Właściwe zaadresowanie korespondencji
REKLAMA
REKLAMA
Do części składowych listu handlowego zaliczamy:
REKLAMA
a) nagłówek, który zawiera wszystkie dane firmy, takie jak:
- nazwa firmy
- adres
- numery telefonów, faksu, skrzynki pocztowej, elektronicznej
- numer konta bankowego
- znak firmowy
Polecamy: Ortografia w mailach
b) data pisana cyframi arabskimi, a nie rzymskimi
Nie istnieje jeden obligatoryjny sposób pisania dat. Stosowane są dowolne kolejności podawania dnia, miesiąca i roku. Rok podawany jest w całości. Należy pamiętać, że na końcu daty nie stawiamy kropki. Między poszczególnymi elementami daty możliwe jest wstawianie myślników. Nie należy stosować skrótów nazw miesięcy, czy też słowa „dzień”.
Polecamy: Jak redagować treść wiadomości
Oto przykład zapisu daty w korespondencji:
Poznań, 09.12.2009 lub Poznań, 2009-12-09
c) adres odbiorcy
Polecamy: Korespondencja w firmie
Wszystko uzależnione jest od tego czy znane jest nam imię oraz nazwisko naszego adresata, jak także jego stanowisko jakie zajmuje. Jeżeli nie są znane nam nazwiska osoby pracującej w danej firmie, korespondencja kierowana jest na adres firmy:
Przedsiębiorstwo MEBLE
ul. Poznańska 4
63-200 Jarocin
Kiedy jednak znamy imię i nazwisko adresata, jego stanowisko pismo adresujemy w następujący sposób:
Pani dr Janina Kowalska
Dyrektor Finansowy
W Przedsiębiorstwie MEBLE
ul. Poznańska 4
63-200 Jarocin
Gdy nie znamy nazwiska, ale wiemy, że dana osoba zajmuje dane stanowisko w firmie, to stosujemy następujący zapis:
Dyrektor
Przedsiębiorstwa MEBLE.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.