REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Turystyka premium w Polsce. Jesteśmy coraz bardziej widoczni na mapie świata [Gość Infor.pl]

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Szymon Glonek
Szymon Glonek
Absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych oraz Podyplomowych Studiów Psychologii Zachowań Rynkowych na Uniwersytecie Warszawskim.
Turystyka premium rośnie w siłę
Turystyka premium w Polsce. Jesteśmy coraz bardziej widoczni na mapie świata [Gość Infor.pl]
INFOR

REKLAMA

REKLAMA

Sezon wakacyjny dobiegł końca, a wraz z nim pojawiły się statystyki i rankingi, które pokazują, jak mocno zmienia się pozycja Polski w globalnej turystyce. Najnowsze zestawienie wskazuje nasz kraj na 19. miejscu wśród najchętniej odwiedzanych kierunków świata. To duży awans, za którym stoją zarówno liczby, jak i realne zmiany w jakości oferty turystycznej.

41 milionów gości rocznie, w tym 8 milionów z zagranicy Według danych z 2023 roku z płatnych noclegów w Polsce – od hoteli po pensjonaty i kwatery prywatne – skorzystało 41 mln osób. Co piąty turysta to cudzoziemiec, co oznacza, że nasz kraj odwiedziło blisko 8 mln gości zagranicznych. To wielkość porównywalna z populacją średniego europejskiego państwa.

REKLAMA

REKLAMA

Największą popularnością cieszą się Pomorze Zachodnie z Kołobrzegiem i okolicami, a także Małopolska i Podkarpacie. Tradycyjnie mocnym punktem pozostaje Warszawa jako centrum biznesowe i Trójmiasto dzięki bliskości Skandynawii. Widać jednak, że Polska to już nie tylko Kraków i Wrocław – coraz częściej turyści wybierają góry i nadmorskie kurorty.

REKLAMA

Premium po polsku – gość coraz bardziej wymagający Jak podkreśla Paweł Ryszkiewicz, prezes Grupy Belmonte, polski turysta i gość zagraniczny są dziś świadomi, doświadczeni i porównują ofertę z najlepszymi resortami Europy. Oczekują obsługi na najwyższym poziomie, całodobowej recepcji, room service’u i jakości infrastruktury, która wykracza daleko poza „wygodne łóżko”.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowe hotele 4- i 5-gwiazdkowe w Polsce – budowane w ostatniej dekadzie – oferują standard na równi z zachodnimi kurortami, a często wyróżniają się polską gościnnością i indywidualnym podejściem. Ważnym elementem stała się kuchnia, która coraz częściej stawia na lokalne inspiracje zamiast powtarzalnych, sieciowych bufetów.

Goście szukają również dobrego zaplecza spa, atrakcji na miejscu i w regionie – chcą, aby hotel i jego otoczenie zapewniały wypełniony program pobytu niezależnie od pogody.

Krócej, ale lepiej

Statystyki pokazują, że aż 80% pobytów krajowych trwa od 2 do 5 dni.

Polacy wolą wybrać krótszy pobyt w hotelu wyższej klasy niż dłuższy w gorszych warunkach. To podejście wpisuje się w trend w którym jakość pobytu staje się ważniejsza niż jego długość.

Wyjątkiem są ferie zimowe, kiedy pobyty narciarskie w miejscowościach takich jak Krynica trwają tydzień, a rodziny wracają regularnie, budując więź z hotelem. Coraz popularniejsze stają się też święta spędzane poza domem – Boże Narodzenie w hotelach premium to segment wymagający, ale szybko rosnący.

Skąd przyjeżdżają turyści?

Największą grupę wśród zagranicznych gości stanowią Niemcy (1,5 mln rocznie), następnie Ukraińcy (ok. 800 tys.), Brytyjczycy (600–700 tys.), Amerykanie (ok. 500 tys.) oraz Czesi (380 tys.). Każda z tych grup wybiera Polskę z innych powodów – od bliskości geograficznej, przez rodzinne więzi, po historyczne i kulturowe atrakcje, jak Kraków czy Warszawa.

Biznes premium – rentowny od startu

Jak wygląda rentowność hoteli premium? Przykład Belmonte Hotel Krynica Zdrój pokazuje, że odpowiednio zaplanowana inwestycja może być dochodowa od pierwszego roku. Kluczowe są: pełne zaplecze (od spa po sale konferencyjne), zróżnicowana oferta dla rodzin, lokalizacja w atrakcyjnej destynacji oraz inwestycje w obsługę i marketing.

Belmonte zatrudnia 150 osób i utrzymuje wysoką jakość usług, co pozwala oferować stawki premium i budować lojalność gości.

Polska turystyka premium – dopiero się rozkręca Choć turystyka generuje średnio 8% PKB w Europie, w Polsce to wciąż tylko 4%. Oznacza to ogromny potencjał wzrostu. Liczba noclegów rośnie szybciej niż PKB, a Polska staje się coraz atrakcyjniejsza nie tylko dla rodzimych, ale i zagranicznych turystów.

Zmiany klimatyczne – upały w krajach śródziemnomorskich – mogą dodatkowo sprzyjać kierunkom takim jak Polska, gdzie pogoda bywa kapryśna, ale bardziej przyjazna dla rodzinnego wypoczynku.

Polska turystyka premium nie tylko dogania Europę, ale zaczyna przyciągać gości świadomych, wymagających i gotowych płacić za jakość.

Wciąż jest przestrzeń do rozwoju, a rosnące zainteresowanie zagranicznych turystów to sygnał, że Polska na dobre wchodzi do światowej ligi atrakcyjnych kierunków.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Finansowanie operacyjne dla dużych firm: ranking top faktorów 2025

Rynek finansowania operacyjnego w 2025 roku jest ukształtowany przez konwergencję wyzwań makroekonomicznych i dynamicznej transformacji technologicznej. Faktoring, pierwotnie postrzegany głównie jako rezerwowe źródło krótkoterminowej płynności, osiągnął status strategicznego instrumentu zarządzania kapitałem obrotowym i odpornością operacyjną dużych korporacji.

Od 30 grudnia 2025 r. duże i średnie firmy będą musiały udowodnić, że nie przyczyniają się do wylesiania. Nowe przepisy i obowiązki z rozporządzenia EUDR

Dnia 30 grudnia 2025 r. wchodzi w życie rozporządzenie EUDR. Duże i średnie firmy będą musiały udowodnić, że nie przyczyniają się do wylesiania. Kogo dokładnie dotyczą nowe obowiązki?

Śmierć wspólnika sp. z o.o. a udziały w spółce

Życie pisze różne scenariusze, a dalekosiężne plany nie zawsze udają się zrealizować. Czasem najlepszy biznesplan nie zdoła uwzględnić nieprzewidzianego. Trudno zakładać, że intensywny i odnoszący sukcesy biznesmen nagle zakończy swoją przygodę, a to wszystko przez śmierć. W takich smutnych sytuacjach spółka z o.o. nie przestaje istnieć. Powstaje pytanie – co dalej? Co dzieje się z udziałami zmarłego wspólnika?

Cesja umowy leasingu samochodu osobowego – ujęcie podatkowe po stronie "przejmującego" leasing

W praktyce gospodarczej często zdarza się, że leasingobiorca korzystający z samochodu osobowego na podstawie umowy leasingu operacyjnego decyduje się przenieść swoje prawa i obowiązki na inny podmiot. Taka transakcja nazywana jest cesją umowy leasingu.

REKLAMA

Startupy, AI i biznes: Polska coraz mocniej w grze o rynek USA [Gość Infor.pl]

Współpraca polsko-amerykańska to temat, który od lat przyciąga uwagę — nie tylko polityków, ale też przedsiębiorców, naukowców i ludzi kultury. Fundacja Kościuszkowska, działająca już od stu lat, jest jednym z filarów tej relacji. W rozmowie z Szymonem Glonkiem w programie Gość Infor.pl, Wojciech Voytek Jackowski — powiernik Fundacji i prawnik pracujący w Nowym Jorku — opowiedział o tym, jak dziś wyglądają kontakty gospodarcze między Polską a Stanami Zjednoczonymi, jak rozwijają się polskie startupy za oceanem i jakie szanse przynosi era sztucznej inteligencji.

Coraz większe kłopoty polskich firm z terminowym płaceniem faktur. Niewypłacalnych firm przybywa w zastraszającym tempie

Kolejny rekord niewypłacalności i coraz większa świadomość polskich firm. Od stycznia do końca września 2025 roku aż 5215 polskich firm ogłosiło niewypłacalność. To o 17% więcej niż w tym samym okresie w 2024 roku i o 39% więcej niż po pierwszym półroczu 2025 roku.

Gdy motywacja spada. Sprawdzone sposoby na odzyskanie chęci do działania

Zaangażowanie pracowników to nie tylko wskaźnik nastrojów w zespołach, lecz realny czynnik decydujący o efektywności i kondycji finansowej organizacji. Jak pokazuje raport Gallupa „State of the Global Workplace 2025”, firmy z wysokim poziomem zaangażowania osiągają o 23 proc. wyższą rentowność i o 18 proc. lepszą produktywność niż konkurencja. Jednocześnie dane z tego samego badania są alarmujące – globalny poziom zaangażowania spadł z 23 do 21 proc., co oznacza, że aż czterech na pięciu pracowników nie czuje silnej więzi z miejscem pracy. Jak odwrócić ten trend?

Niezwykli ludzie. Jak wzbogacać kulturę organizacji dzięki talentom osób z niepełnosprawnością?

Najważniejszym kapitałem każdej organizacji są ludzie – to oni kształtują kulturę, rozwój i pozycję firmy na rynku. Dobrze dobrany zespół udźwignie ogromne wymagania, często przewyższając pokładane w nich oczekiwania, natomiast niewłaściwie dobrany lub źle zarządzany – może osłabić firmę i jej relacje z klientami. Integralnym elementem dojrzałej kultury organizacyjnej staje się dziś świadome włączanie różnorodności, w tym także osób z niepełnosprawnością.

REKLAMA

Ogólne warunki umowy często nie są wiążące. Mimo że są dostępne

Wiele firm – także dużych – zakłada, że sam fakt opublikowania wzorca umownego oznacza, iż automatycznie obowiązuje on drugą stronę. To założenie jest błędne. Może być nie tylko rozczarowujące, ale i kosztowne.

Wakacje od ZUS 2025: pół miliona przedsiębiorców wciąż może z nich skorzystać w tym roku. Czy planują zrobić to w listopadzie i grudniu

Na 0,5 mln przedsiębiorców jeszcze w tym roku czekają wakacje, w kieszeni zostanie im z tego powodu 360 mln zł. Zwolnienia ze składki na własne ubezpieczenia społeczne, tzw. wakacje od ZUS-u, w tym roku uzyskało 885,5 tys. podmiotów. Te pół miliona przedsiębiorców, prawdopodobnie zaplanowało wakacje od ZUS-u na końcowe miesiące roku.

REKLAMA