REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jakie są typy rozmówców telefonicznych?

Bierny słuchacz zazwyczaj podczas rozmowy zajmuje się czymś innym, w ogóle nie koncentrując się na przekazywanych mu informacjach.
Bierny słuchacz zazwyczaj podczas rozmowy zajmuje się czymś innym, w ogóle nie koncentrując się na przekazywanych mu informacjach.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Z niektórymi rozmówcami jesteśmy załatwić telefonicznie każdą sprawę. Sama rozmowa z nimi to przyjemność. Szybka wymiana faktów, uwag, okazywane zainteresowanie i odpowiedni dobór słownictwa sprawiają, że wydaje nam się, że nie ma lepszego sposoby na przekazywanie informacji niż telefon.

Niestety, znacznie częściej zamiast telefonu wolimy napisać maila, niż marnować czas przy telefonie. Nasi rozmówcy nie zawsze okazują się chętni do współpracy, a rozmowa z nimi czasem przypomina tłuczenie grochem o ścianę. Każdy chyba, choć raz w życiu miał wrażenie, że jego rozmówca położył słuchawkę na biurku i w czasie, gdy my się produkujemy, zajmuje się zupełnie czym innym. Żeby oddać sprawiedliwość, musimy przyznać, że i nam zdarza się zachowywać podobnie.

REKLAMA

Słuchacz bierny

REKLAMA

Tak naprawdę nie jest zainteresowany rozmową i tym co mamy mu do powiedzenia/przekazania. Żeby nas zupełnie nie zniechęcić albo pocieszyć, że jednak się nie rozłączył, od czasu do czasu wydaje różne nieartykułowane dźwięki. Zapytany o treść informacji, zazwyczaj nie umie jej powtórzyć, często w ogóle jest zaskoczony, że przekazaliśmy mu informację danej treści!

Bierny słuchacz zazwyczaj podczas rozmowy zajmuje się czymś innym, w ogóle nie koncentrując się na przekazywanych mu informacjach. Czynności, którym oddają się takie osoby są rozmaite – od gry w pasjansa, przez przeglądanie korespondencji, wiadomości po porządki na biurku.

Na aktywność biernego słuchacza możemy liczyć tylko, gdy poruszymy kwestie, które go interesują. Nie dajmy się jednak zwieść – robi to tylko po to, żeby wygłosić swoją własną opinię lub osąd, a potem od razu się „wyłącza”.

Zobacz także: Jak składać telefoniczne skargi i reklamację?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Słuchacz powierzchowny

Mimo że podczas rozmowy nie jest tak nieobecny, jak słuchacz bierny, to i tak załatwienie z nim jakiejkolwiek sprawy wymaga anielskiej cierpliwości. Nie wsłuchuje się w detale wiadomości, nie robi notatek. Mimo że wykazuje pewną aktywność, to i tak częściej jest „nieobecny duchem”. Charakteryzuje go niski poziom interakcji – nie zadaje pytań, nie komentuje informacji. Często zgadza się na zrobienie czegoś, ale bez przekonania, dla świętego spokoju. Nie można na nim polegać, że wywiąże się ze swoich zobowiązań.

Polecamy serwis Korespondencja w biznesie

Słuchacz aktywny

W ten sposób powinien zachowywać się każdy z nas podczas rozmowy. Aktywnego słuchacza charakteryzuje zaangażowanie w rozmowę, polegające na komentowaniu usłyszanych informacji, dopytywaniu się o szczegóły, często też sterowanie rozmową w pożądanym kierunku. Kontaktując się z taką osobą mamy pewność, że w pełni nas zrozumiała, w razie jakiś problemów na pewno poprosi o powtórzenie informacji. Osoba ta zazwyczaj robi notatki, zapisuje najważniejsze dane liczbowe, nazwiska. Często prosi o dosłanie dokumentów lub uzupełnienie informacji za pomocą faksu

Na takim rozmówcy możemy polegać. Nie obiecuje niczego pochopnie, najpierw zastanowi się, czy będzie w stanie sprostać naszej prośbie. To najbardziej pożądany typ rozmówcy. 

Karolina Zaborska

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

REKLAMA

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

Jak założyć spółkę z o.o. przez S24?

Rejestracja spółki z o.o. przez system S24 w wielu przypadkach jest najlepszą metodą zakładania spółki, ze względu na ograniczenie kosztów, szybkość (np. nie ma konieczności umawiania spotkań z notariuszem) i możliwość działania zdalnego w wielu sytuacjach. Mimo tego, że funkcjonowanie systemu s24 wydaje się niezbyt skomplikowane, to jednak zakładanie spółki wymaga posiadania pewnej wiedzy prawnej.

Ustawa wiatrakowa 2025 przyjęta: 500 metrów odległości wiatraków od zabudowań

Ustawa wiatrakowa 2025 została przyjęta przez rząd. Przedsiębiorcy, szczególnie województwa zachodniopomorskiego, nie kryją zadowolenia. Wymaganą odległość wiatraków od zabudowań zmniejsza się do 500 metrów.

Piękny umysł. Jakie możliwości poznania preferencji zachowań człowieka daje PRISM Brain Mapping?

Od wielu lat neuronauka znajduje zastosowanie nie tylko w medycynie, lecz także w pracy rozwojowej – indywidualnej i zespołowej. Doskonałym przykładem narzędzia diagnostycznego, którego metodologia jest zbudowana na wiedzy o mózgu, jest PRISM Brain Mapping. Uniwersalność i dokładność tego narzędzia pozwala na jego szerokie wykorzystanie w obszarze HR.

REKLAMA

Prawdziwa rewolucja w prawie i ulga dla przedsiębiorców: Maksymalnie 6 dni w roku na kontrole w firmach

To ma być prawdziwa rewolucja w prawie gospodarczym, ale nie tylko. Deregulacja obejmująca uproszczenie działalności gospodarczej i prowadzenie firmy w Polsce ma objąć całe otoczenie prawne biznesu. Na początek zmiany w kontrolach, które w obecnym kształcie dezorganizują funkcjonowanie firm, pochłaniają czas i koszty a dodatkowo stresują właścicieli i pracowników.

Przedsiębiorczość kobiet w praktyce. Parytety i reprezentacja kobiet w biznesie, luka płacowa i jawność wynagrodzeń [Wywiad]

O problemach polskich przedsiębiorców, w tym kobiet prowadzących własną firmę, o parytetach i reprezentacji kobiet w biznesie, luce płacowej i nowych przepisach w tym zakresie – rozmawiamy z Dominiką Reich, przedsiębiorczynią, członkinią Izby Przemysłowo-Handlowej w Białymstoku oraz jedyną przedstawicielką województwa podlaskiego w Stowarzyszeniu Sommelierów Polskich.

REKLAMA