Kategorie

Biuro

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ile kosztuje wykończenie powierzchni biurowej. Boom budowlany sprawił, że ceny niektórych surowców biją w ostatnich miesiącach kolejne rekordy. Wełna mineralna, płyty OSB czy ściany G-K – w hurtowniach momentami brakowało niektórych materiałów. Czy w tej sytuacji możemy spodziewać się obniżek kosztów wykończenia powierzchni biurowych? Na podstawie danych zgromadzonych na przestrzeni lat przez firmę zajmującą się fit-outem (tj. rearanżacją wnętrz) sprawdzamy prognozy na najbliższe miesiące.
Miasto 15-minutowe oraz model piasty i szprych. Raport „15‑minutowa droga do pracy” opublikowany przez IWG przedstawia inteligentne przejście do bardziej zdecentralizowanej struktury biurowej. Dzięki temu już wkrótce długie dojazdy do pracy staną się przeszłością.
Rynek nieruchomości biurowych. Sytuacja związana z pandemią istotnie wpłynęła na rynek biurowy. Inwestorzy w sektorze biurowym jeszcze mocniej stawiają obecnie, zarówno na rozwiązania energooszczędne, jak również ekologię i udogodnienia z zakresu wellbeingu.
Pracownicy oczekują przynajmniej częściowego utrzymania pracy zdalnej, z kolei Zarządy skłaniają się ku powrotowi do biur powołując się m.in. na spadek efektywności i innowacyjności. Jak będą wyglądały powroty do biur?
Powierzchnia biurowa. Z powodu pandemii pracodawcy będą musieli zaoferować pracownikom rozwiązania zachęcające ich do przychodzenia do biur - uważają eksperci CBRE. Ich zdaniem biuro powinno m.in. oferować komfortową przestrzeń do pracy, zapewniać miejsce do relaksu i obniżać poziom stresu.
W czasie pandemii Covid-19 w domach zaczęło pracować 36,5 proc. pracowników. Co zrobić, by powrót do firmowych biurek odbył się sprawnie i nie spowodował niepotrzebnych napięć na linii pracodawca – pracownik?
Hub & spoke nie tylko wpływa na obniżenie kosztów operacyjnych firm, ale także silnie stymuluje rozwój miast regionalnych, napędzając lokalną gospodarkę oraz rynek pracy. Ile firm funkcjonuje już w modelu hub & spoke?
Rynek nieruchomości biurowych. Z powodu pandemii Covid-19 spadło zapotrzebowanie na biura w Europie i inwestycje w nowe nieruchomości. W Londynie ten trend zaczyna się odwracać. We Francji wzrasta zapotrzebowanie na zielone dachy i tarasy. W Szwecji myśli się o "biurach przyszłości". Nadal puste pozostają biura we Włoszech, Hiszpanii i Portugalii.
Rynek nieruchomości biurowych w Polsce znajdował się w fazie hossy do czasu wybuchu pandemii. Rok 2020 przyniósł wiele zmian i spowolnienie aktywności zarówno deweloperów, jak i najemców. Warto zatem przyjrzeć się, jak wygląda ten rynek teraz, po ponad roku funkcjonowania w nowych warunkach. Firma doradcza Cresa przeprowadziła analizę aktualnego poziomu wynajęcia biurowców oraz realizowanych inwestycji biurowych w Polsce.
Czy home office zostanie z nami na dłużej? Badania KPMG sugerują, że największe firmy spodziewają się, że większość pracowników wróci do pracy stacjonarnej, gdy tylko rządy zduszą pandemię koronawirusa. Prognozy mówiące o tym jakoby praca biurowa miała odejść wraz z dawną normalnością, okazały się zbyt pochopne.
Home office nie sprzyja producentom papieru, artykułów biurowych i firmom zajmującym się administracyjną obsługą biur. Zadłużenie podmiotów z tej branży od początku marca ubiegłego roku wzrosło o ponad 1/5 i dziś wynosi 23,6 mln zł .
Rynek biurowy - próg opłacalności poszukiwany. Jak rynek biurowy radzi sobie podczas pandemii COVID-19?
Biuro jako miejsce spotkań towarzyskich i pracy zespołowej przenosi się do przestrzeni wirtualnych. Firmy dostosowują swoją kulturę organizacyjną do nowej rzeczywistości. Czym są rozwiązania typu flex? Gdzie można je zastosować?
Rynek powierzchni biurowych. Pomimo swojego niepowtarzalnego charakteru 2020 rok przyniósł Warszawie dwukrotnie więcej nowych biur niż rok poprzedni. Dzięki dużej aktywności deweloperów w największych miastach w Polsce jest już łącznie ponad 12 mln mkw. powierzchni biurowych. W roku 2021 liderzy rynku deweloperskiego zapowiadają ukończenie kolejnych, dużych inwestycji. Plany firm, realizujących projekty biurowe w całym kraju dotyczą oddania nawet 800 tys. mkw. nowych powierzchni.
Biura do wynajęcia. Łączne zasoby nowoczesnej powierzchni biurowej na ośmiu rynkach regionalnych wyniosły około 5,79 mln m kw. Najwięcej powierzchni jest w Krakowie (ponad 1,5 mln m kw.), w Wrocławiu (ponad 1,2 mln m kw.) oraz Trójmieście (ponad 888 tys. m kw.).
Już od początku pandemii jednym z najczęściej dyskutowanych tematów jest przyszłość rynku biurowego. Jakich zmian możemy spodziewać się w zakresie nieruchomości biurowych po ustaniu pandemii?
Dla wielu osób pierwszą rzeczą na liście życzeń, która powstała podczas pandemii, jest domowe biuro. Konieczność home office wymusiła na nas stworzenie przestrzeni do pracy dopasowanej do naszych potrzeb. Dziś biuro domowe staje się kluczowym punktem pośród czterech kątów. Nie chodzi tylko o wystrój czy stworzenie atrakcyjnej i ciepłej przestrzeni – liczy się optymalizacja naszej wydajności.
Czy biuro jest konieczne do funkcjonowania naszej firmy? Jeżeli tak to, jakiej powierzchni będziemy potrzebować? Jaką wartość dla biznesu niesie za sobą przestrzeń fizyczna oraz jakie proporcje pracy z domu i biura zachować?
Praca zdalna spowodowała, że rośnie liczba pustostanów na rynku, bo niepewność związana z COVID-19 i przeniesienie się części pracowników na pracę zdalną spowodowały wstrzymanie decyzji firm o zmianie siedziby lub dalszej ekspansji.
Czy Polacy po pandemii wrócą do mniejszych biur? Doświadczenia pandemii będą miały długotrwały wpływ na sposób, w jaki pracujemy oraz na to, jak funkcjonują miejsca pracy. Pracownicy zamiast codziennie przychodzić do biura, będą woleli pojawiać się tam raz na jakiś czas.
Z powodu pandemii wzrasta znaczenie elastycznego modelu pracy, a przez to powierzchni biurowych dostosowanych do funkcjonowania firm w nowych warunkach. Transformacja oczekiwań pracowników, co do sposobu wykonywania pracy, wpływa na zmianę ich funkcji.
Wynajęcie biurka na godziny to propozycja dla osób, które np. prowadzą firmę w domu i chciałyby umówić spotkanie z klientem w prestiżowym miejscu.
Całoroczne prognozy gospodarcze dla Polski na rok 2020 wskazują spadek PKB o 3-3,5% w odniesieniu do roku poprzedniego. Niemniej jednak w roku 2021 gospodarka powinna powrócić na ścieżkę wzrostu i powiększyć się o około 4% w odniesieniu do roku 2020.
Coraz bardziej popularny elastyczny model pracy sprawił, że biura pozostaną niezbędnym elementem dla funkcjonowania firm. Transformacja oczekiwań pracowników, co do sposobu wykonywania pracy, wpłynie jedynie na zmianę ich funkcji .
Nowe pokolenie, które wchodzi na rynek pracy, ukształtowane jest pod wpływem innych uwarunkowań środowiskowych, charakteryzuje się odmiennymi oczekiwaniami. Czy obecnie funkcjonujące powierzchnie biurowe zapewnią pokoleniu Z komfort pracy? Jak zaprojektować ponadczasowe biuro, odpowiadające na potrzeby obecnych i przyszłych pracowników?
Prezentujemy raport „Kierunki rozwoju rynku nieruchomości komercyjnych w Polsce", który przedstawia zmiany i trendy w sektorach powierzchni biurowych, handlowych oraz magazynowych uwzględniając przy tym wymiar społeczny, środowiskowy, technologiczny i ekonomiczny.
Światowy raport Leesman jako jedną z głównych przyczyn dyskomfortu w pracy wskazuje hałas. W nowych biurach tylko 33% pracowników jest zadowolonych z poziomu dźwięków otoczenia, podczas gdy dla 74 % ten aspekt ma kluczowe znaczenie. Pomóc może akustyczna adaptacja przestrzeni.
Rok 2020 będzie rekordowy pod względem planowanej powierzchni biurowej w stolicy; w ciągu dekady łączne zasoby biurowe Warszawy osiągnęły poziom 5,5 mln mkw. powierzchni do wynajęcia - informuje Deloitte powołując się na badanie „Warsaw Crane Survey – lato 2020”.
Warszawa przeżywa budowlany boom. Widać to wyraźnie w centrum miasta i na Woli. Jednak z roku na rok liczba wydawanych w mieście pozwoleń na budowę dla projektów biurowych maleje. Oznacza to zwiększenie skali projektów, realizowanych w Warszawie.
Rozproszone środowisko pracy z systemem biur satelickich, które przynosi COVID, tworzy znakomitą perspektywę dla korporacyjnego wynajmu mieszkań i apartamentów.
Coraz więcej osób może i chce pracować zdalnie, ale niewielu ma w domu odpowiednie warunki. W tej sytuacji nieco inaczej niż dotychczas trzeba spojrzeć na mikroapartamenty – lokale, które z powodzeniem można użytkować jako mieszkania z funkcją biura. Dzięki kilku cechom mogą być odpowiedzią na coraz bardziej odczuwalną potrzebę pracy w trybie mieszanym.
W trakcie trwania pandemii COVID-19 65% polskich firm przeszła na pracę zdalną . Obecnie dziewięć na dziesięć z nich przygotowuje się na choćby częściowy powrót do biura jesienią . Aby zapewnić bezpieczne wznowienie normalnego trybu działania pracodawcy musieli znacznie przearanżować przestrzeń biurową i wdrożyć stosowne środki ochrony. Wciąż jednak ponad 40% Polaków obawia się powrotu do biura. Jak zminimalizować te obawy i czuć się bezpiecznie w miejscu pracy?
Pierwsze półrocze tego roku zapisało się absolutnie rekordowym wynikiem w historii polskiego rynku inwestycyjnego w segmencie magazynowym. Dla sektora biurowego było to natomiast drugie najlepsze co do wartości transakcji sześć miesięcy w historii. Pomimo zawirowań spowodowanych przez COVID-19, całkowita wartość wolumenu transakcyjnego w sektorze nieruchomości komercyjnych w Polsce w pierwszej połowie bieżącego roku była nawet wyższa od świetnego rezultatu uzyskanego w tym samym czasie w 2019 roku.
Jak będzie wyglądać powrót do pracy w biurach? To jedno z najważniejszych pytań nad którym od kilku tygodni głowią się tysiące specjalistów i firm. Ale czy pracownicy w ogóle będą chcieli zrezygnować z home office, by wrócić do miejsca pracy w biurowcu? 70% z nich twierdzi, że chce powrotu do biura – wynika z analizy jaką przeprowadził Gensler Research Institute.
Po tym, jak firmy sprawnie przestawiły tryb pracy na zdalny, dziś możemy obserwować kolejne fale powrotów do biur. Po okresie stagnacji, widoczne jest też większe zainteresowanie powierzchniami biurowymi. Najemcy wykazują chęć renegocjacji warunków najmu, jak również rearanżacji zajmowanych powierzchni. Należy przy tym zauważyć, że jeszcze bardziej wzrosła rola lokalizacji przy wyborze nieruchomości.
Co powinni wiedzieć pracodawcy, by stworzyć dla pracowników zdrowe oświetlenie w biurze? Światło docierające do pracowników powinno nie tylko być przyjazne dla ich oczu ale także ma pozytywnie wpływać na ich koncentrację.
Wartość inwestycji w nieruchomości komercyjne w Polsce w 2018 roku przekroczyła 6 mld euro. To rekord w historii rynku.
Głównym czynnikiem, jaki może wyróżnić kompleks biurowy jest lokalizacja. Najciekawsze kompleksy biurowe są świetnie dopasowanie do istniejącej infrastruktury miejskiej i otwarte na użytkowników z zewnątrz.
Pracownicy wodociągów zużywają przy pracy „w terenie” własne materiały eksploatacyjne i narzędzia (papier do drukarek, toner, tusz do pieczątek, drukarka, skaner, długopisy). Czy ekwiwalent wypłacany pracownikowi z tego tytułu może być zwolniony z opodatkowania?
Właśnie powstał raport specjalny „UJARZMIJ OPEN SPACE 2015”. Każdy może pobrać go bezpłatnie i dzięki niemu stworzyć wysoko produktywny zespół pracowników na open space lub samemu nauczyć się pracować w tego typu przestrzeniach tak, aby nie tracić czasu. Patronat medialny nad raportem objął portal Infor.pl
W Warszawie powstaje coraz więcej nowoczesnych biurowców. Deweloperzy budujący niewyróżniające się biurowce oraz właściciele starszych, mniej atrakcyjnych nieruchomości będą mieli problem ze znalezieniem najemców.
Biura w loftach mają wiele zalet. Zakres dostępnego metrażu jest bardzo szeroki. Poszukując biura w lofcie możemy założyć biuro o powierzchni zarówno 60, jak i 700 m.kw. Ponadto, niestandardowa przestrzeń umożliwia dowolną aranżację pomieszczeń.
ASUS prezentuje kolejnego ultrabooka z rodziny ZenBook. UX303LA to elegancki i nowoczesny ultrabook o wysokiej wydajności. 13,3-calowy, z procesorem Intel Core i5-5200U o 12 GB pamięci operacyjnej.
Open space to nic innego jak otwarta przestrzeń biurowa, która nie dzieli się na zamknięte pomieszczenia. Z jednej strony pomaga i ułatwia integrację całego zespołu, z drugiej zaś nie zawsze korzystnie wpływa na zdrowie i samopoczucie pracowników. Jakie są korzyści i wady open space?
Przedsiębiorca, który zamierza wynająć powierzchnię biurową powinien przede wszystkim ustalić zasady korzystania z biura, wysokość i termin płatności czynszu za najem. Może dodatkowo zastrzec sobie prawo do całodobowego korzystania z lokalu.
Do "Nowoczesnych biur" śmiało możemy zaliczyć biura aranżowane w budownictwie modułowym. Takie rozwiązanie ma wiele zalet, można je np. w dowolnym momencie rozbudować i zmienić jego konfigurację.
Maszyny do pisania choć obecnie są rzadko używane, nadal wzbudzają duże emocje. Zwłaszcza stare maszyny do pisania, z początku XX wieku. Kiedyś, kiedy nie było komputerów, maszyny do pisania były bardzo często wykorzystywane, tak jak dzisiejsze laptopy i tablety.
Belgijskie przedsiębiorstwo deweloperskie Ghelamco zostało uhonorowane tytułem Budowlanej Firmy Roku 2013. Nagroda została wręczona w kategorii Deweloper i Generalny Wykonawca. Konkurs był organizowany poprzez magazyn Builder. Dyrektor Zarządzający Ghelamco – Jeroen van der Toolen, otrzymał specjalne wyróżnienie za skuteczne zarządzanie firmą i jej sukcesy w 2013 roku.
Freelancerzy to osoby, które z różnych przyczyn nie zdecydowały się na pracę w korporacji. Freelancerzy nie pracują na etacie, ich praca polega na poszukiwaniu zleceń w swoich dziedzinach, a swoją pracę najczęściej wykonują w domu. Zobacz, jak powinno wyglądać biuro dla freelancera.
Zaaranżowanie funkcjonalnego i przestronnego biura zależy od jego wielkości i efektu, jaki chcemy osiągnąć. Jak zaaranżować małą, a jak dużą powierzchnię biura? Co nam daje stworzenie „open space”?