REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jakie są typy rozmówców telefonicznych?

Bierny słuchacz zazwyczaj podczas rozmowy zajmuje się czymś innym, w ogóle nie koncentrując się na przekazywanych mu informacjach.
Bierny słuchacz zazwyczaj podczas rozmowy zajmuje się czymś innym, w ogóle nie koncentrując się na przekazywanych mu informacjach.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Z niektórymi rozmówcami jesteśmy załatwić telefonicznie każdą sprawę. Sama rozmowa z nimi to przyjemność. Szybka wymiana faktów, uwag, okazywane zainteresowanie i odpowiedni dobór słownictwa sprawiają, że wydaje nam się, że nie ma lepszego sposoby na przekazywanie informacji niż telefon.

Niestety, znacznie częściej zamiast telefonu wolimy napisać maila, niż marnować czas przy telefonie. Nasi rozmówcy nie zawsze okazują się chętni do współpracy, a rozmowa z nimi czasem przypomina tłuczenie grochem o ścianę. Każdy chyba, choć raz w życiu miał wrażenie, że jego rozmówca położył słuchawkę na biurku i w czasie, gdy my się produkujemy, zajmuje się zupełnie czym innym. Żeby oddać sprawiedliwość, musimy przyznać, że i nam zdarza się zachowywać podobnie.

REKLAMA

Słuchacz bierny

REKLAMA

Tak naprawdę nie jest zainteresowany rozmową i tym co mamy mu do powiedzenia/przekazania. Żeby nas zupełnie nie zniechęcić albo pocieszyć, że jednak się nie rozłączył, od czasu do czasu wydaje różne nieartykułowane dźwięki. Zapytany o treść informacji, zazwyczaj nie umie jej powtórzyć, często w ogóle jest zaskoczony, że przekazaliśmy mu informację danej treści!

Bierny słuchacz zazwyczaj podczas rozmowy zajmuje się czymś innym, w ogóle nie koncentrując się na przekazywanych mu informacjach. Czynności, którym oddają się takie osoby są rozmaite – od gry w pasjansa, przez przeglądanie korespondencji, wiadomości po porządki na biurku.

Na aktywność biernego słuchacza możemy liczyć tylko, gdy poruszymy kwestie, które go interesują. Nie dajmy się jednak zwieść – robi to tylko po to, żeby wygłosić swoją własną opinię lub osąd, a potem od razu się „wyłącza”.

Zobacz także: Jak składać telefoniczne skargi i reklamację?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Słuchacz powierzchowny

Mimo że podczas rozmowy nie jest tak nieobecny, jak słuchacz bierny, to i tak załatwienie z nim jakiejkolwiek sprawy wymaga anielskiej cierpliwości. Nie wsłuchuje się w detale wiadomości, nie robi notatek. Mimo że wykazuje pewną aktywność, to i tak częściej jest „nieobecny duchem”. Charakteryzuje go niski poziom interakcji – nie zadaje pytań, nie komentuje informacji. Często zgadza się na zrobienie czegoś, ale bez przekonania, dla świętego spokoju. Nie można na nim polegać, że wywiąże się ze swoich zobowiązań.

Polecamy serwis Korespondencja w biznesie

Słuchacz aktywny

W ten sposób powinien zachowywać się każdy z nas podczas rozmowy. Aktywnego słuchacza charakteryzuje zaangażowanie w rozmowę, polegające na komentowaniu usłyszanych informacji, dopytywaniu się o szczegóły, często też sterowanie rozmową w pożądanym kierunku. Kontaktując się z taką osobą mamy pewność, że w pełni nas zrozumiała, w razie jakiś problemów na pewno poprosi o powtórzenie informacji. Osoba ta zazwyczaj robi notatki, zapisuje najważniejsze dane liczbowe, nazwiska. Często prosi o dosłanie dokumentów lub uzupełnienie informacji za pomocą faksu

Na takim rozmówcy możemy polegać. Nie obiecuje niczego pochopnie, najpierw zastanowi się, czy będzie w stanie sprostać naszej prośbie. To najbardziej pożądany typ rozmówcy. 

Karolina Zaborska

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przewoźnicy w 2025 r. zapłacą wyższe składki ZUS od wynagrodzeń kierowców międzynarodowych, nie podwyższając im nawet płacy

Pod koniec sierpnia rząd przyjął projekt ustawy budżetowej na 2025 roku, z którego wynika, że przeciętne prognozowane wynagrodzenie wzrośnie blisko o 850 zł. Podwyższenie tej kwoty oznacza dla przewoźników, że muszą przygotować się do wzrostu składek do ZUS.

Firmy niechętnie upominają się o pieniądze u dłużników, a po upływie pół roku windykacja może być bezskuteczna

Dlaczego dłużnicy nie płacą na czas należności za faktury? Nie mam pieniędzy, zapomniałem o fakturze, klienci zalegają mi z zapłatą, więc i ja nie płacę – to najczęstsze usprawiedliwienia, jakie słyszą właściciele firm od swoich klientów, którzy nie regulują należności za dostarczone towary czy wykonane usługi.

10 pytań, jakie warto zadać freelancerowi przed rozpoczęciem współpracy

Outsourcing staje się coraz bardziej popularny w Polsce. Jednak dla wielu przedsiębiorców, którzy dotychczas nie korzystali z usług freelancerów, zlecanie im zadań może być wyzwaniem. Oto szczegółowy poradnik, który pomoże przygotować się do efektywnej współpracy z niezależnym specjalistom.

Korzystne rozwiązanie podatkowe dla podmiotów prowadzących działalność badawczo-rozwojową

Ulga badawczo-rozwojowa (B+R) to korzystne rozwiązanie podatkowe dla podmiotów prowadzących działalność badawczo-rozwojową, skierowane zarówno do podatników PIT (opodatkowanych skalą podatkową lub tzw. podatkiem liniowym) jak i do podatników CIT (którzy uzyskują przychody z działalności gospodarczej, inne niż zyski kapitałowe). Ulga ta stanowi istotne wsparcie dla firm inwestujących w innowacje, technologie i rozwój nowych produktów.

REKLAMA

Budownictwo mocno wyhamowało, ale to wciąż najbardziej optymistyczna branża, bo liczy na wydatkowanie pieniędzy przez rząd

Optymizm w branży budowlanej utrzymuje się już od wielu miesięcy. Ponieważ jednak jego motorem napędowym są inwestycje ze środków Krajowego Planu Odbudowy oraz kredytu #naStart, entuzjazm słabnie. Wszystko przez ślamazarną pracę rządu.

Szykują się milionowe kary. Kontrola stron internetowych: kogo dotyczy, kto kontroluje, jaka kara i za co

Nie tylko skarbówka kontroluje i nakłada kary za złamanie przepisów. I nie tylko Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Do akcji coraz częściej wkracza też Urząd Ochrony Danych Osobowych – UODO, a kontrole kończą się karami – nawet w milionach złotych.

Otwieranie dziś restauracji to samobójstwo? Pewniejsze jest pójść śladem Żabki do własnego sklepu z ofertą gotowych dań

Rewolucja dzieje się w całej branży fachowo określanej jako HoReCa. Ale największa w jej gastronomicznej części. Świadczą o tym dane gospodarcze dotyczące liczby otwieranych placówek, zawieszanych działalności, długów i kredytów oraz tempa ich spłaty. Restauracje tracą na popularności, zyskują sklepy oferujące gotowe dania - ciepłe lub do odgrzania w domu.

Jak odblokować innowacyjność małego biznesu?

Innowacyjność w małej firmie to wyzwanie. Małemu biznesowi jest trudniej na wielu płaszczyznach. Często jest to jedna osoba do podejmowania decyzji i brak jest kogoś kto spojrzałby obiektywnie na działania i krytycznie na trendy. Jak odblokować innowacyjność małej działalności podpowiada Zuzanna Mikołajczyk, innowatorka i strateg innowacji.

REKLAMA

Kawa z INFORLEX. Wakacje składkowe - bezpłatne spotkanie online

Zapraszamy na bezpłatne spotkanie online z cyklu kawa z INFORLEX, które odbędzie się 3 września 2024 r. Tematem spotkania będą wakacje składkowe. 

Firma spedycyjna. Jak założyć? Czy to się opłaca?

Branża TSL to jeden z najlepiej trzymających się sektorów gospodarki, nawet mimo kryzysu. Działalność spedycyjna daje wiele możliwości i ma ogromny potencjał. O czym trzeba wiedzieć zaczynając w tej branży na własny rachunek? 

REKLAMA