REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Sztuka nieprokrastynowania, czyli jak wygrać z lenistwem w biurze

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Grzegorz Frątczak
Doświadczony coach i trener biznesu, menedżer z dyplomem MBA. Ekspert w CEO Solutions. Akredytowany trener w Ernst &Young Academy of Business.
Sztuka nieprokrastynowania, czyli jak wygrać z lenistwem w biurze / Fot. Fotolia
Sztuka nieprokrastynowania, czyli jak wygrać z lenistwem w biurze / Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Średniej wielkości biuro rachunkowe, godzina 10 rano. Szereg biurek, za nimi wykwalifikowana kadra, wszyscy już po porannej kawie i wymianie informacji. Powinni więc być sfokusowani na konkretnych zadaniach. Gdy jednak bliżej się przyjrzeć, na ekranie niektórych monitorów trwa sprawdzanie poczty, słychać odgłosy pogaduszek, a parę osób uparcie kreśli coś w swoich kalendarzach. Wygląda znajomo?

REKLAMA

To właśnie jest prokrastynacja, która zabija efektywność pracy. Polega na odwlekaniu momentu rozpoczęcia zadania i nagminnym przekładaniu go na „ za pięć minut, za godzinkę, na jutro”. Tymczasem to zjawisko można wyeliminować ze swojego życia i skutecznie pozbyć się go z firmy. Proponuję pełną instrukcję jak wygrać z takim lenistwem.

Zanim jednak przeczytasz darmowy ebook „Ujarzmij prokrastynację” – całe 27 stron zawierających energetyczne informacje, case study, test i praktyczne rozwiązania, warto być świadomym pewnych spraw.

Natłok zadań i spotkań, presja czasu, zmiana terminów – wszystkie te firmowe wyzwania, sprzyjają odwlekaniu zadań. Każdy z nas kiedyś czuł przykre napięcie, gdy zaczynał jakąś nową rzecz. To zjawisko potęguje się w firmach wprost proporcjonalnie do ich wielkości, ponieważ w pracy nie jesteśmy sami.

Narzekanie w pracy

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ktoś obok nas, odkłada napisanie i wysłanie prostego maila. Na odpowiedź na ten mail czeka ktoś z innego działu. Potrzebuje tej odpowiedzi, aby zająć się skomplikowanym zadaniem. Mail jednak nie nadchodzi, więc odkłada to zadanie, bo buduje się w nim coraz większa niechęć do jego realizacji. Dziesiątki, czasem setki osób, które prokrastynują każda oddzielnie, ale ich odwlekanie działa jedno na drugie, nakładając się na siebie. Nie będzie wymarzonej kariery, rezultatów, sukcesów, jeżeli czegoś z tym nie zrobimy.

Czy jestem prokrastynatorem?

Odpowiedz sobie na parę pytań:

Jak często zdarza Ci się odkładać trudne i skomplikowane zawodowe zadania? A jak często proste rzeczy, jak choćby wypełnienie formularza w serwisie, w którym chcesz się zalogować, czy np. wykonanie jakiegoś drobnego przelewu?

Czy potrafisz zarządzać swoim czasem w pracy?

Czy uświadamiasz sobie na co dzień, że takie „pojedyncze” odwlekanie jednej osoby, ma wpływ na pracę całego zespołu?

Zarówno w odniesieniu osobistym jak i firmowym, to właśnie prokrastynacja może być przyczyną wielu niepowodzeń.

Rozwiązanie jest bliżej, niż myślisz

Generalnie, ogólną receptą na pozbycie się prokrastynacji jest budowanie nowych dobrych nawyków, często bardzo prostych. Tymi nawykami zastępujemy te stare i złe, które są przyczyną prokrastynacji.

Gotowi na odkrywanie swojej i firmowej prokrastynacji? Cała najnowsza wiedza i praktyka na temat odwlekania i jak sobie z tym poradzić, zawarta jest w legalnym, darmowym ebooku. Warto polecić go, a może nawet przesłać wszystkim współpracownikom, którzy w momencie rozpoczynania nowego projektu, czy zadania, skupiają się nagle na czymś zupełnie z tym nie związanym. 

Kliknij i pobierz za darmo ebook UJARZMIJ PROKRASTYNACJĘ

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Upały w pracy – od 2027 roku nowe przepisy. Co musisz wiedzieć już dziś?

Rząd zapowiada zmiany w przepisach BHP. Od 1 stycznia 2027 r. pracodawcy będą musieli przestrzegać nowych zasad dotyczących pracy w wysokich temperaturach. Zanim jednak wejdą one w życie, już teraz warto znać swoje prawa.

Fiskus na tropie! Jak działa kontrola? [Gość Infor.pl]

Podatnik pod lupą fiskusa – co warto wiedzieć o kontrolach skarbowych w Polsce Kontrola skarbowa – hasło, które budzi dreszcze u większości przedsiębiorców. Choć nikt nie chce być sprawdzany przez fiskusa, w praktyce takie sytuacje są coraz częstsze i nierzadko trudne do uniknięcia.

Relaks nie jest dla słabych. Dlaczego liderom tak trudno jest odpoczywać?

Wyobraź sobie, że siedzisz z kubkiem ulubionej herbaty, czujesz bryzę morską, przymykasz oczy, czując promienie słońca na twarzy i… nie masz wyrzutów sumienia. W twojej głowie nie pędzi pendolino tematów, kamieni milowych i zadań, które czekają w kolejce do pilnej realizacji, telefon służbowy milczy. Brzmi jak science fiction? W świecie liderów odpoczynek to często temat tabu, a relaks – luksus, na który prawdziwy przywódca nie może sobie pozwolić. Uważam, że to już najwyższy czas, abyśmy przestali się oszukiwać i zaczęli zadawać niewygodne pytania dotyczące relaksu – przede wszystkim sobie - powiedziała Dyrektorka zarządzająca, dyrektorka Departamentu Zasobów Ludzkich i Organizacji w KIR Dorota Dublanka.

Polscy wykonawcy działający na rynku niemieckim powinni znać VOB/B

VOB/B nadal jest w Niemczech często stosowanym narzędziem prawnym. Jak w pełni wykorzystać zalety tego sprawdzonego zbioru przepisów, minimalizując jednocześnie ryzyko?

REKLAMA

BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

REKLAMA

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

REKLAMA