REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dobra atmosfera w pracy sposobem na lepszą efektywność pracowników

Monika Pązik
dobra atmosfera wpływa na efektywność pracy, wprowadzenie odpowiednich czynników/fot. Fotolia
dobra atmosfera wpływa na efektywność pracy, wprowadzenie odpowiednich czynników/fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Relacje między pracownikami znacznie wpływają na ich wydajność. Jak pokazały badania odpowiednia atmosfera w pracy zapewnia równowagę jednocześnie zwiększając zyski pracodawcy. Jakie są sposoby na stworzenie zdrowej atmosfery?

Dobra atmosfera w pracy wpływa na stosunek pracowników do wykonywanych przez nich zadań. Jeżeli sytuacja  w miejscu pracy jest przyjazna, pracownicy są przyjaźnie nastawieni do powierzonej pracy. Pozytywny klimat w pracy jest zasługą nie tylko pracowników, ale również osób zarządzających. Ważnym elementem jest współpraca i nie stwarzanie sytuacji konfliktowych, zachowując równowagę między życiem zawodowym a prywatnym. Pracownik, który stresuje się sytuacją w pracy, przenosi negatywne emocje na członków rodziny. Szczególnie istotne jest utrzymywania dobrej atmosfery w stosunku do kobiet, które szczególnie zaangażowane są w życie rodzinne.

REKLAMA

REKLAMA

Jednakże często zdarzają się sytuacje, kiedy osoby młode, bezdzietne lub takie, które jeszcze nie założyły rodziny są wykorzystywane w większym stopniu przez pracodawców, którzy nakładają na takich pracowników więcej obowiązków, co powoduje powstawanie sporej ilości nadgodzin. Jednakże każdy pracownik ma prawo walczyć o równe prawa w firmie.

Dobra atmosfera charakteryzuje się szeroko pojętą tolerancją wśród załogi oraz elementami relaksu. Czynniki takie jak poczucie sprawiedliwości, przynależności do wspólnoty w firmie powoduje, że pracownicy mają zapewnioną stabilność na zajmowanym stanowisku. Osoby kreatywne i pełne nowych pomysłów są w stanie stworzyć zgrany zespół i znacznie zaangażować się w sprawy firmy. Jednakże w każdej firmie mogą być osoby aż nadto zaangażowane w prowadzone działania przez co stają się nerwowe i konfliktowe, co wpływa niekorzystnie na atmosferę w pracy.

Zobacz też: Atmosfera w pracy - działanie we wspólnym celu

REKLAMA

W jaki sposób stworzyć dobrą atmosferę?

Budowanie dobrej atmosfery leży zarówno po stronie pracowników jak i pracodawców. Każdy z menagerów powinien dbać o dobro pracownika i traktować go z należytym szacunkiem mimo niższego stanowiska. Dobra atmosfera w pracy zależy od kilku czynników:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • życzliwości ze strony współpracowników oraz przełożonych tak, aby każda z osób zatrudnionych mogła liczyć na szacunek i pomoc ze strony innych,
  • odpowiedniego przekazu informacji – pracownik powinien mieć równy dostęp do wszelkich informacji związanych z działalnością firmy, przyjętych założeń i strategii oraz informacji, na jakim etapie prowadzone są prace,
  • podziału zadań i stanowisk -  pracownicy zajmujący konkretne stanowiska, którzy mają rozdzielone zadania nie powinni ingerować w pracę innych pracowników, a jedynie w razie potrzeby udzielić pomocy,
  • równości wobec wszystkich – pracownicy powinni być traktowani na równi na takich samych zasadach,
  • równości płci – ważnym elementem dobrej atmosfery w pracy jest zatrudnianie zarówno mężczyzn jak i kobiet. Zespół mieszany sprawia, że rzadziej dochodzi do kłótni,
  • szybkiego rozwiązywanie konfliktów.

Badania wskazują, że dobra i zdrowa atmosfera w pracy wpływa na samopoczucie pracowników. Ze względu na sporą ilość czasu spędzanego w pracy konieczne jest unikanie wszelkich konfliktów interpersonalnych oraz zachowań, które wpływałyby na pogorszenie atmosfery w firmie.

Zobacz też: Zgrany zespół to podstawa

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji. Dofinansowanie ponad 144,5 mln zł

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji - Komitet Monitorujący Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego podjął decyzje. Na projekty wpisujące się w ramy konkursowe przeznaczone zostanie dofinansowanie ponad 144,5 mln zł.

BCC Mixer ’25 – 25. edycja networkingowego spotkania przedsiębiorców już w ten czwartek

W najbliższy czwartek, 27 listopada 2025 roku w hotelu Warsaw Presidential Hotel rozpocznie się 25. edycja wydarzenia BCC Mixer, organizowanego przez Business Centre Club (BCC). BCC Mixer to jedno z większych ogólnopolskich wydarzeń networkingowych, które co roku gromadzi blisko 200 przedsiębiorców: prezesów, właścicieli firm, menedżerów oraz gości specjalnych.

"Firma Dobrze Widziana" i medal Solidarności Społecznej – BCC wyróżnia tych, którzy realnie zmieniają świat

Zbliża się finał XVI edycji konkursu "Firma Dobrze Widziana" – ogólnopolskiego przedsięwzięcia Business Centre Club. W tym roku konkurs po raz pierwszy został połączony z wręczeniem Medalu Solidarności Społecznej – wyróżnienia przyznawanego osobom realnie zmieniającym rzeczywistość społeczną. Wśród tegorocznych laureatów znalazła się m.in. Anna Dymna.

Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

REKLAMA

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

REKLAMA

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA