Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zespół

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wśród czołowych menedżerów tylko ok. 40% wykazuje cechy empatycznego lidera, który stara się zrozumieć, słuchać i uważnie odpowiadać na pytania pracowników. Czy empatyczny lider ma większy wpływ na wynik firmy?
Projekt "Przywództwo w trybie COVID-19" jest w całości poświęcony liderom i liderkom i temu, w jaki sposób radzą sobie w czasach pandemii. Sprawdź, kto może wziąć udział w projekcie? Jak się zgłosić?
Integracja w czasie pandemii to wyzwanie dla menadżera. Brak bezpośredniego kontaktu między członkami rozproszonego zespołu utrudnia efektywną współpracę i budowanie atmosfery. Jak zintegrować zespół? Jakie metody są skuteczne?
Pandemia przekreśliła szanse na integrację zespołu. Wspólne oglądanie meczów w ulubionych pubach, a wyjścia na stadion stały się już pre-covidową historią. Czy amatorom oczekiwań na decydującą bramkę, set, czy rundę pozostaje jakaś alternatywa?
Przedsiębiorcy i managerowie ponownie stoją przed wyzwaniami, które nie mają precedensu we współczesnych czasach. Wsparcie pracowników w codziennej pracy, opracowanie planów awaryjnych, wdrożenie procedur bezpieczeństwa (np. badanie kamerą termowizyjną) – to tylko niektóre z nich. A na co jeszcze powinni zwrócić uwagę?
Dobry szef to osoba z zawodowym i życiowym doświadczeniem, mentor, który potrafi inspirować do działania, a pojawiające się problemy są od tego, aby wspólnie je rozwiązać. W zarządzaniu zespołem ważny jest autorytet. A ten buduje się nie poprzez stanowisko, ale markę osobistą. Ci, którzy zostają szefami, o tą ostatnią powinni dbać szczególnie.
Najcenniejsze zasoby, jakie posiadasz, to twój własny czas i energia. Kiedy wydatkujesz je na potrzeby swojego zespołu, dokładasz bardzo ważną cegiełkę do zbudowania w nim zdrowych relacji. Właśnie dlatego spotkania w cztery oczy (nazywane w skrócie 1:1) są tak istotną częścią zarządzania. Przynajmniej jedno trzydziestominutowe (lub dłuższe, jeśli jest taka potrzeba) 1:1 w tygodniu z każdym z podwładnych to absolutne minimum.
Małe, duże, jednoosobowe, kapitałowe, prywatne czy państwowe - każda firma musi być zarządzana. Bez odpowiedniego kierownictwa oraz zgranego zespołu pracowników ciężko jest osiągać cele postawione przed przedsiębiorstwem. Dobrze wykształcona i doświadczona kadra menadżerska może dodać firmie skrzydeł i poprowadzić ją we właściwym kierunku. Czym jest zarządzanie w firmie? Jakie są elementy strategiczne zarządzania? Na co zwracać uwagę prowadząc firmę?
Na rynek pracy wkraczają powoli osoby urodzone w drugiej połowie lat 90. Jakie są zalety i wady najmłodszego pokolenia na rynku pracy?
Rekrutacja pracowników to dopiero połowa sukcesu. Najważniejsze to stworzyć zespół współpracujący ze sobą w absolutnej harmonii. Jak tego dokonać?
Jak znaleźć gwiazdę sprzedaży w tłumie kandydatów? W jaki sposób ograniczyć rotację w zespole i zatrzymać najlepszych handlowców? Jak przełożyć organizację działu sprzedaży na realizację celów sprzedażowych? Co w praktyce motywuje handlowców? To pytania, na które próbowali odpowiedzieć prelegenci i uczestnicy II Forum Szefów Sprzedaży organizowanego przez redakcję magazynu „Szef Sprzedaży”, które w dniach 19-20 listopada odbyło się w Warszawie. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl.
Z raportów firm HR wynika, że realnym problemem staje się rotacja pracowników w firmie. Coraz częściej pracownicy decydują się na rezygnację z pracy i rozważają konkurencyjne oferty. Firmy powinny zatem już dziś zastanowić się nad strategiami budującymi lojalność pracowników. W jaki sposób zatrzymać pracownika w firmie?
Finansowe nagradzanie pracowników za efektywną pracę motywuje pracowników do pracy w celu otrzymywania kolejnych premii. Warto jednak, aby pracodawca pomyślał o motywacji pozamaterialnej. Jak skutecznie motywować pracowników, aby osiągali lepsze wyniki pracy?
IESE Business School zachęcaja do próby stworzenia wizualizacji sieci Twoich osobistych i firmowych kontaktów – social graph.
Wideorekrutacje stają się coraz popularniejszym sposobem na wyłonienie odpowiedniego kandydata na stanowisko. Powodem takich działań są mniejsze koszty i oszczędność czasu, niż w przypadku tradycyjnej rozmowy rekrutacyjnej. Jak przygotować się do wideokonferencji?
Podczas procesu rekrutacji pracodawca chce jak najlepiej poznać przyszłego pracownika. Obecnie podczas rekrutacji przestaje wystarczać samo CV kandydata do pracy i rozmowa kwalifikacyjna. Rekruterzy coraz częściej szukają nowych rozwiązań, jakimi są testy psychometryczne. Na czym polegają i jaki jest cel takich testów?
Osoby z niewielkim doświadczeniem zawodowym, w szczególności osoby młode stają przed trudnym wyborem, czy pasjonuje ich praca w dużej korporacji w ogromnym stresie, czy jednak w małej firmie. W zależności od upodobań można wybrać jedną z dwóch opcji zatrudnienia. Która z nich jest lepsza?
Rozmowa kwalifikacyjna jest zawsze stresująca zarówno dla kandydata, jak i pracodawcy. Należy odpowiednio się do niej przygotować pod względem merytorycznym oraz być przygotowanym na szereg pytań nie do końca związanych z podejmowanym zatrudnieniem. Jakich pytań pracodawca nie może zadać podczas rozmowy kwalifikacyjnej? Czy kandydat może odmówić odpowiedzi na nie?
Relacje między pracownikami znacznie wpływają na ich wydajność. Jak pokazały badania odpowiednia atmosfera w pracy zapewnia równowagę jednocześnie zwiększając zyski pracodawcy. Jakie są sposoby na stworzenie zdrowej atmosfery?
Nierówne traktowanie pracowników przez szefostwo w miejscu pracy jest na porządku dziennym. Kierownictwo promuje pracowników lojalnych, z poczuciem humoru, a także tych, których po prostu lubi. Jednak często odbija się to na atmosferze w miejscu pracy.
Szkolenie zasobów ludzkich stało się nieodłącznym elementem zwiększania efektywności i doskonalenia działań przedsiębiorstw, a szeroka oferta firm szkoleniowych ma za zadanie ułatwić wybór odpowiedniej ścieżki. Wszystko brzmi wręcz idyllicznie, a problem pojawia się już na początku: właściwszym wyborem jest szkolenie otwarte czy zamknięte i czy w ogóle można mówić o lepszej decyzji?
Firma powinna działać jak dobrze naoliwiona maszyna - jeśli jedna część wypadnie, należy zastąpić ją inną, równie dobrą. Jednak poszukiwanie pasujących elementów nie jest łatwe i nie zawsze efektywne. Szczęśliwie, najnowsze metody dla pracowników działu HR skutecznie udoskonalają ten proces.
Kilka lat temu osób posiadających odpowiednie kwalifikacje do zarządzania moglibyśmy szukać ze świecą w ręku. Jednak całkowita ewaluacja, nie tylko naszego myślenia, ale także placówek odpowiedzialnych za „wypuszczanie” dobrych liderów w świat biznesu, przyczyniły się do podwyższenia standardów.
„Między nami dobrze jest” to sztuka teatralna autorstwaDoroty Masłowskiej w wyrazisty sposób ukazująca konflikttrzech pokoleń: matki, córki, babki. Na pierwszy rzut okawszystko jest aktualne, problemy stare jak świat.Tymczasem trzy rzeczy uległy jednak zmianie: konfliktmiędzypokoleniowy nabrał innego charakteru, zmniejszyłswój zasięg, jego bohaterowie kryją się pod wyrazistymi literami alfabetu „X” i „Y”, a nie płaszczem historii.
Niezaprzeczalnie monopol na kierownicze stanowiska należy do mężczyzn. Statystyki są pod tym względem bezlitosne: tylko 38 proc. kierowników to kobiety. Jednocześnie większość z nas uważa, że nie ma wyraźnej zależności pomiędzy płcią a standardem wykonywanej pracy. Skąd zatem tak niski odsetek kobiet, które realizują się jako szefowe?
Zostać przedsiębiorcą w kapitalistycznym świecie - to banalnie proste, wystarczy zarejestrować firmę, mieć produkt i grupę docelową. Schody zaczynają się później, gdy musimy utrzymać dobrą pozycję na rynku. Do tego celu potrzebujemy czegoś więcej oprócz dobrego pomysłu, a mianowicie zgranego zespołu, który pomoże nam osiągnąć cel.
Jak pokazują badania Engineering Employer’s Federation i Westfield Health, pracownicy coraz rzadziej biorą sobie wolne z powodów zdrowotnych. W zeszłym roku rekordowa liczba Brytyjczyków - aż 45% - nie wzięła ani jednego dnia wolnego od pracy.
Częste rotacje pracowników, kryzys finansowy, czy konflikty między pracodawcą a podwładnymi to rzeczywistość niemal każdej firmy. Zwykle też, mimo stosowania wielu rozwiązań, problemy te trwają, powodując koszty i psując atmosferę miejsca pracy. Odpowiedzią na te sytuacje i inne, zdawałoby się nierozwiązywalne kłopoty w firmie jest metoda ustawień systemowych w biznesie Berta Hellingera.
Rzeczywistość społeczno-gospodarcza krajów rozwiniętych zaczyna przypominać szwedzki stół z coraz to nowymi zagrożeniami i oczekiwaniami konsumentów. Firmy, które chcą zachować swoją pozycję, muszą stale wdrażać politykę wewnętrznych i zewnętrznych zmian, które sprostają współczesnym wymaganiom ekonomicznym.
Pragniesz, by Twoje szkolenie wyróżniało się na tle konkurencji? Chcesz zaskoczyć swoich uczestników czymś nietypowym, oryginalnym i wyjątkowym? Odpowiedź jest jedna - icebreaker.
Asertywność to nie tylko umiejętność mówienia „nie”. Asertywność to znacznie więcej. To przede wszystkim pozytywne postrzeganie własnej osoby, to świadomość wyznawanych wartości, celów, do których się dąży, to także jasny pogląd na rzeczywistość.
W obecnych czasach w zależności od potrzeb i bieżących projektów firmy tworzą tzw. grupy zadaniowe, złożone ze specjalistów z poszczególnych dziedzin, do wykonania odpowiedniego projektu, po zakończeniu którego zespół ulega rozwiązaniu. Jaka rola w tym procesie przypada menedżerowi?
Nieustanne zmiany rynkowo – gospodarcze wymagają od osób zarządzających przedsiębiorstwem znacznie więcej niż tylko działań koncentrujących się jedynie na bieżącym jego funkcjonowaniu. Aby móc myśleć o rozwoju i wzroście niezbędne staje się posiadanie wizji przyszłości oraz działań na nią wpływających.
Wykonywanie pracy zawodowej kojarzone jest ostatnio coraz częściej nie tylko ze źródłem utrzymania, ale także z możliwością spełnienia zawodowego. Jednak aby efektywnie wykorzystać czas spędzony w pracy potrzebna jest odpowiednia motywacja. Pracodawcy tworzą coraz to nowsze systemy wynagrodzeń, dodatkowe premie, oferują bogate pakiety socjalne. Na pytanie „Co Cię motywuje do pracy?” 40 % ankietowanych odpowiedziało, że możliwość rozwoju zawodowego.
Brak długofalowej strategii zatrudnienia pozbawi przedsiębiorstwa talentów niezbędnych do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej. Według badania Manpower Strategie zatrudnienia niemal co czwarty pracodawca na świecie przyznaje, że strategia zarządzania zasobami ludzkimi nie wspiera strategii biznesowej firmy.
Niezależnie od sytuacji gospodarczej kadra kierownicza nadal najbardziej ceni sobie umiejętność zarządzania ludźmi. Aż 65% przebadanych w ramach Talent Club menedżerów za najważniejszą cechę dobrego pracownika uznało elastyczność w podejściu do problemu. Pracodawcy szukają kreatywnych i samodzielnych pracowników, dla których praca to niekoniecznie miejsce na wyścig szczurów, gdyż sukces odnoszą ci, którzy potrafią działać razem z zarządzanym zespołem. Na kogo stawiają firmy? Czy skończyła się moda na tzw. wyścig szczurów?
W celu uzyskania pełniejszego obrazu badanych czynników przeprowadzono analizę wpływu poszczególnych z nich na zadowolenie ogólne. Wyniki badań wskazały, że ocena rozwiązań stosowanych w polityce personalnej przez poszczególne organizacje wpływa na zadowolenie pracowników.
Podmiotowość pracowników, rozumiana jako zdolność do wywierania wpływu (za pomocą różnych form partycypacji i partnerstwa) na całokształt sytuacji w przedsiębiorstwie, jest niezwykle ważnym aspektem procesu kształtowania i rozwoju kapitału ludzkiego.
Z badaniami satysfakcji pracowników jest jak z wyborami prezydenckimi – dopóki nie ma wyników czarno na białym, wszyscy są zadowoleni i wszyscy czują się zwycięzcami. Ale w przeciwieństwie do wyborów prezydenckich – gdy przychodzą wyniki badań satysfakcji, często są przegrani, ale nie ma zwycięzcy.
Dzięki badaniom satysfakcji pracownicy działu kadr i kierownictwo zdobywają interesujące informacje na temat funkcjonowania przedsiębiorstwa, panujących nastrojów, skuteczności działań kadrowych służących budowaniu zaangażowania i motywacji załogi.
Świadomy swojej wartości pracownik, to 200% „wyrobionej normy”. Wysoka samoocena, to efekt odpowiedniej motywacji, a skuteczne motywowanie, to pełnoetatowe zajęcie dla menedżera. Jednak rolą przełożonego jest także mierzenie się ze wszystkim innym, co dostarcza firmie wymiernych rezultatów biznesowych. Jak zatem sprawić, aby w tym zmieniającym się i pełnym wyzwań środowisku wywołać w zespole pełne zaangażowanie, inicjatywę i kreatywność?
Czy wiesz, że…każdy pracujący zawodowo człowiek, bez względu na płeć, wiek, wykształcenie, stanowisko jest narażony na mobbing. Jest to zjawisko skierowane przez osobę lub grupę przeciw konkretnej osobie w środowisku zawodowym, polegające na długotrwałym nękaniu, ośmieszaniu, poniżaniu, izolowaniu, eliminowaniu z zespołu, wywołujących u ofiary mobbingu zaniżoną samoocenę jako pracownika i człowieka.
Mechanizmy obronne powodują, że człowiek co do zasady nie jest w stanie podejmować decyzji w 100% racjonalnych, podejmuje jedynie decyzje zadowalające.
Jak wynika z badania „Pokolenie Y: Świadomość potencjału” („Generation Y: Realising the potential”) przeprowadzonego przez międzynarodowe Stowarzyszenie Licencjonowanych Certyfikowanych Księgowych (Association of Chartered Certified Accountants – ACCA) oraz firmę doradczą Mercer, większość księgowych z pokolenia Y jest zadowolona ze swojej obecnej pracy, ale wyraża obawy dotyczące przyszłości. Alarmujący jest fakt, że aż połowa z nich uważa, że organizacje, w których są obecnie zatrudnieni, nie zapewnią im wystarczających możliwości rozwoju zawodowego.
Dla większości pracowników bardzo ważne jest poczucie przynależności do grupy. Im mniejsza grupa, do której człowiek należy, tym większa lojalność, motywacja i starania – przekonują eksperci.
Wszystkie firmy porównują osiągnięcia swoich pracowników. Wytworzenie ducha współzawodnictwa działa silnie motywująco. Trzeba jednak pamiętać, że stworzenie atmosfery niezdrowej rywalizacji działa dokładnie odwrotnie.
Przełożony, który nie zna dobrze swoich pracowników, nie ma szans na skuteczne motywowanie całego zespołu. Należy zadać sobie odrobinę trudu i spytać swoich podopiecznych, co jest dla nich najważniejsze.
Podejmujemy tylko takie działania, w których widzimy sens. Jeżeli nie dostrzegamy celu, do którego chcemy dotrzeć, po prostu nie zaczynamy działać. Menedżer, który przydziela swoim podwładnym zadania do wykonania, musi poinformować, jaki jest ich cel. Pracownicy zawsze mają mniej informacji od swojego przełożonego. Nie znają długofalowych planów i strategii firmy, mają węższy obraz działań organizacji.
Przełożony, który sam nie jest zmotywowany nie zmobilizuje do wysiłku podwładnych. Szefa, który nie ma motywacji łatwo rozpoznać szefa, ponieważ każde jego działanie niesie w sobie „ziarno fałszu”.
Umiejętność motywowania pozafinansowego jest jedną z najważniejszych cech dzisiejszych szefów. Każdy zarząd żąda od menedżerów, żeby zwiększali efektywność pracowników i jednocześnie redukowali wydatki w poszukiwaniu oszczędności.