REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Aby odbiorca uznał informację za pełną należy udzielić precyzyjnej odpowiedzi na zadane pytanie i ewentualnie uzupełnić odpowiedź o dodatkowe informacje mające jednak związek z zadanym pytaniem.
Aby odbiorca uznał informację za pełną należy udzielić precyzyjnej odpowiedzi na zadane pytanie i ewentualnie uzupełnić odpowiedź o dodatkowe informacje mające jednak związek z zadanym pytaniem.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Poczta elektroniczna oprócz celów informacyjnych jest niezwykle skutecznym narzędziem marketingowym i efektywnym narzędziem zdobywania klienta.

Komunikacja z klientem może mieć formę niespersonalizowanego mailingu do dużej grupy odbiorców jak również mailingu do wybranego grona adresatów. Zauważ, iż firma udzielając odpowiedzi na zapytania klienta przeprowadza działania typowo sprzedażowe. Związane jest to z posiadaniem określonych umiejętności prowadzenia korespondencji. 

REKLAMA

Pamiętaj, że naczelną zasadą jest bezwarunkowa odpowiedź na każdy otrzymany mail z zapytaniem.
W ten sposób nawet jeśli nie dojdzie do transakcji jest duża szansa na odnowienie kontaktów w przyszłości. Kolejną zasadą którą należy przestrzegać jest jak najszybsza odpowiedź na zapytanie, gdyż jeśli to nastąpi później niż w ciągu 24h to szanse na nawiązanie kontaktu spadają o połowę.

Szybka i precyzyjna odpowiedź

Najczęstszym błędem popełnianym przy formowaniu odpowiedzi na otrzymaną korespondencje jest powierzchowne potraktowanie pytania klienta lub niedokładne czytanie zapytania. Koniecznie pamiętaj :aby odbiorca uznał informację za pełną należy udzielić precyzyjnej odpowiedzi na zadane pytanie i ewentualnie uzupełnić odpowiedź o dodatkowe informacje mające jednak związek z zadanym pytaniem. 

Przeczytaj również: Mail od klienta nie dotarł

Uważaj aby nie przesyłać z własnej inicjatywy załączników do wysyłanej odpowiedzi, jeśli klient wyraźnie nie poprosi o przesłanie cennika, folderu czy innej specyfikacji. Należy bezwzględnie przestrzegać tej zasady, gdyż zamieszczanie załączników może spowodować obciążenie skrzynki pocztowej adresata i problemy z odbieraniem poczty.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kłopotliwe załączniki

Niektóre ustawienia firewalla blokują przesyłanie załączników lub zdarza się nawet, że kasują całą pocztę w przypadku wysłania odpowiedzi z innego adresu niż ten pod który wpłynęło zapytanie. Standardowe programy pocztowe mogą blokować otwarcie załączników. Jeśli masz pewność co do nadawcy załącznika a zainstalowany program antywirusowy sprawdził załącznik pod kątem szkodliwego oprogramowania możesz załącznik bezpiecznie odblokować.

Aby móc odblokować dostęp do załączników w programach Outlook Express lub Windows Mail musisz wykonać następujące czynności:

  • w oknie programu kliknij na Narzędzia i Opcje;
  • następnie kliknij na Zabezpieczenia;
  • myszą należy usunąć zaznaczenie z poniższej opcji i kliknąć OK.: „Nie zezwalaj na zapisywanie lub otwieranie załączników, które mogą potencjalnie zawierać wirusy”;
  • klikając na czerwony krzyżyk w prawym górnym rogu zamknij program pocztowy.

Uruchom ponownie program, który teraz powinien zezwolić na dostęp do wcześniej zablokowanych załączników.
Przesyłanie plików

Zasady przesyłania plików w przypadku gdy konieczne jest przesłanie załącznika: 

  • załącznik powinien mieć jak najmniejszy rozmiar;
  • przy przesyłaniu dużych plików należy podać ich rozmiar i zapytać się adresata wiadomości o zgodę na ich przesłanie;
  • bezpieczniej jest przesłać linki do samodzielnego ściągnięcia pliku lub do stron zawierających potrzebne informacje;
  • pamiętaj, iż przesłanie pliku nie zwalnia od odpowiedzi w treści maila na zadane pytanie;
  • jeśli istnieje taka możliwość, to w pliku dokonaj oznaczeń ułatwiających znalezienie odpowiedzi na zadane pytania. 

Istotne jest również aby układ teksu maila był łatwy do zapoznania przez adresata i przejrzysty. Nie może oczywiście zawierać błędów stylistycznych i ortograficznych, jak także nie powinien mieć ciągu wyrazów bez akapitów. 

Polecamy: Ortografia w mailach

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA