REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

5 pytań, które powinien zadać sobie każdy młody szef

Subskrybuj nas na Youtube
5 pytań, które powinien zadać sobie każdy młody szef
5 pytań, które powinien zadać sobie każdy młody szef
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Dobry szef to osoba z zawodowym i życiowym doświadczeniem, mentor, który potrafi inspirować do działania, a pojawiające się problemy są od tego, aby wspólnie je rozwiązać. W zarządzaniu zespołem ważny jest autorytet. A ten buduje się nie poprzez stanowisko, ale markę osobistą. Ci, którzy zostają szefami, o tą ostatnią powinni dbać szczególnie.

W kryzysie najlepiej widać prawdziwe znaczenie przywództwa. To wówczas wielu rozgląda się za liderami, których autorytet wynika nie tyle ze stanowiska, ile z osobowości i charyzmy. Tak jest właśnie dzisiaj, kiedy zmagamy się ze skutkami pandemii i nie wiemy co będzie jutro. W sprawnym zarządzaniu zespołami pomaga marka osobista menedżera, słowem - reputacja.

REKLAMA

REKLAMA

- Przez lata w firmach sprawdzał się scenariusz, zgodnie z którym autorytet nowo mianowanych menedżerów, niejednokrotnie wyłanianych w ramach wewnętrznej rekrutacji, rodził się wraz z powołaniem na nowe stanowisko. Czasy, kiedy słowo prezes, dyrektor, kierownik  przed nazwiskiem powodowało magię”, a co dobrze obrazuje słynna scena z filmu Stanisława Barei „Miś”, już się skończyły. Dziś dominuje złożoność oraz nieprzewidywalność. Żeby być szefem w czasach VUCA i pandemicznej rzeczywistości trzeba mieć dobre relacje ze swoimi zespołem i być kimś ważnym dla jego członków. Bez tego trudno zbudować autorytet, a ten jest potrzebny, by zrealizowac cele organizacji, a przy okazji i swoje osobiste, a to się da połączyć - mówi Aleksandra Ślifirska, personal branding consultant, szefowa firmy konsultingowej KOBOLD.

Polecamy: Nowe technologie w pracy księgowych

Marka osobista

Przed szczególnym wyzwaniem stoją ci pracownicy, którzy ze stanowiska specjalistycznego awansują na stanowisko zarządzające. W budowaniu zaangażowanych zespołów pomaga marka osobista szefa.
- Marka osobista jeszcze do niedawna kojarzyła się raczej z top managementem. Dzisiaj jest to narzędzie dla każdego, kto chce świadomie budować profesjonalną ścieżkę kariery. I na kolejnych poziomach stanowisk kierowniczych, i na stanowiskach eksperckich wewnątrz organizacji - mówi Aleksandra Ślifirska, która zachęca firmy do tego, aby wspierały one swoich pracowników w budowaniu marki osobistej. To korzyści dla organizacji. - Dobra strategia personal branding to skuteczne zarządzanie sobą i umiejętność konstruowania przekazu do kluczowych pracowników, co przekłada się na lepsze zarządzanie zespołem i temat, który dziś staje się sprawą nr 1 - jak w czasach nieprzewidywalności i obaw - angażować zespoły na 100% - podkreśla szefowa firmy konsultingowej KOBOLD.

REKLAMA

Mapa relacji

Marka osobista to przede wszystkim świadomość kim jestem i z czym chcę być kojarzonym.
- Na niedawnym  szkoleniu w jednej z wiodących firm technologicznych dla kilkudziesięciu menedżerów z całej Polski poprosiłam uczestników o wykonanie prostego ćwiczenia: wypisz z lewej strony dziedziny i nazwisko osoby, którą niemal od razu z nią kojarzysz, natomiast po prawej swoje imię i nazwisko, a także dziedzinę, obszar ekspertyzy, z jakimi ty jesteś kojarzony. W zależności od tego, jak chcę być odbierany, co jest moim celem,  muszę koncentrować się na tych celach, budując relacje z ludźmi.. Zapytaj o to swoich współpracowników i sprawdź, czy jest to tożsame z twoimi pragnieniami, wyobrażeniami, a także założenia co do rozwoju twojej kariery. Warto poznać odpowiedzi na te pytania, bo one pozwalają poczuć, czym jest marka osobista. A w tej wcale nie chodzi o to, aby mieć dużą ekspozycję, ale przede wszystkim o to, aby być dobrym w tym co się robi i efektywnie komunikować się z grupą interesariuszy. Dlatego  ważne przy tworzeniu strategii personal brandingowej jest precyzyjne zbudowanie mapy relacji - mówi Aleksandra Ślifirska.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jakie jest 5 pytań, które powinien zadać sobie każdy młody szef (i nie tylko)?

1. Dobry szef to taki, który potrafi przekładać kulturę organizacyjną na pracę swojego zespołu – jak?

2. Dobry szef to taki, który potrafi dbać o ludzi – jak o nich dbać?

3. Dobry szef to taki, który potrafi osiągać super wyniki i powodować że ludzie mają z tego frajdę

4. Dobry szef to taki, który potrafi zadbać o to, by ludzie w organizacji i poza nią wiedzieli, że on jest dobrym szefem – jak o to dbać?

5. Dobry szef to taki, któremu inni składają propozycję pracy, ale on nadal prowadzi swój zespół, bo marka jaką może budować w obecnej organizacji jest dla niego najważniejsza.

Aleksandra Ślifirska, personal branding konsultant liderów biznesu, szefowa firmy konsultingowej KOBOLD., ekspertka ICAN Institute, twórcy polskiej edycji „Harvard Business Review” (2003-2020).

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA  

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA