REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Miejsce pracy asystenta lub asystentki

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Karolina Zaborska
Sztuczne oświetlenie powinno pochodzić z oświetlenia górnego oraz ze stojącej na biurku lampy, przy czym tylko 1/5 powinna pochodzić z górnego oświetlenia, reszta zaś z lampy (4/5).
Sztuczne oświetlenie powinno pochodzić z oświetlenia górnego oraz ze stojącej na biurku lampy, przy czym tylko 1/5 powinna pochodzić z górnego oświetlenia, reszta zaś z lampy (4/5).

REKLAMA

REKLAMA

Dobra organizacja miejsca pracy asystenta/asystentki ma znaczenie nie tylko dla ich komfortu i wygody, ale również dla ich przełożonego, innych pracowników, a przede wszystkim interesantów.

Sekretariat jest jednym z głównych pomieszczeń w firmie dostępnym dla pracowników jednostki oraz osób z zewnątrz. Można powiedzieć, że pełni niejako wizytówkę instytucji, którą obsługuje. Dlatego bardzo ważne jest, by prócz spełniania wymogów bhp i ppoż, był funkcjonalny.

REKLAMA

Polecamy: W biurze

Wyposażenie

Sekretariat powinien być wyposażony w odpowiedni sprzęt oraz meble biurowe.Odpowiednio dobrane meble dają nie tylko komfort osobie pracującej w sekretariacie, pozwalają jej również na racjonalną organizację pracy oraz odpowiednie wykorzystanie powierzchni biurowej.

Podstawowe urządzenia, które powinny znaleźć się w sekretariacie, to:

  • biurko; najlepiej z przegrodą oddzielającą obszar przeznaczony dla interesantów od pozostałej części stanowiska pracy,
  • komputer; obecnie normą jest przyłączenie do internetu,
  • krzesło obrotowe; znacznie zwiększa zakres ruchów asystenta, niż zwykłe krzesło,
  • szafa lub półki do przechowywania akt,
  • środki łączności (telefon, fax),
  • szafa na ubrania oraz na naczynia,
  • miejsce na przybory biurowe,
  • kasa pancerna, jeżeli w sekretariacie przechowywane są ważne dokumenty, lub jeżeli dokonuje się w tym miejscu rozliczeń pieniężnych,
  • część poczekalniowa, jeżeli sekretariat zajmuje się bezpośrednią obsługą interesantów.

Meble powinny być ustawione tak, by światło dzienne padało z lewej strony, ale nie należy ustawiać biurka tyłem do drzwi. Środki łączności, w tym komputer, powinny znajdować się w zasięgu ręki.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Oświetlenie

Najlepiej jest, by sekretariaty znajdowały się w takim miejscu, by mogły korzystać ze światła dziennego. Nie zawsze jest to jednak możliwe, dodatkowe oświetlenie jest również potrzebne w miesiącach zimowych, oraz pochmurnych dni. 

Sztuczne oświetlenie powinno pochodzić z oświetlenia górnego oraz ze stojącej na biurku lampy, przy czym tylko 1/5 powinna pochodzić z górnego oświetlenia, reszta zaś z lampy (4/5). Wybierając lampy najlepiej wybierać oświetlenie halogenowe oraz mleczne żarówki. Powinno się unikać lamp neonowych, gdyż są one nie zdrowe dla oczu.

Porównaj: Organizowanie rozwoju firmy

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

REKLAMA

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

REKLAMA

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA