REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Aby odbiorca uznał informację za pełną należy udzielić precyzyjnej odpowiedzi na zadane pytanie i ewentualnie uzupełnić odpowiedź o dodatkowe informacje mające jednak związek z zadanym pytaniem.
Aby odbiorca uznał informację za pełną należy udzielić precyzyjnej odpowiedzi na zadane pytanie i ewentualnie uzupełnić odpowiedź o dodatkowe informacje mające jednak związek z zadanym pytaniem.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Poczta elektroniczna oprócz celów informacyjnych jest niezwykle skutecznym narzędziem marketingowym i efektywnym narzędziem zdobywania klienta.

Komunikacja z klientem może mieć formę niespersonalizowanego mailingu do dużej grupy odbiorców jak również mailingu do wybranego grona adresatów. Zauważ, iż firma udzielając odpowiedzi na zapytania klienta przeprowadza działania typowo sprzedażowe. Związane jest to z posiadaniem określonych umiejętności prowadzenia korespondencji. 

REKLAMA

Pamiętaj, że naczelną zasadą jest bezwarunkowa odpowiedź na każdy otrzymany mail z zapytaniem.
W ten sposób nawet jeśli nie dojdzie do transakcji jest duża szansa na odnowienie kontaktów w przyszłości. Kolejną zasadą którą należy przestrzegać jest jak najszybsza odpowiedź na zapytanie, gdyż jeśli to nastąpi później niż w ciągu 24h to szanse na nawiązanie kontaktu spadają o połowę.

Szybka i precyzyjna odpowiedź

Najczęstszym błędem popełnianym przy formowaniu odpowiedzi na otrzymaną korespondencje jest powierzchowne potraktowanie pytania klienta lub niedokładne czytanie zapytania. Koniecznie pamiętaj :aby odbiorca uznał informację za pełną należy udzielić precyzyjnej odpowiedzi na zadane pytanie i ewentualnie uzupełnić odpowiedź o dodatkowe informacje mające jednak związek z zadanym pytaniem. 

Przeczytaj również: Mail od klienta nie dotarł

Uważaj aby nie przesyłać z własnej inicjatywy załączników do wysyłanej odpowiedzi, jeśli klient wyraźnie nie poprosi o przesłanie cennika, folderu czy innej specyfikacji. Należy bezwzględnie przestrzegać tej zasady, gdyż zamieszczanie załączników może spowodować obciążenie skrzynki pocztowej adresata i problemy z odbieraniem poczty.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kłopotliwe załączniki

Niektóre ustawienia firewalla blokują przesyłanie załączników lub zdarza się nawet, że kasują całą pocztę w przypadku wysłania odpowiedzi z innego adresu niż ten pod który wpłynęło zapytanie. Standardowe programy pocztowe mogą blokować otwarcie załączników. Jeśli masz pewność co do nadawcy załącznika a zainstalowany program antywirusowy sprawdził załącznik pod kątem szkodliwego oprogramowania możesz załącznik bezpiecznie odblokować.

Aby móc odblokować dostęp do załączników w programach Outlook Express lub Windows Mail musisz wykonać następujące czynności:

  • w oknie programu kliknij na Narzędzia i Opcje;
  • następnie kliknij na Zabezpieczenia;
  • myszą należy usunąć zaznaczenie z poniższej opcji i kliknąć OK.: „Nie zezwalaj na zapisywanie lub otwieranie załączników, które mogą potencjalnie zawierać wirusy”;
  • klikając na czerwony krzyżyk w prawym górnym rogu zamknij program pocztowy.

Uruchom ponownie program, który teraz powinien zezwolić na dostęp do wcześniej zablokowanych załączników.
Przesyłanie plików

Zasady przesyłania plików w przypadku gdy konieczne jest przesłanie załącznika: 

  • załącznik powinien mieć jak najmniejszy rozmiar;
  • przy przesyłaniu dużych plików należy podać ich rozmiar i zapytać się adresata wiadomości o zgodę na ich przesłanie;
  • bezpieczniej jest przesłać linki do samodzielnego ściągnięcia pliku lub do stron zawierających potrzebne informacje;
  • pamiętaj, iż przesłanie pliku nie zwalnia od odpowiedzi w treści maila na zadane pytanie;
  • jeśli istnieje taka możliwość, to w pliku dokonaj oznaczeń ułatwiających znalezienie odpowiedzi na zadane pytania. 

Istotne jest również aby układ teksu maila był łatwy do zapoznania przez adresata i przejrzysty. Nie może oczywiście zawierać błędów stylistycznych i ortograficznych, jak także nie powinien mieć ciągu wyrazów bez akapitów. 

Polecamy: Ortografia w mailach

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wiarygodność ekonomiczna państwa. Problem dla Polski i Węgier

Polska i Węgry mają wyzwania związane z wiarygodnością ekonomiczną – tak wynika z tegorocznego Indeksu Wiarygodności Ekonomicznej. Dotyczy to w szczególności obszarów praworządności, finansów publicznych i stabilności pieniądza.

Obowiązek integracji kas rejestrujących z terminalami odroczony do 31 marca 2025 r.

Obowiązek integracji kas rejestrujących z terminalami odroczony do 31 marca 2025 r. Zapisy zawarto w ustawie o opodatkowaniu wyrównawczym. W rządzie trwają prace nad całkowitą likwidację tego obowiązku.

Uwaga! Cyberprzestępcy nie odpuszczają. Coraz więcej wyłudzeń w branży transportowej – ofiara płaci dwa razy

Fałszywe e-maile coraz częściej są stosowane do wyłudzania środków z firm. Zastosowanie tej metody w transporcie bywa szczególnie skuteczne ze względu na wysoką częstotliwość transakcji oraz międzynarodowy charakter współpracy, co często utrudnia wykrycie oszustwa. Jak się bronić przed wyłudzeniami?

KAS i CBŚP zatrzymały 19 osób wystawiających tzw. puste faktury. Postawiono 29 zarzutów

KAS i CBŚP zatrzymały 19 osób wystawiających tzw. puste faktury. Postawiono 29 zarzutów. Sprawę prowadzi Kujawsko-Pomorski Urząd Celno-Skarbowy w Toruniu i CBŚP, pod nadzorem Zachodniopomorskiego Wydziału Zamiejscowego Departamentu ds. Przestępczości Zorganizowanej i Korupcji Prokuratury Krajowej w Szczecinie.

REKLAMA

Co konkretnie możemy zrobić, by zadbać o zdrowie psychiczne i fizyczne pracowników? [Pobierz BEZPŁATNEGO E-BOOKA]

Pobierz bezpłatnego e-booka. Dbanie o dobrostan pracowników powinno stanowić priorytet dla zarządów i działów HR, zwłaszcza w kontekście współczesnych wyzwań, przed którymi staje zarówno biznes, jak i społeczeństwo. W obliczu prezydencji Polski w Unii Europejskiej, gdzie jednym z priorytetów staje się profilaktyka zdrowotna, warto podkreślić, jak fundamentalne znaczenie ma ona nie tylko dla jednostek, ale i dla całych organizacji.

Efektywność energetyczna budynków. Nowe przepisy to dodatkowe obowiązki dla biznesu

Analizy rozwiązań w zakresie efektywności energetycznej dla wszystkich dużych inwestycji oraz certyfikowane systemy zarządzania energią dla firm energochłonnych. Takie rozwiązania przewidują założenia projektu zmiany ustawy o efektywności energetycznej.

ZUS otrzymał ponad 525,4 tys. wniosków o wakacje składkowe. Wnioski można składać do 30 listopada 2024 r.

ZUS otrzymał ponad 525,4 tys. wniosków o wakacje składkowe. Wnioski o wakacje składkowe można składać wyłącznie drogą elektroniczną do 30 listopada 2024 r. Czym są wakacje składkowe?

Rynek usług kurierskich w Polsce 2024: ostatni okres przyniósł dynamiczne zmiany w obsłudze przesyłek: jak korzystają na nich klienci

Polski rynek usług kurierskich, określany fachowo: KEP (Kurier, Express, Paczka) w ostatnich latach przeszedł intensywne zmiany. Są one odpowiedzią na szybki rozwój e-commerce, zmieniające się oczekiwania konsumentów i postępującą cyfryzację usług logistycznych.

REKLAMA

Tylko motocykliści odkładają zakup opon na wiosnę, branża notuje więc spektakularną dynamikę sprzedaży w tym kwartale i w całym 2024 roku

Branża oponiarska w Polsce, ale i w całej Europie 2024 rok z pewnością odnotuje jako bardzo udany. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy popyt na opony niemal we wszystkich segmentach rośnie dynamicznie, a klienci finalizują także decyzje zakupowe odkładane na przyszłość  powodu przejściowych problemów finansowych.

Mikro i małe firmy najbardziej boją się rosnących kosztów prowadzenia działalności i podnoszenia składek ZUS-owskich

Czynniki, które bezpośrednio mogą obciążyć finanse firmy w sposób niespodziewany budzą największe obawy małych firm. Zwłaszcza te, które od przedsiębiorcy nie zależ i ma on na nie stosunkowo najmniejszy wpływ. Nie ma w tym nic dziwnego, bo małe firmy w Polsce wciąż cechuje mała płynność finansowa.

REKLAMA