REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pozyskaj sojuszników w pracy

Mając dokładnie określony cel swojego działania możemy przystąpić do drugiej części – wyznaczenia osób, których wsparcie będzie nam potrzebne.
Mając dokładnie określony cel swojego działania możemy przystąpić do drugiej części – wyznaczenia osób, których wsparcie będzie nam potrzebne.

REKLAMA

REKLAMA

Od umiejętności pozyskiwania do współpracy innych osób, od ich odpowiedniego motywowania, a także budowania trwałych relacji i partnerstwa biznesowego zależy w dużej mierze sukces danej osoby, czy też danego działu.

Prowadzisz projekt, który wykracza poza ramy działu HR (z drugiej strony, który projekt nie wykracza poza ramy Twojego działu), wpadłeś na ciekawy pomysł – tylko nie do końca wiesz w jaki sposób przekonać o tym szefostwo, chciałbyś łatwiej i skuteczniej pozyskiwać do współpracy inne osoby?

REKLAMA

To prostsze niż Ci się wydaje! W tym artykule postaram się przybliżyć tę niezbędną (nie tylko HRowcom) umiejętność.
Od umiejętności pozyskiwania do współpracy innych osób, od ich odpowiedniego motywowania, a także budowania trwałych relacji i partnerstwa biznesowego zależy w dużej mierze sukces danej osoby, czy też danego działu.

Strategia pozyskania współpracy

Ten etap to ponad połowa sukcesu. Na tym etapie musimy po pierwsze szczegółowo określić na czym nam naprawdę zależy, jakie są nasze cele i oczekiwania. Nim rozpocznę poszukiwanie współpracy muszę dokładnie wiedzieć, czy w tym konkretnym przypadku zależy mi na tym, aby pozyskać akceptację, zasoby (w postaci np. osób, czy też kwot w budżecie), czy będzie mi zależało jedynie na proaktywnej atmosferze dotyczącej mojego projektu.

Polecamy: Dział HR wsparciem menedżerów

REKLAMA

Mając dokładnie określony cel swojego działania możemy przystąpić do drugiej części – wyznaczenia osób, których wsparcie będzie nam potrzebne. Mając wyznaczoną (lub wyznaczone osoby) staramy się jak najdokładniej określić motywatory, które pchają do działania wyznaczone osoby.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

I nie chodzi tu wcale o jakieś bliżej nieokreślone systemy motywacyjne, czy też firmowe nagrody rzeczowe (choć i to czasami bywa istotne) – myślę tutaj o tych prawdziwie skutecznych motywatorach – tych które oparte są o nasze pragnienia, wartości, oczekiwania czy przekonania.

Im uważniejszym będziemy obserwatorem, tym pełniej określimy – co tak naprawdę powoduje, że ten właśnie człowiek, budzi się codziennie rano, spędza w pracy prawie połowę swojego życia, dlaczego i w imię czego to robi. Możemy na tym etapie zastosować kilka istotnych narzędzi i metod szybkiej diagnozy motywatorów. Od tego, które rozwiązania motywacyjne będą miały istotną rolę, zależy prawidłowe przedstawienie proponowanego obszaru współpracy.

REKLAMA

Skuteczny szef działu personalnego jednej z firm chciał pozyskać do współpracy dyrektora finansowego, a raczej uzyskać jego aprobatę na przeprowadzenie procesu MultiAnalizy potrzeb szkoleniowych. Ponieważ budżet na projekty HR był w tej firmie alokowany w budżetach wszystkich działów, dyrektor HR musiał więc zazwyczaj dobrze lobbować realizowane przez siebie projekty i pozyskiwać do współpracy wielu innych menedżerów.

Dyrektor personalny przygotował sobie listę motywatorów, które jak wynikało z jego obserwacji silnie determinowały zachowania i decyzje dyrektora finansowego. Ponieważ głównym motywatorem okazała się chęć wzbudzania wrażenia osoby stojącej na straży wielusetmilionowego budżetu, a jednocześnie otwartej na nowe sposoby generowania wartości dodanej w firmie

Polecamy: Na kogo polują HR-owcy?

Dlatego też w późniejszej prezentacji proponowanego rozwiązania, kierownik personalny tak mocno zwracał uwagę zarówno na wszelkie oszczędności jakie uda się dzięki temu projektowi osiągnąć, jak i pokazywał przykłady bezprecedensowych wzrostów wartości firm, które w sposób przemyślany i prawidłowy zaplanowały swoje działania rozwojowe.

Co mógłby jeszcze zrobić nasz kierownik personalny? Powinien jeszcze przygotować sobie odpowiedzi na trudne pytania, zastrzeżenia, czy też obawy które pozyskiwana do współpracy osoba – w tym przypadku dyrektor personalny, mogłaby zadać.

Adam Stolarzewicz, ekspert Centrum Szkoleń i Psychologii Biznesu Artykuł ukazał się DZIENNIK-u, Dodatek Praca

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wsparcie dla firm rozwijających się - ulga na innowacyjnych pracowników

Ulga na innowacyjnych pracowników jest przeznaczona dla podatników prowadzących działalność badawczo-rozwojową, przez którą zgodnie z art. 4a pkt 26 ustawy CIT rozumie się działalnością twórczą obejmującą badania naukowe lub prace rozwojowe, podejmowaną w sposób systematyczny w celu zwiększenia zasobów wiedzy oraz wykorzystania zasobów wiedzy do tworzenia nowych zastosowań.

Transformacja zaczyna się od lidera

Rozmowa z Krzysztofem Witkowskim, partnerem w EY Academy of Business, o tym, dlaczego inwestycje w rozwój power skills są dziś konieczne dla wzrostu organizacji

Karty sportowe to przepis na zdrowie

W dzisiejszym biznesie wsparcie aktywności fizycznej przez pracodawców to nie tylko benefit, ale strategiczna inwestycja w zdrowie, zaangażowanie i efektywność pracowników. Regularna aktywność fizyczna wpływa korzystnie na zdrowie, wydajność, zadowolenie oraz atmosferę w pracy. To zadanie dla działów HR, które mogą wprowadzać proste rozwiązania, jak aktywne przerwy czy dostęp do programów fitness. 

Przedsiębiorca w obliczu powodzi - jakie ma możliwości [KOMENTARZ]

Przedsiębiorca w obliczu powodzi - jakie ma możliwości. Komentuje Monika Piątkowska, doradca podatkowy w e-pity.pl.

REKLAMA

Jak bezpiecznie rozpocząć działalność w branży beauty? [Poradnik]

Jak bezpiecznie rozpocząć działalność w branży beauty? Oto poradnik dla przyszłych właścicieli salonów kosmetycznych.

Przedsiębiorcy z terenów objętych powodzią mogą opłacić składki do 15 września 2025 r.

Za okres od 1 sierpnia do 31 grudnia 2024 r. składki można opłacić w terminie do 15 września 2025 r. Do opłaconych w ten sposób składek nie będą naliczane odsetki za zwłokę. Kiedy ZUS może umorzyć składki?

Wypalenie zawodowe to już problem występujący w każdej firmie. Jak można zminimalizować jego skutki

82 proc. pracowników jest dziś narażonych na wypalenie zawodowe, wynika z badania firmy Mercer przeprowadzonego w sierpniu tego roku. Wszelkie okoliczności, od warunków pracy po sytuację rodzinną i zagrożenia klimatyczne, nie są sprzyjające zmarginalizowaniu tego zjawiska.

Wakacje od ZUS. Nowa ulga dla przedsiębiorców

Wakacje od ZUS. Nowa ulga dla przedsiębiorców. Od 1 listopada 2024 r. przedsiębiorcy będą mogli skorzystać z wakacji składkowych. Jakie są warunki, by skorzystać z wakacji składkowych? Gdzie należy złożyć wniosek?

REKLAMA

ZUS umorzy składki przedsiębiorcom dotkniętym przez powódź. Wnioski o pomoc będą traktowane priorytetowo

Przedsiębiorcy, którzy ponieśli straty w wyniku powodzi mogą składać wnioski do ZUS nie tylko o odroczenie terminu płatności składek lub rozłożenie na raty, ale także o ich umorzenie. Jak uzyskać pomoc?

Branża winiarska walczy o uregulowanie sprzedaży przez internet

- Handel alkoholem przez Internet przypomina dziś prawdziwy Dziki Zachód, zależy nam na zapanowaniu nad tym chaosem i jasnych zasadach dla wszystkich - mówią przedsiębiorcy z branży winiarskiej i apelują o uregulowanie kwestii sprzedaży ich produktów przez internet. Pismo w tej sprawie trafiło właśnie do Ministerstwa Rolnictwa. Na ewentualnych zmianach najbardziej zyskaliby mali, krajowi producenci wina, miodu pitnego czy cydru, którzy bez możliwości sprzedawania swoich produktów za pomocą internetu – są praktycznie skazani na niebyt. Najdobitniej pokazał to czas pandemii. 

REKLAMA