REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Dlaczego ważne jest świętowanie sukcesów

W biznesie zakłada się, że nie trzeba świętować dobrych wiadomości. Natomiast wiele hałasu robi się wokół wiadomości negatywnych.
W biznesie zakłada się, że nie trzeba świętować dobrych wiadomości. Natomiast wiele hałasu robi się wokół wiadomości negatywnych.

REKLAMA

REKLAMA

Dobre wiadomości należy podawać dalej. Dzięki nim ludzie widzą, że warto się starać, że ktoś to widzi i docenia. W ten sposób buduje się zaangażowanie i pasję.

Czy myślałeś kiedyś dlaczego w wiadomościach jest tak mało dobrych wiadomości?

REKLAMA

Norman Vincent Peale, autor m.in. „The Power of Ethical Management”, uważał, że to bardzo dobrze. Gdyby dobre wiadomości pojawiały się masowo, to znaczyło by, że powstaje ich niewiele. Jedynym powodem, dla którego zła wiadomość pojawia się w mediach, jest to, że dzieje się tego tak niewiele. Oglądając wiadomości, słyszymy w większości tragiczne historie. Ale gdy zdamy sobie sprawę, że miliony osób tego wieczoru bezpiecznie powróciło do domów, zajęło się rodzinami i zrobiło coś dobrego. Ale po prostu niewiele się o nich mówi. Bo to takie popularne.

Podobnie rzecz się ma w organizacjach. W biznesie zakłada się, że nie trzeba świętować dobrych wiadomości. Natomiast wiele hałasu robi się wokół wiadomości negatywnych.

Porównaj: Szef, który chce wszystko kontrolować

Jedną z najlepszych na świecie rzeczy jest system wolnych przedsiębiorstw. W tym czy jakimkolwiek innym kraju nie ma bardziej krzepiącego widoku niż ludzie korzystający z możliwości stworzenia firmy, która nie tylko służy klientom, ale również daje członkom organizacji sposobności do zwyciężania i szybowania na podobieństwo orłów. I choć jest kilka naprawdę znakomitych przykładów, nie dowiemy się o nich ani z gazet, ani z telewizyjnych wiadomości. Doniesienia na temat świata biznesu są w większości negatywne. W konsekwencji, opinia publiczna ma wrażenie, że wszystkie przedsiębiorstwa są złe, a kierują nimi samolubni, egoistyczni przywódcy, którzy przejmują się tylko własnym losem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy serwis: Szkolenia

Dlatego dobrze jest świętować wszystkie dobre zdarzenia w organizacji. Niech inni się o nich dowiedzą. Niech nie będą przytłoczeni negatywami. Niech pozytywne historie o klientach i pracownikach, o sukcesach, będą wzorami do naśladowania i inspiracjami. Naprawdę warto szukać dobrych historii nie tylko we własnej organizacji, ale również w innych organizacjach oraz w całej społeczności, a następnie publikować je, aby inni mogli je poznawać, naśladować, a niekiedy nawet ulepszać. Bo dobra wiadomość, dobra historia, skopiowana tysiąc razy staje się tysiąc razy lepszą wiadomością – ponieważ pomaga tysiącu osobom odnaleźć w swojej pracy coś wartościowego, coś wspaniałego. Cząstkę pasji, cząstkę zadowolenia z siebie.

Artykuł jest fragmentem książki Jak zwyciężać w pracy. Przywództwo wyższego stopnia w praktyce. Ken Blanchard, Garry Ridge. Wydawnictwo PWN.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA