REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Narzekanie w pracy

Zielona Linia
Centrum Informacyjno-Konsultacyjne Służb Zatrudnienia
narzekanie w pracy - skąd się bierze?
narzekanie w pracy - skąd się bierze?

REKLAMA

REKLAMA

Czy narzekanie to nasza cecha narodowa? Narzekamy także w pracy - na pogodę, piłkarzy, rząd, urzędników i … pracę. Dużo oczywiście zależy od osób i warunków, w których się pracuje. Ludzie pogodni, podchodzący do wszystkiego z dystansem, raczej nie będą podatni na zmianę nastawienia z powodu wpływu środowiska pracy, chyba że warunki, w których przyjdzie im codziennie wykonywać zawodowe obowiązki, okażą się naprawdę nieprzyjazne.

Fajne otoczenie, to mniej zrzędzenia

Bardzo ważne jest przychylne pracownikom środowisko pracy. Odpowiednie sprzęty, oświetlenie, temperatura  to czynniki, które na pewno w dużym stopniu wpływają na nasze samopoczucie w pracy.

REKLAMA

Nikt przecież nie chce spędzać ośmiu godzin dziennie w niesprzyjających warunkach. Jeżeli warunki otoczenia odbiegają od normy, to z pewnością prędzej czy później wśród pracowników pojawią się głosy niezadowolenia. Jeden przez drugiego zacznie narzekać, że jest za zimno lub za gorąco, że oświetlenie jest nieodpowiednie, a krzesła nie grzeszą wygodą.

REKLAMA

Takie głosy na pewno pojawią się w pierwszej kolejności ze strony osób niezadowolonych ze swojej pracy. Wśród współpracowników nie zawsze można otwarcie poskarżyć się na pracę samą w sobie – jest to temat dość delikatny i… niebezpieczny.

 Na pewno znajdą się osoby, które lubią swoje zajęcie i nie mają podstaw do narzekania. Na otoczenie w pracy zawsze jednak można pozrzędzić, ponieważ jest to raczej neutralny temat.

Narzekanie wrodzone i nabyte

Często narzekanie w pracy jest ściśle związane z osobami, z którymi współpracujemy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Niestety, raczej nie mamy wpływu na to, z kim przyjdzie nam pracować. Zgodność charakterów osób ze sobą współpracujących bardzo często pozostawia wiele do życzenia.

Wykonywanie wspólnych zadań jest wówczas znacznie utrudnione i wywołuje frustrację zazwyczaj po obu stronach.

Niedopasowanie pracowników może być główną przyczyną narzekania, szczególnie w trakcie przerw, podczas których można się wyżalić, a także w domu.

Nasi najbliżsi są tak naprawdę pierwszymi osobami, które zwrócą uwagę na nasze zrzędzenie, szczególnie wtedy, gdy wcześniej raczej nie mieliśmy takich skłonności. Blokując się jednak cały dzień w pracy i trzymając nerwy na wodzy, musimy w końcu dać upust swoim emocjom. Bliskie osoby zawsze nas wysłuchają, tylko ile narzekania są w stanie znieść?

Nuda w pracy – kto się nudzi, dlaczego i jakie są tego skutki

Jak odnaleźć szczęście w pracy?

Zrzędą trzeba się urodzić. Nie zawsze jednak ta cecha jest widoczna u wszystkich.

Środowisko pracy jest jednak na tyle specyficzne, że potrafi ją uaktywnić, wyciągnąć na wierzch i uwydatnić.

Pamiętajmy, że jeśli nie jesteśmy w stanie zmienić czegoś, co nam w pracy bardzo przeszkadza, zawsze możemy… zmienić pracę. Narzekanie to bierny opór, tymczasem zmiana wymaga aktywności.

Możemy wpaść jednak z deszczu pod rynnę, gdy okaże się, że to nie praca jest problemem, ale problemem jesteśmy… my sami.

Karolina Łapińska

19524 - infolinia urzędu pracy
www.zielonalinia.gov.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA