REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zaprojektować dobry produkt? Potrzebna praca zespołowa

projekt zespół
projekt zespół

REKLAMA

REKLAMA

Powodzenie i sukces produktu, zarówno użytkowego, jak i cyfrowego, zależy przede wszystkim od tego, jak działa zespół, który go tworzy. Truizm? Niekoniecznie. Nie każda organizacja zdaje sobie sprawę, że im bliższa współpraca w firmie oraz im większe zaangażowanie pracowników, tym lepszy produkt trafia na rynek.

Wielofunkcyjny zespół

REKLAMA

Po przeprowadzeniu ankiet wśród tysięcy projektantów, liderów biznesowych oraz menadżerów, analitycy doszli do wniosku, że o wydajności zespołu wcale nie decyduje jego liczebność. Kluczowe znaczenie ma włączenie specjalistów w interdyscyplinarne zespoły. To sprawia, że projektanci, developerzy czy specjaliści UX i UI zyskują nowe kwalifikacje, co z kolei przekłada się na realizację projektów, a finalnie także na cały biznes.

REKLAMA

Ogromne znaczenie ma także współpraca zespołu projektowego z klientem, która w dużej mierze zależy od przyjętego modelu zarządzania oraz kultury organizacyjnej w firmie. Hierarchiczna struktura, w ramach której pracownicy niższego szczebla nie pracują bezpośrednio z klientem i nie podejmują samodzielnie decyzji, nie zawsze sprzyja dobrej kooperacji. Natomiast bliska współpraca całych zespołów projektowych z klientem oraz z innymi działami w firmie, wpływa na rozwój i efektywność członków zespołu. W takim układzie nie ograniczają się oni tylko do swojej specjalizacji, a aktywnie uczestniczą w szukaniu rozwiązań dla wyzwań biznesowych.

– Chyba każda firma dałaby wiele, aby poznać jeden, uniwersalny przepis na efektywność zespołów projektowych. Jednak takiego nie ma. Faktem jest, że obecnie wiele produktów upada z powodu niedopasowania do oczekiwań użytkowników. Aby projekt odniósł sukces i odpowiadał na realne potrzeby rynku, niezbędna jest bliska współpraca między ekspertami w ramach interdyscyplinarnego zespołu. Praca nad trafnym rozwiązaniem cyfrowym przebiega sprawniej i efektywniej, gdy różnorodni eksperci wzajemnie dzielą się nabytą wiedzą, zebranymi wnioskami i pomysłami. Taka strategiczna integracja nierzadko prowadzi do skutecznego pokonywania wyzwań — zarówno w projekcie, jak i we współpracy z klientem — uważa Jacek Pawlas z Boldare

Elastyczność w dużym zespole. Czym jest zwinność?

Wielofunkcyjne zespoły oraz iteracyjno-przyrostowe realizowanie projektów znacznie ułatwiają pracę, ponieważ pozwalają na sprawniejsze podejmowanie decyzji. Okazuje się, że w organizacjach, które przyjęły zwinne modele zarządzania, szybkość decydowania wzrosła od 5 do nawet 10 razy. Jak to jest możliwe? Podejście zwinne zakłada ciągłe doskonalenie i umożliwia członkom zespołu łatwiejsze odnalezienie się na każdym etapie prac nad rozwiązaniem. Daje także odpowiedni czas oraz przestrzeń na analizę zrealizowanych zadań i refleksję nad poprawą sposobu działania — zarówno na poziomie indywidualnym, jak i zespołowym. To wszystko sprawia, że decyzje są podejmowane sprawniej, co przekłada się pozytywnie na czas realizacji projektu.

Efektywność zespołu ekspertów

Co jeszcze sprzyja efektywnej pracy zespołów i tworzeniu dobrych rozwiązań? Według analityków, dla twórców coraz bardziej liczy się to, nad czym pracują. Jest to widoczne już na etapie procesu rekrutacyjnego. Chęć realizacji projektów, które są ważne ze społecznego czy ekologicznego punktu widzenia, znajduje się dziś na szczycie powodów poszukiwania nowej pracy. Dostępni na rynku specjaliści chcą pracować nad rozwiązaniami, które wnoszą rzeczywistą wartość dla odbiorców, a nawet poprawiają jakość funkcjonowania danego obszaru — odnosi się to zarówno do produktów, organizacji, jak i społeczeństwa.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Każda osoba w zespole może mieć wpływ na rzeczywistość

REKLAMA

– Mamy do czynienia z nową normalnością, czyli rzeczywistością powstałą na skutek zmian wywołanych szeregiem kryzysów, z jakimi przyszło nam się mierzyć w ostatnich latach. Dodatkowy ważny czynnik to wejście na rynek pracy nowego pokolenia, tzw. pokolenia Z, które wnosi nowe wartości, oczekiwania oraz wymagania dotyczące miejsca pracy. Ci młodzi ludzie, ale coraz częściej nie tylko oni, chcą pracy, w której będą się spełniać i tworzyć użyteczne rzeczy –uważa Jacek Pawlas

Jaka jest zatem recepta na produkt skazany na sukces? Nie ma jednej uniwersalnej odpowiedzi, jednak według ekspertów niezwykle ważne jest zaangażowanie wyspecjalizowanych i wszechstronnych zespołów projektowych. Istotne jest również przekonanie pracowników, że ich działania mają realny wpływ na rzeczywistość. Niezbędne są także oczywiście atrybuty i warunki do wykonania możliwie najlepszej pracy, takie jak odpowiednie środowisko pracy i narzędzia.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA