reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Manager > Zarządzanie zespołem > Co to jest coachingowy styl zarządzania?

Co to jest coachingowy styl zarządzania?

Świadomy swojej wartości pracownik, to 200% „wyrobionej normy”. Wysoka samoocena, to efekt odpowiedniej motywacji, a skuteczne motywowanie, to pełnoetatowe zajęcie dla menedżera. Jednak rolą przełożonego jest także mierzenie się ze wszystkim innym, co dostarcza firmie wymiernych rezultatów biznesowych. Jak zatem sprawić, aby w tym zmieniającym się i pełnym wyzwań środowisku wywołać w zespole pełne zaangażowanie, inicjatywę i kreatywność?

Coaching to motywowanie pracownika do wewnętrznego „wzrostu”. Jednym z najbardziej popularnych modeli coachingowych wykorzystywanych w zarządzaniu zespołami jest model GROW - Goal (cel), Reality (rzeczywistość / aktualna sytuacja), Options (możliwości), Will  Wrap-up (wola / chęć działania).

Szukając najprostszych analogii, model ten przypomina plan podróży: najpierw, menedżer ustala ze swoim pracownikiem, gdzie ten chce się udać (Goal - cel) i odnosi to do aktualnej sytuacji / położenia (Reality - rzeczywistość). Następnie, menedżer z pracownikiem określa i omawia dostępne możliwości działania (Options). Na końcu sprawdza, czy podwładny ma wystarczająco silną motywację i wolę (Will), aby odbyć podróż i stawić czoła wszystkim napotkanym przeszkodom i wyzwaniom. Menedżer osiąga wówczas swoje cele biznesowe nie poprzez działania dyrektywne i wydawanie bezpośrednich poleceń, lecz przyjmuje postawę doradcy, podając pracownikowi wskazówki dotyczące rozwiązania danego problemu.

Porównaj: Jak mierzyć skuteczność coachingu?

Zasadniczą rolę w tym modelu odgrywają charakterystyczne pytania zadawane przez coacha na każdym etapie. By osiągnąć efekt maksymalny, warto sprawdzić techniki działania i pytania najpierw na sobie. Pozwoli to na wypracowanie własnego stylu, odzwierciedlającego nie tylko perfekcyjnie opanowane techniki, ale także osobiste zaangażowanie menedżera, jego własny wkład – zauważył Konrad Zabłocki z Morgan Brown Group, ekspert programu Talent Club.

Polecamy serwis Szkolenia

Korzyści płynące z takiego sposobu zarządzania widoczne są nie tylko w efektywności pracy członków zespołu. Bardziej efektywna staje się również praca całej organizacji.
Zorientowani na wspólny cel pracownicy potrafią utożsamiać go z celami indywidualnymi, co katalizuje poczucie firmowej wspólnoty i poprawia komunikację wewnętrzną oraz pozwala określić prawidłowe relacje menedżera-coacha z podwładnymi.

reklama

Przydatne formularze online

Czytaj także

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Zasadniczą rolę w tym modelu odgrywają charakterystyczne pytania zadawane przez coacha na każdym etapie.
Zasadniczą rolę w tym modelu odgrywają charakterystyczne pytania zadawane przez coacha na każdym etapie.

Compliance 360° w firmie (PDF)59.00 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama

POLECANE

reklama

Koronawirus a przedsiębiorcy

reklama

Ostatnio na forum

reklama

Pomysł na biznes

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Diana Borowiecka

Specjalista ds. PR

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama