REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zostań inżynierem swojej wyobraźni!

Treco Inspiracja do sukcesu
Portal dla szkoleniowców
Praca w biurze. / Fot.Fotolia
Praca w biurze. / Fot.Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Za górami za lasami… wysoki, przystojny brunet, z biednej rodziny, przyjechał do Los Angeles z prowincjonalnego Kansas City z 40 dolarami w kieszeni i niedokończonym filmem rysunkowym w podniszczonej walizce. Miał 19 lat. Pełen pomysłów i marzeń podbił nie tylko rynek amerykański, a cały świat.

Jak to możliwe że udało mu się w ciągu kolejnych czterdziestu lat zbudować imperium?

Dziś stworzona przez niego korporacja The Walt Disney Company przynosi ponad 3 miliardy dolarów zysku rocznie. Ojciec Myszki Miki i Kaczora Donalda zapisał się w historii jako największy producent filmów animowanych na świecie oraz twórca słynnych parków rozrywki, nie tylko w USA, ale również we Francji, Japonii oraz Chinach.

REKLAMA

Jest uosobieniem amerykańskiego marzenia. Amerykańskim snem.

Jednak efekty wspaniałego zarządzania Disneya widać było nie tylko na zewnątrz, wśród odbiorców. Duże zespoły Disneya opracowujące kolejne świetne pomysły, jak np. Królewna Śnieżka, czy Pinokio, i wdrażające je w życie osiągały swoje własne zwycięstwa dzięki efektywnej strategii.

W innowacyjnych i rewolucyjnych projektach, Walt zorganizował pracę swoich ludzi w trzech pokojach, z których każdy miał swoją wyjątkową funkcję:

Pokój - Pokój marzeń

Był to pokój, gdzie wyobraźnia była najważniejszym narzędziem. W tym pokoju tworzono nowe koncepcje, opracowywano nowe podejścia, uwalniano myśli i marzenia, w jak najbardziej absurdalnym kontekście.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pokój - Pokój historii

W drugim pokoju zespół edytorów nadawał pomysłom logicznego sensu, dobierając odpowiednie postacie, fabułę, szczegóły odnośnie akcji i powiązań. Tam (w latach 30-tych XX wieku) powstała idea scenopisu, który do dziś jest wykorzystywany przy wielu bardzo rozbudowanych produkcjach.

Pokój - Pokój harówki

W pokoju nr 3 wszelkie projekty poddawane były ostrej krytyce. Decydowano, jakie postacie, elementy fabuły czy kompozycji były odpowiednie dla projektu. Tu liczyły się konkretne daty, wielkości i efekty.

Następnie projekt trafiał znów do pierwszego pokoju, by zostać ocenionym z perspektywy rozwoju. Zwykle, jeśli projekt nie spotkał się z krytyką pokoju 3, trafiał do produkcji.

Tę strategię „szlifowania kreatywności” Robert Dilts, jeden z najznakomitszych specjalistów w dziedzinie NLP na świecie, wyszczególnił na potrzeby rozwoju osobistego i wielu dziedzin biznesu.

W strategii Disneya liczą się trzy stany, które pozwalają przemienić kreatywność w realny, namacalny produkt, cel.

Zobacz: Korporacyjna etykieta w praktyce


Marzyciel

Stan, w którym liczą się wszystkie możliwości i każdy, najbardziej absurdalny pomysł, jest wart wzięcia pod uwagę.

Realista

Stan, gdzie uporządkowuje się rozmaite, niepoliczalne elementy.

Krytyk

Stan, w którym ocenia się, co trzeba brać pod uwagę, a co nie pasuje do danego schematu.

Walt Disney był wizjonerem, świetnym przedsiębiorcą i twórcą filmów dla dzieci i nie tylko. Rozwiązywał on swoje problemy w dość specyficzny sposób.

By wykorzystać metodę Disneya, należy wybrać temat lub problem, a potem podążać za poniższymi wskazówkami:

Marzyciel

Usiądź wygodnie w miejscu, w którym dobrze się czujesz, jesteś zrelaksowany, (np. fotel, kanapa w pokoju dziennym). Zacznij marzyć. Zapisuj (rysuj) marzenia na papierze.

Pytania pomocnicze:

 O czym marzę?

 Co chciałbym osiągnąć?

 Co chciałbym osiągnąć, gdyby wszystko było możliwe?

  Jaka sytuacja przekroczyłaby moje najśmielsze marzenia?

  Jakbym się czuł w tej sytuacji? Co ona by mi dała?

   Jakbym się wtedy zachowywał? Co by spowodowało, że się tak zachowuję?

  Jakimi umiejętnościami bym wtedy dysponował? Co by sprawiło, żebym miał te umiejętności?

   Jakie bym musiał mieć przekonania, wartości, żeby marzenie się spełniło?

  Kim będę gdy marzenie się spełni, gdy osiągnę cel?

  Dla jakiej idei chcę osiągnąć cel?

Realista

Zmień miejsce. Najlepiej przejdź do innego pokoju. Usiądź wygodnie w pozycji do pracy w miejscu, w którym zazwyczaj pracujesz np. przy biurku, w swoim gabinecie, itp. Patrząc na opis marzenia myśl jak realista. Rób konkretne notatki, zapisuj myśli realisty.

Pytania pomocnicze: Czego potrzeba do realizacji tego projektu?

 Ile godzin pracy? Jakiej pracy?

 Jakie mam zasoby, możliwości, a jakie będę potrzebował?

 Co konkretnie musi się stać, aby marzenie się ziściło?

 Co muszę wykonać? W jakim terminie?

Krytyk

Zmień miejsce. Znów przejdź do innego pomieszczenia. Smutnego, ponurego z ciemnymi kolorami. Takiego, w którym łatwo Ci się krytykuje pomysły. Zacznij krytykować notatki Realisty, nigdy Marzyciela!

Pytania pomocnicze:

Co się tu może nie udać?

 Czego brakuje?

O czym zapomniałem?

 Kto może się na to nie zgodzić?

Jakie części projektu mogą zawieść?

REKLAMA

Po przejściu kolejno 3 etapów, wróć ze zmodyfikowanym celem (bądź planem) do pozycji marzyciela. Jak można ten cel zrealizować? Jakie śmiałe marzenia wyeliminują wady wskazane przez Krytyka? Potem przejdź do pozycji Realisty. Masz gotowy pomysł. Możesz go teraz zastosować, lub przejść jeszcze raz przez strategię Disney’a.

Metoda ta jest często stosowana i wykorzystywana w biznesie. Wiele szkoleń i sesji coachingowych wykorzystuje jej potencjał do rozwijania pomysłów czy też do rozwiązywania problemów. Powszechność jej stosowania jest coraz większa we współczesnym świecie biznesu.

Marzyciel - to spontaniczne dziecko, robi wszystko, myśli że wszystko da się zrobić, żyje często w bajkowym świecie.

Realista - to dorosły - rzetelny, obiektywny, spokojny, opanowany.

Krytyk - to krytyczny rodzic - tego ci nie wolno, na to nie pozwalam, to zrobisz, jak dorośniesz, na to moje zasady nie pozwalają, w tej sytuacji za dużo wydasz. Po prostu wymyśla ciągle zasady i wymusza ich przestrzegania. Jest on służbistą nastawionym na przestrzeganie zasad, które wymyśla jako najmądrzejszy człowiek świata.

Kiedy miał już pełną wizję swojego planu mógł przejść do jego realizacji, lub też powrócić do pierwszego etapu i znów marzyć, marzyć, marzyć…

Zobacz: Praca w boksach - porada

Autor: Joanna Jagielska

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA