REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nie stawiaj za wysokich poprzeczek

Subskrybuj nas na Youtube
Podziel się z członkami zespołu swoją wizją firmy i działu.
Podziel się z członkami zespołu swoją wizją firmy i działu.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Dążenie do perfekcji w pracy nie zawsze może przynieść oczekiwane rezultaty. Większy sukces odniesiesz wówczas, gdy pozwolisz swoim podwładnym współdecydować o tym, jak zwiększyć wydajność pracy zespołu.

Niektórzy menedżerowie wymagają od pracowników perfekcji. Łudzą się, że stawiając poprzeczkę bezgranicznie wysoko, zdołają wykrzesać z nich więcej, niż to możliwe. Żądając perfekcji, możesz jednak wyrządzić sobie szkodę. Niektórzy pracownicy tak bardzo będą się przejmować błędami, że zaczną pracować w żółwim tempie, by mieć pewność, że niczego nie zepsują.

REKLAMA

W rezultacie produktywność zespołu spada na łeb na szyję, a pracownicy tracą wiarę w siebie. Jeśli jesteś perfekcjonistą, wszyscy mają Ci to za złe. Bezpośredni podwładni uważają, że nigdy nie można Cię zadowolić. Na dodatek udowadniasz im to na każdym kroku, co siłą rzeczy podważa ich zaufanie.

Znasz standardy, które obowiązują w firmie - nikt nie może Ci zarzucić, że chcesz wybić się ponad przeciętność, ale odniesiesz o wiele większy sukces, gdy pozwolisz pracownikom współdecydować o tym, jak poprawić wydajność i jakość pracy.

Polecamy: Konsekwencja główna zaleta menedżera

Jeśli będą uczestniczyć w układaniu planu, szanse na osiągnięcie celu znacznie wzrosną. Możesz też budować zaufanie, rozbudzając ducha pracy zespołowej. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Nowoczesne zarządzanie

REKLAMA

Zadbaj, by podsycane przez Ciebie wartości były uzupełnieniem lojalności wobec firmy, a nie konkurencyjną względem niej lojalnością wobec działu. Jako menedżer toleruj pomyłki i pomagaj pracownikom w eliminowaniu błędów. Rozdawaj pochwały, okazuj uznanie, angażuj innych w proces decyzyjny i wystrzegaj się perfekcjonizmu. Możesz również budować zaufanie na wiele innych sposobów.

Podziel się z członkami zespołu swoją wizją firmy i działu. Gdy zyskają klarowny obraz celów, będą wiedzieli, czego się od nich oczekuje. Dawaj jasne i zrozumiałe wskazówki. Dzięki temu udowodnisz, że wiesz, co robisz, i dbasz o to, by wszystko postępowało zgodnie z planem. 

Polecamy: Jak powinien działać menedżer doskonały?

Dziel się doświadczeniami z odniesionych sukcesów i popełnionych błędów. Postępując w ten sposób, staniesz się bliższy zespołowi. Zapytaj członków zespołu, jakie są ich oczekiwania. W ten sposób okażesz im autentyczne zainteresowanie i troskę. Wszystkie te dodatkowe metody mogą pomóc w stworzeniu atmosfery zaufania. Zastanów się, jakie inne metody mógłbyś zastosować.

Artykuł jest fragmentem książki „Początkujący menedżer”, autorzy Loren B. Belker, Gary S. Topchik, wydawnictwo Onepress.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

REKLAMA

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

REKLAMA

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

REKLAMA