REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wybrane wyniki badań satysfakcji pracowników – podmiotowość

Badania satysfakcji klienta.
Badania satysfakcji klienta.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Podmiotowość pracowników, rozumiana jako zdolność do wywierania wpływu (za pomocą różnych form partycypacji i partnerstwa) na całokształt sytuacji w przedsiębiorstwie, jest niezwykle ważnym aspektem procesu kształtowania i rozwoju kapitału ludzkiego.

Do istotnych zagrożeń strukturalnych podmiotowości należą: nadmierna hierarchizacja, formalizacja działania, rozbudowany system nadzoru i kontroli, centralizacja procesu decyzyjnego. Podmiotowość mogą ograniczać także: zbyt formalne, nie uwzględniające indywidualności pracownika, podejście do jego możliwości rozwoju i kariery, brak możliwości wykazania się posiadanymi kompetencjami, stosowanie niejednoznacznych kryteriów oceny pracownika.

REKLAMA

Podmiotowość

Pytanie: Czy reguły i procedury w firmie nie utrudniają pracy?
TAK – 20,12%
RACZEJ TAK – 31,83%
RACZEJ NIE – 30,18%
NIE – 12,46%
BRAK ODPOWIEDZI – 5,41%

Pytanie: Czy Pani/Pan sam kontroluje przebieg swojej pracy?
TAK – 51,65%
RACZEJ TAK – 33,78%
RACZEJ NIE – 5,86%
NIE – 6,31%
BRAK ODPOWIEDZI – 2,40%

Pytanie: Czy bez obaw wyraża Pani/Pan swoje zdanie o tym co się dzieje w przedsiębiorstwie?
TAK – 19,82%
RACZEJ TAK – 35,14%
RACZEJ NIE – 27,63%
NIE – 15,47%
BRAK ODPOWIEDZI – 1,95%

Dowiedz się Jak badać satysfakcję pracowników?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pytanie: Czy ma Pani/Pan przekonanie, że może coś zmieniać w przedsiębiorstwie?
TAK – 10,21%
RACZEJ TAK – 15,77%
RACZEJ NIE – 35,29%
NIE – 35,89%
BRAK ODPOWIEDZI – 2,85%

Pytanie: Czy Pani/Pana propozycje i usprawnienia są w przedsiębiorstwie wykorzystywane?
TAK – 18,02%
RACZEJ TAK – 36,04%
RACZEJ NIE – 21,62%
NIE – 20,72%
BRAK ODPOWIEDZI – 3,60%

Uzyskane wyniki wskazują, że większość pracowników w obrębie własnego stanowiska pracy ma warunki do odczuwania podmiotowości. 85,43% (suma odpowiedzi „TAK” i „RACZEJ TAK”) badanych wskazuje, że samodzielnie kontrolują oni swoją pracę. Gorzej jednak przedstawia się sytuacja z możliwościami wpływania na sytuację w przedsiębiorstwie. Aż 42,34% badanych ma poczucie, że ich propozycje i usprawnienia propozycji nie są lub nie będą w przedsiębiorstwie wykorzystywane. Ponad 71% badanych nie wyraża przekonania, że może coś zmienić w przedsiębiorstwie. Takie poczucie ma tylko 25,98% respondentów. Tak więc, jak można przypuszczać, w obrębie własnego stanowiska pracy większość badanych ma możliwość kontroli i doświadczania skuteczności własnego działania – jednak nie przekłada się to na całą organizację, na kwestie strategiczne. Tylko 51,95% badanych przyznaje, że reguły i procedury nie utrudniają im pracy. Aż 42,64% wyraża opinię przeciwną. Jak wspomniano, barierą dla podmiotowości może być nadmierna formalizacja działań, a także nieżyciowe procedury lub nierealistyczne przepisy, a to może nieco ograniczać poczucie podmiotowości niektórych respondentów.

Autor: Dagmara Lewicka. Artykuł jest fragmentem książki Zarządzanie kapitałem ludzkim w polskich przedsiębiorstwach - Wydawnictwo Profesjonalne PWN.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA