Dlaczego ważne jest świętowanie sukcesów
REKLAMA
REKLAMA
Czy myślałeś kiedyś dlaczego w wiadomościach jest tak mało dobrych wiadomości?
REKLAMA
Norman Vincent Peale, autor m.in. „The Power of Ethical Management”, uważał, że to bardzo dobrze. Gdyby dobre wiadomości pojawiały się masowo, to znaczyło by, że powstaje ich niewiele. Jedynym powodem, dla którego zła wiadomość pojawia się w mediach, jest to, że dzieje się tego tak niewiele. Oglądając wiadomości, słyszymy w większości tragiczne historie. Ale gdy zdamy sobie sprawę, że miliony osób tego wieczoru bezpiecznie powróciło do domów, zajęło się rodzinami i zrobiło coś dobrego. Ale po prostu niewiele się o nich mówi. Bo to takie popularne.
Podobnie rzecz się ma w organizacjach. W biznesie zakłada się, że nie trzeba świętować dobrych wiadomości. Natomiast wiele hałasu robi się wokół wiadomości negatywnych.
Porównaj: Szef, który chce wszystko kontrolować
Jedną z najlepszych na świecie rzeczy jest system wolnych przedsiębiorstw. W tym czy jakimkolwiek innym kraju nie ma bardziej krzepiącego widoku niż ludzie korzystający z możliwości stworzenia firmy, która nie tylko służy klientom, ale również daje członkom organizacji sposobności do zwyciężania i szybowania na podobieństwo orłów. I choć jest kilka naprawdę znakomitych przykładów, nie dowiemy się o nich ani z gazet, ani z telewizyjnych wiadomości. Doniesienia na temat świata biznesu są w większości negatywne. W konsekwencji, opinia publiczna ma wrażenie, że wszystkie przedsiębiorstwa są złe, a kierują nimi samolubni, egoistyczni przywódcy, którzy przejmują się tylko własnym losem.
Polecamy serwis: Szkolenia
Dlatego dobrze jest świętować wszystkie dobre zdarzenia w organizacji. Niech inni się o nich dowiedzą. Niech nie będą przytłoczeni negatywami. Niech pozytywne historie o klientach i pracownikach, o sukcesach, będą wzorami do naśladowania i inspiracjami. Naprawdę warto szukać dobrych historii nie tylko we własnej organizacji, ale również w innych organizacjach oraz w całej społeczności, a następnie publikować je, aby inni mogli je poznawać, naśladować, a niekiedy nawet ulepszać. Bo dobra wiadomość, dobra historia, skopiowana tysiąc razy staje się tysiąc razy lepszą wiadomością – ponieważ pomaga tysiącu osobom odnaleźć w swojej pracy coś wartościowego, coś wspaniałego. Cząstkę pasji, cząstkę zadowolenia z siebie.
Artykuł jest fragmentem książki Jak zwyciężać w pracy. Przywództwo wyższego stopnia w praktyce. Ken Blanchard, Garry Ridge. Wydawnictwo PWN.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.