REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jakie są typy rozmówców telefonicznych?

Bierny słuchacz zazwyczaj podczas rozmowy zajmuje się czymś innym, w ogóle nie koncentrując się na przekazywanych mu informacjach.
Bierny słuchacz zazwyczaj podczas rozmowy zajmuje się czymś innym, w ogóle nie koncentrując się na przekazywanych mu informacjach.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Z niektórymi rozmówcami jesteśmy załatwić telefonicznie każdą sprawę. Sama rozmowa z nimi to przyjemność. Szybka wymiana faktów, uwag, okazywane zainteresowanie i odpowiedni dobór słownictwa sprawiają, że wydaje nam się, że nie ma lepszego sposoby na przekazywanie informacji niż telefon.

Niestety, znacznie częściej zamiast telefonu wolimy napisać maila, niż marnować czas przy telefonie. Nasi rozmówcy nie zawsze okazują się chętni do współpracy, a rozmowa z nimi czasem przypomina tłuczenie grochem o ścianę. Każdy chyba, choć raz w życiu miał wrażenie, że jego rozmówca położył słuchawkę na biurku i w czasie, gdy my się produkujemy, zajmuje się zupełnie czym innym. Żeby oddać sprawiedliwość, musimy przyznać, że i nam zdarza się zachowywać podobnie.

REKLAMA

Słuchacz bierny

REKLAMA

Tak naprawdę nie jest zainteresowany rozmową i tym co mamy mu do powiedzenia/przekazania. Żeby nas zupełnie nie zniechęcić albo pocieszyć, że jednak się nie rozłączył, od czasu do czasu wydaje różne nieartykułowane dźwięki. Zapytany o treść informacji, zazwyczaj nie umie jej powtórzyć, często w ogóle jest zaskoczony, że przekazaliśmy mu informację danej treści!

Bierny słuchacz zazwyczaj podczas rozmowy zajmuje się czymś innym, w ogóle nie koncentrując się na przekazywanych mu informacjach. Czynności, którym oddają się takie osoby są rozmaite – od gry w pasjansa, przez przeglądanie korespondencji, wiadomości po porządki na biurku.

Na aktywność biernego słuchacza możemy liczyć tylko, gdy poruszymy kwestie, które go interesują. Nie dajmy się jednak zwieść – robi to tylko po to, żeby wygłosić swoją własną opinię lub osąd, a potem od razu się „wyłącza”.

Zobacz także: Jak składać telefoniczne skargi i reklamację?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Słuchacz powierzchowny

Mimo że podczas rozmowy nie jest tak nieobecny, jak słuchacz bierny, to i tak załatwienie z nim jakiejkolwiek sprawy wymaga anielskiej cierpliwości. Nie wsłuchuje się w detale wiadomości, nie robi notatek. Mimo że wykazuje pewną aktywność, to i tak częściej jest „nieobecny duchem”. Charakteryzuje go niski poziom interakcji – nie zadaje pytań, nie komentuje informacji. Często zgadza się na zrobienie czegoś, ale bez przekonania, dla świętego spokoju. Nie można na nim polegać, że wywiąże się ze swoich zobowiązań.

Polecamy serwis Korespondencja w biznesie

Słuchacz aktywny

W ten sposób powinien zachowywać się każdy z nas podczas rozmowy. Aktywnego słuchacza charakteryzuje zaangażowanie w rozmowę, polegające na komentowaniu usłyszanych informacji, dopytywaniu się o szczegóły, często też sterowanie rozmową w pożądanym kierunku. Kontaktując się z taką osobą mamy pewność, że w pełni nas zrozumiała, w razie jakiś problemów na pewno poprosi o powtórzenie informacji. Osoba ta zazwyczaj robi notatki, zapisuje najważniejsze dane liczbowe, nazwiska. Często prosi o dosłanie dokumentów lub uzupełnienie informacji za pomocą faksu

Na takim rozmówcy możemy polegać. Nie obiecuje niczego pochopnie, najpierw zastanowi się, czy będzie w stanie sprostać naszej prośbie. To najbardziej pożądany typ rozmówcy. 

Karolina Zaborska

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
TOP 5 trendów w fakturowaniu w 2025 roku

Rok 2025 w obszarze fakturowania to istotne zmiany, związane z cyfryzacją i nowymi regulacjami. Prognozy wskazują, że rynek e-fakturowania w Europie wzrośnie o 6,13 miliarda USD do 2028 roku, z rocznym tempem wzrostu wynoszącym prawie 20%. Wraz z rozwojem technologii, te zmiany będą miały kluczowe znaczenie dla przedsiębiorstw. Przedstawiamy pięć nadchodzących zmian, które warto uwzględnić, by utrzymać konkurencyjność i zgodność z przepisami w 2025 roku.

Producenci miodów pitnych apelują o zmiany

Miód pitny jest jednym z najstarszych napojów alkoholowych, kojarzy się z polską kulturą czasów szlacheckich. Związek Pracodawców Polska Rada Winiarstwa apeluje o stosowne zmiany dla producentów miodów pitnych. Czy w Polsce może być boom na miody pitne na podobieństwo tego w USA? 

Wykaz podmiotów podlegających ochronie: 17 spółek strategicznych dla Polski

TVN oraz Polsat dołączą do wykazu firm strategicznych Polski – zapowiedział premier Donald Tusk. Obecnie wykaz ten obejmuje 17 spółek działających w branżach zajmujących się m.in. energetyką, paliwami czy dostawą usług telekomunikacyjnych.

Nowe obowiązki dla przedsiębiorców w związku z GSPR [komentarz ekspercki]

Firmy stoją przed kolejnym wyzwaniem. Od 13 grudnia 2024 roku unijne rozporządzenie o ogólnym bezpieczeństwie produktów (GPSR) wprowadza nowe obowiązki dla przedsiębiorców. Oznacza to surowsze kontrole i wysokie kary. Czy polskie firmy są na to gotowe? 

REKLAMA

Firmy przestają mieć obawy przed inflacją i dlatego spodziewają się wzrostu sprzedaży swoich towarów i usług

Subindeks Barometru EFL dla branży produkcyjnej w czwartym kwartale tego roku wyniósł 51,1 pkt. i choć odnotował minimalny spadek w ujęciu kwartalnym (-0,3 pkt.), to jednak prezentuje się optymistycznie. Wszak odczyt przez cały 2024 rok utrzymał się powyżej progu 50 pkt., co oznacza, że firmy produkcyjne cały czas widzą perspektywy rozwoju swojego biznesu.

Czy firmy w Polsce dbają o zrównoważony rozwój

Aż 40 proc. przedstawicieli działających w Polsce organizacji narzeka na niewystarczające zainteresowanie zarządu w obszar ESG. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez LeasingTeam Group. 

Cyfrowe rozwiązania w firmie na drodze do ESG

Biznes obecnie to umiejętne łączenie efektywności operacyjnej i odpowiedzialności ekologicznej i społecznej. Chęć jednoczesnego zachowania konkurencyjności i odpowiedzialności związanej z ochroną środowiska wymaga sięgania po różne rozwiązania, np. cyfrowe. 

ESG w praktyce - jakie kroki podejmować, by zmiany były skuteczne?

Raportowanie ESG działa już w wielu branżach. W 2024 roku presja regulacyjna związana z ESG stała się kluczowym czynnikiem wpływającym na rynek nieruchomości komercyjnych. Chociaż inwestorzy traktują ESG jako wartość dodaną, a nie obciążenie, to nie brakuje wyzwań w tym kontekście. 

REKLAMA

Raport: Firmy w Polsce coraz bardziej zaangażowane w działania społeczne i środowiskowe

Raport Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej: Firmy w Polsce coraz bardziej zaangażowane w działania społeczne i środowiskowe. Jak firmy operujące na rynku polskim podchodzą do kwestii środowiskowych, społecznych i zarządzania przedsiębiorstwem (ESG)?

Przedsiębiorców Mikołaj uszczęśliwiłby najbardziej, dając im gotówkę na podróże lub rozwój pasji. Poprawa finansów firmy już nie jest priorytetem

W co zainwestowaliby przedsiębiorcy, gdyby dostali 100 tys. zł od Mikołaja? Nieruchomości i firma są daleko. Work life balance jest na topie także u przedsiębiorców, a specyficzna biznesowa jego odmiana wskazuje na podróże i rozwijanie pasji.

REKLAMA