REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wybrane wyniki badań satysfakcji pracowników – ogólne zadowolenie i zakres obowiązków

Subskrybuj nas na Youtube
Badania satysfakcji pracowników.
Badania satysfakcji pracowników.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Z badaniami satysfakcji pracowników jest jak z wyborami prezydenckimi – dopóki nie ma wyników czarno na białym, wszyscy są zadowoleni i wszyscy czują się zwycięzcami. Ale w przeciwieństwie do wyborów prezydenckich – gdy przychodzą wyniki badań satysfakcji, często są przegrani, ale nie ma zwycięzcy.

Badania satysfakcji prowadzi się głównie po to, aby poznać odpowiedzi na trzy poniższe pytania – odpowiedzi odnoszące się do indywidualnych warunków danej firmy:

REKLAMA

1. Czy pracownicy badanych przedsiębiorstw są zadowoleni z pracy?
2. Jakie czynniki wpływają na poziom ich zadowolenia?
3. Jak pracownicy badanych przedsiębiorstw oceniają poszczególne aspekty polityki personalnej?

Poniższe wyniki badań pochodzą z książki „Zarządzanie kapitałem ludzkim w polskich przedsiębiorstwach” Dagmary Lewickiej (Wydawnictwa Profesjonalne PWN, 2010). Wykorzystanie za zgodą Wydawcy.

Ogólne zadowolenie

Pytanie: Czy jest Pani/Pan zadowolony z pracy?
TAK – 43,24%
RACZEJ TAK – 37,84%
RACZEJ NIE – 9,91%
NIE – 5,11%
BRAK ODPOWIEDZI – 3,90%

Pytanie: Czy jest Pani/Pan zadowolony z relacji z współpracownikami?
TAK – 66,82%
RACZEJ TAK – 27,78%
RACZEJ NIE – 2,70%
NIE – 1,05%
BRAK ODPOWIEDZI – 3,90%

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pytanie: Czy w najbliższej przyszłości planuje Pani/Pan poszukać nowego miejsca pracy? TAK – 10,51%
RACZEJ TAK – 15,17%
RACZEJ NIE – 33,03%
NIE – 39,34%
BRAK ODPOWIEDZI – 1,95%

Pytanie: Czy ma Pani/Pan poczucie stałości i pewności zatrudnienia?
TAK – 13,51%
RACZEJ TAK – 31,08%
RACZEJ NIE – 18,92%
NIE – 34,98%
BRAK ODPOWIEDZI – 1,50%

Ogólny poziom zadowolenia pracowników badanych firm kształtuje się na wysokim poziomie (ponad 80% odpowiedzi „TAK” i „RACZEJ TAK”). Taki wynik nie powinien dziwić, gdyż badaniu zostały poddane firmy mogące się poszczycić najlepszymi wynikami biznesowymi w Polsce. Niezadowoleni stanowią jedynie 15,2%. Poczucie zadowolenia potwierdza także wysoki odsetek respondentów (72,37%) oświadczających, że w najbliższym czasie nie zamierzają szukać nowej pracy. Cieszy też fakt, że aż 94,60% pracowników jest zadowolonych z relacji ze współpracownikami. Jak więc można domniemywać, atmosfera w badanych firmach jest przyjazna.

Dowiedz się także: Na co zwrócić uwagę przy wyborze pracodawcy?

Zakres obowiązków

Pytanie: Czy wie Pani/Pan, czego się od Pani/Pana oczekuje w pracy?
TAK – 63,96%
RACZEJ TAK – 29,43%
RACZEJ NIE – 3,90%
NIE – 1,05%
BRAK ODPOWIEDZI – 1,65%

Pytanie: Czy Pani/Pana zadania są jasno określone?
TAK – 50,75%
RACZEJ TAK – 37,84%
RACZEJ NIE – 7,21%
NIE – 2,10%
BRAK ODPOWIEDZI – 2,10%

Pytanie: Czy zakresy obowiązków pracowników są jasno wytyczone?
TAK – 45,80%
RACZEJ TAK – 36,49%
RACZEJ NIE – 10,51%
NIE – 6,16%
BRAK ODPOWIEDZI – 1,05%

Pytanie: Czy część pracowników jest przeciążona pracą, podczas gdy inni mają jej za mało?
TAK – 31,83%
RACZEJ TAK – 25,08%
RACZEJ NIE – 31,83%
NIE – 8,11%
BRAK ODPOWIEDZI – 3,15%

Polecamy serwis Szkolenia

Jak wynika z udzielonych odpowiedzi, znaczna większość pracowników deklaruje, że znane im są oczekiwania wobec nich, a również zadania oraz zakresy obowiązków na stanowisku pracy. Warto jednak zauważyć, że na pierwsze ogólnie sformułowane pytanie na temat oczekiwań najwięcej respondentów odpowiedziało pozytywnie (94,39%), natomiast na pytania o większym poziomie szczegółowości nieco mniej, co może świadczyć o tym, że nie na każdym stanowisku zakres obowiązków jest w pełni sprecyzowany. Większość pracowników (56,91%) deklaruje, że są przeciążeni pracą w porównaniu do niektórych swoich kolegów. Wynik ten nie dziwi, jeśli weźmie się pod uwagę codzienność funkcjonowania współczesnych organizacji – tendencja do zmniejszania zatrudnienia ściera się z natłokiem spraw pilnych, częstymi zmianami priorytetów i koniecznością załatwiania wielu spraw jednocześnie.

Autor: Dagmara Lewicka. Artykuł jest fragmentem książki Zarządzanie kapitałem ludzkim w polskich przedsiębiorstwach - Wydawnictwo Profesjonalne PWN.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA