Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu pismo. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące pismo.
Projekt wprowadzenia jednolitych wzorów formularzy
Aktualizacja: 15.01.2014
14 stycznia 2014 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy wprowadzający jednolite wzory wniosków w formie elektronicznej dla formularzy w sprawach administracyjnych. Przedstawiony projekt ma znacznie ułatwić prowadzenie firm. »
Jak zainteresować adresata pisma?
Aktualizacja: 04.11.2011
Od osoby piszącej pismo zależy, czy adresat, do którego jest ono skierowane, będzie chciał je przeczytać. Nawet jeżeli musi to zrobić, nie znaczy to w cale, że pismo będzie miało pożądany przez nas ciąg dalszy. To, czy adresat pisma zastosuje się do jego treści zależy od utrzymania równowagi pomiędzy tym, co „musi” zrobić, a tym, co sam „chce”. »
Napisanie długiego dokumentu to już nie problem
Aktualizacja: 03.11.2011
Napisanie krótkiej notatki, opinii, czy jakiegokolwiek dokumentu nieprzekraczającego jednej strony raczej nie stanowi dla nikogo problemu. Schody zaczynają się, gdy przygotowywana przez nas praca obejmuje wiele złożonych problemów, które powinny być przedstawione odbiorcy w kompleksowy i czytelny sposób. »
Jak należy przygotować dokumenty od strony technicznej?
Aktualizacja: 03.11.2011
„Jak cię widzą, tak cię piszą” - to powiedzenie, w przypadku dokumentów, można by było zamienić na „jak cię czytają, tak cię widzą”. Przy przygotowywaniu jakichkolwiek dokumentów, zwłaszcza tych długich, prócz treści w nich zawartej, trzeba zwrócić uwagę na ich formę. »
Załączniki i rozesłanie protokołu
Aktualizacja: 03.11.2011
Wydaje się, że ostateczne wersje protokołu mogą się między sobą różnić jedynie sposobem zapisu. Zwykle i tak są kojarzone jedynie z suchym opisem przebiegu obrad. Tymczasem, dla lepszego odczytu mogą być urozmaicone za pomocą różnych elementów. »
Ostateczna wersja protokołu – rodzaje
Aktualizacja: 03.11.2011
Każdy protokół powinien być klarowny, przejrzysty i w miarę krótki, a nadto zawierać jak najbardziej szczegółowe streszczenie przebiegu obrad. Zasadniczo możemy wyróżnić cztery rodzaje ostatecznej wersji protokołu. »
Ostateczna wersja protokołu – jak ją przygotować?
Aktualizacja: 04.11.2011
Głównym celem protokołowania jest jak najdokładniejsze i najwierniejsze oddanie faktycznego przebiegu obrad. Zredagowanie ostatecznej wersji sprawozdania wymaga opracowania sporządzonych podczas zebrania notatek. »
Aktualizacja: 03.11.2011
Założeniem każdego sprawozdania z obrad jest jak najwierniejsze oddanie ich przebiegu. Zdarza się jednak, że niektórzy próbują naciskać i manipulować sekretarką, aby zmieniła w pewien sposób jego treść. »
Aktualizacja: 03.11.2011
Sprawozdania z zebrań powinny charakteryzować się przejrzystością i być w miarę krótkie, tak, aby osoba zainteresowana mogła szybko znaleźć interesujące ją kwestie. Jednocześnie muszą charakteryzować się pewnym stopniem szczegółowości, który w pełni odda przebieg obrad. »
Robienie notatek podczas obrad
Aktualizacja: 03.11.2011
Stwierdzenie, że dobra sekretarka, czy asystentka potrafi sporządzić protokół podczas zebrania jest co najmniej niedorzeczne. Ponad 80% pracy, którą wkłada się w jego przygotowanie zajmują poprawki redakcyjne i opracowanie notatek. Przygotowanie dobrych notatek, które pozwolą na szybkie i sprawne przygotowanie ostatecznej wersji protokołu, nie jest aż takie trudne. Wystarczy przestrzegać kilku rad zaprezentowanych poniżej. »
Jakie są metody protokołowania?
Aktualizacja: 03.11.2011
Jednym z podstawowych obowiązków sekretarki jest protokołowanie obrad. Protokół przez nią sporządzony powinien być krótką syntezą tego, co działo się na zebraniu. W zależności od tego, w jaką formę przybrało prowadzone spotkanie, protokoły będą różnić się między sobą. »
Niezgodność formatów dokumentów
Aktualizacja: 03.11.2011
Jeśli nie wiesz jeszcze na czym polega niezgodność formatów dokumentów, koniecznie prześledź poniższą instrukcję obsługi. Szybko się dowiesz na czym może ona polegać. »
Zapisywanie dokumentu w formacie innym niż domyślny
Aktualizacja: 03.11.2011
Jeśli planujesz przesłać dokument osobie, która korzysta z innego oprogramowania niż ty, koniecznie zapisz go formacie innym niż domyślny. »
Aktualizacja: 03.11.2011
Aby sprawnie współpracować z osobami korzystającymi z różnego oprogramowania komputerowego, należy wiedzieć czym się różnią formaty dokumentów oraz jak je zmieniać. »
Gdy awaria zakłóci pracę nad dokumentem
Aktualizacja: 03.11.2011
Pracując na komputerze należy pamiętać o niebezpieczeństwie utraty sporządzonego dokumentu. Często powodem takiej straty jest awaria zasilania czy zawieszenie pracy edytora. »
Magdalena Wilk: Obostrzenia dla przedsiębiorców są niezgodne z konstytucją [PODCAST]
Nawet 70 tyś. zł dotacji na rozwój rekreacji