Lista zakazanych praktyk w poczcie elektronicznej
REKLAMA
REKLAMA
Zgodnie z tymi zasadami w korespondencji handlowej wysyłanej e-mailem zabronione jest:
REKLAMA
- Zamieszczanie "śmiesznych" papeterii z dziwnymi znaczkami jako tło;
- Pisanie dużymi literami, taki sposób pisania oznacza podniesiony głos. Odbiorca ma wrażenie że wiadomość została WYKRZYCZANA;
- Używanie zbyt wielu wykrzykników, np: Witam!!!;
- Stosowanie emotikonów (:) ;) :) powinno się je stosować wyłącznie w korespondencji nieformalnej. W korespondencji biznesowej odbierane jest często jako brak szacunku;
- Wysyłanie automatycznej odpowiedzi;
Polecamy: Uprzejmość w mailu
- Dzielenie odpowiedzi na części, przesyłanej co pewien czas;
- Stosowanie form bezpośrednich "Pani Kasiu" które na siłę skracają dystans;
- Brak interpunkcji, brak dbałości w redagowaniu odpowiedzi, czego wynikiem jest duża ilość błędów i literówek;
- Stosowanie określeń i sformułowań zrozumiałych dla pracowników firmy, będących jednak zagadką dla odbiorcy;
- Przesyłanie wiadomości do innych adresatów bez zgody nadawcy tejże wiadomości. Pamiętać należy, iż w przypadku korespondencji biznesowej wiadomości mają często charakter poufny i w związku z tym nie powinny być przekazywane na zewnątrz;
- Używanie w nadmiarze tych samych szablonów i gotowców. Czcionka powinna być prosta i czytelna, np: Arial lub Times New Roman.
Zobacz serwis: Korespondencja mailowa
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.