| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Manager > Przywództwo w zespole > Jestem dumny, że jestem menadżerem.

Jestem dumny, że jestem menadżerem.

Kilka lat temu osób posiadających odpowiednie kwalifikacje do zarządzania moglibyśmy szukać ze świecą w ręku. Jednak całkowita ewaluacja, nie tylko naszego myślenia, ale także placówek odpowiedzialnych za „wypuszczanie” dobrych liderów w świat biznesu, przyczyniły się do podwyższenia standardów.

Zatrudniając kompetentnego menedżera, poszukiwanie osób, które mogą pochwalić się jedynie wykształceniem z „zarządzania”, może okazać się błędem. Dzisiejszy dobry menedżer to nie tylko osoba doskonale radząca sobie z tym aspektem swojej pracy, ale również specjalista branży, w której pracuje. Jednak wykorzystanie swojej rozległej wiedzy i wysokich umiejętności to nie wszystko. Czym jeszcze musi wyróżniać się dobry menedżer?

Kim jest menedżer? 

Cechy dobrego menedżera można wyliczać w nieskończoność. Obok charyzmy, kreatywności i silnej wewnętrznej motywacji wymienić warto umiejętności analityczne, interpersonalne czy zdolność do pracy w warunkach stresowych. A to tak naprawdę tylko wierzchołek góry lodowej, ponieważ pod powierzchnią kryją się inne wymagania i kompetencje, bez których osoba zajmująca stanowisko menedżera będzie skazana na porażkę. Co więc jest najważniejsze w tej pracy? Przede wszystkim ciągłe samodoskonalenie. Uzmysłowienie sobie potrzeby rozwoju to klucz do sukcesu w zawodzie, od którego tak wiele zależy. Postawa i umiejętności menedżera są często realnymi elementami sukcesu firmy, i decydują nie tylko o zadowoleniu  przełożonych, ale także o satysfakcji podwładnych. Wydajność i efektywność zespołu to czynniki bezpośrednio zależne od pracy menedżera. Konieczność wykorzystywania w swojej pracy zasobów kapitałowych i pracowniczych wymaga nie tylko podejmowania uzasadnionych, i przemyślanych decyzji, ale i przewidywania oraz elastyczności w przystosowywaniu się do zmieniających się warunków rynkowych. Szczególnie w czasach kiedy słowo "kryzys" na stałe już zagościło w słownikach każdego przeciętnego obywatela. Jednak zdefiniowanie wachlarza cech przeciętnego bądź wzorcowego menedżera może okazać się zbyt trudne. Powstają różnorodne definicje nieskazitelnego menedżera, które niosą za sobą szeroki zakres kompetencji i obowiązków idealnego przywódcy. Warto więc przyjrzeć się, z jakim typem lidera możemy się spotkać w miejscu pracy.

Zobacz: Ile zarabia polski menadżer?

Typy menedżerów

Utworzenie jednolitego i spójnego obrazu wzorcowego menedżera jest poniekąd niemożliwe. Typ menedżera, z jakim mamy do czynienia, zależy przede wszystkim od cech charakteru i strategii. Warto jednak zwrócić uwagę na to, kim jest nasz przełożony i jakie podejście do wykonywanej przez siebie pracy reprezentuje. Harold Leavitt, amerykański psycholog zarządzania, wyróżnił trzy typy menedżerów, które stanowią bazę do kolejnych podziałów. I tak, będąc pracownikiem szeregowym, możemy spotkać się z menedżerem pierwszego typu, którego najbardziej widocznymi cechami są charyzma i wizjonerstwo. To jeden z najbardziej błyskotliwych kierowników, z jakim możemy mieć do czynienia. Jego działania charakteryzuje nowatorskie podejście do zagadnienia, odbiegające od ogólnie przyjętych i stosowanych standardów. Poznamy go również po bezkompromisowej postawie, jaką niejednokrotnie przyjmuje.

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Koronawirus a przedsiębiorcy

reklama

Ostatnio na forum

Artykuł Partnerski

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Anna Kubicz

Doradca podatkowy, Partner Kancelarii LTCA odpowiedzialny za Dział Cen Transferowych i Compliance

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »