REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Biura serwisowane vs. coworking. Jakich usług jeszcze nie ma w Polsce?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
biuro praca
biuro praca
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Biura serwisowane projektowane i budowane są z myślą o elastyczności dla klienta. Modyfikacja przestrzeni biurowych możliwa jest dzięki dobremu projektowi architektonicznemu. W jednej chwili może stać się przestrzenią do pracy dla wielu osób. Wszystko z zachowaniem norm oraz standardów zasad bezpieczeństwa i higieny pracy. Czy różnią się biura serwisowane od przestrzeni coworkingowej? Na czym polega elastyczność biura? Jakich usług jeszcze nie ma w Polsce? Na te i inne pytania odpowiadają eksperci chillispaces.com

Czy różnią się biura serwisowane od przestrzeni coworkingowej? 

Biura serwisowane oraz coworking służą do pracy biurowej, jednak skierowane są do dwóch, różnych grup klientów. Odbiorcom biur serwisowanych, czyli przestrzeni biurowych udostępnionych najemcom z pełnym serwisem są często duże firmy. Biura projektowane są w taki sposób, by były do pewnego stopnia modyfikowalne i adaptowalne, zgodnie z potrzebami poszczególnych najemców. W ramach biura serwisowanego otrzymujemy w pełni wyposażone biura w meble, urządzenia oraz infrastrukturę informatyczną. Możemy również castomizować przestrzeń biurową, aby była łatwo identyfikowalna dla klientów. Biura serwisowane powinny dawać pracownikom wszystkie narzędzia do osiągnięcia możliwie wysokiej produktywności. Użytkownicy powinni mieć do dyspozycji wygodne i ergonomiczne stanowiska, a wydzielone od pomieszczeń pracy powierzchnie rekreacyjne powinny pozwolić na odpowiedni wypoczynek w ciągu długiego dnia roboczego.

REKLAMA

REKLAMA

W przypadku przestrzeni coworkingowych jest nieco inaczej. Wielu z nas kojarzy hot deski, czyli miejsca z których możemy korzystać w dowolnym momencie, jednak nie są one na stałe tylko dla nas. Mogą być również biurka dedykowane, wtedy mamy pewność, że będziemy pracować zawsze w tym samym miejscu. Coworking skierowany jest przede wszystkim do osób prowadzących działalność gospodarczą, jednoosobową lub z małym zespołem. Korzystają z niego również freelancerzy, wolne zawody czy osoby, które nie mają w domu optymalnych warunków do pracy. Otwarte przestrzenie coworkingowe sprzyjają atmosferze współpracy i wspólnego działania. Przestrzenie rekreacyjne często są miejscem, gdzie rodzą się nie tylko nowe znajomości, ale i nowe pomysły. 

Na czym polega elastyczność biura? 

Od wielu lat zauważmy rozkwit polskiego rynku powierzchni elastycznych. Z raportu JLL i Skanska „FLEXcellent Working” dowiadujemy się, że od 2014 roku globalne, średnioroczne tempo wzrostu w sektorze biur flex wynosiło 25 proc. W Polsce od 2015 roku podaż przestrzeni elastycznych wzrosła aż sześciokrotnie. Do 2030 roku biura typu flex mają stanowić nawet ok. 30% portfela nieruchomości komercyjnych dużych firm. Pandemia zmieniła podejście do wynajmu powierzchni flex. Długoterminowe kontrakty nie są już tak chętnie zawierane, jak miało to miejsce kilka lat temu. Obecnie elastyczność jest bardzo pożądana. Krótkie terminy dopasowania powierzchni do potrzeb klienta. Umowy zawierane na krótkie okresy. Szybkość i łatwość zmian w układzie architektonicznym biura. Bezpieczeństwo informatyczne i możliwość szybkiej aranżacji sieci pod potrzeby klienta. Brak ukrytych opłat i prosta polityka czynszowa. To podstawowe składowe biura flex według strategii 5F. Wynajem biura na pojedyncze dni tygodnia a nawet na godziny nikogo dziś nie dziwi. Przykład chillispaces.com pokazuje, że polski rynek jest gotowy na przyjęcie nie tylko dużych międzynarodowych dostawców usług elastycznych, ale także daje możliwość lokalizowania i rozwijania działalności lokalnym lub mniejszym firmom.

Jakich usług jeszcze nie ma w Polsce?

Etap zaawansowania rozwoju polskiego rynku biur serwisowanych jest wysoki. Odpowiadamy na potrzeby klientów oraz zmieniającego się świata. Staramy się dopasować usługi do rynków światowych. Coraz cześciej pojawiają się dodatkowe usługi tj. wspólne obiady, przerwy na medytacje czy rowerownie, które do niedawna można było spotkać tylko w dużych miastach europejskich. Aktualnie wielojęzyczna obsługa, recepcja dostępna całodobowo czy usługi pocztowe są standardem. Również pełne wyposażenie biur, kuchni i przestrzeni coworkingowych stanowi podstawę świadczonych usług. Biura serwisowane oferują nowoczesne usługi informatyczne. Wraz z postępem technologicznym, cyfryzacją na każdym kroku wzrasta ilość zagrożeń atakami na infrastrukturę czy usługi. Wychodząc naprzód oczekiwaniom klientów, chillispaces.com dodała do swojej oferty usługę ochrony przed atakami typu DDoS . Obejmuje ona monitoring sieci 24/7 i reagowanie na wszelkie anomalie czy niedozwolone sygnatury, reakcje na atak dla każdej naszej lokalizacji co w konsekwencji niweluje ryzyko niedostępności usługi dla klientów w usłudze dostępu do Internetu. Wi-fi 6 to najnowszy standard łączności bezprzewodowej. Gwarantuje wyższe bezpieczeństwo przesyłania danych, szybsze połączenie bezprzewodowe, usługę bardziej odporną na zakłócenia oraz większą liczbę urządzeń do obsłużenia. Nowe usługi w biurach serwisowanych oraz coworkingu stają się kołem napędowym dla rozwoju polskiego rynku.

REKLAMA

chillispaces.com

Business Intelligence
Portal & Dwumiesięcznik
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA