REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Styl elektronicznego listu handlowego

Monika Żak
Korespondencja elektroniczna wysyłana z firmy powinna mieć tytuł. Wiadomość bez tytułu jest nierozpoznawalna.
Korespondencja elektroniczna wysyłana z firmy powinna mieć tytuł. Wiadomość bez tytułu jest nierozpoznawalna.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Mail jest wizytówką przedsiębiorstwa i dlatego każdą wychodzącą wiadomość należy starannie przygotować.

Klient kierując zapytanie do firmy przeważnie wykorzystuje adres podany na stronie internetowej. Aby ułatwić identyfikacje odpowiedzi przez klienta należy tak skonfigurować skrzynkę ogólnego adresu firmy, aby w polu OD pojawiła się firma lub marka.

REKLAMA

Gdy korespondencja prowadzona jest z konta indywidualnego sprzedawcy, w polu NADAWCA, oprócz nazwiska właściciela konta, powinna znaleźć się nazwa firmy. 

Polecamy: Podpis w korespondencji handlowej

Tytuł

Korespondencja elektroniczna wysyłana z firmy powinna mieć tytuł. Wiadomość bez tytułu jest nierozpoznawalna. Mail podobnie jak papier firmowy jest wizytówką przedsiębiorstwa i dlatego każda wychodząca wiadomość powinna zawierać stopkę z podstawowymi stałymi informacjami o firmie, zgodne z regulacjami w prawie polskim, a także dane dotyczące bezpośrednio osoby sporządzającej informację- telefon, bezpośredni mail ect.

Dane osoby kontaktowej i firmy

Obok danych kontaktowych osoby sporządzającej korespondencje ważne jest aby zawarte były ogólne dane kontaktowe firmy. Zdarza się, że potencjalny klient lub kontrahent nawiązuje ponowny kontakt po paru miesiącach, a wówczas osoba z którą wcześniej się kontaktował może być na urlopie, w delegacji lub już nie pracować i tym samym może utracić całkowity kontakt z firmą.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Bezpośrednie zwroty

REKLAMA

Ważne przy pisaniu korespondencji handlowej wpływające na chęć podejmowania dalszych kontaktów jest pisanie w formie bezpośredniego zwracania się do klienta. Stosowanie zwrotów np: „Może Pan/Pani/Państwo nabyć”, „Możemy Pani/Panu/Państwu zaoferować” jest bardziej efektywne niż używanie form bezosobowych takich jak " posiadamy" "oferujemy" itp.

Najlepiej stosować zwroty i formy, które używalibyśmy w bezpośredniej rozmowie z adresatem, psychika ludzka powoduje, że człowiek lepiej reaguje na komunikat skierowany bezpośrednio do niego.

OFERTA

W odpowiedzi na Państwa zapytanie ofertowe proponujemy Państwu do sprzedaży……………. ,szczegółowo wymienione w załączonym katalogu.Towary te znajdują się w ciągłej sprzedaży. Przy ustaleniu ilości i rodzaju zamawianych przez Państwa towarów proponujemy…………………Prosimy aby zamawiane przez Państwa towary odpowiadały standardowym jednostkom sprzedaży podanym w naszym katalogu.Dostawy realizowane będą przez nas w ciągu 7 dni od dnia otrzymania zamówienia.Towar dostarczymy Państwu transportem własnym.Zapłata przelewem w ciągu 3 dni od daty wystawienia przez nas faktury VAT.Oczekujemy na Państwa zamówienie.Z poważaniem,..…..…………….podpis..…..…………….imię i nzawisko..…..……………..stanowisko 

Polecamy: Rozmowa telefoniczna zamiast e-maila

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

REKLAMA

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

REKLAMA

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

Jak założyć spółkę z o.o. przez S24?

Rejestracja spółki z o.o. przez system S24 w wielu przypadkach jest najlepszą metodą zakładania spółki, ze względu na ograniczenie kosztów, szybkość (np. nie ma konieczności umawiania spotkań z notariuszem) i możliwość działania zdalnego w wielu sytuacjach. Mimo tego, że funkcjonowanie systemu s24 wydaje się niezbyt skomplikowane, to jednak zakładanie spółki wymaga posiadania pewnej wiedzy prawnej.

REKLAMA