REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Korespondencja mailowa

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

E-commerce: zmiana zawartości maila po wysyłce? To możliwe!

Zawartość wysłanego już maila można zmienić dzięki technologii real time content management (RTCM). Korzystanie z tego rozwiązania staje się coraz powszechniejszym trendem na polskim rynku e-commerce.

ZUS ostrzega przed fałszywymi wiadomościami e-mail

Zakład Ubezpieczeń Społecznych apeluje do swoich klientów o ostrożność przy otwieraniu i odpowiadaniu na maile, które wydają się być korespondencją z ZUS. Prosi, aby dokładnie sprawdzać adres mailowy nadawcy wiadomości.

Jak zapewnić bezpieczeństwo poczty e-mail?

Naruszenie bezpieczeństwa poczty elektronicznej i wykorzystanie zainfekowanej wiadomości do ataku często jest dla cyberprzestępców najłatwiejszą metodą na włamanie do firmowej sieci. Według raportu firmy Verizon „Data Breach Investigation” aż 94% udanych cyberataków rozpoczęło się właśnie w ten sposób.

Odszkodowanie od przedsiębiorcy za spam - RODO

Wiele firm nęka nas spamem na skrzynce e-mailowej. Czy za niechciane maile można domagać się odszkodowania?

REKLAMA

Wezwanie dłużnika do zapłaty e-mailem

Będzie szybciej i prościej. Łatwiej dla wierzycieli i trudniej dla dłużników. 13 listopada weszła w życie znowelizowana Ustawa o udostępnianiu informacji gospodarczej i wymianie danych gospodarczych. Ma zapewnić bezpieczeństwo i sprawność obrotu handlowego w Polsce. Ważną zmianą będzie możliwość wezwania dłużnika do zapłaty e-mailem, a nie, jak dotychczas, tylko listem poleconym lub osobiście. Biura informacji gospodarczej poszerzą też zakres udostępnianych informacji o firmach i konsumentach oraz będą mogły tworzyć scoringi, czyli portrety wiarygodności finansowej klientów.

Reklama rozsyłana pocztą skuteczniejsza od smsów i maili

Mimo że nowoczesne kanały komunikacji bardzo się rozwinęły w ostatnich latach, tradycyjna przesyłka listowa pozostaje jedną z najbardziej powszechnych metod dotarcia z reklamą bezpośrednią do klienta. W 2013 roku ulotki, gazetki czy katalogi docierały do ponad 20 mln Polaków. Dla porównania reklamowe SMS-y do niespełna 14 mln Polaków – wynika z badań Millward Brown i Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego. W tej sytuacji wiele firm nadal uznaje listy reklamowe za najskuteczniejszy sposób bezpośredniego dotarcia do odbiorcy. Warunkiem sukcesu jest odpowiedni dobór bazy odbiorców.

Adres mailowy w rejestrze KRS

Nowelizacja ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym wprowadza szereg zmian. Od 1 stycznia 2012 r. w rejestrze można zamieścić adres strony internetowej i poczty elektronicznej przedsiębiorcy.

Zasady formułowania treści

Formułowanie treści powinno opierać się na określonych zasadach. Redagując pismo służbowe stosujemy styl urzędowy.

REKLAMA

Prawo polskie a regulacje ustawowe dotyczące poczty mailowej

W korespondencji elektronicznej, zgodnie z obowiązującym prawem polskim należy obowiązkowo umieszczać dane dotyczące firmy.

Lista zakazanych praktyk w poczcie elektronicznej

W związku z gwałtownym rozwojem internetu i coraz częstszym korzystaniem z poczty elektronicznej sformułowane zostały zasady, które powinien przestrzegać każdy użytkownik poczty elektronicznej.

Efektywna komunikacja mailowa

Poczta elektroniczna oprócz celów informacyjnych jest niezwykle skutecznym narzędziem marketingowym i efektywnym narzędziem zdobywania klienta.

Wydajna komunikacja ze współpracownikami

Sposoby komunikowania się ze współpracownikami wpływają na efektywność jego pracy. Najpopularniejszym i najszybszym kanałem przesyłu informacji jest poczta elektroniczna.

Uprzejmość w mailach

Od tego, w jaki sposób napiszemy maila, zależy jak będziemy postrzegani przez jego odbiorcę. Warto więc zwrócić uwagę na podstawowe zasady etykiety w korespondencji elektronicznej.

Nieformalna korespondencja po angielsku

Angielski, jako język uniwersalny coraz częściej zaczyna pojawiać się w naszym życiu prywatnym. Za pomocą krótkich wiadomości kontaktujemy się ze znajomymi, wysyłamy podziękowania za miłe towarzystwo na przyjęciu, przesyłamy pozdrowienia, przekazujemy komuś obiecane informacje.

Ortografia w mailach

Wiadomości elektroniczne, podobnie jak te pisane ręcznie, podlegają tym samym regułom ortografii. Nie należy o tym zapominać, jeżeli chcemy być poważnie potraktowani przez odbiorcę wiadomości.

Przekazywanie informacji za pomocą e-maila

Dobrze skonstruowany e-mail powinien przykuć uwagę odbiorcy i zapewnić mu szybkie zapoznanie się z istotnymi informacjami. Warto więc przypomnieć o zasadzie odwróconej piramidy i dlaczego tak ważne jest jej przestrzeganie.

Korespondencja z odbiorcą zagranicznym

Dostęp do internetu pozwala obecnie na szybki kontakt z osobami znajdującymi się w każdym zakątku świata. Mimo że wysłanie wiadomości tekstowej nie stanowi już w zasadzie żadnego problemu, często jednak zapominamy o podstawowych zasadach, których należy przestrzegać przygotowując informację dla odbiorcy zagranicznego.

Trafny temat wiadomości przyciągnie uwagę odbiorcy

Przygotowując maila warto pamiętać, że pracownicy firmy czy urzędu, do którego jest on adresowany w danym momencie otrzymują dziesiątki maili. Logiczne jest, że odbiorca jako pierwszą przeczyta tę wiadomość, która najbardziej przyciągnie jego uwagę.

Od czego zacząć wiadomość elektroniczną?

Jednym z największych problemów, który pojawia się podczas redagowania maila jest sformułowanie pierwszego zdania. Jak zatem zacząć treść oficjalnego e-maila?

Prowokacje zawarte w e-mailu

>Korzystając ze skrzynki poczty elektronicznej użytkownik jest tak samo narażany na świadome prowokacje, jak i w przypadku udzielania się na forach internetowych. Istnieje jednak kilka wskazówek, które pozwolą nam obronić się przed tego typu zachowaniami.

Jak „mailować” z przyszłym pracodawcą?

CV wraz ze zdjęciem prosimy wysyłać na adres mailowy – czytamy prawie w każdym ogłoszeniu dotyczącym pracy. Warto jest zatem przyjrzeć się schematom formalnej korespondencji.

Struktura listu przewodniego

List przewodni to niezbędny element korespondencji listownej i elektronicznej. Powinien być załączony za każdym razem, gdy przesyłamy dokumenty lub materiały reklamowe.

Listy i notatki służbowe wysyłane mailem

Pisanie e-maila jest podobne do tworzenia tradycyjnego listu, który ma za zadanie przykuć uwagę odbiorcy i ułatwić mu zrozumienie przekazywanych treści. Aby komunikat spełnił ten cel należy pamiętać o zasadzie tworzenia prostych zdań.

E-mail czy rozmowa

Niezależnie od sposobu, w jaki korzysta się z poczty elektronicznej, nie powinno się wysyłać e-maila, jeśli bardziej adekwatna forma przekazu informacji okaże się rozmowa przez telefon lub osobiste spotkanie.

Gdy postanowimy napisać maila

Wydawać by się mogło, że najważniejsza w e-mailu jest treść wiadomości. W rzeczywistości przed przystąpieniem do jej napisania konieczne jest jeszcze podjecie pewnych czynności przygotowawczych. Przede wszystkim należy zastanowić się, czy na pewno poczta elektroniczna będzie najlepsza formą przekazu danej informacji.

Reklama zawarta w mailu na tle aktualnych wydarzeń

Skuteczność ofert reklamowych wysłanych pocztą elektroniczną można zwiększyć nawiązując do aktualnych wydarzeń. Pokazując tym samym, że Twoja oferta może znaleźć praktyczne zastosowanie i sprawdzić się w konkretnej sytuacji.

Komunikację e-mailową wspomoże Skype

W przypadku gdy klient Twojej firmy woli komunikować się za pomocą sieci do utrzymania ciągłego kontaktu nie wystarczą same e-maile. Warto jest zatem korzystać z takich narzędzi jak Skype czy Gadu-Gadu.

Rozmowa telefoniczna zamiast e-maila

Za pomocą poczty elektronicznej szybko i wygodnie możemy przekazywać informacje. Należy jednak pamiętać, że nie zawsze jest to najlepszy sposób komunikowania się z kontrahentem. Istnieją bowiem sytuacje, kiedy lepiej jest zadzwonić i zaprosić partnera biznesowego na spotkanie.

Wstęp jako główna część e-maila

Dobrze przemyślany wstęp wiadomości zwiększy prawdopodobieństwo, że wysłany mail zainteresuje odbiorcę i zostanie on przeczytany do końca. Dlatego warto jest poświęcić szczególną uwagę pierwszym zdaniom, które mają za zadanie przyciągnąć uwagę adresata.

Jak uniknąć błędów w korespondencji elektronicznej?

Wysyłanie maili często jest głównym narzędziem pracy pracownika biurowego. Zaledwie kilka podstawowych zasad pomogą uniknąć najczęściej popełnianych błędów w korespondencji elektronicznej.

Zasady redagowania maili

Aby treść wiadomości była czytelna należy pamiętać o jednej prostej zasadzie - nikt nie lubi czytać długich maili. Istnieją zatem proste sposoby, które pomogą nam tak zredagować nawet bardzo długą wiadomość, żeby przy jej czytaniu odbiorca się nie zmęczył.

Mail do przełożonego

Jak powinno redagować się maile do swojego przełożonego? Czy mogą mieć one formę mniej formalną?

REKLAMA