Styl elektronicznego listu handlowego
REKLAMA
REKLAMA
Klient kierując zapytanie do firmy przeważnie wykorzystuje adres podany na stronie internetowej. Aby ułatwić identyfikacje odpowiedzi przez klienta należy tak skonfigurować skrzynkę ogólnego adresu firmy, aby w polu OD pojawiła się firma lub marka.
REKLAMA
Gdy korespondencja prowadzona jest z konta indywidualnego sprzedawcy, w polu NADAWCA, oprócz nazwiska właściciela konta, powinna znaleźć się nazwa firmy.
Polecamy: Podpis w korespondencji handlowej
Tytuł
Korespondencja elektroniczna wysyłana z firmy powinna mieć tytuł. Wiadomość bez tytułu jest nierozpoznawalna. Mail podobnie jak papier firmowy jest wizytówką przedsiębiorstwa i dlatego każda wychodząca wiadomość powinna zawierać stopkę z podstawowymi stałymi informacjami o firmie, zgodne z regulacjami w prawie polskim, a także dane dotyczące bezpośrednio osoby sporządzającej informację- telefon, bezpośredni mail ect.
Dane osoby kontaktowej i firmy
Obok danych kontaktowych osoby sporządzającej korespondencje ważne jest aby zawarte były ogólne dane kontaktowe firmy. Zdarza się, że potencjalny klient lub kontrahent nawiązuje ponowny kontakt po paru miesiącach, a wówczas osoba z którą wcześniej się kontaktował może być na urlopie, w delegacji lub już nie pracować i tym samym może utracić całkowity kontakt z firmą.
Bezpośrednie zwroty
REKLAMA
Ważne przy pisaniu korespondencji handlowej wpływające na chęć podejmowania dalszych kontaktów jest pisanie w formie bezpośredniego zwracania się do klienta. Stosowanie zwrotów np: „Może Pan/Pani/Państwo nabyć”, „Możemy Pani/Panu/Państwu zaoferować” jest bardziej efektywne niż używanie form bezosobowych takich jak " posiadamy" "oferujemy" itp.
Najlepiej stosować zwroty i formy, które używalibyśmy w bezpośredniej rozmowie z adresatem, psychika ludzka powoduje, że człowiek lepiej reaguje na komunikat skierowany bezpośrednio do niego.
OFERTA
W odpowiedzi na Państwa zapytanie ofertowe proponujemy Państwu do sprzedaży……………. ,szczegółowo wymienione w załączonym katalogu.Towary te znajdują się w ciągłej sprzedaży. Przy ustaleniu ilości i rodzaju zamawianych przez Państwa towarów proponujemy…………………Prosimy aby zamawiane przez Państwa towary odpowiadały standardowym jednostkom sprzedaży podanym w naszym katalogu.Dostawy realizowane będą przez nas w ciągu 7 dni od dnia otrzymania zamówienia.Towar dostarczymy Państwu transportem własnym.Zapłata przelewem w ciągu 3 dni od daty wystawienia przez nas faktury VAT.Oczekujemy na Państwa zamówienie.Z poważaniem,..…..…………….podpis..…..…………….imię i nzawisko..…..……………..stanowisko
Polecamy: Rozmowa telefoniczna zamiast e-maila
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.