REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wybrane wyniki badań satysfakcji pracowników – ogólne zadowolenie i zakres obowiązków

Badania satysfakcji pracowników.
Badania satysfakcji pracowników.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Z badaniami satysfakcji pracowników jest jak z wyborami prezydenckimi – dopóki nie ma wyników czarno na białym, wszyscy są zadowoleni i wszyscy czują się zwycięzcami. Ale w przeciwieństwie do wyborów prezydenckich – gdy przychodzą wyniki badań satysfakcji, często są przegrani, ale nie ma zwycięzcy.

Badania satysfakcji prowadzi się głównie po to, aby poznać odpowiedzi na trzy poniższe pytania – odpowiedzi odnoszące się do indywidualnych warunków danej firmy:

REKLAMA

1. Czy pracownicy badanych przedsiębiorstw są zadowoleni z pracy?
2. Jakie czynniki wpływają na poziom ich zadowolenia?
3. Jak pracownicy badanych przedsiębiorstw oceniają poszczególne aspekty polityki personalnej?

Poniższe wyniki badań pochodzą z książki „Zarządzanie kapitałem ludzkim w polskich przedsiębiorstwach” Dagmary Lewickiej (Wydawnictwa Profesjonalne PWN, 2010). Wykorzystanie za zgodą Wydawcy.

Ogólne zadowolenie

Pytanie: Czy jest Pani/Pan zadowolony z pracy?
TAK – 43,24%
RACZEJ TAK – 37,84%
RACZEJ NIE – 9,91%
NIE – 5,11%
BRAK ODPOWIEDZI – 3,90%

Pytanie: Czy jest Pani/Pan zadowolony z relacji z współpracownikami?
TAK – 66,82%
RACZEJ TAK – 27,78%
RACZEJ NIE – 2,70%
NIE – 1,05%
BRAK ODPOWIEDZI – 3,90%

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pytanie: Czy w najbliższej przyszłości planuje Pani/Pan poszukać nowego miejsca pracy? TAK – 10,51%
RACZEJ TAK – 15,17%
RACZEJ NIE – 33,03%
NIE – 39,34%
BRAK ODPOWIEDZI – 1,95%

Pytanie: Czy ma Pani/Pan poczucie stałości i pewności zatrudnienia?
TAK – 13,51%
RACZEJ TAK – 31,08%
RACZEJ NIE – 18,92%
NIE – 34,98%
BRAK ODPOWIEDZI – 1,50%

Ogólny poziom zadowolenia pracowników badanych firm kształtuje się na wysokim poziomie (ponad 80% odpowiedzi „TAK” i „RACZEJ TAK”). Taki wynik nie powinien dziwić, gdyż badaniu zostały poddane firmy mogące się poszczycić najlepszymi wynikami biznesowymi w Polsce. Niezadowoleni stanowią jedynie 15,2%. Poczucie zadowolenia potwierdza także wysoki odsetek respondentów (72,37%) oświadczających, że w najbliższym czasie nie zamierzają szukać nowej pracy. Cieszy też fakt, że aż 94,60% pracowników jest zadowolonych z relacji ze współpracownikami. Jak więc można domniemywać, atmosfera w badanych firmach jest przyjazna.

Dowiedz się także: Na co zwrócić uwagę przy wyborze pracodawcy?

Zakres obowiązków

Pytanie: Czy wie Pani/Pan, czego się od Pani/Pana oczekuje w pracy?
TAK – 63,96%
RACZEJ TAK – 29,43%
RACZEJ NIE – 3,90%
NIE – 1,05%
BRAK ODPOWIEDZI – 1,65%

Pytanie: Czy Pani/Pana zadania są jasno określone?
TAK – 50,75%
RACZEJ TAK – 37,84%
RACZEJ NIE – 7,21%
NIE – 2,10%
BRAK ODPOWIEDZI – 2,10%

Pytanie: Czy zakresy obowiązków pracowników są jasno wytyczone?
TAK – 45,80%
RACZEJ TAK – 36,49%
RACZEJ NIE – 10,51%
NIE – 6,16%
BRAK ODPOWIEDZI – 1,05%

Pytanie: Czy część pracowników jest przeciążona pracą, podczas gdy inni mają jej za mało?
TAK – 31,83%
RACZEJ TAK – 25,08%
RACZEJ NIE – 31,83%
NIE – 8,11%
BRAK ODPOWIEDZI – 3,15%

Polecamy serwis Szkolenia

Jak wynika z udzielonych odpowiedzi, znaczna większość pracowników deklaruje, że znane im są oczekiwania wobec nich, a również zadania oraz zakresy obowiązków na stanowisku pracy. Warto jednak zauważyć, że na pierwsze ogólnie sformułowane pytanie na temat oczekiwań najwięcej respondentów odpowiedziało pozytywnie (94,39%), natomiast na pytania o większym poziomie szczegółowości nieco mniej, co może świadczyć o tym, że nie na każdym stanowisku zakres obowiązków jest w pełni sprecyzowany. Większość pracowników (56,91%) deklaruje, że są przeciążeni pracą w porównaniu do niektórych swoich kolegów. Wynik ten nie dziwi, jeśli weźmie się pod uwagę codzienność funkcjonowania współczesnych organizacji – tendencja do zmniejszania zatrudnienia ściera się z natłokiem spraw pilnych, częstymi zmianami priorytetów i koniecznością załatwiania wielu spraw jednocześnie.

Autor: Dagmara Lewicka. Artykuł jest fragmentem książki Zarządzanie kapitałem ludzkim w polskich przedsiębiorstwach - Wydawnictwo Profesjonalne PWN.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA