REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Styl elektronicznego listu handlowego

Monika Żak
Korespondencja elektroniczna wysyłana z firmy powinna mieć tytuł. Wiadomość bez tytułu jest nierozpoznawalna.
Korespondencja elektroniczna wysyłana z firmy powinna mieć tytuł. Wiadomość bez tytułu jest nierozpoznawalna.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Mail jest wizytówką przedsiębiorstwa i dlatego każdą wychodzącą wiadomość należy starannie przygotować.

Klient kierując zapytanie do firmy przeważnie wykorzystuje adres podany na stronie internetowej. Aby ułatwić identyfikacje odpowiedzi przez klienta należy tak skonfigurować skrzynkę ogólnego adresu firmy, aby w polu OD pojawiła się firma lub marka.

REKLAMA

Gdy korespondencja prowadzona jest z konta indywidualnego sprzedawcy, w polu NADAWCA, oprócz nazwiska właściciela konta, powinna znaleźć się nazwa firmy. 

Polecamy: Podpis w korespondencji handlowej

Tytuł

Korespondencja elektroniczna wysyłana z firmy powinna mieć tytuł. Wiadomość bez tytułu jest nierozpoznawalna. Mail podobnie jak papier firmowy jest wizytówką przedsiębiorstwa i dlatego każda wychodząca wiadomość powinna zawierać stopkę z podstawowymi stałymi informacjami o firmie, zgodne z regulacjami w prawie polskim, a także dane dotyczące bezpośrednio osoby sporządzającej informację- telefon, bezpośredni mail ect.

Dane osoby kontaktowej i firmy

Obok danych kontaktowych osoby sporządzającej korespondencje ważne jest aby zawarte były ogólne dane kontaktowe firmy. Zdarza się, że potencjalny klient lub kontrahent nawiązuje ponowny kontakt po paru miesiącach, a wówczas osoba z którą wcześniej się kontaktował może być na urlopie, w delegacji lub już nie pracować i tym samym może utracić całkowity kontakt z firmą.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Bezpośrednie zwroty

REKLAMA

Ważne przy pisaniu korespondencji handlowej wpływające na chęć podejmowania dalszych kontaktów jest pisanie w formie bezpośredniego zwracania się do klienta. Stosowanie zwrotów np: „Może Pan/Pani/Państwo nabyć”, „Możemy Pani/Panu/Państwu zaoferować” jest bardziej efektywne niż używanie form bezosobowych takich jak " posiadamy" "oferujemy" itp.

Najlepiej stosować zwroty i formy, które używalibyśmy w bezpośredniej rozmowie z adresatem, psychika ludzka powoduje, że człowiek lepiej reaguje na komunikat skierowany bezpośrednio do niego.

OFERTA

W odpowiedzi na Państwa zapytanie ofertowe proponujemy Państwu do sprzedaży……………. ,szczegółowo wymienione w załączonym katalogu.Towary te znajdują się w ciągłej sprzedaży. Przy ustaleniu ilości i rodzaju zamawianych przez Państwa towarów proponujemy…………………Prosimy aby zamawiane przez Państwa towary odpowiadały standardowym jednostkom sprzedaży podanym w naszym katalogu.Dostawy realizowane będą przez nas w ciągu 7 dni od dnia otrzymania zamówienia.Towar dostarczymy Państwu transportem własnym.Zapłata przelewem w ciągu 3 dni od daty wystawienia przez nas faktury VAT.Oczekujemy na Państwa zamówienie.Z poważaniem,..…..…………….podpis..…..…………….imię i nzawisko..…..……………..stanowisko 

Polecamy: Rozmowa telefoniczna zamiast e-maila

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA