REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zasady komunikacji w branży IT

Subskrybuj nas na Youtube
Zasady komunikacji w branży IT / fot. Fotolia
Zasady komunikacji w branży IT / fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Przedstawiamy wywiad z Wojciechem Murzynem, ekspertem zajmującym się technikami komunikacji i prezentacji, prelegentem II Kongresu Profesjonalistów IT. Patronat medialny nad Kongresem objął portal Infor.pl


Czy branża IT różni się czymś od innych jeśli chodzi o komunikację?

REKLAMA

Tak, są pewne różnice. Myślę, że biorą się one z tego, że IT jest branżą stosunkowo młodą, ale w ostatnich latach bardzo ewaluowała. Wprawdzie od czasów, kiedy komputery były niedostępnymi dla przeciętnego użytkownika tajemniczymi maszynami a informatycy – trochę dziwacznymi inżynierami w białych fartuchach minęło już wiele lat, ale w ciągu tego czasu, znacznie szybciej zmieniła się technologia niż nasza mentalność. I pewne tradycje, które powodują dość stereotypowe wyobrażenie o ludziach IT: informatyk to informatyk – ma się znać na tym jak rozmawiać z komputerami. Ale dziś powinien także wiedzieć, jak rozmawiać z ludźmi.


Dlaczego uważa Pan, że to takie ważne?

REKLAMA

Między innymi właśnie dlatego, że zmieniła się rola IT i specjalistów IT w firmach i organizacjach. Dziś nie są oni już tylko inżynierami, ludźmi technicznym, którzy mają się znać na bitach, bajtach, protokołach i interfejsach. To oczywiście jest konieczne, ale to jest tylko podstawa. Dziś ludzie od IT muszą także umieć opowiedzieć o swoim skomplikowanym świecie użytkownikom, którzy z nich korzystają. I to zarówno w sensie zwykłych posiadaczy komputerów, którym to trzeba pokazać jak korzystać z oprogramowania i aplikacji, jak i użytkowników w sensie biznesu, którym trzeba pokazać jakie IT ma teraz możliwości oraz co one mogą zmienić w firmie.

No i wreszcie – poziom zarządów i decydentów – tam, gdzie o IT trzeba mówić przede wszystkim w kontekście usprawniania biznesu, umożliwiania jego rozwoju, bycia o krok przed konkurencją i tak dalej. A wszystko to trzeba umieć opisać liczbami i wskaźnikami finansowymi, aby uzyskać akceptację swoich projektów, budżety na inwestycje czy na utrzymanie istniejących systemów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo


O którym z tych przypadków będziesz mówił Pan w czasie swojego wystąpienia?

Myślę, że o każdym, bo wśród uczestników będą przecież osoby grające każdą z tych ról, a nierzadko także łączące różne role. Poza tym – jest wiele uniwersalnych zasad decydujących o tym, czy dobrze się komunikujemy. Na przykład umiejętność postawienia się w sytuacji drugiej strony i przyjęcia, że może ona mieć inne zdanie na jakiś temat. Mówienie wprost, zrozumiałym językiem (a w IT mamy dużo żargonu, tajemniczych skrótów) to inna zasada, która choć wydaje się oczywista, to wcale nie jest powszechna.


Co myśli Pan o Kongresie IT jako o wydarzeniu? Czy w dobie Internetu takie spotkania są jeszcze potrzebne?

Oczywiście, że są potrzebne. Jestem wielkim zwolennikiem komunikacji w sieci, webinarów, szkoleń internetowych ale równie wielkim – tradycyjnych spotkań. Zwłaszcza w takich miejscach jak Rzeszów i na takich imprezach jak nadchodzący Kongres. Bo w Rzeszowie i w regionie wiele się dzieje jeśli chodzi o IT, natomiast Kongres ma już swoją tradycję.

Jakich błędów nie popełniać w komunikacji z mediami?

Zapraszamy do dyskusji na forum


Informacje uzupełniające:

Wojciech Murzyn, Konsultant, Erdo - pracownia dobrej komunikacji

Zajmuje się technikami komunikacji i prezentacji. Poszukuje sposobów skutecznego porozumiewania się w biznesie, dobrej komunikacji między ludźmi, także w sytuacjach publicznych. Doradza jakie są sposoby dobrego przygotowania i właściwego przedstawiania informacji. Prowadzi szkolenia z technik prezentacji (www.prezentacje.edu.pl), sprzedaży (www.sprzedawanie.IT) i obsługi klienta (www.obsluga-klienta.IT).

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

REKLAMA

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

REKLAMA

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

REKLAMA