieniem lojalności wobec firmy, a nie konkurencyjną względem niej lojalnością wobec działu. Jako menedżer toleruj pomyłki i pomagaj pracownikom w eliminowaniu błędów. Rozdawaj pochwały, okazuj uznanie, angażuj innych w proces decyzyjny i wystrzegaj się perfekcjonizmu. Możesz również budować zaufanie na wiele innych sposobów.
Podziel się z członkami zespołu swoją wizją firmy i działu. Gdy zyskają klarowny obraz celów, będą wiedzieli, czego się od nich oczekuje. Dawaj jasne i zrozumiałe wskazówki. Dzięki temu udowodnisz, że wiesz, co robisz, i dbasz o to, by wszystko postępowało zgodnie z planem.
Polecamy: Jak powinien działać menedżer doskonały?
Dziel się doświadczeniami z odniesionych sukcesów i popełnionych błędów. Postępując w ten sposób, staniesz się bliższy zespołowi. Zapytaj członków zespołu, jakie są ich oczekiwania. W ten sposób okażesz im autentyczne zainteresowanie i troskę. Wszystkie te dodatkowe metody mogą pomóc w stworzeniu atmosfery zaufania. Zastanów się, jakie inne metody mógłbyś zastosować.
Artykuł jest fragmentem książki „Początkujący menedżer”, autorzy Loren B. Belker, Gary S. Topchik, wydawnictwo Onepress.pl
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.