REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
biuro rachunkowe, praca, pracownik,
Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Biura rachunkowe mogą podjąć stosunkowo proste czynności, który poprawią ich rentowność bez ponoszenia znacznych wydatków.

REKLAMA

REKLAMA

1) Weryfikacja czasu poświęcanego poszczególnym klientom

Niewątpliwie obsługa opłacalnych klientów bezpośrednio przekłada się na rentowność biura rachunkowego, które powinno dać o odpowiednią wycenę usług księgowych. W tym celu należy sprawdzić czas pracy, jaki przypada na danych klientów i porównać go wynagrodzenia, jakie oni uiszczają. Przy tym do tego czasu należy doliczyć wszelkie działania, nie tylko ich księgowanie, lecz także czas poświęcany na przygotowywanie wiadomości e-mail do nich, rozmowy telefoniczne, jakieś spotkania, czy też konieczność wyjaśniania klientowi kwestii czemu wyszedł mu określony podatek itp. Należy liczyć każde nawet najkrótsze działania. Warto wyciągnąć średnie dane z kilku miesięcy.

Potem trzeba podzielić kwotę wynagrodzenia przez czas poświęcany na poszczególnych klientów, gdy w określonych przypadkach będzie przekraczał istotnie średnią, to należy po prostu podnieść cenę danemu klientowi.

2) Weryfikacja efektów pracy pracowników

Nie ulega wątpliwości, że dobrzy pracownicy księgowości powinni być należycie opłacani. Jednak w biurze zdarzają się również takie osoby, które pracują za wolno i nie generują odpowiedniego dochodu dla biura rachunkowego, czasami nawet właściciel musi dopłacać. Właściciel biura powinien policzyć jaki przychód generują poszczególni pracownicy, a następnie zwrócić uwagę na te osoby, które są znacznie poniżej średniej. Najpierw należy zastanowić się, czy przypadkiem nie obsługują klientów, którzy absorbują za dużo czasu w stosunku do tego ile płacą za usługi księgowe. Gdy jednak tak nie będzie, to właściciel biura musi powierzyć im większą liczbę firm do obsługi. Jednak, potem powinien weryfikować czy utrzymują odpowiednią jakość. Musi także liczyć się z tym, że taka osoba odejdzie z pracy, ale czasami jest to konieczne.

REKLAMA

3) Zmiana terminu dostarczania dokumentów przez klientów

Właściciel biura może rozważyć także, aby uzgodnić wcześniejszy termin dostarczania dokumentów przez klientów i np. wymagać, aby były dostarczane do 5 dni następnego miesiąca, a nie np. do 7 dnia. Takie działanie prowadzi do tego, że zespół biura ma więcej czasu na księgowanie i jest w stanie obsłużyć więcej firm, przy założeniu, że poda podatki w terminie. Obsługa większej liczby firm prowadzi do wzrostu przychodu, a przy tej samych wydatkach, także do większego zysku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

4) Zapłata za dodatkowe usługi nieprzewidziane w umowie

Kolejnym działaniem pozytywnie wpływającym na wynik finansowy biura jest pobieranie płatności za dodatkowe usługi, których nie przewiduje umowa o księgowość. Niewątpliwie takie usługi zajmują czas pracownikom i powodują, że w tym czasie nie mogą obsługiwać innego klienta. Nawet jeśli coś zajmuje przysłowiowe 15 minut warto za to policzyć, zwłaszcza, gdy wynagrodzenie klienta nie jest – eufemistycznie rzecz ujmując - za wysokie.

Powyższe, stosunkowo proste działania mogą zwiększyć rentowność biura rachunkowego, a to jest korzystne nie tylko dla samego właściciela, lecz także dla przedsiębiorców, ponieważ biuro ma środki na innowacje, szkolenia, jego właściciele mogą skupiać się mocniej na jakości usług, zamiast walczyć cały czas o przetrwanie, mogą zatrudniać więcej osób z odpowiednią wiedzą i doświadczeniem. Zadowolony właściciel to także lepiej traktowany pracownik. Poza tym im bardziej biuro jest rentowne tym także stabilniejsze, gdyż nagły wzrost kosztów nie musi powodować od razu utraty płynności finansowej, problemów z pensjami dla kadr itp.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA

Debata: Motywacja i pozytywne myślenie

Po co nam kolejna debata na temat motywacji i pozytywnego myślenia? Żeby teorię zastąpić wreszcie procedurą! Debatę poprowadzi Paweł Dudziak.

Firmy płacą ukryty abonament za cyberataki. Raport: większość ofiar wciąż wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń

Nowe badanie Enterprise Strategy Group ujawnia niepokojącą rozbieżność: choć 62 proc. firm padło w ostatnim roku ofiarą cyberataków, aż 93 proc. z nich nadal wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń. Eksperci ostrzegają – brak proaktywnego podejścia do bezpieczeństwa może kosztować organizacje miliony i zrujnować ich reputację.

Powrót do przyszłości: wskazówki dla nowego pokolenia programistów

Dla programistów u progu swojej kariery zawodowej istnieją obecnie dwie całkowicie odmienne drogi wejścia do branży.

ZUS udostępnił nowy formularz wniosku o wakacje składkowe

Zmiana upraszcza zasady wykazywania otrzymanej pomocy de minims. Płatnicy nie muszą już podawać danych organów udzielających pomocy wraz z kwotą i datą jej udzielenia.

REKLAMA

Test zaspokojenia – nowy mechanizm ochrony wierzycieli

Test zaspokojenia wierzycieli jest nową instytucją w Prawie restrukturyzacyjnym. Jej podstawowym celem pozostaje udzielenie odpowiedzi na pytanie, czy postępowanie restrukturyzacyjne rzeczywiście pozostaje najlepszą metodą wyjścia z zadłużenia przez przedsiębiorcę.

Odsetki w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Odsetki stanowią jeden z podstawowych mechanizmów motywowania dłużnika do regulowania należności na rzecz wierzyciela. Założenie jest tu bardzo proste: im dłuższe opóźnienie, tym większe odsetki trzeba zapłacić. Otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego właściwie niewiele tutaj zmienia, aczkolwiek w inny sposób się ich dochodzi, a niekiedy również kalkuluje.

REKLAMA