REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nieformalna korespondencja po angielsku

Subskrybuj nas na Youtube
W części rozpoczynającej mail zazwyczaj odnosimy się do wiadomości, którą otrzymaliśmy wcześniej od adresata naszego maila.
W części rozpoczynającej mail zazwyczaj odnosimy się do wiadomości, którą otrzymaliśmy wcześniej od adresata naszego maila.

REKLAMA

REKLAMA

Angielski, jako język uniwersalny coraz częściej zaczyna pojawiać się w naszym życiu prywatnym. Za pomocą krótkich wiadomości kontaktujemy się ze znajomymi, wysyłamy podziękowania za miłe towarzystwo na przyjęciu, przesyłamy pozdrowienia, przekazujemy komuś obiecane informacje.

Warto pod ręką mieć wtedy gotowe zwroty i szablony, których użyjemy w mailu. To skróci czas naszego pisania, a także uchroni nas przed drobnymi błędami, które zakradają się często w pośpiechu. List tradycyjnie zaczynamy od zwrotu grzecznościowego „Dear Mr/Ms/Miss …”.

REKLAMA

REKLAMA

Krótki wstęp

W części rozpoczynającej mail zazwyczaj odnosimy się do wiadomości, którą otrzymaliśmy wcześniej od adresata naszego maila. Dziękujemy mu w tym miejscu za wiadomość. Możemy też przeprosić za to, że długo nie odpisywaliśmy.

Many thanks for your recent e-mail.
It was nice to hear from you lately.
I’m sorry I haven’t been in touch for such a long time.
I hope you and your family are well.

Cel wiadomości

Maile piszemy z różnych powodów: przepraszamy, zapraszamy kogoś, odpowiadamy na zaproszenie, prosimy o coś, dziękujemy za coś, gratulujemy czegoś, życzymy szczęścia, podajemy informacje.

REKLAMA

1. Przekazywanie informacji

Dalszy ciąg materiału pod wideo

I thought you might be interested to hear about…
I thought you might be interested to know that…
Have you hear about …

2. Prośby

W tego rodzaju mailach oprócz wyrażenia swojej prośby, powinniśmy wyrazić także naszą wdzięczność za pomoc.

I’m writing to ask for your help.
I wonder if you could help me.
I wonder if you could do me a favour.
I’d be very grateful if you could …

Polecamy: Wiadomości do odbiorców zagranicznych

3. Przeprosiny

W takim mailu musimy powiedzieć za co przepraszamy i tłumaczymy swoje zachowanie. Możemy także zapytać, czy da się w jakiś sposób, naprawić wyrządzoną krzywdę. 

I’m writing to apologise for …but I’m afraid that I …
I’m really sorry that I ...but I …
Please let me know how much it cost and I’ll gladly pay it. 

4. Podziękowania

Dziękując komuś za coś, powinniśmy zaznaczyć w swoim mailu, jak bardzo cenna dla nas była czyjaś pomoc.

I’m writing to thank you for …
It was so kind of you to …
I really appreciated…

5. Gratulacje

Gratulując komuś sukcesu powinniśmy podkreślić jego wielki wkład w swój sukces, a także to, że zasłużył na swoje wyróżnienie. 

Congratulations on …
Congratulations on passing your driving license.
You are really deserved to succeed after your hard working.

6. Życzenie powodzenia

Good lack in…
I wish you good luck…
Don’t worry, you are the best in …

Polecamy: Życzenia jubileuszowe

7. Zaproszenia

Zapraszając kogoś mailowo np. na urodziny powinniśmy podać w liście wszystkie niezbędne szczegóły związane z przyjęciem: datę, godzinę, miejsce, listę gości, program imprezy, wskazówki jak trafić. Prosimy także o potwierdzenie przybycia.

I’m having a party on …..I hope you’ll able to come.
Would you like to come to my birthday party on … in…
Could you let me know if you can come?

Zakończenie maila

W zakończeniu maila wyrażamy nadzieję na szybką odpowiedź adresata, ślemy mu pozdrowienia, pozdrawiamy za jego pośrednictwem kogoś jeszcze, np. jego rodzinę.

I look forward to hearing from you.
Write son.
See you soon.
Give my regards to …..

Nie możemy także zapomnieć o podpisie, który poprzedzamy zazwyczaj wyrażeniami “Best regards” , „Yours” lub „Love”. 

Kilka słów o interpunkcji

Pamiętajmy, że po zwrocie otwierającym mail „Dear …” zawsze stawiamy przecinek. A zdanie, które następuje po nim zaczynamy z wielkiej litery. Przecinek stawiamy również po zwrotach “Best regards” , „Yours”, „Love”, oddzielając je od podpisu.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA

Debata: Motywacja i pozytywne myślenie

Po co nam kolejna debata na temat motywacji i pozytywnego myślenia? Żeby teorię zastąpić wreszcie procedurą! Debatę poprowadzi Paweł Dudziak.

Firmy płacą ukryty abonament za cyberataki. Raport: większość ofiar wciąż wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń

Nowe badanie Enterprise Strategy Group ujawnia niepokojącą rozbieżność: choć 62 proc. firm padło w ostatnim roku ofiarą cyberataków, aż 93 proc. z nich nadal wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń. Eksperci ostrzegają – brak proaktywnego podejścia do bezpieczeństwa może kosztować organizacje miliony i zrujnować ich reputację.

Powrót do przyszłości: wskazówki dla nowego pokolenia programistów

Dla programistów u progu swojej kariery zawodowej istnieją obecnie dwie całkowicie odmienne drogi wejścia do branży.

ZUS udostępnił nowy formularz wniosku o wakacje składkowe

Zmiana upraszcza zasady wykazywania otrzymanej pomocy de minims. Płatnicy nie muszą już podawać danych organów udzielających pomocy wraz z kwotą i datą jej udzielenia.

REKLAMA

Test zaspokojenia – nowy mechanizm ochrony wierzycieli

Test zaspokojenia wierzycieli jest nową instytucją w Prawie restrukturyzacyjnym. Jej podstawowym celem pozostaje udzielenie odpowiedzi na pytanie, czy postępowanie restrukturyzacyjne rzeczywiście pozostaje najlepszą metodą wyjścia z zadłużenia przez przedsiębiorcę.

Odsetki w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Odsetki stanowią jeden z podstawowych mechanizmów motywowania dłużnika do regulowania należności na rzecz wierzyciela. Założenie jest tu bardzo proste: im dłuższe opóźnienie, tym większe odsetki trzeba zapłacić. Otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego właściwie niewiele tutaj zmienia, aczkolwiek w inny sposób się ich dochodzi, a niekiedy również kalkuluje.

REKLAMA