REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rola sekretarki podczas zebrań

Subskrybuj nas na Youtube
Do obowiązków sekretarki/asystentki należy przede wszystkim zawiadomienie wszystkich o terminie zebrania i rozesłanie porządku obrad.
Do obowiązków sekretarki/asystentki należy przede wszystkim zawiadomienie wszystkich o terminie zebrania i rozesłanie porządku obrad.

REKLAMA

REKLAMA

Sekretarka ciągle jeszcze kojarzy się z „panią Krysią”, która przed gabinetem szefa pije kawę i plotkuje z koleżankami. Jej rola sprowadza się do niedopuszczania interesantów i „ochrona” przełożonego. Raczej nikt nie spodziewa się, że taka osoba mogłaby wnieść jakikolwiek merytoryczny wkład w jakąkolwiek dyskusję.

Mimo, że czasy się zmieniły i „sekretarkę” coraz częściej zastępuje „asystentka” stereotyp pozostał. No może z tą różnicą, że asystentka, w przeciwieństwie do sekretarki, powinna ładnie wyglądać i być swojego rodzaju wizytówką firmy.

REKLAMA

Mało kto zdaje sobie jednak sprawę, że dzisiejsza sekretarka/asystentka jest zazwyczaj prawą ręką szefa, a tym bardziej prowadzącego zebranie. To na jej głowie spoczywają wszelkie kwestie organizacyjne, począwszy od zorganizowania sali na spotkanie, po pilnowanie, aby zebranie przebiegało wedle wcześniej ustalonego porządku obrad.

Porównaj: Zarządzanie dokumentacją

REKLAMA

Dzisiejsza sekretarka/asystentka musi posiadać cechy i umiejętności, jakimi w zasadzie powinien charakteryzować się przewodniczący zebrania. Są to, między innymi:
- umiejętność słuchania innych,
- zdolność precyzyjnego i logicznego myślenia,
- panowanie nad emocjami uczestników,
- wiedza, ale nie ekspercka,
- obiektywizm

Do obowiązków sekretarki/asystentki należy przede wszystkim zawiadomienie wszystkich o terminie zebrania i rozesłanie porządku obrad. To z nią, a nie z prowadzącym, kontaktują się pozostali uczestnicy zebrania w sprawie ewentualnych nieobecności, przesunięcia terminu spotkania, ale także w sprawie wywiązania się z poprzednio przydzielonych zadań.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

To ona, jako osoba najbardziej zorientowana w rozkładzie zajęć uczestników może zasugerować prowadzącemu kolejność tematów obrad. Może także przekazywać mu wszelkie tego typu sugestie od poszczególnych uczestników. Znając lepiej od szefa nastroje w firmie, może mu także zasugerować tematy, które powinny znaleźć w porządku obrad, albo na co należy zwrócić szczególną uwagę.

REKLAMA

Sekretarka dba również o wszystkie aspekty organizacyjne zebrania – poczynając od wynajęcia odpowiednio dużej sali dla uczestników, po zapewnienie im ciepłych lub zimnych napojów. Przy dużej liczbie osób lub paru zebraniach w ciągu tygodniach nie jest to proste zadanie.

Sekretarka zajmuje się również przygotowywaniem i rozsyłaniem protokołów z obrad. Pewnie z tego względu, że podczas zebrań jest przede wszystkim biernym słuchaczem i zajmuje się głównie robieniem notatek, często uważana jest za zupełnie niepotrzebnego uczestnika spotkania. Mało kto pamięta, że protokoły, które dostaje są przygotowywane właśnie przez nią. Sporządzenie syntetycznego dokumentu z przebiegu zebrania, które nierzadko ma bardzo burzliwy przebieg nie jest łatwym zadaniem.

Polecamy serwis Korespondencja w biznesie

Każda asystentka musi też mieć dużo lepszą „pamięć”, niż przewodniczący – powinna między innymi znać wszelkie panujące w firmie reguły i procedury. To do niej należy przypomnienie wszystkim uczestnikom o poufności obrad, czy też sprawdzenie, czy osoby, które zobowiązały się do wykonania jakiegoś zadania zobowiązały się z niego.

Karolina Zaborska

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

REKLAMA

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

REKLAMA