REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Sztuka nieprokrastynowania, czyli jak wygrać z lenistwem w biurze

Grzegorz Frątczak
Doświadczony coach i trener biznesu, menedżer z dyplomem MBA. Ekspert w CEO Solutions. Akredytowany trener w Ernst &Young Academy of Business.
Sztuka nieprokrastynowania, czyli jak wygrać z lenistwem w biurze / Fot. Fotolia
Sztuka nieprokrastynowania, czyli jak wygrać z lenistwem w biurze / Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Średniej wielkości biuro rachunkowe, godzina 10 rano. Szereg biurek, za nimi wykwalifikowana kadra, wszyscy już po porannej kawie i wymianie informacji. Powinni więc być sfokusowani na konkretnych zadaniach. Gdy jednak bliżej się przyjrzeć, na ekranie niektórych monitorów trwa sprawdzanie poczty, słychać odgłosy pogaduszek, a parę osób uparcie kreśli coś w swoich kalendarzach. Wygląda znajomo?

REKLAMA

To właśnie jest prokrastynacja, która zabija efektywność pracy. Polega na odwlekaniu momentu rozpoczęcia zadania i nagminnym przekładaniu go na „ za pięć minut, za godzinkę, na jutro”. Tymczasem to zjawisko można wyeliminować ze swojego życia i skutecznie pozbyć się go z firmy. Proponuję pełną instrukcję jak wygrać z takim lenistwem.

Zanim jednak przeczytasz darmowy ebook „Ujarzmij prokrastynację” – całe 27 stron zawierających energetyczne informacje, case study, test i praktyczne rozwiązania, warto być świadomym pewnych spraw.

Natłok zadań i spotkań, presja czasu, zmiana terminów – wszystkie te firmowe wyzwania, sprzyjają odwlekaniu zadań. Każdy z nas kiedyś czuł przykre napięcie, gdy zaczynał jakąś nową rzecz. To zjawisko potęguje się w firmach wprost proporcjonalnie do ich wielkości, ponieważ w pracy nie jesteśmy sami.

Narzekanie w pracy

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ktoś obok nas, odkłada napisanie i wysłanie prostego maila. Na odpowiedź na ten mail czeka ktoś z innego działu. Potrzebuje tej odpowiedzi, aby zająć się skomplikowanym zadaniem. Mail jednak nie nadchodzi, więc odkłada to zadanie, bo buduje się w nim coraz większa niechęć do jego realizacji. Dziesiątki, czasem setki osób, które prokrastynują każda oddzielnie, ale ich odwlekanie działa jedno na drugie, nakładając się na siebie. Nie będzie wymarzonej kariery, rezultatów, sukcesów, jeżeli czegoś z tym nie zrobimy.

Czy jestem prokrastynatorem?

Odpowiedz sobie na parę pytań:

Jak często zdarza Ci się odkładać trudne i skomplikowane zawodowe zadania? A jak często proste rzeczy, jak choćby wypełnienie formularza w serwisie, w którym chcesz się zalogować, czy np. wykonanie jakiegoś drobnego przelewu?

Czy potrafisz zarządzać swoim czasem w pracy?

Czy uświadamiasz sobie na co dzień, że takie „pojedyncze” odwlekanie jednej osoby, ma wpływ na pracę całego zespołu?

Zarówno w odniesieniu osobistym jak i firmowym, to właśnie prokrastynacja może być przyczyną wielu niepowodzeń.

Rozwiązanie jest bliżej, niż myślisz

Generalnie, ogólną receptą na pozbycie się prokrastynacji jest budowanie nowych dobrych nawyków, często bardzo prostych. Tymi nawykami zastępujemy te stare i złe, które są przyczyną prokrastynacji.

Gotowi na odkrywanie swojej i firmowej prokrastynacji? Cała najnowsza wiedza i praktyka na temat odwlekania i jak sobie z tym poradzić, zawarta jest w legalnym, darmowym ebooku. Warto polecić go, a może nawet przesłać wszystkim współpracownikom, którzy w momencie rozpoczynania nowego projektu, czy zadania, skupiają się nagle na czymś zupełnie z tym nie związanym. 

Kliknij i pobierz za darmo ebook UJARZMIJ PROKRASTYNACJĘ

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA