REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dobra atmosfera w pracy sposobem na lepszą efektywność pracowników

Monika Pązik
dobra atmosfera wpływa na efektywność pracy, wprowadzenie odpowiednich czynników/fot. Fotolia
dobra atmosfera wpływa na efektywność pracy, wprowadzenie odpowiednich czynników/fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Relacje między pracownikami znacznie wpływają na ich wydajność. Jak pokazały badania odpowiednia atmosfera w pracy zapewnia równowagę jednocześnie zwiększając zyski pracodawcy. Jakie są sposoby na stworzenie zdrowej atmosfery?

REKLAMA

Dobra atmosfera w pracy wpływa na stosunek pracowników do wykonywanych przez nich zadań. Jeżeli sytuacja  w miejscu pracy jest przyjazna, pracownicy są przyjaźnie nastawieni do powierzonej pracy. Pozytywny klimat w pracy jest zasługą nie tylko pracowników, ale również osób zarządzających. Ważnym elementem jest współpraca i nie stwarzanie sytuacji konfliktowych, zachowując równowagę między życiem zawodowym a prywatnym. Pracownik, który stresuje się sytuacją w pracy, przenosi negatywne emocje na członków rodziny. Szczególnie istotne jest utrzymywania dobrej atmosfery w stosunku do kobiet, które szczególnie zaangażowane są w życie rodzinne.

REKLAMA

Jednakże często zdarzają się sytuacje, kiedy osoby młode, bezdzietne lub takie, które jeszcze nie założyły rodziny są wykorzystywane w większym stopniu przez pracodawców, którzy nakładają na takich pracowników więcej obowiązków, co powoduje powstawanie sporej ilości nadgodzin. Jednakże każdy pracownik ma prawo walczyć o równe prawa w firmie.

Dobra atmosfera charakteryzuje się szeroko pojętą tolerancją wśród załogi oraz elementami relaksu. Czynniki takie jak poczucie sprawiedliwości, przynależności do wspólnoty w firmie powoduje, że pracownicy mają zapewnioną stabilność na zajmowanym stanowisku. Osoby kreatywne i pełne nowych pomysłów są w stanie stworzyć zgrany zespół i znacznie zaangażować się w sprawy firmy. Jednakże w każdej firmie mogą być osoby aż nadto zaangażowane w prowadzone działania przez co stają się nerwowe i konfliktowe, co wpływa niekorzystnie na atmosferę w pracy.

Zobacz też: Atmosfera w pracy - działanie we wspólnym celu

W jaki sposób stworzyć dobrą atmosferę?

Budowanie dobrej atmosfery leży zarówno po stronie pracowników jak i pracodawców. Każdy z menagerów powinien dbać o dobro pracownika i traktować go z należytym szacunkiem mimo niższego stanowiska. Dobra atmosfera w pracy zależy od kilku czynników:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • życzliwości ze strony współpracowników oraz przełożonych tak, aby każda z osób zatrudnionych mogła liczyć na szacunek i pomoc ze strony innych,
  • odpowiedniego przekazu informacji – pracownik powinien mieć równy dostęp do wszelkich informacji związanych z działalnością firmy, przyjętych założeń i strategii oraz informacji, na jakim etapie prowadzone są prace,
  • podziału zadań i stanowisk -  pracownicy zajmujący konkretne stanowiska, którzy mają rozdzielone zadania nie powinni ingerować w pracę innych pracowników, a jedynie w razie potrzeby udzielić pomocy,
  • równości wobec wszystkich – pracownicy powinni być traktowani na równi na takich samych zasadach,
  • równości płci – ważnym elementem dobrej atmosfery w pracy jest zatrudnianie zarówno mężczyzn jak i kobiet. Zespół mieszany sprawia, że rzadziej dochodzi do kłótni,
  • szybkiego rozwiązywanie konfliktów.

Badania wskazują, że dobra i zdrowa atmosfera w pracy wpływa na samopoczucie pracowników. Ze względu na sporą ilość czasu spędzanego w pracy konieczne jest unikanie wszelkich konfliktów interpersonalnych oraz zachowań, które wpływałyby na pogorszenie atmosfery w firmie.

Zobacz też: Zgrany zespół to podstawa

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA