REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nieformalna korespondencja po angielsku

W części rozpoczynającej mail zazwyczaj odnosimy się do wiadomości, którą otrzymaliśmy wcześniej od adresata naszego maila.
W części rozpoczynającej mail zazwyczaj odnosimy się do wiadomości, którą otrzymaliśmy wcześniej od adresata naszego maila.

REKLAMA

REKLAMA

Angielski, jako język uniwersalny coraz częściej zaczyna pojawiać się w naszym życiu prywatnym. Za pomocą krótkich wiadomości kontaktujemy się ze znajomymi, wysyłamy podziękowania za miłe towarzystwo na przyjęciu, przesyłamy pozdrowienia, przekazujemy komuś obiecane informacje.

Warto pod ręką mieć wtedy gotowe zwroty i szablony, których użyjemy w mailu. To skróci czas naszego pisania, a także uchroni nas przed drobnymi błędami, które zakradają się często w pośpiechu. List tradycyjnie zaczynamy od zwrotu grzecznościowego „Dear Mr/Ms/Miss …”.

REKLAMA

Krótki wstęp

W części rozpoczynającej mail zazwyczaj odnosimy się do wiadomości, którą otrzymaliśmy wcześniej od adresata naszego maila. Dziękujemy mu w tym miejscu za wiadomość. Możemy też przeprosić za to, że długo nie odpisywaliśmy.

Many thanks for your recent e-mail.
It was nice to hear from you lately.
I’m sorry I haven’t been in touch for such a long time.
I hope you and your family are well.

Cel wiadomości

Maile piszemy z różnych powodów: przepraszamy, zapraszamy kogoś, odpowiadamy na zaproszenie, prosimy o coś, dziękujemy za coś, gratulujemy czegoś, życzymy szczęścia, podajemy informacje.

1. Przekazywanie informacji

Dalszy ciąg materiału pod wideo

I thought you might be interested to hear about…
I thought you might be interested to know that…
Have you hear about …

2. Prośby

W tego rodzaju mailach oprócz wyrażenia swojej prośby, powinniśmy wyrazić także naszą wdzięczność za pomoc.

I’m writing to ask for your help.
I wonder if you could help me.
I wonder if you could do me a favour.
I’d be very grateful if you could …

Polecamy: Wiadomości do odbiorców zagranicznych

3. Przeprosiny

W takim mailu musimy powiedzieć za co przepraszamy i tłumaczymy swoje zachowanie. Możemy także zapytać, czy da się w jakiś sposób, naprawić wyrządzoną krzywdę. 

I’m writing to apologise for …but I’m afraid that I …
I’m really sorry that I ...but I …
Please let me know how much it cost and I’ll gladly pay it. 

4. Podziękowania

Dziękując komuś za coś, powinniśmy zaznaczyć w swoim mailu, jak bardzo cenna dla nas była czyjaś pomoc.

I’m writing to thank you for …
It was so kind of you to …
I really appreciated…

5. Gratulacje

Gratulując komuś sukcesu powinniśmy podkreślić jego wielki wkład w swój sukces, a także to, że zasłużył na swoje wyróżnienie. 

Congratulations on …
Congratulations on passing your driving license.
You are really deserved to succeed after your hard working.

6. Życzenie powodzenia

Good lack in…
I wish you good luck…
Don’t worry, you are the best in …

Polecamy: Życzenia jubileuszowe

7. Zaproszenia

Zapraszając kogoś mailowo np. na urodziny powinniśmy podać w liście wszystkie niezbędne szczegóły związane z przyjęciem: datę, godzinę, miejsce, listę gości, program imprezy, wskazówki jak trafić. Prosimy także o potwierdzenie przybycia.

I’m having a party on …..I hope you’ll able to come.
Would you like to come to my birthday party on … in…
Could you let me know if you can come?

Zakończenie maila

W zakończeniu maila wyrażamy nadzieję na szybką odpowiedź adresata, ślemy mu pozdrowienia, pozdrawiamy za jego pośrednictwem kogoś jeszcze, np. jego rodzinę.

I look forward to hearing from you.
Write son.
See you soon.
Give my regards to …..

Nie możemy także zapomnieć o podpisie, który poprzedzamy zazwyczaj wyrażeniami “Best regards” , „Yours” lub „Love”. 

Kilka słów o interpunkcji

Pamiętajmy, że po zwrocie otwierającym mail „Dear …” zawsze stawiamy przecinek. A zdanie, które następuje po nim zaczynamy z wielkiej litery. Przecinek stawiamy również po zwrotach “Best regards” , „Yours”, „Love”, oddzielając je od podpisu.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA