REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jakich błędów nie popełniać w komunikacji z mediami?

Kamil Rogala
Największym błędem firm, które za wszelką cenę starają się wypromować w mediach to brak znajomości i realiów tychże narzędzi
Największym błędem firm, które za wszelką cenę starają się wypromować w mediach to brak znajomości i realiów tychże narzędzi

REKLAMA

REKLAMA

Wiemy już, jak ważna jest komunikacja z mediami zarówno dla nowych przedsiębiorstw, jak i prężnie rozwijających się firm o ugruntowanej pozycji. Dobre relacje z mediami mogą bardzo szybko wywindować nową firmę ponad konkurencję, a sprawdzoną markę przez długi czas utrzymywać na fali sukcesu. Niestety popełniane błędy mogą bardzo szybko ten sukces oddalić. Jakich błędów nie popełniać?

Największym błędem firm, które za wszelką cenę starają się wypromować w mediach to brak znajomości i realiów tychże narzędzi. Jeśli nie wiemy, w jaki sposób działa konkretne medium lub jego składnik, mamy znikome szanse na pozytywny odbiór i jesteśmy praktycznie skazania na odrzucenie lub nawet antyreklamę. Przykład?

REKLAMA

Serwis informacyjny, który jest każdego dnia atakowany serią maili reklamowych z informacjami prasowymi z pewnością ich nie opublikuje, a co bardziej nachalni nadawcy mogą być umieszczeni na czarnej liście. Ponadto w skrajnych przypadkach firma może spodziewać się dość stanowczego sprzeciwu, a jeśli to nie zadziała, sprawa może oprzeć się o postępowanie sądowe.

Sprawdź też: Zainfekowany nośnik – jak bezpiecznie wydobyć z niego ważne dane?

REKLAMA

Oczywiście są to bardzo skrajne przykłady, ale w niektórych przypadkach tak może właśnie być. Firmy, które atakują reklamami i ofertami odbiorców, którzy nie są tym w ogóle zainteresowani będą kojarzyły się ze spamerami, a rozsyłanie niechcianych reklam w sieci z pewnością nie jest powodem do dumy. Przedsiębiorstwa, które rozsyłają swoje oferty gdzie tylko się da robią sobie antyreklamę. Nie ma nic gorszego od plakietki firmy, która wciska na siłę swoją ofertę innym nawet, jeśli odbiorca nie wykazuje nawet cienia zainteresowania. Wyobraźmy sobie, że ktoś podbiega do nas na ulicy i próbuje nam na siłę sprzedać drzwi od garażu – raczej denerwująca sytuacja.

Aby uniknąć podobnych sytuacji, trzeba dokładnie wyczuć grunt, po jakim chcemy stąpać. Wystarczy dowiedzieć się, czym zajmuje się dana osoba, do której chcemy adresować wiadomość oraz jakim jakie tematy poruszane są na stronie WWW, na której chcemy się znaleźć. Czasami wystarczy wysłać kilka maili z pytaniem, czy możemy przesyłać nasze wiadomości prasowe i reklamówki. Czasami tak prosty ruch uchroni nas przed posądzeniem o spamowanie, a w niektórych przypadkach to pierwszy krok do stałej i owocnej współpracy. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Niepożądane udostępnienia w sieci – jak to skutecznie opanować?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przewoźnicy w 2025 r. zapłacą wyższe składki ZUS od wynagrodzeń kierowców międzynarodowych, nie podwyższając im nawet płacy

Pod koniec sierpnia rząd przyjął projekt ustawy budżetowej na 2025 roku, z którego wynika, że przeciętne prognozowane wynagrodzenie wzrośnie blisko o 850 zł. Podwyższenie tej kwoty oznacza dla przewoźników, że muszą przygotować się do wzrostu składek do ZUS.

Firmy niechętnie upominają się o pieniądze u dłużników, a po upływie pół roku windykacja może być bezskuteczna

Dlaczego dłużnicy nie płacą na czas należności za faktury? Nie mam pieniędzy, zapomniałem o fakturze, klienci zalegają mi z zapłatą, więc i ja nie płacę – to najczęstsze usprawiedliwienia, jakie słyszą właściciele firm od swoich klientów, którzy nie regulują należności za dostarczone towary czy wykonane usługi.

10 pytań, jakie warto zadać freelancerowi przed rozpoczęciem współpracy

Outsourcing staje się coraz bardziej popularny w Polsce. Jednak dla wielu przedsiębiorców, którzy dotychczas nie korzystali z usług freelancerów, zlecanie im zadań może być wyzwaniem. Oto szczegółowy poradnik, który pomoże przygotować się do efektywnej współpracy z niezależnym specjalistom.

Korzystne rozwiązanie podatkowe dla podmiotów prowadzących działalność badawczo-rozwojową

Ulga badawczo-rozwojowa (B+R) to korzystne rozwiązanie podatkowe dla podmiotów prowadzących działalność badawczo-rozwojową, skierowane zarówno do podatników PIT (opodatkowanych skalą podatkową lub tzw. podatkiem liniowym) jak i do podatników CIT (którzy uzyskują przychody z działalności gospodarczej, inne niż zyski kapitałowe). Ulga ta stanowi istotne wsparcie dla firm inwestujących w innowacje, technologie i rozwój nowych produktów.

REKLAMA

Budownictwo mocno wyhamowało, ale to wciąż najbardziej optymistyczna branża, bo liczy na wydatkowanie pieniędzy przez rząd

Optymizm w branży budowlanej utrzymuje się już od wielu miesięcy. Ponieważ jednak jego motorem napędowym są inwestycje ze środków Krajowego Planu Odbudowy oraz kredytu #naStart, entuzjazm słabnie. Wszystko przez ślamazarną pracę rządu.

Szykują się milionowe kary. Kontrola stron internetowych: kogo dotyczy, kto kontroluje, jaka kara i za co

Nie tylko skarbówka kontroluje i nakłada kary za złamanie przepisów. I nie tylko Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Do akcji coraz częściej wkracza też Urząd Ochrony Danych Osobowych – UODO, a kontrole kończą się karami – nawet w milionach złotych.

Otwieranie dziś restauracji to samobójstwo? Pewniejsze jest pójść śladem Żabki do własnego sklepu z ofertą gotowych dań

Rewolucja dzieje się w całej branży fachowo określanej jako HoReCa. Ale największa w jej gastronomicznej części. Świadczą o tym dane gospodarcze dotyczące liczby otwieranych placówek, zawieszanych działalności, długów i kredytów oraz tempa ich spłaty. Restauracje tracą na popularności, zyskują sklepy oferujące gotowe dania - ciepłe lub do odgrzania w domu.

Jak odblokować innowacyjność małego biznesu?

Innowacyjność w małej firmie to wyzwanie. Małemu biznesowi jest trudniej na wielu płaszczyznach. Często jest to jedna osoba do podejmowania decyzji i brak jest kogoś kto spojrzałby obiektywnie na działania i krytycznie na trendy. Jak odblokować innowacyjność małej działalności podpowiada Zuzanna Mikołajczyk, innowatorka i strateg innowacji.

REKLAMA

Kawa z INFORLEX. Wakacje składkowe - bezpłatne spotkanie online

Zapraszamy na bezpłatne spotkanie online z cyklu kawa z INFORLEX, które odbędzie się 3 września 2024 r. Tematem spotkania będą wakacje składkowe. 

Firma spedycyjna. Jak założyć? Czy to się opłaca?

Branża TSL to jeden z najlepiej trzymających się sektorów gospodarki, nawet mimo kryzysu. Działalność spedycyjna daje wiele możliwości i ma ogromny potencjał. O czym trzeba wiedzieć zaczynając w tej branży na własny rachunek? 

REKLAMA