REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Koronawirus podniósł znaczenie działów marketingu

Koronawirus podniósł znaczenie działów marketingu
Koronawirus podniósł znaczenie działów marketingu

REKLAMA

REKLAMA

Według większości marketerów zajmujących wyższe stanowiska w czasie pandemii COVID-19 wzrosło znaczenie działów marketingu i to pomimo redukcji etatów w wielu przedsiębiorstwach. To pokazuje, że w czasach niepewności organizacje chętniej sięgają po kompetencje zespołów, które dobrze znają potrzeby klientów i są w stanie szybko dostroić strategię firmy do zmiany.

Z analizy przeprowadzonego badania CMO Survey w USA wynika, że — według większości marketerów zajmujących wyższe stanowiska — w czasie pandemii COVID-19 wzrosło znaczenie działów marketingu i to pomimo redukcji etatów w wielu przedsiębiorstwach. Dodatkowa ankieta, uzupełniająca półroczne badanie o informacje na temat wpływu pandemii COVID-19, przeprowadzona przez Fuqua School of Business na Uniwersytecie Duke’a pod patronatem Deloitte oraz Amerykańskiego Stowarzyszenia Marketingu, pokazuje, w jaki sposób kryzys dotyka działy marketingu: ich budżety, wyniki działalności, pracowników oraz organizację pracy.

REKLAMA

REKLAMA

Polecamy: Nowe technologie w pracy księgowych

Wzrosty pośród spadków

Spośród 247 marketerów zajmujących wyższe stanowiska, którzy wzięli udział w badaniu, 62 procent uważa, że w ostatnich kilku miesiącach wzrosło znaczenie działów marketingu, pomimo poważnych spadków przychodów z tytułu sprzedaży, zysków oraz liczby pozyskanych klientów.

Dostroić strategię firmy do zmiany

Chociaż respondenci przyznawali, że ich przygotowanie do kryzysu bywało różne, wielu z nich uważa, że istotnym elementem ich działań była improwizacja. Marketerzy wskazywali również na: przesunięcie zasobów w celu stworzenia lepszych cyfrowych interfejsów obsługi klienta (61%), zmianę strategii dotarcia do klienta i uzyskania przewagi konkurencyjnej (56%), nowe oferty (42%) oraz nowe formy współpracy (41%). 

REKLAMA

Wyniki te pokazują, że w czasach niepewności organizacje chętniej sięgają po kompetencje zespołów, które dobrze znają potrzeby klientów i są w stanie szybko dostroić strategię firmy do zmiany. W pierwszym okresie COVID’19 empatia w kontaktach z klientami była niezwykle ważna i choć, co wskazują również wyniki ankiety, wielokrotnie trzeba było improwizować, to zespoły marketingu dobrze się w tej roli spełniały.” – mówi Natalia Załęcka, Head of Marketing Transformation w Deloitte Digital.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Czas na innowacyjność

Podczas gdy działy marketingu mogły zyskać na wartości, sytuacja zatrudnienia w branży nie prezentowała się już tak dobrze. Z powodu COVID-19 firmy zmniejszyły zatrudnienie w branży marketingowej o 9 procent. Wyniki badania pokazują, że 24 procent marketerów nie przewiduje w tym zakresie powrotu do stanu sprzed pandemii. Respondenci spodziewają się spadku zatrudniania w działach marketingu o średnio 3.5 procent w porównaniu z zeszłym rokiem, co jest pierwszym takim przypadkiem w historii badania. Od pracowników oczekiwać się będzie umiejętności dostosowania do zmieniających się priorytetów, kreatywności i innowacyjności, a także umiejętności radzenia w sobie w nowych sytuacjach

W szerszej perspektywie poziom optymizmu wśród marketerów w odniesieniu do gospodarki amerykańskiej spadł do poziomów notowanych jedynie w czasie kryzysu finansowego w roku 2008. Co ciekawe większy optymizm zauważa się wśród marketerów zatrudnionych w firmach B2B i mniejszych organizacjach niż w firmach B2C i dużych przedsiębiorstwach.” - dodaje Natalia Załęcka.

Około 30 procent marketerów deklaruje, że w ostatnich kilku miesiącach nie odnotowali zmian w swoim budżecie marketingowym. W czasie pandemii wydatki na marketing w kanałach mobilnych oraz mediach społecznościowych wzrosły o odpowiednio 70 i 74 procent. Ten trend powinien się utrzymać, chociaż tempo wzrostu spadnie. W ciągu następnych 12 miesięcy spodziewane jest jednak ogólne zmniejszenie wydatków na działania marketingowe.
Marketerzy mają nieco lepszą opinię na temat kondycji własnej firmy niż gospodarki ogółem. Zapytani o przyszłość respondenci z mniejszych przedsiębiorstw wierzą w szybsze odbicie ich firm, prawdopodobnie z uwagi na ich większą elastyczność.

  Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA  

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Oferta biznesowa dla firm: Paczkomat® InPost jako klucz do szybkiej i wygodnej dostawy

Klienci kupują online przede wszystkim dla wygody, a szybka dostawa i odbiór to dziś standard. Punkty odbioru stały się naturalnym wyborem, a Paczkomat® InPost przewodzi w tej kategorii. Jeśli prowadzisz sklep internetowy, oferta biznesowa InPost to prosty sposób na obniżenie kosztów i zwiększenie satysfakcji kupujących. Sprawdź, dlaczego warto i jak zrobić to dobrze.

Polskie banknoty w portfelach świata. Jak PWPW buduje swoją pozycję na globalnym rynku Gwatemala, Peru, Paragwaj [Gość Infor.pl]

Dla większości z nas to kraje widziane raczej na wakacyjnych zdjęciach niż w kontekście polskiego przemysłu. A jednak właśnie tam obywatele płacą banknotami wyprodukowanymi w > Polsce. I nie chodzi o druk, ale o pełną produkcję. O to, jak powstają > te banknoty i dlaczego świat tak chętnie zamawia je w Warszawie, > opowiadała Grażyna Rafalska, dyrektor Biura Sprzedaży Polskiej > Wytwórni Papierów Wartościowych.

Firma Dobrze Widziana 2025 i Medal Solidarności Społecznej – poznaliśmy tegorocznych laureatów

W czwartek, 27 listopada 2025 r. w Warsaw Presidential Hotel odbył się finał XVI edycji konkursu Firma Dobrze Widziana. Konkurs ten ma na celu promowanie firm członkowskich Business Centre Club, które realizują działania CSR oraz ESG. Wydarzenie odbyło się pod Honorowym Patronatem Ministra Rodziny i Polityki Społecznej oraz Rektora Szkoły Głównej Handlowej.

Główny Inspektorat Sanitarny: kontrola produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych [Podsumowanie]

Główny Inspektorat Sanitarny przeprowadził ogólnopolską kontrolę produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych stosowanych m.in. w konserwacji drewna oraz materiałów budowlanych. Oto podsumowanie akcji.

REKLAMA

Dłuższy termin na oświadczenie o korzystaniu z zamrożonej ceny prądu. Firmy z sektora MŚP będą miały czas do 30 czerwca 2026 r.

Rząd przyjął w środę [red. 26 listopada 2025 r.] projekt ustawy o przedłużeniu firmom z sektora MŚP do 30 czerwca 2026 r. czasu na złożenie swoim sprzedawcom energii elektrycznej, oświadczeń o korzystaniu z zamrożonych cen prądu w II połowie 2024 r.

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji. Dofinansowanie ponad 144,5 mln zł

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji - Komitet Monitorujący Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego podjął decyzje. Na projekty wpisujące się w ramy konkursowe przeznaczone zostanie dofinansowanie ponad 144,5 mln zł.

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. UE zaostrza przepisy. Mniej chemikaliów w składzie i cyfrowy paszport

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. W UE zaostrza się przepisy o bezpieczeństwie zabawek. Lista zakazanych w zabawkach chemikaliów się wydłuża. Dodatkowo Parlament Europejski wprowadza cyfrowy paszport ułatwiający kontrolę spełniania norm bezpieczeństwa przez zabawkę.

BCC Mixer ’25 – 25. edycja networkingowego spotkania przedsiębiorców już w ten czwartek

W najbliższy czwartek, 27 listopada 2025 roku w hotelu Warsaw Presidential Hotel rozpocznie się 25. edycja wydarzenia BCC Mixer, organizowanego przez Business Centre Club (BCC). BCC Mixer to jedno z większych ogólnopolskich wydarzeń networkingowych, które co roku gromadzi blisko 200 przedsiębiorców: prezesów, właścicieli firm, menedżerów oraz gości specjalnych.

REKLAMA

"Firma Dobrze Widziana" i medal Solidarności Społecznej – BCC wyróżnia tych, którzy realnie zmieniają świat

Zbliża się finał XVI edycji konkursu "Firma Dobrze Widziana" – ogólnopolskiego przedsięwzięcia Business Centre Club. W tym roku konkurs po raz pierwszy został połączony z wręczeniem Medalu Solidarności Społecznej – wyróżnienia przyznawanego osobom realnie zmieniającym rzeczywistość społeczną. Wśród tegorocznych laureatów znalazła się m.in. Anna Dymna.

Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA