REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Poznaj swój social graph i zacznij z niego korzystać

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 IESE Business School
Informacje o IESE
relacje w pracy
relacje w pracy
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

IESE Business School zachęcaja do próby stworzenia wizualizacji sieci Twoich osobistych i firmowych kontaktów – social graph.

Wizualizacja Twojej sieci kontaktów


Najprostszym sposobem jest przedstawienie poszczególnych osób – kontaktów – jako okręgów, a relację, która Was łączy, linią. Aby zobrazować jej jakość, możesz np. używać tym grubszej linii, im częściej się z daną osobą kontaktujesz (lub im Wasza relacja jest silniejsza).

REKLAMA

Najpierw jednak stwórz listę nazwisk, z którymi najczęściej rozmawiasz albo masz silną relację.

Powinieneś się także zastanowić nad osobami, które pomagają Ci osiągać Twoje cele. Nie chodzi tylko o takie z formalną władzą, autorytetem, ale także np. o liderów opinii, których wskazówki są dla Ciebie istotne.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Zapisz się na nasz Newsletter!

Dalszy ciąg materiału pod wideo



Zinterpretuj swoją sieć połączeń


Kiedy już narysujesz swój social graph, autorzy rekomendują, żebyś zanalizował następujące jego cechy:

Rozmiar. To liczba kontaktów, które posiadasz. W tym przypadku „więcej” nie oznacza „lepiej”, ponieważ bardzo trudno utrzymać efektywne i znaczące połączenia z setkami osób.

Rozciągłość. Czy Twoje połączenia pomagają Ci w dotarciu do różnych działów twojej firmy, czy są skoncentrowane tylko na jednej przestrzeni? Czy masz dostęp do wszystkich przestrzeni organizacji, których potrzebujesz, żeby dobrze wykonać swoją pracę? Co jest najlepszym sposobem, aby do nich dotrzeć?

Różnorodność. Czy masz kontakt z osobami z różnych działów Twojej firmy, choćby takich jak marketing, finanse? Posiadanie zróżnicowanej sieci kontaktów pozwala na dostęp do różnych przestrzeni wiedzy i zasobów. Z kolei minusem posiadania nad wyraz zróżnicowanej sieci jest czas potrzebny na utrzymywanie tych relacji.

Wyznacz swój cel i nie marnuj więcej czasu



Gęstość. Gęsta sieć kontaktów jest blisko związana z więzami. Podczas gdy to pozwala na mniejszy dostęp do różnych informacji i wiedzy, dostarcza solidną bazę do współpracy, która może pomóc i wesprzeć Ciebie w czasie, gdy będziesz tego potrzebować.

Podziały i grupy. Większość sieci kontaktów jest podzielona na pewnego rodzaju podzespoły. Często jest tak, że nawet jeśli poszczególne grupy są wewnętrznie spójne, to zewnętrznie są rozłączone, przez co komunikacja i współpraca między oddziałami jest utrudniona.

Agenci. To jednostki w Twojej firmie, które łączą przestrzenie w innym wypadku niepołączone. Stanie się jednym z tych pośredników jest rodzajem informacyjnej przewagi i władzy.



Wykorzystanie Twojej pozycji


Jakie są jeszcze korzyści ze stworzenia osobistego social graph? Może on pomóc w wizualizacji Twojej pozycji w firmie. Zobaczysz, czy jest ona spójna z Twoimi krótko-, średnio- i długoterminowymi celami.

Poza tym możesz odkryć ścieżki wiodące do ważnej osoby, których wcześniej nie byłeś w stanie przejść. A może okaże się, że sam jesteś takim pośrednikiem łączącym przestrzenie firmy, które inaczej pozostałyby niepołączone?

Jak stereotypy wpływają na relacje w pracy?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

REKLAMA

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

REKLAMA

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

REKLAMA