REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak składać telefoniczne skargi i reklamację?

Zanim wytoczymy działa na poparcie naszych racji, dobrze mieć pod ręką przygotowane dokumenty na ich poparcie.
Zanim wytoczymy działa na poparcie naszych racji, dobrze mieć pod ręką przygotowane dokumenty na ich poparcie.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Wiele telefonicznych reklamacji i skarg nie dochodzi do skutku po prostu dlatego, że nie potrafimy albo ich właściwie sformułować albo przekazać o co nam chodzi. Podstawową kwestią przy załatwianiu tego typu spraw jest ustalenie, czego się chce i jaki skutek chce się osiągnąć. Następnie trzeba umieć swoje żądania przedstawić w odpowiedni sposób.

REKLAMA

Nie ma co kluczyć, owijać w bawełnę, czy stosować zbędną retorykę – swoje racje należy przedstawić jak najprościej i w możliwie jak najkrótszy sposób. W razie potrzeby, na poparcie swoich żądań, można zawsze posiłkować się faksem, zamiast podawać, np. nieskończenie długą listy danych.Zanim przystąpimy do przedstawiania swoich argumentów należy przede wszystkim wyciszyć emocje. Największym z możliwych błędów jest sięgnięcie po słuchawkę „na gorąco” i wyładowanie na rozmówcy swojego niezadowolenia, frustracji i gniewu. Możemy być pewni, że po wykrzyczeniu swoich racji, chociażby by były one w pełni uzasadnione, spotkamy się z odmową albo przynajmniej brakiem chęci pomocy.

REKLAMA

Uzyskanie „tak” w odpowiedzi na reklamację lub skargę nie zależy od liczby przedstawionych przez nas argumentów. Liczy się ich jakoś, a nie ilość. Lepsze pięć mocnych dowodów na poparcie naszych racji, niż dwadzieścia „nijakich”. Przy zbyt dużej ich ilości, może się zdarzyć, że ktoś „uczepi” się tego najsłabszego i na nim będzie opierał swoją odmowę.

Porównaj: Jak powinna przebiegać rozmowa telefoniczna?

Zanim wytoczymy działa na poparcie naszych racji, dobrze mieć pod ręką przygotowane dokumenty na ich poparcie. Łatwiej na będzie pozbawić naszego „przeciwnika” skutecznej obrony, gdy będziemy w stanie od razu zacytować mu dokładnie jakiś z punktów regulaminu, czy umowy. Podobnie, gdy ponaglamy dłużnika z zapłatą, a on w odpowiedzi na naszą skargę broni się, że przecież zapłacił, powinniśmy od razu zażądać potwierdzenia przelewu. Przed rozmową musimy oczywiście przygotować i mieć przed oczami ostatnie zestawienie wpływów, tak by mieć skuteczne podstawy do kontrargumentu.

Polecamy serwis Korespondencja w biznesie

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

W naszych wywodach musimy być konsekwentni i uparci, jeśli już podjęliśmy decyzję co do pożądanego przez nas sposobu załatwienia sprawy. Powinniśmy też umieć wyrazić nasze myśli za pomocą różnych słów – zawsze może się przecież zdarzyć, że ktoś nas najzwyklej w świecie nie zrozumie.

W rozmowach dotyczących reklamacji i skarg powinniśmy szukać jakiejkolwiek nici porozumienia i na niej budować dalszą argumentację. Starajmy się znaleźć jakiś wspólny punkt i na nim budować dalsze porozumienie. W momencie, kiedy czujemy, że za chwilę spotkamy się z kategoryczną odmową, najlepiej jest się jak najszybciej wycofać. Jeśli padnie już ostateczne „nie”, nie będziemy mieli szansy na ponowienie próby.

Karolina Zaborska

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA