REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Przepływ informacji w firmie

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Zielona Linia
Centrum Informacyjno-Konsultacyjne Służb Zatrudnienia
Przepływ informacji w firmie/for.Fotolia
Przepływ informacji w firmie/for.Fotolia
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Zarówno pracodawcom, jak i pracownikom zależy, aby każdy członek załogi wiedział, co i jak ma robić w pracy. Od jakości i skuteczności przepływu informacji zależy poprawne funkcjonowanie każdej firmy.

Niemal każdy ze swojego doświadczenia, może podać choć jeden przykład sytuacji, w której przekazywanie informacji w firmie zawiodło.

REKLAMA

Często zdarza się, że pewne informacje docierają do zainteresowanych osób już po fakcie, i to z bardzo dużym opóźnieniem. Równie często zdarza się, że informacje w ogóle nie docierają do adresata.

Takie sytuacje powodują, że zaangażowanie pracowników może się zmniejszyć. Do tego będą oni stawiać opór wobec zmian. Dzieje się to głównie wówczas, gdy pracownicy są informowani o istotnych kwestiach w ostatniej chwili albo nawet po fakcie, gdy wszystkie decyzje zostały już podjęte.

REKLAMA

Frustrujący może być więc nie tylko brak informacji. Równie irytujące jest kilkakrotne informowanie o tym samym fakcie przez kilka osób, np. drogą mailową. W efekcie skrzynka jest zaśmiecona, a pracownicy w tym natłoku wiadomości mogą nie zauważyć tej naprawdę istotnej. We wszystkim więc należy zachować umiar.

Nieustanny przepływ informacji pomiędzy poszczególnymi działami w firmie jest głównym elementem jej działalności. Często zdarza się, iż informacja z jednego działu jest bardzo potrzebna do tego, by podjąć decyzję w innym.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Warto więc zadbać o to, by skrócić czas przepływu takich informacji. Obecnie nie ma już konieczności utrwalania i przekazywania wszystkich informacji na papierze.

Nowoczesne systemy informatyczne pozwalają na to, by szybko przekazywać sobie wszelkie informacje, np. raporty, zestawienia, ale i krótkie informacje o zebraniu itp.

Zobacz: Różnorodność ról organizacyjnych w pracy

Wewnętrzny przepływ informacji to jeden z najistotniejszych elementów, jaki powinien zostać przemyślany w trakcie organizowania się firmy. Niestety, w wielu firmach nadal pokutuje przekonanie, że tylko informacja przekazana na wydruku jest istotna i ważna.

W wielu przedsiębiorstwach więc zamiast archiwizować i przekazywać dokumenty w formie elektronicznej, zapisuje się wszystko na kartkach papieru.

Trzeba pamiętać także o tym, że w procesie przekazywania informacji mogą wystąpić pewne zakłócenia. Może się okazać, że ze wszystkich informacji przekazywanych z ust do ust albo pocztą elektroniczną niekiedy trudno jest wyłuskać to, co jest naprawdę ważne w danym momencie.

Znaczącą rolę w procesie przekazywania informacji pełnią osoby zatrudnione na stanowiskach kierowniczych. To od nich wypływa większość informacji decyzyjnych.

Powinni oni więc dołożyć wszelkich starań, by samemu przekazywać ważne dla firmy informacje. Nie powinno się doprowadzać do sytuacji, w których pewne informacje wyciekają i docierają do pracowników wcześniej.

Jeżeli pracodawca do tego dopuści, musi liczyć się z negatywnymi konsekwencjami.

Zobacz: Czy potrafisz zarządzić swoim czasem w pracy?

Wiadomo, że takie informacje mogą rozprzestrzenić się w firmie bardzo szybko i wywołać spore zamieszanie.

Dbajmy zatem o skuteczny i efektywny proces przepływu informacji – to się opłaca każdemu przedsiębiorcy.

Agnieszka Banasik

19524 - infolinia urzędu pracy
www.zielonalinia.gov.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nadchodzi czas pożegnań z papierowymi fakturami. Wszystko co trzeba wiedzieć o e-fakturowaniu i KSeF

Krajowy System eFaktur powstał by ułatwić życie przedsiębiorcom, ale jest też nowym obowiązkiem, którego przestrzeganie narzuca prawo. Firmy, które nie będą przestrzegać jego zasad, muszą liczyć się z dotkliwymi karami, wynoszącymi nawet 100% kwoty podatku z faktury wystawionej poza KSeF.

Dlaczego rezygnują z założenia własnej firmy: kobiety mają inny powód niż mężczyźni

Aż 47 proc. ankietowanych Polaków nie chciałoby prowadzić własnej firmy – wskazują dane z raportu „Polki i przedsiębiorczość 2024: Bariery w zakładaniu firmy”. Kobiety przed założeniem własnej firmy powstrzymuje sytuacja rodzinna, a mężczyzn – stan zdrowia. Nowe dane.

Branża meblarska mocno traci przez zagraniczną konkurencję, końca kłopotów nie widać

Wysokie koszty produkcji, spadający popyt i silna konkurencja z Azji osłabiają pozycję polskiej branży meblarskiej. Długi sektora, notowane w Krajowym Rejestrze Długów, sięgają już prawie 130 mln zł – coraz więcej przedsiębiorstw musi wybierać między utrzymaniem płynności a spłatą zobowiązań.

Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

REKLAMA

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

REKLAMA

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

REKLAMA