Kategorie

Kultura organizacji

26 maja 2021
22 cze 2021
Zakres dat:
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Cyfrowy nomadyzm, czyli elastyczna praca na krańcu świata

Jednym z najbardziej pożądanych benefitów pracowniczych jest praca zdalna, która z roku na rok zyskuje coraz większą popularność. Jej kreatywnym rozwinięciem jest cyfrowy nomadyzm (ang. digital nomadism). Okazuje się, że naszą przyszłością jest nie praca z domu, ale… skądkolwiek.

Co się liczy dla pracownika? O świadomym kształtowaniu przyjaznego miejsca pracy

Ponad połowa ankietowanych w najnowszym badaniu Deloitte „2018 Deloitte Millennial Survey” na pytanie o ważne aspekty pracy wskazała, zaraz po wynagrodzeniu, przyjazną kulturę pracy. To oznacza, że wszystko, co kryje się pod hasłem “Employee experience”, a więc czego doświadczamy jako pracownicy na co dzień w miejscu zatrudnienia, ma coraz większy wpływ na wybory rekrutacyjne młodych ludzi, decydujących się na pracę w konkretnej firmie.

TCL Communication otrzymało nagrodę Gold EcoVadis w kategorii CSR Excellence

Paryż – 20 września 2017 - TCL Communication zostało nagrodzone złotem w rankingu najbardziej odpowiedzialnych społecznie (CSR) firm według EcoVadis. Jednocześnie dołączając do 5% najlepszych w tym zakresie organizacji spośród wszystkich przebadanych. Ocena pochodzi od wiodącej w branży agencji opiniowania CSR.

Okulary dla pracownika – rozliczenia podatkowe i rachunkowe

Pracodawcy często finansują pracownikom zakup okularów korygujących. Najczęściej realizują w ten sposób obowiązek wynikający z przepisów prawa pracy. Rzadziej zakupy okularów korygujących finansują dobrowolnie.

Sztuka nieprokrastynowania, czyli jak wygrać z lenistwem w biurze

Średniej wielkości biuro rachunkowe, godzina 10 rano. Szereg biurek, za nimi wykwalifikowana kadra, wszyscy już po porannej kawie i wymianie informacji. Powinni więc być sfokusowani na konkretnych zadaniach. Gdy jednak bliżej się przyjrzeć, na ekranie niektórych monitorów trwa sprawdzanie poczty, słychać odgłosy pogaduszek, a parę osób uparcie kreśli coś w swoich kalendarzach. Wygląda znajomo?

Do tłumaczenia nie wystarczy znajomość języka

W dzisiejszych czasach poziom znajomości języków jest dużo wyższy niż jeszcze pięć lat temu. Nasza codzienna komunikacja biznesowa czy prywatna wykracza poza granice kraju, a nawet kontynentu. Językami obcymi posługujemy się swobodniej, częściej, płynniej – ale czy to oznacza, że pracownik znający dany język na poziomie komunikatywnym jest w stanie poprawnie przetłumaczyć menu restauracji lub ulotkę firmy? A co dopiero jeśli mowa o profesjonalnej dokumentacji?

Jak z klasą pożegnać odchodzącego pracownika?

Noworoczne postanowienia to już tradycja, robi je większość z nas. Te najpopularniejsze nie zmieniają się od lat – chcemy rzucić palenie, zgubić zbędne kilogramy i zmienić pracę na lepszą, a przynajmniej dostać awans lub podwyżkę. Według różnych badań, tę ostatnią zmianę planuje co najmniej ¼ Polaków. Jak z klasą pożegnać pracownika, który chce od nas odejść?

Zasady komunikacji w branży IT

Przedstawiamy wywiad z Wojciechem Murzynem, ekspertem zajmującym się technikami komunikacji i prezentacji, prelegentem II Kongresu Profesjonalistów IT. Patronat medialny nad Kongresem objął portal Infor.pl

Zostań inżynierem swojej wyobraźni!

Za górami za lasami… wysoki, przystojny brunet, z biednej rodziny, przyjechał do Los Angeles z prowincjonalnego Kansas City z 40 dolarami w kieszeni i niedokończonym filmem rysunkowym w podniszczonej walizce. Miał 19 lat. Pełen pomysłów i marzeń podbił nie tylko rynek amerykański, a cały świat.

Czy jest sens przyjaźnić się z szefem?

Nasze miejsca pracy to z reguły skomplikowane współzależności międzyludzkie. "W robocie" spotykamy różne osobowości i charaktery. Specjaliści uważają, że w sposób naturalny tworzą się grupy i podgrupy, zawiązują przyjaźnie czy nawet swoiste sojusze. W wielu firmach nader wyraźnie zaznacza się opozycja my-oni. Ale zawsze warto pamiętać o wzajemnej życzliwości i szacunku.

Lepsi i gorsi w miejscu pracy

Nierówne traktowanie pracowników przez szefostwo w miejscu pracy jest na porządku dziennym. Kierownictwo promuje pracowników lojalnych, z poczuciem humoru, a także tych, których po prostu lubi. Jednak często odbija się to na atmosferze w miejscu pracy.

Narzekanie w pracy

Czy narzekanie to nasza cecha narodowa? Narzekamy także w pracy - na pogodę, piłkarzy, rząd, urzędników i … pracę. Dużo oczywiście zależy od osób i warunków, w których się pracuje. Ludzie pogodni, podchodzący do wszystkiego z dystansem, raczej nie będą podatni na zmianę nastawienia z powodu wpływu środowiska pracy, chyba że warunki, w których przyjdzie im codziennie wykonywać zawodowe obowiązki, okażą się naprawdę nieprzyjazne.

Donosicielstwo w pracy

Szefie, u tych obok ciągle głośno – pewnie nie pracują. Z donosem w pracy spotkał się prawie każdy. Im większe skupisko ludzi, tym większe prawdopodobieństwo, że znajdą się „życzliwi”, którzy dopilnują, by szef dowiedział się o tym, co robią inni.

Żarty i pogaduchy o seksie … w pracy

Okazuje się, że seks przestaje być tematem tabu w miejscu pracy. Mało tego, o seksie rozmawiamy nawet w obecności naszego przełożonego. Choć w zasadzie, częściej zamiast rozmawiać, żartujemy. Nikomu rozmowy o seksie nie przeszkadzają, ale pogawędki takie mogą wpłynąć na naszą efektywność. Niewątpliwie jest to temat, który nas angażuje i po rozmowie dotyczącej seksu, trudniej nam jest wrócić do służbowych obowiązków. Zwłaszcza wiosną.

Ciasne biuro zmniejsza kreatywność

Prawie 80% innowacji powstaje podczas pracy w grupie lub dzięki indywidualnej komunikacji pracowników i niesformalizowanym rozmowom w biurowej kuchni, restauracji czy punkcie ksero. Jednak 40% pracowników przez większość czasu jaki spędzają w biurze wciąż pracuje jedynie przy swoim biurku. Firmy, które chcą być innowacyjne i kreatywne, powinny zadbać o odpowiednią przestrzeń do pracy.

Zmiany – nieodłączny element działania firmy

Rzeczywistość społeczno-gospodarcza krajów rozwiniętych zaczyna przypominać szwedzki stół z coraz to nowymi zagrożeniami i oczekiwaniami konsumentów. Firmy, które chcą zachować swoją pozycję, muszą stale wdrażać politykę wewnętrznych i zewnętrznych zmian, które sprostają współczesnym wymaganiom ekonomicznym.

Otwarta przestrzeń – zamknięcie możliwości?

Jeszcze kilka lat temu określenie „otwarta przestrzeń” kojarzyło nam się tylko z wiosną, zielenią, oddechem po ciężkim dniu, słowem: z samymi pozytywami. Dziś hasło to niesie zgoła inne konotacje.

Biznesowy dress code w upały

W lipcowe, czy sierpniowe upały nie wszyscy mogą liczyć na powiew nadmorskiej bryzy, gdyż z powodu obowiązków zawodowych utknęli w biurach. Dyskomfort związany z formalnym strojem i tak daje się im we znaki. Jak stosownie ubierać się do pracy podczas upałów?

Odpowiedzialność za słowo, czyli czym różni się informacja od dezinformacji

Niemal każda praca wymaga przekazywania informacji klientom lub dzielenia się nimi ze współpracownikami. Doświadczenie pokazuje, że błędna informacja czasem może spowodować więcej szkód niż niewiedza, dlatego zanim puścimy jakąś wiadomość w obieg, zastosujmy się do kilku zasad.

Przepływ informacji w firmie

Zarówno pracodawcom, jak i pracownikom zależy, aby każdy członek załogi wiedział, co i jak ma robić w pracy. Od jakości i skuteczności przepływu informacji zależy poprawne funkcjonowanie każdej firmy.

Po co dbać o porządek w biurze, skoro jest sprzątaczka?

Wszyscy chcemy mieć porządek w miejscu pracy. Ponad 93% pracowników deklaruje, że ceni sobie świeże i pachnące rano biuro. Z drugiej strony 58% ankietowanych przyznaje, że wychodząc z pracy zostawia za sobą bałagan, którym ma zając się sprzątaczka. 48% mówi otwarcie, że na jego biurku panuje bałagan. Po sobie sprząta jedynie 13% pracowników, a 73% nie wyobraża sobie sytuacji, w której musi chwycić za szmatę i samemu zadbać o czystość wokół biurka. 72% twierdzi, że od tego w firmie jest sprzątaczka. Tak wynika z sondy przeprowadzonej przez Zakłady Usługowe EZT S.A. wśród pracowników polskich firm.

Społecznie odpowiedzialny biznes w pigułce

Co zrobić, by wyróżnić się spośród tłumu, kiedy konkurencja jest duża? Jednym ze sposobów, po który coraz częściej sięgają korporacje, jest idea społecznej odpowiedzialności biznesu.

Czy potrafisz zarządzać swoim czasem w pracy?

Efektywne zarządzanie czasem w pracy odgrywa jedną z kluczowych ról na gruncie zawodowym. Dowiedz czy potrafisz zarządzać swoim czasem w pracy.

Jak rozwijać w firmie różnorodność ról organizacyjnych?

Istnieje co najmniej osiem elementów zarządzania zasobami ludzkimi, dzięki którym możemy rozpoznawać, zmieniać czy stymulować środowisko pracy w firmie związane ze specjalizacją, kompetencjami menedżerskimi lub postawą przedsiębiorczą.

Jak zaangażowanie w pracę wpływa na funkcjonowanie firmy oraz na samych pracowników?

Zaangażowanie jako zjawisko „wczucia” się pracownika w wykonywane obowiązki wywołuje dwojakie konsekwencje: jedna grupa efektów wiąże się z bezpośrednimi korzyściami jakie odnosi pracownik , druga grupa efektów wiąże się z korzyściami dla organizacji (pracodawcy).

Analiza wpływu czynników na zadowolenie

W celu uzyskania pełniejszego obrazu badanych czynników przeprowadzono analizę wpływu poszczególnych z nich na zadowolenie ogólne. Wyniki badań wskazały, że ocena rozwiązań stosowanych w polityce personalnej przez poszczególne organizacje wpływa na zadowolenie pracowników.

Wybrane wyniki badań satysfakcji pracowników – podmiotowość

Podmiotowość pracowników, rozumiana jako zdolność do wywierania wpływu (za pomocą różnych form partycypacji i partnerstwa) na całokształt sytuacji w przedsiębiorstwie, jest niezwykle ważnym aspektem procesu kształtowania i rozwoju kapitału ludzkiego.

Wybrane wyniki badań satysfakcji pracowników – ogólne zadowolenie i zakres obowiązków

Z badaniami satysfakcji pracowników jest jak z wyborami prezydenckimi – dopóki nie ma wyników czarno na białym, wszyscy są zadowoleni i wszyscy czują się zwycięzcami. Ale w przeciwieństwie do wyborów prezydenckich – gdy przychodzą wyniki badań satysfakcji, często są przegrani, ale nie ma zwycięzcy.

Jak badać satysfakcję pracowników?

Dzięki badaniom satysfakcji pracownicy działu kadr i kierownictwo zdobywają interesujące informacje na temat funkcjonowania przedsiębiorstwa, panujących nastrojów, skuteczności działań kadrowych służących budowaniu zaangażowania i motywacji załogi.

Czym jest mobbing?

Czy wiesz, że…każdy pracujący zawodowo człowiek, bez względu na płeć, wiek, wykształcenie, stanowisko jest narażony na mobbing. Jest to zjawisko skierowane przez osobę lub grupę przeciw konkretnej osobie w środowisku zawodowym, polegające na długotrwałym nękaniu, ośmieszaniu, poniżaniu, izolowaniu, eliminowaniu z zespołu, wywołujących u ofiary mobbingu zaniżoną samoocenę jako pracownika i człowieka.

Jakie mogą być dla firmy negatywne konsekwencje zwolnień pracowników?

Gdy firma zwalnia pracowników, w istotny sposób zmieniają się stosunki międzyludzkie wewnątrz organizacji. Dotykają one zarówno pracowników zwalnianych, jak i tych nadal pracujących w przedsiębiorstwie.

Na czym polega wprowadzenie do pracy nowego pracownika?

Wprowadzenie do pracy polega na wdrażaniu pracownika w proces i środowisko pracy w celu sprawnego funkcjonowania organizacyjnego i interpersonalnego w danej społeczności pracowniczej. Proces ten wcale nie jest łatwy.

Rozmowa z odchodzącym pracownikiem - porady i wskazówki

Pracownicy odchodzą – to się zdarza. Nie należy jednak odsyłać ich „do stu diabłów”. Kiedy pracownik odchodzi, czy go lubicie, czy nie, nie warto rujnować swojej reputacji i potencjalnie narażać na szwank bieżącą, czy przyszłą działalność z powodu negatywnych odczuć wobec jednego pracownika. W poniższym artykule przedstawiamy kilka wskazówek jak rozstać się z pracownikiem.

Dlaczego pracownicy nie chcą się uczyć?

Wprowadzenie zmian w zakresie tak istotnym dla firmy jak system ocen pracowniczych wymaga skupienia uwagi na kulturze organizacyjnej. Przede wszystkim trzeba zburzyć silosy wiedzy.

Odbudowanie zaufania po zwolnieniach grupowych

W czasie kryzysu zwolnienia grupowe nie wzbudzają sensacji. Firmom zależy na cięciu kosztów, a jednocześnie na wydajnej pracy pozostałych pracowników. Jak to pogodzić?

Budownie wspólnej płaszczyzny

Zgodnie z wielokrotnie udowodnioną regułą lubienia – zdecydowanie chętniej spełniamy prośby osób, które lubimy, a lubimy te osoby, które przejawiają podobne do nas poglądy czy też wygłaszają podobne opinie. Dlatego jednym z ważniejszych zadań, jakie stoją przed nami na drugim etapie pozyskiwania współpracy jest zbudowanie wspólnej płaszczyzny.

Pozyskaj sojuszników w pracy

Od umiejętności pozyskiwania do współpracy innych osób, od ich odpowiedniego motywowania, a także budowania trwałych relacji i partnerstwa biznesowego zależy w dużej mierze sukces danej osoby, czy też danego działu.

Zarządzanie wiedzą w organizacji

Różnorodne definicje zarządzania wiedzą wskazują na wspólne aspekty - przekształcanie wiedzy indywidualnej w zbiorową (organizacyjną), dzielenie się wiedzą i jej zastosowanie w praktyce, zarządzanie i rozwijanie kompetencji personalnych, zarządzanie informacją, pomiar kapitału intelektualnego i organizacyjne uczenie się.

Gdy pracownik wyznaje inne wartości niż organizacja

Kultura organizacji opiera się w zasadniczej mierze na wartościach. Na tych wartościach, które są deklarowane jako oficjalne wartości organizacji i/lub na tych, które są rzeczywiście wartościami członków tej organizacji. Oczywiste jest, że deklarowane wartości to te, które są pożądane i oczekiwane od wszystkich, te, które mają w założeniu wspierać misję organizacji i ułatwiać realizację strategii.

Rozwój kreatywności

Koncentrowanie się na osiąganym celu, dbałość o stosunki z innymi, a także dzielenie się informacjami to zaledwie kilka czynności, na które powinien zwrócić uwagę menadżer, kierujący grupą pracowników.

Czym jest dyskryminacja?

Płeć, wiek, narodowość, religia, orientacja seksualna - to tylko wybrane przyczyny dyskryminacji, z którymi możemy się spotkać na co dzień. To, co wydaje się być oczywiste w teorii okazuje się być ogromnym wyzwaniem w praktyce.