REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Styl elektronicznego listu handlowego

Monika Żak
Korespondencja elektroniczna wysyłana z firmy powinna mieć tytuł. Wiadomość bez tytułu jest nierozpoznawalna.
Korespondencja elektroniczna wysyłana z firmy powinna mieć tytuł. Wiadomość bez tytułu jest nierozpoznawalna.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Mail jest wizytówką przedsiębiorstwa i dlatego każdą wychodzącą wiadomość należy starannie przygotować.

Klient kierując zapytanie do firmy przeważnie wykorzystuje adres podany na stronie internetowej. Aby ułatwić identyfikacje odpowiedzi przez klienta należy tak skonfigurować skrzynkę ogólnego adresu firmy, aby w polu OD pojawiła się firma lub marka.

REKLAMA

Gdy korespondencja prowadzona jest z konta indywidualnego sprzedawcy, w polu NADAWCA, oprócz nazwiska właściciela konta, powinna znaleźć się nazwa firmy. 

Polecamy: Podpis w korespondencji handlowej

Tytuł

Korespondencja elektroniczna wysyłana z firmy powinna mieć tytuł. Wiadomość bez tytułu jest nierozpoznawalna. Mail podobnie jak papier firmowy jest wizytówką przedsiębiorstwa i dlatego każda wychodząca wiadomość powinna zawierać stopkę z podstawowymi stałymi informacjami o firmie, zgodne z regulacjami w prawie polskim, a także dane dotyczące bezpośrednio osoby sporządzającej informację- telefon, bezpośredni mail ect.

Dane osoby kontaktowej i firmy

Obok danych kontaktowych osoby sporządzającej korespondencje ważne jest aby zawarte były ogólne dane kontaktowe firmy. Zdarza się, że potencjalny klient lub kontrahent nawiązuje ponowny kontakt po paru miesiącach, a wówczas osoba z którą wcześniej się kontaktował może być na urlopie, w delegacji lub już nie pracować i tym samym może utracić całkowity kontakt z firmą.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Bezpośrednie zwroty

REKLAMA

Ważne przy pisaniu korespondencji handlowej wpływające na chęć podejmowania dalszych kontaktów jest pisanie w formie bezpośredniego zwracania się do klienta. Stosowanie zwrotów np: „Może Pan/Pani/Państwo nabyć”, „Możemy Pani/Panu/Państwu zaoferować” jest bardziej efektywne niż używanie form bezosobowych takich jak " posiadamy" "oferujemy" itp.

Najlepiej stosować zwroty i formy, które używalibyśmy w bezpośredniej rozmowie z adresatem, psychika ludzka powoduje, że człowiek lepiej reaguje na komunikat skierowany bezpośrednio do niego.

OFERTA

W odpowiedzi na Państwa zapytanie ofertowe proponujemy Państwu do sprzedaży……………. ,szczegółowo wymienione w załączonym katalogu.Towary te znajdują się w ciągłej sprzedaży. Przy ustaleniu ilości i rodzaju zamawianych przez Państwa towarów proponujemy…………………Prosimy aby zamawiane przez Państwa towary odpowiadały standardowym jednostkom sprzedaży podanym w naszym katalogu.Dostawy realizowane będą przez nas w ciągu 7 dni od dnia otrzymania zamówienia.Towar dostarczymy Państwu transportem własnym.Zapłata przelewem w ciągu 3 dni od daty wystawienia przez nas faktury VAT.Oczekujemy na Państwa zamówienie.Z poważaniem,..…..…………….podpis..…..…………….imię i nzawisko..…..……………..stanowisko 

Polecamy: Rozmowa telefoniczna zamiast e-maila

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ważne dla właścicieli małych sklepów internetowych i konsumentów: te trendy w e-commerce mocno zmienią styl e-zakupów w 2025 roku

Po skokowych wzrostach zakupów internetowych z czasu pandemii, mijający rok przyniósł wyraźnie spokojniejsze tempo rozwoju handlu online. Nowe przyspieszenie może jednak pojawić się za sprawą jeszcze wygodniejszych rozwiązań płatniczych, które zyskały na popularności w ostatnich miesiącach.

Kłopoty z finansami w firmie. Do tradycyjnych zagrożeń: zatory płatnicze, problem z uzyskaniem finansowania dołącza w 2025 roku potrzeba wali z hakerami

Największe zagrożenie dla polskiej przedsiębiorczości w 2025 roku eksperci widzą w narastających zatorach płatniczych, ograniczonym dostępie do finansowania i rosnącej liczbie ataków hakerskich. To ostatnie zwiększy zapotrzebowanie firm na inwestycje w cyberbezpieczeństwo.

Nowe technologie całkowicie odmieniają sposób działania firm ochroniarskich. Poza dbałością o bezpieczeństwo ludzi i obiektów pozwalają monitorować pracę ochroniarzy

Wiele czynności, dziś wykonywanych przez pracowników ochrony, zostanie zastąpionych (lub już jest zastępowanych) nowoczesnymi technologiami. Nie znaczy to, że branża pracowników ochrony zniknie, jednak bez wątpienia zmaleje liczba etatów.

Podatek od nieruchomości 2025. Przedsiębiorcy apelują do samorządów o stosowanie jak najniższych stawek

W wielu firmach podatek od nieruchomości to koszt rzędu kilkuset tysięcy złotych w skali roku. Najbardziej odczuwają go firmy działające w branży przemysłowej i w logistyce. Ze względu na duże powierzchnie nieruchomości podatek, który płacą liczony jest w setkach tysięcy złotych.

REKLAMA

Które branże skontroluje UODO? Znamy plan na 2025 rok

W 2025 r. kontrolerzy Urzędu Ochrony Danych Osobowych skupią się m.in. na bezpieczeństwie danych medycznych i przetwarzaniu danych dzieci. Plan kontroli uwzględnia te sektory, w których coraz częściej pojawiają się zagrożenia oraz te, które społeczne zainteresowanie.

Handel, budownictwo, transport – kolejny rok rośnie liczba firm, które mają kłopoty z utrzymanie się na rynku i bankrutują lub wchodzą w restrukturyzację

Kolejny rok z rzędu rośnie liczba firm, które ogłosiły upadłość. Trend wzrostowy dotyczy także przedsiębiorstw, które próbują ratować swój byt w procesie restrukturyzacji. Na rynku jest równie źle jak w okresie pandemii Covid.

Jak w 2025 roku przejść na samozatrudnienie, założyć własną firmę i rozpocząć działalność gospodarczą

Na rynku nie brakuje ofert pracy – i etatowej, i na podstawie umów cywilnych. Jednak indywidualna działalność gospodarcza czy też uruchomienie własnej firmy w jakiejkolwiek innej formie wciąż jest ciekawą alternatywą. Zwłaszcza dla osób przedsiębiorczych, mających pomysł na produkt, którym można podbić rynek, nawet choćby w jakiejś małej niszy.

Nowe stawki opłaty rocznej i rejestrowej BDO w 2025 r.

Od 1 stycznia 2025 r. wzrosły stawki opłaty rejestrowej i opłaty rocznej. Ile obecnie wynoszą? Kto uiszcza opłaty BDO i w jakim terminie?

REKLAMA

Zostało kilka dni na rozliczenie z ZUS wakacji składkowych w grudniu 2024. Uwaga na nowe formularze

W styczniu przedsiębiorcy rozliczą pierwsze wakacje składkowe ZUS. Dla przypomnienia, przekazanie deklaracji i zapłata składek ZUS powinno nastąpić w przypadku mikroprzedsiębiorców do 20. dnia następnego miesiąca po miesiącu, którego dotyczy rozliczenie

Aż 25 proc. mężczyzn i jedynie 3 proc. kobiet chciałoby prowadzić firmę w branży IT

Aż 44 proc. polskich przedsiębiorczyń korzysta lub chce zacząć korzystać ze sztucznej inteligencji – AI w codziennej pracy. Generalnie jednak do prowadzenia firm w branży IT jest chętnych zdecydowanie mniej kobiet niż mężczyzn.

REKLAMA