REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ponad 40% pracowników obawia się powrotu do biura

Ponad 40% pracowników obawia się powrotu do biura
Ponad 40% pracowników obawia się powrotu do biura

REKLAMA

REKLAMA

W trakcie trwania pandemii COVID-19 65% polskich firm przeszła na pracę zdalną . Obecnie dziewięć na dziesięć z nich przygotowuje się na choćby częściowy powrót do biura jesienią . Aby zapewnić bezpieczne wznowienie normalnego trybu działania pracodawcy musieli znacznie przearanżować przestrzeń biurową i wdrożyć stosowne środki ochrony. Wciąż jednak ponad 40% Polaków obawia się powrotu do biura. Jak zminimalizować te obawy i czuć się bezpiecznie w miejscu pracy?

Minęło już prawie pół roku odkąd miliony Polaków spędziły normalny dzień w biurze. Mimo wygód pracy na home office wielu z nich zatęskniło już za możliwościami jakie daje im praca z biura - niemal 90% osób przyznaje, że brakuje im integracji ze współpracownikami. Nadal jednak wielu pracowników waha się przed powrotem do miejsca pracy. Eksperci pracowni JMP Project, zajmującej się aranżacją przestrzeni biurowych, przygotowali kilka porad i wniosków, które warto wdrożyć przed powrotem do miejsca pracy, by czuć się w niej bezpieczniej.

REKLAMA

REKLAMA

Polecamy: Nowe technologie w pracy księgowych

Świeże powietrze ma znaczenie

Jedną z największych niewiadomych na temat wirusa wywołującego chorobę Covid-19, jest stopień, w jakim może się on rozprzestrzeniać się poprzez mniejsze cząsteczki, które unoszą się w powietrzu. Choć według WHO możliwość zakażenia w ten sposób jest znikoma, wiele środowisk medycznych  apeluje o ostrożność w tej kwestii. Znacznie bezpieczniej jest pracować w pomieszczeniach wyposażonych w zaawansowane systemy filtracji, doprowadzające świeże powietrze z zewnątrz. Jeśli więc w Twoim biurze działa cyrkulacja powietrza nie w obiegu zamkniętym, możesz być spokojniejszy. Zminimalizować ryzyko pomoże także częste otwieranie okien w pokoju, w którym pracujesz.

REKLAMA

Polityka czystego biurka (i telefonu)

To nie mit, że przestrzenie często używane przez innych użytkowników biura są największym siedliskiem zarazków. Dlatego właśnie szczególnej ostrożności wymaga korzystanie z popularnych teraz w wielu firmach hot-desków. Muszą być one dokładnie dezynfekowane po każdym użytkowniku. Jeżeli zaś masz stałe biurko przypisane tylko do Ciebie, o tę część przestrzeni możesz być spokojny - jest mała szansa na to, żeby zostało ono zainfekowane. Pamiętaj jednak by czyścić je regularnie, dbaj również o częstą dezynfekcję telefonu, którego używasz w pracy. Dotykamy go średnio aż 2500 razy dziennie, przez co to właśnie na nim znajduje się najwięcej zarazków.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Czy dotykanie klamek jest bezpieczne?

Uważaj i dezynfekuj ręce po dotykaniu klamek czy włączników, ale nie panikuj. Środowiska medyczne wskazują, że szanse na przeniesienie się wirusa przez powierzchnie nieożywione są niewielkie. Ponadto w wielu firmach funkcjonują już bezdotykowe systemy wejścia, które w dużej mierze rozwiązują ten problem, ale nie we wszystkich. Wtedy warto się upewnić się czy nasz pracodawca przestrzega zasad w zakresie dezynfekcji – często dotykane przedmioty powinny być czyszczone nawet kilka razy dziennie. Jeżeli dany sprzęt nie może być zdezynfekowany, należy poddać go kwarantannie przez co najmniej trzy dni. Rozsądne będzie zatem unikanie takich elementów biurowego wyposażenia jak na przykład tapicerowane kanapy czy miękkie pufy.

Schodami, a może lepiej windą

Od początku epidemii zalecane jest, aby dla bezpieczeństwa wybierać schody. Co jednak gdy nasze biuro znajduje się na 30-tym piętrze wieżowca? Na szczęście dla tych osób są pewne dowody, że wirus nie rozprzestrzenia się tak łatwo w windzie. W raporcie o wybuchu epidemii w centrum telefonicznym w Seulu stwierdzono, że mimo iż pracownicy w wielopiętrowym budynku korzystali z tego samego holu i wind, wirus rozprzestrzenił się niemal wyłącznie na jednym piętrze, co sugeruje, że zarażeni musieli być ze sobą dłużej w kontakcie niż tylko w trakcie jazdy windą. Korzystając z niej na pewno warto jednak założyć maseczkę i poczekać aż nie będzie bardzo zatłoczona. Jeśli winda jest pusta jest mniejsze prawdopodobieństwo, że krążą w niej zarazki, kogoś kto wcześniej w niej kichnął - kropelki koronawirusa nie rozprzestrzeniają się jak aerozole, które na długo mogą pozostać zawieszone w atmosferze, są na tyle ciężkie, że bardzo szybko opadają na ziemię.

Stołówka tak czy nie?

Ta kwestia intryguje wiele osób. Nic dziwnego - wspólne lunche na firmowej stołówce czy poranna kawa w kuchni to ulubione momenty biurowego dnia. Pora obiadowa wiąże się jednak z chaotycznymi kolejkami i gęsto okupowanymi stołami, dlatego wymaga ostrożnego zarządzania. Biorąc pod uwagę sam posiłek, zgodnie z oficjalnym stanowiskiem GIS nie można zarazić się koronawirusem SARS-CoV-2 za pośrednictwem jedzenia. Wynika to z tego, że w przeciwieństwie do bakterii, wirusy nie mogą wnikać do potrawy i namnażać się w niej.  Nie są też w stanie przetrwać w żołądku, ze względu na kwaśne ph. Samemu możemy poprawić zaś swoje bezpieczeństwo przynosząc własne sztućce, biorąc jedzenie na wynos i jedząc przy biurku. To na pewno wykluczy obawy przed zarażeniem się podczas obiadu.

Noszenie maseczki

Noszenie maseczek przez wiele godzin jest bardzo niewygodne i obniża komfort pracy. Pracownicy zastanawiają się czy jest to absolutnie konieczne w każdej sytuacji. Eksperci rekomendują podział obowiązków biurowych na czynności wysokiego i niskiego ryzyka oraz stosowanie masek w przypadku tych pierwszych. Praca przy komputerze w prywatnym biurze lub nawet na większej przestrzeni przy własnym biurku niosą za sobą niskie ryzyko. Tak samo jak przechodzenie obok kolegi korytarzem na odległość dwóch metrów. Najbardziej ryzykowne są działania polegające na ścisłej współpracy z kimś. Na spotkania z zespołem lub z klientem warto założyć maskę i utrzymywać ją podczas mówienia.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA  


Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Przedsiębiorca był pewien, że wygrał z urzędem. Wystarczyło milczenie organu administracyjnego. Ale ten wyrok NSA zmienił zasady - Prawo przedsiębiorców nie działa

Spółka złożyła wniosek o interpretację indywidualną i czekała na odpowiedź. Gdy organ nie wydał decyzji w ustawowym terminie 30 dni, przedsiębiorca uznał, że sprawa załatwiła się sama – na jego korzyść. Wystąpił o zaświadczenie potwierdzające milczące załatwienie sprawy. Naczelny Sąd Administracyjny wydał jednak wyrok, który może zaskoczyć wielu przedsiębiorców liczących na bezczynność urzędników.

Robią to od lat, nie wiedząc, że ma to nazwę. Nowe badanie odsłania prawdę o polskich firmach

Niemal 60 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje znajomość pojęcia ESG. Jednocześnie znaczna część z nich od lat realizuje działania wpisujące się w zrównoważony rozwój – często nie zdając sobie z tego sprawy. Najnowsze badanie Instytutu Keralla Research pokazuje, jak wygląda rzeczywistość polskiego sektora MŚP w kontekście odpowiedzialnego zarządzania.

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego dotyczy: kosztów podatkowych, limitu amortyzacji dla samochodów o wysokiej emisji CO₂, remanentu, warunków i limitów małego podatnika, rozrachunków, systemów księgowych i rozliczenia podatku.

Ugorowanie to katastrofa dla gleby - najlepszy jest płodozmian. Naukowcy od 1967 roku badali jedno pole

Ugorowanie gleby to przepis na katastrofę, a prowadzenie jednej uprawy na polu powoduje m.in. erozję i suchość gleby. Najlepszą formą jej uprawy jest płodozmian - do takich wniosków doszedł międzynarodowy zespół naukowców, m.in. z Wrocławia, który nieprzerwanie od 1967 r. badał jedno z litewskich pól.

REKLAMA

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Prognoza zatrudnienia netto

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Gdzie będzie najwięcej rekrutacji? Jaka jest prognoza zatrudnienia netto? Oto wyniki raportu ManpowerGroup.

Po latach przyzwyczailiście się już do RODO? Och, nie trzeba było... Unia Europejska szykuje potężne zmiany, będzie RODO 2.0 i trzeba się go nauczyć od nowa

Unia Europejska szykuje przełomowe zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych. Projekt Digital Omnibus zakłada m.in. uproszczenie zasad dotyczących plików cookie, nowe regulacje dla sztucznej inteligencji oraz mniejszą biurokrację dla firm. Sprawdź, jak nadchodząca nowelizacja RODO wpłynie na Twoje codzienne korzystanie z Internetu!

Mniej podwyżek wynagrodzeń w 2026 roku? Niepokojące prognozy dla pracowników [BADANIE]

Podwyżki wynagrodzeń w przyszłym roku deklaruje 39 proc. pracodawców, o 8 pkt proc. mniej wobec 2025 roku - wynika z badania Randstad. Jednocześnie prawie 80 proc. firm chce utrzymać zatrudnienia, a redukcje zapowiada 5 proc.

5 wyzwań sektora energetycznego - przedsiębiorcy rozmawiali z ministrem

5 wyzwań sektora energetycznego to m.in. usprawnienie funkcjonowania NFOŚ w kontekście finansowania magazynów energii, energetyka rozproszona jako element bezpieczeństwa państwa, finansowanie energetyki rozproszonej przez uwolnienie potencjału kapitałowego banków spółdzielczych przy wsparciu merytorycznym BOŚ.

REKLAMA

Sto lat po prawach wyborczych. Dlaczego kobiety wciąż rzadko trafiają do zarządów? [Gość Infor.pl]

107 lat temu Piłsudski podpisał dekret, który dał Polkom prawa wyborcze. Rok później powstała Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych. A dopiero w tym roku kobieta po raz pierwszy zasiadła w jej zarządzie. To mocny symbol. I dobry punkt wyjścia do rozmowy o tym, co wciąż blokuje kobiety w dojściu do najwyższych stanowisk i jak zmienia się kultura zgodności w firmach.

BCC Mixer: Więcej niż networking - merytoryczna wymiana, realna współpraca

Networking od lat pozostaje jednym z najskuteczniejszych narzędzi rozwoju biznesu. To właśnie bezpośrednie spotkania — rozmowy przy jednym stole, wymiana doświadczeń, spontaniczne pomysły - prowadzą do przełomowych decyzji, nowych partnerstw czy nieoczekiwanych szans. W świecie, w którym technologia umożliwia kontakt na odległość, siła osobistych relacji wciąż pozostaje niezastąpiona. Dlatego wydarzenia takie jak BCC Mixer pełnią kluczową rolę: tworzą przestrzeń, w której wiedza, inspiracja i biznes spotykają się w jednym miejscu.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA