REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak przebiega wideorekrutacja?

Joanna Niemyjska
Jak przebiega wideorekrutacja?
Jak przebiega wideorekrutacja?

REKLAMA

REKLAMA

Wideorekrutacje stają się coraz popularniejszym sposobem na wyłonienie odpowiedniego kandydata na stanowisko. Powodem takich działań są mniejsze koszty i oszczędność czasu, niż w przypadku tradycyjnej rozmowy rekrutacyjnej. Jak przygotować się do wideokonferencji?

Rekrutacja zazwyczaj oznacza dla pracodawcy dodatkowe i  - co szczególnie ważne - znaczące koszty. Tymczasem przeprowadzanie rozmów kwalifikacyjnych z kandydatami do pracy za pomocą np. Skype’a jest wygodne dla obu stron. Rozwój technologii i powszechny dostęp do Internetu sprawił zaś, że na Zachodzie znacząco wzrosła liczba wideorekrutacji. Powoli ten trend wchodzi także do Polski.

REKLAMA

Warto się przygotować

REKLAMA

Należy pamiętać o tym, że do rozmowy kwalifikacyjnej np. przez Skype należy przygotować się tak samo solidnie, jak do tej tradycyjnej. Warto zapoznać się z informacjami o firmie, w której chcemy pracować. Wskazane jest, aby przeanalizować swoje mocne i słabe strony, pomyśleć o odpowiedziach na nietypowe pytania, którymi może nas zaskoczyć rekruter.

Poza aspektami związanymi z samą rozmową, należy zadbać także o strój. Wskazane jest, aby ubrać się elegancko, zadbać o odpowiednie uczesanie. Oczywiście plusem takiej rozmowy jest fakt, że możemy na nią przyjść, po prostu, w… ulubionych kapciach czy trampkach. Można sobie także pozwolić na jeansy zamiast eleganckich spodni, bo tej części garderoby nasz rekruter raczej nie zobaczy. Mimo swoistego pola do manewru w zakresie ubioru, pewne reguły powinny zostać zachowane, np. elegancki żakiet w stonowanym kolorze i schludna fryzura. W przypadku wideorozmowy te aspekty mogą wydawać się nawet ważniejsze niż przy tradycyjnym spotkaniu.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Zapisz się na nasz newsletter

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mimika twarzy

Warto poświecić jej chwilę, przygotowując się do niestandardowej rozmowy o pracę. Można poćwiczyć nawet przed domowym lustrem. Najważniejszy jest bowiem cel – przekonanie naszego rozmówcy do zatrudnienia właśnie nas. Jak to zrobić? Przede wszystkim dbając o to, co pokazuje nasza twarz. Najważniejszy jest wzrok. Oczywistym jest fakt, że należy patrzeć prosto w oczy naszemu rozmówcy, ale bez przesady. Można czasem spojrzeć w innym kierunku, co jest naturalnym zachowaniem dla naszych oczu.

Wskazane jest, aby nie wykonywać gwałtownych ruchów przed kamerą, nie kręcić się na krześle obrotowym, nie kiwać, siedzieć prosto, ale nie sztywno, po prostu trzeba zachowywać się naturalnie. To, co zobaczy na swoim monitorze rekruter, może bowiem mieć równie duże znaczenie jak to, co usłyszy.

Co widzi rekruter?

Oprócz kandydata, z którym aktualnie przeprowadza rozmowę, przyszły pracodawca może zobaczyć znacznie więcej. Z tego też powodu warto zadbać o nasze otoczenie. Najlepiej wybrać naturalne tło dla kamery, gdzie nie będzie dodatkowych bodźców rozpraszających. Jeśli nie mamy takiej możliwości, warto zadbać o porządek wokół siebie i usunąć z otoczenia niepotrzebne przedmioty. Poza tym duże znaczenie ma też światło – należy pamiętać o dobre oświetleniu, mając jednocześnie na uwadze fakt, aby światło przypadkiem nie oślepiało naszego rozmówcy, zasłaniając mu widok osoby, z którą prowadzi konwersację.

(Nie)zawodna technika

REKLAMA

Niestety często technika potrafi nas zawieść w najmniej oczekiwanym momencie. W związku z tym, jeszcze przed umówioną godziną wideorozmowy warto sprawdzić jakość naszego połączenia z Internetem, dokonać testu sprzętu, którego będziemy używać. Ponadto oczywistym jest fakt, że powinniśmy wcześniej przeprowadzić kilka rozmów online i nauczyć się obsługi sprzętu. Być może rekruter będzie chciał zobaczyć dokument, który posiadamy na swoim komputerze, powinniśmy więc umieć zmienić wskazania kamery tak, by pokazywała np. nasz pulpit. Tego rodzaju sytuacje mogą zdarzyć się rzadko, ale warto być na nie przygotowanemu.

O czym jeszcze należy pamiętać? Przede wszystkim o tym, aby nie bać się wideorekrutacji. Choć jeszcze niewielu pracowników w Polsce miało z nią do czynienia, w rzeczywistości ma ona niemal same plusy. Zaoszczędza czas obu stronom, a dodatkowo, kandydat, który rozmawia z pracodawcą w swoim domu, na „znanym gruncie” ma prawo czuć się pewniej. Taka sytuacja znacząco redukuje stres, co podnosi nasze szanse w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej.

Czy portale społecznościowe mają wpływ na proces rekrutacji?

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

Rekompensata dla rolnika za brak zapłaty za sprzedane produkty rolne. Wnioski tylko do 31 marca 2025 r.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przypomina, że od 1 lutego do 31 marca 2025 r. producent rolny lub grupa może złożyć do oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wniosek o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu prowadzącego skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych, który stał się niewypłacalny w 2023 lub 2024 r. - w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa (FOR).

Zintegrowane raportowanie ESG zaczyna już być standardem. Czy w Polsce też?

96% czołowych firm na świecie raportuje zrównoważony rozwój, a 82% włącza dane ESG do raportów rocznych. W Polsce 89% dużych firm publikuje takie raporty, ale tylko 22% działa zgodnie ze standardami ESRS, co stanowi wyzwanie dla konkurencyjności na rynku UE.

Czy polskie firmy są gotowe na ESG?

Współczesny świat biznesu zakręcił się wokół kwestii związanych z ESG. Ta koncepcja, będąca wskaźnikiem zrównoważonego rozwoju, wpływa nie tylko na wielkie korporacje, ale coraz częściej obejmuje także małe i średnie przedsiębiorstwa. W dobie rosnących wymagań związanych ze zrównoważonością społeczną i środowiskową, ESG jest nie tylko wyzwaniem, ale również szansą na budowanie przewagi konkurencyjnej.

REKLAMA

ESG u dostawców czyli jak krok po kroku wdrożyć raportowanie ESG [Mini poradnik]

Wdrażanie raportowania ESG (środowiskowego, społecznego i zarządczego) to niełatwe zadanie, zwłaszcza dla dostawców, w tym działających dla większych firm. Choć na pierwszy rzut oka może się wydawać, że wystarczy powołać koordynatora i zebrać dane, to tak naprawdę proces ten wymaga zaangażowania całej organizacji. Jakie są pierwsze kroki do skutecznego raportowania ESG? Na co zwrócić szczególną uwagę?

ESG to zielona miara ryzyka, która potrzebuje strategii zmian [Rekomendacje]

Żeby utrzymać się na rynku, sprostać konkurencji, a nawet ją wyprzedzić, warto stosować się do zasad, które już obowiązują dużych graczy. Najprostszym i najbardziej efektywnym sposobem będzie przygotowanie się, a więc stworzenie mapy działania – czyli strategii ESG – i wdrożenie jej w swojej firmie. Artykuł zawiera rekomendacje dla firm, które dopiero rozpoczynają podróż z ESG.

Ratingi ESG: katalizator zmian czy iluzja postępu?

Współczesny świat biznesu coraz silniej akcentuje znaczenie ESG jako wyznacznika zrównoważonego rozwoju. W tym kontekście ratingi ESG odgrywają kluczową rolę w ocenie działań firm na polu odpowiedzialności środowiskowe, społecznej i zarządzania. Ale czy są one rzeczywistym impulsem do zmian, czy raczej efektowną fasadą bez głębszego wpływu na biznesową rzeczywistość? Przyjrzyjmy się temu bliżej.

Zrównoważony biznes czyli jak strategie ESG zmienią reguły gry?

ESG to dziś megatrend, który dotyczy coraz więcej firm i organizacji. Zaciera powoli granicę między sukcesem a odpowiedzialnością biznesu. Mimo, iż wymaga od przedsiębiorców wiele wysiłku, ESG dostarcza m.in. nieocenione narzędzie, które może nie tylko przekształcić biznes, ale również pomóc budować lepszą przyszłość. To strategia ESG zmienia sposób działania firm na zrównoważony i odpowiedzialny.

REKLAMA

Podatek od nieruchomości może być niższy. Samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki

Podatek od nieruchomości może być niższy. To samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki, korzystając z widełek ustawowych. Przedsiębiorcy apelują do samorządów o obniżenie podatku. Niektóre firmy płacą go nawet setki tysięcy w skali roku.

Jakie recenzje online liczą się bardziej niż te pozytywne?

Podejmując decyzje zakupowe online, klienci kierują się kilkoma ważnymi kryteriami, z których opinie odgrywają kluczową rolę. Oczekują przy tym, że recenzje będą nie tylko pozytywne, ale również aktualne. Potwierdzają to wyniki najnowszego badania TRUSTMATE.io, z którego wynika, że aż 73% Polaków zwraca uwagę na aktualność opinii. Zaledwie 1,18% respondentów nie uważa tego za istotne.

REKLAMA