REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jakich błędów nie popełniać w komunikacji z mediami?

Kamil Rogala
Największym błędem firm, które za wszelką cenę starają się wypromować w mediach to brak znajomości i realiów tychże narzędzi
Największym błędem firm, które za wszelką cenę starają się wypromować w mediach to brak znajomości i realiów tychże narzędzi

REKLAMA

REKLAMA

Wiemy już, jak ważna jest komunikacja z mediami zarówno dla nowych przedsiębiorstw, jak i prężnie rozwijających się firm o ugruntowanej pozycji. Dobre relacje z mediami mogą bardzo szybko wywindować nową firmę ponad konkurencję, a sprawdzoną markę przez długi czas utrzymywać na fali sukcesu. Niestety popełniane błędy mogą bardzo szybko ten sukces oddalić. Jakich błędów nie popełniać?

Największym błędem firm, które za wszelką cenę starają się wypromować w mediach to brak znajomości i realiów tychże narzędzi. Jeśli nie wiemy, w jaki sposób działa konkretne medium lub jego składnik, mamy znikome szanse na pozytywny odbiór i jesteśmy praktycznie skazania na odrzucenie lub nawet antyreklamę. Przykład?

REKLAMA

Serwis informacyjny, który jest każdego dnia atakowany serią maili reklamowych z informacjami prasowymi z pewnością ich nie opublikuje, a co bardziej nachalni nadawcy mogą być umieszczeni na czarnej liście. Ponadto w skrajnych przypadkach firma może spodziewać się dość stanowczego sprzeciwu, a jeśli to nie zadziała, sprawa może oprzeć się o postępowanie sądowe.

Sprawdź też: Zainfekowany nośnik – jak bezpiecznie wydobyć z niego ważne dane?

REKLAMA

Oczywiście są to bardzo skrajne przykłady, ale w niektórych przypadkach tak może właśnie być. Firmy, które atakują reklamami i ofertami odbiorców, którzy nie są tym w ogóle zainteresowani będą kojarzyły się ze spamerami, a rozsyłanie niechcianych reklam w sieci z pewnością nie jest powodem do dumy. Przedsiębiorstwa, które rozsyłają swoje oferty gdzie tylko się da robią sobie antyreklamę. Nie ma nic gorszego od plakietki firmy, która wciska na siłę swoją ofertę innym nawet, jeśli odbiorca nie wykazuje nawet cienia zainteresowania. Wyobraźmy sobie, że ktoś podbiega do nas na ulicy i próbuje nam na siłę sprzedać drzwi od garażu – raczej denerwująca sytuacja.

Aby uniknąć podobnych sytuacji, trzeba dokładnie wyczuć grunt, po jakim chcemy stąpać. Wystarczy dowiedzieć się, czym zajmuje się dana osoba, do której chcemy adresować wiadomość oraz jakim jakie tematy poruszane są na stronie WWW, na której chcemy się znaleźć. Czasami wystarczy wysłać kilka maili z pytaniem, czy możemy przesyłać nasze wiadomości prasowe i reklamówki. Czasami tak prosty ruch uchroni nas przed posądzeniem o spamowanie, a w niektórych przypadkach to pierwszy krok do stałej i owocnej współpracy. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Niepożądane udostępnienia w sieci – jak to skutecznie opanować?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA