REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Narzekanie w pracy

Zielona Linia
Centrum Informacyjno-Konsultacyjne Służb Zatrudnienia
narzekanie w pracy - skąd się bierze?
narzekanie w pracy - skąd się bierze?

REKLAMA

REKLAMA

Czy narzekanie to nasza cecha narodowa? Narzekamy także w pracy - na pogodę, piłkarzy, rząd, urzędników i … pracę. Dużo oczywiście zależy od osób i warunków, w których się pracuje. Ludzie pogodni, podchodzący do wszystkiego z dystansem, raczej nie będą podatni na zmianę nastawienia z powodu wpływu środowiska pracy, chyba że warunki, w których przyjdzie im codziennie wykonywać zawodowe obowiązki, okażą się naprawdę nieprzyjazne.

Fajne otoczenie, to mniej zrzędzenia

Bardzo ważne jest przychylne pracownikom środowisko pracy. Odpowiednie sprzęty, oświetlenie, temperatura  to czynniki, które na pewno w dużym stopniu wpływają na nasze samopoczucie w pracy.

REKLAMA

Nikt przecież nie chce spędzać ośmiu godzin dziennie w niesprzyjających warunkach. Jeżeli warunki otoczenia odbiegają od normy, to z pewnością prędzej czy później wśród pracowników pojawią się głosy niezadowolenia. Jeden przez drugiego zacznie narzekać, że jest za zimno lub za gorąco, że oświetlenie jest nieodpowiednie, a krzesła nie grzeszą wygodą.

REKLAMA

Takie głosy na pewno pojawią się w pierwszej kolejności ze strony osób niezadowolonych ze swojej pracy. Wśród współpracowników nie zawsze można otwarcie poskarżyć się na pracę samą w sobie – jest to temat dość delikatny i… niebezpieczny.

 Na pewno znajdą się osoby, które lubią swoje zajęcie i nie mają podstaw do narzekania. Na otoczenie w pracy zawsze jednak można pozrzędzić, ponieważ jest to raczej neutralny temat.

Narzekanie wrodzone i nabyte

Często narzekanie w pracy jest ściśle związane z osobami, z którymi współpracujemy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Niestety, raczej nie mamy wpływu na to, z kim przyjdzie nam pracować. Zgodność charakterów osób ze sobą współpracujących bardzo często pozostawia wiele do życzenia.

Wykonywanie wspólnych zadań jest wówczas znacznie utrudnione i wywołuje frustrację zazwyczaj po obu stronach.

Niedopasowanie pracowników może być główną przyczyną narzekania, szczególnie w trakcie przerw, podczas których można się wyżalić, a także w domu.

Nasi najbliżsi są tak naprawdę pierwszymi osobami, które zwrócą uwagę na nasze zrzędzenie, szczególnie wtedy, gdy wcześniej raczej nie mieliśmy takich skłonności. Blokując się jednak cały dzień w pracy i trzymając nerwy na wodzy, musimy w końcu dać upust swoim emocjom. Bliskie osoby zawsze nas wysłuchają, tylko ile narzekania są w stanie znieść?

Nuda w pracy – kto się nudzi, dlaczego i jakie są tego skutki

Jak odnaleźć szczęście w pracy?

Zrzędą trzeba się urodzić. Nie zawsze jednak ta cecha jest widoczna u wszystkich.

Środowisko pracy jest jednak na tyle specyficzne, że potrafi ją uaktywnić, wyciągnąć na wierzch i uwydatnić.

Pamiętajmy, że jeśli nie jesteśmy w stanie zmienić czegoś, co nam w pracy bardzo przeszkadza, zawsze możemy… zmienić pracę. Narzekanie to bierny opór, tymczasem zmiana wymaga aktywności.

Możemy wpaść jednak z deszczu pod rynnę, gdy okaże się, że to nie praca jest problemem, ale problemem jesteśmy… my sami.

Karolina Łapińska

19524 - infolinia urzędu pracy
www.zielonalinia.gov.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA