REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jakie są typy rozmówców telefonicznych?

Bierny słuchacz zazwyczaj podczas rozmowy zajmuje się czymś innym, w ogóle nie koncentrując się na przekazywanych mu informacjach.
Bierny słuchacz zazwyczaj podczas rozmowy zajmuje się czymś innym, w ogóle nie koncentrując się na przekazywanych mu informacjach.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Z niektórymi rozmówcami jesteśmy załatwić telefonicznie każdą sprawę. Sama rozmowa z nimi to przyjemność. Szybka wymiana faktów, uwag, okazywane zainteresowanie i odpowiedni dobór słownictwa sprawiają, że wydaje nam się, że nie ma lepszego sposoby na przekazywanie informacji niż telefon.

Niestety, znacznie częściej zamiast telefonu wolimy napisać maila, niż marnować czas przy telefonie. Nasi rozmówcy nie zawsze okazują się chętni do współpracy, a rozmowa z nimi czasem przypomina tłuczenie grochem o ścianę. Każdy chyba, choć raz w życiu miał wrażenie, że jego rozmówca położył słuchawkę na biurku i w czasie, gdy my się produkujemy, zajmuje się zupełnie czym innym. Żeby oddać sprawiedliwość, musimy przyznać, że i nam zdarza się zachowywać podobnie.

REKLAMA

REKLAMA

Słuchacz bierny

Tak naprawdę nie jest zainteresowany rozmową i tym co mamy mu do powiedzenia/przekazania. Żeby nas zupełnie nie zniechęcić albo pocieszyć, że jednak się nie rozłączył, od czasu do czasu wydaje różne nieartykułowane dźwięki. Zapytany o treść informacji, zazwyczaj nie umie jej powtórzyć, często w ogóle jest zaskoczony, że przekazaliśmy mu informację danej treści!

Bierny słuchacz zazwyczaj podczas rozmowy zajmuje się czymś innym, w ogóle nie koncentrując się na przekazywanych mu informacjach. Czynności, którym oddają się takie osoby są rozmaite – od gry w pasjansa, przez przeglądanie korespondencji, wiadomości po porządki na biurku.

Na aktywność biernego słuchacza możemy liczyć tylko, gdy poruszymy kwestie, które go interesują. Nie dajmy się jednak zwieść – robi to tylko po to, żeby wygłosić swoją własną opinię lub osąd, a potem od razu się „wyłącza”.

REKLAMA

Zobacz także: Jak składać telefoniczne skargi i reklamację?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Słuchacz powierzchowny

Mimo że podczas rozmowy nie jest tak nieobecny, jak słuchacz bierny, to i tak załatwienie z nim jakiejkolwiek sprawy wymaga anielskiej cierpliwości. Nie wsłuchuje się w detale wiadomości, nie robi notatek. Mimo że wykazuje pewną aktywność, to i tak częściej jest „nieobecny duchem”. Charakteryzuje go niski poziom interakcji – nie zadaje pytań, nie komentuje informacji. Często zgadza się na zrobienie czegoś, ale bez przekonania, dla świętego spokoju. Nie można na nim polegać, że wywiąże się ze swoich zobowiązań.

Polecamy serwis Korespondencja w biznesie

Słuchacz aktywny

W ten sposób powinien zachowywać się każdy z nas podczas rozmowy. Aktywnego słuchacza charakteryzuje zaangażowanie w rozmowę, polegające na komentowaniu usłyszanych informacji, dopytywaniu się o szczegóły, często też sterowanie rozmową w pożądanym kierunku. Kontaktując się z taką osobą mamy pewność, że w pełni nas zrozumiała, w razie jakiś problemów na pewno poprosi o powtórzenie informacji. Osoba ta zazwyczaj robi notatki, zapisuje najważniejsze dane liczbowe, nazwiska. Często prosi o dosłanie dokumentów lub uzupełnienie informacji za pomocą faksu

Na takim rozmówcy możemy polegać. Nie obiecuje niczego pochopnie, najpierw zastanowi się, czy będzie w stanie sprostać naszej prośbie. To najbardziej pożądany typ rozmówcy. 

Karolina Zaborska

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Masz swoją tożsamość cyfrową. Pytanie brzmi: czy potrafisz ją chronić? [Gość Infor.pl]

Żyjemy w świecie, w którym coraz więcej spraw załatwiamy przez telefon lub komputer. Logujemy się do banku, zamawiamy jedzenie, podpisujemy umowy, składamy wnioski w urzędach. To wygodne. Ale ta wygoda ma swoją cenę – musimy umieć potwierdzić, że jesteśmy tymi, za których się podajemy. I musimy robić to bezpiecznie.

Przedsiębiorca był pewien, że wygrał z urzędem. Wystarczyło milczenie organu administracyjnego. Ale ten wyrok NSA zmienił zasady - Prawo przedsiębiorców nie działa

Spółka złożyła wniosek o interpretację indywidualną i czekała na odpowiedź. Gdy organ nie wydał decyzji w ustawowym terminie 30 dni, przedsiębiorca uznał, że sprawa załatwiła się sama – na jego korzyść. Wystąpił o zaświadczenie potwierdzające milczące załatwienie sprawy. Naczelny Sąd Administracyjny wydał jednak wyrok, który może zaskoczyć wielu przedsiębiorców liczących na bezczynność urzędników.

Robią to od lat, nie wiedząc, że ma to nazwę. Nowe badanie odsłania prawdę o polskich firmach

Niemal 60 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje znajomość pojęcia ESG. Jednocześnie znaczna część z nich od lat realizuje działania wpisujące się w zrównoważony rozwój – często nie zdając sobie z tego sprawy. Najnowsze badanie Instytutu Keralla Research pokazuje, jak wygląda rzeczywistość polskiego sektora MŚP w kontekście odpowiedzialnego zarządzania.

Większość cyberataków zaczyna się od pracownika. Oto 6 dobrych praktyk dla pracowników i pracodawców

Ponad połowa cyberataków spowodowana jest błędami pracowników. Przekazujemy 6 dobrych praktyk dla pracownika i pracodawcy z zakresu cyberbezpieczeństwa. Każda organizacja powinna się z nimi zapoznać.

REKLAMA

Rolnictwo precyzyjne jako element rolnictwa 4.0 - co to jest i od czego zacząć?

Rolnictwo precyzyjne elementem rolnictwa 4.0 - co to jest i jak zacząć? Wejście w świat rolnictwa precyzyjnego nie musi być gwałtowną rewolucją na zasadzie „wszystko albo nic”. Co wynika z najnowszego raportu John Deere?

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego dotyczy: kosztów podatkowych, limitu amortyzacji dla samochodów o wysokiej emisji CO₂, remanentu, warunków i limitów małego podatnika, rozrachunków, systemów księgowych i rozliczenia podatku.

Ugorowanie to katastrofa dla gleby - najlepszy jest płodozmian. Naukowcy od 1967 roku badali jedno pole

Ugorowanie gleby to przepis na katastrofę, a prowadzenie jednej uprawy na polu powoduje m.in. erozję i suchość gleby. Najlepszą formą jej uprawy jest płodozmian - do takich wniosków doszedł międzynarodowy zespół naukowców, m.in. z Wrocławia, który nieprzerwanie od 1967 r. badał jedno z litewskich pól.

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Prognoza zatrudnienia netto

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Gdzie będzie najwięcej rekrutacji? Jaka jest prognoza zatrudnienia netto? Oto wyniki raportu ManpowerGroup.

REKLAMA

Po latach przyzwyczailiście się już do RODO? Och, nie trzeba było... Unia Europejska szykuje potężne zmiany, będzie RODO 2.0 i trzeba się go nauczyć od nowa

Unia Europejska szykuje przełomowe zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych. Projekt Digital Omnibus zakłada m.in. uproszczenie zasad dotyczących plików cookie, nowe regulacje dla sztucznej inteligencji oraz mniejszą biurokrację dla firm. Sprawdź, jak nadchodząca nowelizacja RODO wpłynie na Twoje codzienne korzystanie z Internetu!

Mniej podwyżek wynagrodzeń w 2026 roku? Niepokojące prognozy dla pracowników [BADANIE]

Podwyżki wynagrodzeń w przyszłym roku deklaruje 39 proc. pracodawców, o 8 pkt proc. mniej wobec 2025 roku - wynika z badania Randstad. Jednocześnie prawie 80 proc. firm chce utrzymać zatrudnienia, a redukcje zapowiada 5 proc.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA